DukeNukem3d Skrevet mandag kl 09:05 Skrevet mandag kl 09:05 obygda skrev (26 minutter siden): Aldri vært der eller på noen av de andre plattformene foruten Bluesky som jeg har en passiv konto på - synes det var lite å hente der også så har ikke vært inne på sikkert et par mnd. Jeg mener å ha lest at da det bikket 36 millioner kontoer så var det bare 12 av de som var aktive, så tror det er en del som har gjort det samme.
DJViking Skrevet mandag kl 09:21 Skrevet mandag kl 09:21 Jeg reagerer på den "No. 1 News App" i den tweet. X/Twitter en jo ikke en nyhetsapplikasjon. Har folk begynt å bruke X i stedet for andre nyhetskilder (CNN, VG, etc.) ? 3
DukeNukem3d Skrevet mandag kl 09:46 Skrevet mandag kl 09:46 DJViking skrev (23 minutter siden): Jeg reagerer på den "No. 1 News App" i den tweet. X/Twitter en jo ikke en nyhetsapplikasjon. Har folk begynt å bruke X i stedet for andre nyhetskilder (CNN, VG, etc.) ? Det er ikke akkurat en objektiv bruker Musk siterer Så jeg lurer litt på definisjonen jeg og. Nøyaktig hva er de nr 1 i?
Krig og fred Skrevet mandag kl 09:48 Skrevet mandag kl 09:48 (endret) edit Endret mandag kl 09:48 av Krig og fred leste ikke
Feynman Skrevet mandag kl 13:23 Skrevet mandag kl 13:23 (endret) 4 hours ago, DJViking said: Jeg reagerer på den "No. 1 News App" i den tweet. X/Twitter en jo ikke en nyhetsapplikasjon. Har folk begynt å bruke X i stedet for andre nyhetskilder (CNN, VG, etc.) ? Appfigures kan være en god kilde: https://appfigures.com/top-apps/ios-app-store/finland/iphone/news Den har forskjellig ranking for AppStore, PlayStore, mm, så for å gjelde et land må man også vite fordelingen mellom de forskjellige platformene. Om den ikke er #1 på alle de store platformene. X er nummer 1 i mange land, men ikke Finland, Sverige og Danmark. Har ikke sjekket alle EU land. Så kan man jo spørre seg hvorfor X nå er i nyhetskategorien. Kanskje fordi den ville vært langt nede på listen om den hadde vært klassifisert som sosiale medier? Endret mandag kl 13:28 av Feynman Ekstra paragraf. 1 1
Markiii Skrevet i går, 08:31 Skrevet i går, 08:31 (endret) DukeNukem3d skrev (23 timer siden): X er nå størst i alle EU-land. Er Bluesky fortsatt stigende også? En tilfeldig konto på Twitter påstår at Twitter er størst. Hva er kilden? Tror du på hva som helst du leser på internett eller? Og "news app"? Twitter er da ikke "news", men hører til under sosiale medier. Veldig merkelig dette her. En tilfeldig ukjent konto med null kilder som viser til en kategori Twitter ikke hører til i engang? Edit: Endret i går, 08:32 av Markiii 1
Markiii Skrevet i går, 08:33 Skrevet i går, 08:33 Sjørøver skrev (23 timer siden): Men hva skjer med facebook? det virker døende. De har ikke fått til noe på ganske lenge. De hadde en enorm mulighet med AI, siden de har så mye innhold, men de har ikke utnyttet det heller. De har Threads. Det kunne vært interessant å se hvordan Threads ligger an i forhold til Twitter.
sedsberg Skrevet i går, 10:26 Skrevet i går, 10:26 On 12/8/2025 at 10:21 AM, DJViking said: Jeg reagerer på den "No. 1 News App" i den tweet. X/Twitter en jo ikke en nyhetsapplikasjon. Har folk begynt å bruke X i stedet for andre nyhetskilder (CNN, VG, etc.) ? Folk flest i dag bruker X, TikTok, Facebook etc. til nyheter. Ikke gammeldagse, umoderne ting som aviser og etablert presse. Sånnt er for gamlinger. 1 1
Sjørøver Skrevet i går, 10:39 Skrevet i går, 10:39 Markiii skrev (2 timer siden): De har Threads. Det kunne vært interessant å se hvordan Threads ligger an i forhold til Twitter. Threads er bare Instagram reposts. Det tilfører ikke noe særlig nytt. Hadde de ikke kjørt Facebook i grøfta hadde de aldri trengt å lage Threads i utgangspunktet.
Snikpellik Skrevet i går, 10:41 Skrevet i går, 10:41 Markiii skrev (2 timer siden): De har Threads. Det kunne vært interessant å se hvordan Threads ligger an i forhold til Twitter. Threads gjør det bra. Flere daglige aktive mobilbrukere enn X i oktober. X fortsetter å falle. Threads, Meta’s text-based social media platform that launched in 2023 as a challenger to the Elon Musk-owned X, for the first time beat X in global daily active mobile users for the month of October, according to data shared with Forbes by market intelligence company Similarweb. https://www.forbes.com/sites/conormurray/2025/11/03/threads-passes-x-in-key-monthly-metric-for-first-time-in-zuckerberg-vs-musk-battle/ 1 1
DJViking Skrevet i går, 12:50 Skrevet i går, 12:50 (endret) sedsberg skrev (2 timer siden): Folk flest i dag bruker X, TikTok, Facebook etc. til nyheter. Ikke gammeldagse, umoderne ting som aviser og etablert presse. Sånnt er for gamlinger. Det er jo journalister som lager/skriver nyheter. Hvem skriver så disse nyhetene som du mener disse folkene leser på X, TikTok og Facebook? Skrevet av vanlige folk uten noen undersøkende journalistikk om det er sant eller ikke, overdrevent tøys. Det er selvsagt varierende kvalitet mellom journalister og nyhetsmedier, men jeg stoler ikke på hva som fortelles av vanlige folk på X/Twitter. X/Twitter er SoMe ikke News. Endret i går, 12:51 av DJViking 1
sedsberg Skrevet i går, 13:03 Skrevet i går, 13:03 11 minutes ago, DJViking said: X/Twitter er SoMe ikke News. Trenger ikke fortelle det til meg. Eneste jeg bruker SoMe til er å se på Al-genererte kattevideoer. Nyheter ser jeg på nyhetskanaler. Men får stadig høre at de kan man ikke stole på for de er styrt av store stygge myndighetene. 1
DJViking Skrevet i går, 13:08 Skrevet i går, 13:08 (endret) Mye av det er bare rene konspirasjonsteorier... Men det er likevel litt sant at mange nyhetskanaler er styrt, men ikke myndighetene, men av ultrarike oligarker (spesielt i USA). Her i Norge er mange nyhetskanaler styrt av folk på Venstresiden og Arbeiderpartiet, hvor nyhetskanaler av dem som er på Høyresiden som Rights, Document, etc. er skydd som pesten av den andre siden. Mange evner dessverre ikke godt å fortelle nyheter objektiv. Endret i går, 13:11 av DJViking 1
Pop Skrevet i går, 13:30 Skrevet i går, 13:30 X er i hovedsak kloakk, men heldigvis finner man noen postere som poster fra frontlinjene i Ukraina fortsatt. Og de poster ikke "we win big", men reelle hendelser. Bluesky var bra i starten også, men er blitt helt ensidig synes jeg. Hjelper ikke med ekkokamre verken den ene eller andre veien. 1
Markiii Skrevet i går, 14:25 Skrevet i går, 14:25 Sjørøver skrev (3 timer siden): Threads er bare Instagram reposts. Det tilfører ikke noe særlig nytt. Hadde de ikke kjørt Facebook i grøfta hadde de aldri trengt å lage Threads i utgangspunktet. Nei, Threads er ikke bare IG-reposts. Har du i det hele tatt prøvd det selv? Threads er også noe helt annet enn Facebook. Som med Twitter, så er fokus på kortere innlegg.
Markiii Skrevet i går, 14:29 Skrevet i går, 14:29 DJViking skrev (1 time siden): Mye av det er bare rene konspirasjonsteorier... Men det er likevel litt sant at mange nyhetskanaler er styrt, men ikke myndighetene, men av ultrarike oligarker (spesielt i USA). Her i Norge er mange nyhetskanaler styrt av folk på Venstresiden og Arbeiderpartiet, hvor nyhetskanaler av dem som er på Høyresiden som Rights, Document, etc. er skydd som pesten av den andre siden. Mange evner dessverre ikke godt å fortelle nyheter objektiv. USA: Mediene er styrt av høyresiden, av rike psykopater. Folk lider. Arbeidere har elendige vilkår. De betaler ekstremt mye for helsesystemet sitt. Norge: Mediene er dominert av sosialdemokrater da? Arbeidere har gode vilkår. Tilnærmet gratis helsesystem. Hmm, hva skal man velge?! 1
DJViking Skrevet i går, 14:58 Skrevet i går, 14:58 Markiii skrev (27 minutter siden): Norge: Mediene er dominert av sosialdemokrater da? Arbeidere har gode vilkår. Tilnærmet gratis helsesystem. Hmm, hva skal man velge?! Problemet med de etablerte medier i Norge er at mange føler dem ikke våger å fortelle om mørkesidene av det norske samfunnet som har med innvandring å gjøre. Der synes jeg Rights og Document har god dekning på, men de er jo stemplet som ytre høyre av disse sosialistene pga. den dekningen de skriver om. 2
Reg2000 Skrevet i går, 15:00 Skrevet i går, 15:00 On 12/8/2025 at 9:54 AM, Sjørøver said: Men hva skjer med facebook? det virker døende. De har ikke fått til noe på ganske lenge. De hadde en enorm mulighet med AI, siden de har så mye innhold, men de har ikke utnyttet det heller. Facebook drukner i AI søppel og fake news. AI har fullstendig ødelagt det lille som var verdt å se i feeden. Er det noe som bruker det til noe annet enn arrangementer lenger? Litt slik som twitter er ødelagt av russiske AI bots som poster voldsvideoer, og høyreekstreme konspirasjonsteorier. Ganske morsomt hvor mange av disse "amerikanske" kontoene som ble avslørt en ene dagen du kunne se hvilket land kontoene ble opprettet i. 3 1
sk0yern Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 Pop skrev (1 time siden): X er i hovedsak kloakk, men heldigvis finner man noen postere som poster fra frontlinjene i Ukraina fortsatt. Og de poster ikke "we win big", men reelle hendelser. Bluesky var bra i starten også, men er blitt helt ensidig synes jeg. Hjelper ikke med ekkokamre verken den ene eller andre veien. Mange raringer på twitter, men man velger jo hvem man følger tenker nå jeg. Fortsatt er det mange flere interessante kontoer å følge på twitter enn bluesky. Interessante diskusjoner er nærmeste fraværende på bluesky, det er handler mest om å klappe hverandre på skuldrene for å si "helt enig". 1
Markiii Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden DJViking skrev (2 timer siden): Problemet med de etablerte medier i Norge er at mange føler dem ikke våger å fortelle om mørkesidene av det norske samfunnet som har med innvandring å gjøre. Der synes jeg Rights og Document har god dekning på, men de er jo stemplet som ytre høyre av disse sosialistene pga. den dekningen de skriver om. Hva? Synes jeg leser om slikt daglig nå jeg. I mainstream-medier altså. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå