Gå til innhold

Er fiber-bredbånd en flopp? Trådløst bredbånd er nå billigere

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutes ago, Sjørøver said:

Jeg fikk akkurat 500/500 med tv og en masse poeng for å velge kanaler for 849,-/mnd. De må ha fanget opp at jeg har kikket på starlink. Da er det plutselig en god pris, for det er dønn stabilt. 

Samme som jeg har hatt siste årene nå, fra Altibox. Men nå er NordVest Fiber på vei ut, og vi lurer på om Tafjord blir monopolist i området. Med monopol blir sjelden prisene bedre.... :( 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pop skrev (1 time siden):

Samme som jeg har hatt siste årene nå, fra Altibox. Men nå er NordVest Fiber på vei ut, og vi lurer på om Tafjord blir monopolist i området. Med monopol blir sjelden prisene bedre.... :( 

Det beste jeg har fått tidligere er 500kr i avslag om jeg bandt meg i ett år 😅 monopol her i området. 

Jeg er veldig for at staten kan ta eierskap i fibernett. Da kan man enkelt styre utbygging til tilnærmet alle hjem og forhindre monopol. 

Skrevet

Staten eier Telenor som har hinsides priser. De tillater også telenors oppjøp av gamle Banetele, nå globalconnect. Staten er et tohodet monster. 

Skrevet
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Det beste jeg har fått tidligere er 500kr i avslag om jeg bandt meg i ett år 😅 monopol her i området. 

Jeg er veldig for at staten kan ta eierskap i fibernett. Da kan man enkelt styre utbygging til tilnærmet alle hjem og forhindre monopol. 

Norgespris på fiber?

Skrevet (endret)

Hadde vore greit om f.eks Fagne kunne stå for internettet og, sida det er deiras infrastruktur som blir brukt for å levere fiberen i deiras distrikt.

Endret av Drunkenvalley
Skrevet
Zeph skrev (1 time siden):

Norgespris på fiber?

Nei, la noen stå for vedlikeholdet og gi alle operatører tilgang. 

Drunkenvalley skrev (15 minutter siden):

Hadde vore greit om f.eks Fagne kunne stå for internettet og, sida det er deiras infrastruktur som blir brukt for å levere fiberen i deiras distrikt.

Hva er fagne? 

Skrevet
Just now, Sjørøver said:

Hva er fagne? 

Fagne er leverandør av strøm-infrastrukturen utover Haugaland, Sunnhordland, Ryfylke og Hardanger. I denne kontekst så seie eg det hadde vore fint om dei også sto for internettet, for dei leverer fiber ved... å rett og slett bruke samme infrastrukturen som strømkabler for å føre fiberkabler.

Dei eig i praksis heile infrastrukturen, men håndteringen av fibersalg og abonnement foregår via Altibox.

Skrevet

Har NextGenTel blitt betre dei siste åra? Eg meiner å hugse at dei gjorde det relativt dårleg på undersøkingar tidlegare. Det kan ha vore enkelttilfelle eg har fått med meg, og i tilbakemeldingsbransjen finn du alltid alt frå stryk til toppscore.

image.png.72507174666f2b7243f9eb6f87a78213.png

https://www.aftenposten.no/digital/i/rP0W8w/disse-tv-og-bredbaandsleverandoerene-har-de-mest-og-minst-fornoeyde-kundene

Huset me skal overta har pdd. Altibox, som då er det enklaste å overta, men eg skal sjekke med både NGT og Altibox for å sjå kva prisar dei kan gje.

Skrevet
Zeph skrev (6 minutter siden):

Har NextGenTel blitt betre dei siste åra? Eg meiner å hugse at dei gjorde det relativt dårleg på undersøkingar tidlegare. Det kan ha vore enkelttilfelle eg har fått med meg, og i tilbakemeldingsbransjen finn du alltid alt frå stryk til toppscore.

image.png.72507174666f2b7243f9eb6f87a78213.png

https://www.aftenposten.no/digital/i/rP0W8w/disse-tv-og-bredbaandsleverandoerene-har-de-mest-og-minst-fornoeyde-kundene

Huset me skal overta har pdd. Altibox, som då er det enklaste å overta, men eg skal sjekke med både NGT og Altibox for å sjå kva prisar dei kan gje.

Vi har Nextgentel, og kvaliteten der har bedret seg betraktelig fra 2022. Hadde Altibox via NTE når jeg bodde i Trondheim, og knall fornøyd der også, så tror så lenge prisen er akseptabel for deg, at du får tilfredsstillende løsninger hos begge to.

Skrevet

Håper så inderlig at konkurransen bedrer seg på fibernettet. Det er irriterende å se prisene i USA, Sverige. Ikke minst er det irriterende å se regnskapene til Altibox hvordan de håver inn i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...