Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han nekter å være med i bryllup


Gjest 5257b...61c

Anbefalte innlegg

Gjest 5257b...61c

Ser ut som de fleste her er uenige med meg. - Det er lovt det, uansett takk for svar.. 

jeg er kanskje av den gamle skolen ,der man stilte opp for sin kjære og var med på ting.selv om det ikke er det gøyeste man gjør. 
jeg synes ikke man skal kun stille opp på det man selv synes er gøy, men også stille opp når det betyr mye for den andre parten.. 

skal selfølgelig ta hensyn til psykisk sykdom. Tror egentlig ikke min kjæreste har det, men kan jo være jeg tar feil. 
 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5257b...61c
Krig og fred skrev (20 timer siden):

Beklager. Dette er en tråd som krever stor konsentrasjon, intellekt, sjelstyrke. Integritet. Guest 5257b...61c befinner seg i en vanskelig situasjon. Her bør kommunen innføre krisestab. 

 

 

Krig og fred skrev (21 timer siden):

Det viktigste spørsmålet er: er det åpen bar?

 

Hvis ja, har han ingen unnskyldning. 

Itillegg er min kjæreste avholds , så vil ikke utgjøre noe forskjell 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c skrev (9 minutter siden):

Ser ut som de fleste her er uenige med meg. - Det er lovt det, uansett takk for svar.. 

jeg er kanskje av den gamle skolen ,der man stilte opp for sin kjære og var med på ting.selv om det ikke er det gøyeste man gjør. 
jeg synes ikke man skal kun stille opp på det man selv synes er gøy, men også stille opp når det betyr mye for den andre parten.. 

skal selfølgelig ta hensyn til psykisk sykdom. Tror egentlig ikke min kjæreste har det, men kan jo være jeg tar feil. 
 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Synes ikke du tar feil, men antar at det ligger noe mere bak.
Er det personer på festen han ikke kommer så godt overens med ?

Forøvrig er det vanlig høflighet av normalt sosiale mennesker å inkludere de som ikke kjenner noen.
Det finnes alltid noen med felles kjente eller felles interesser som man kan snakke med.

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal du ha med noen til din kusines datters bryllup? Så huttiheita langt ut i slekta så er det vanlig å komme alene.

Vi står hverandre veldig nært.. 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c
Inspector skrev (31 minutter siden):

Synes ikke du tar feil, men antar at det ligger noe mere bak.
Er det personer på festen han ikke kommer så godt overens med ?

Forøvrig er det vanlig høflighet av normalt sosiale mennesker å inkludere de som ikke kjenner noen.
Det finnes alltid noen med felles kjente eller felles interesser som man kan snakke med.

Han kjenner Max 2 stk som kommer, ingen dårlig stemning med noen av de iallefall.. 
hele min familie er  veldig inkluderende + jeg kommer ikke til å la han stå alene. Noe jeg også har nevnt for han , men han nekter fortsatt 

 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c skrev (23 timer siden):

Jeg er invitert i bryllup til høsten. Min kusines datter skal gifte seg. Noe jeg gleder meg syykt mye til. 
min kjæreste vil desverre ikke være med. Til å begynne med sa han at han ikke har noe der å gjøre. Kjenner ingen og derfor null interesse.. i ettertid har han sagt han synes det er ubehagelig å møte så mange personer på en gang. Han har aldri tidligere gitt inntrykk for at han sliter sosialt.. 

jeg synes egentlig det er en dårlig unnskyldning. 
hva synes dere ??? 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

...

Du kan forsøke å introdusere ham for noen av guttene/mennene, eller andre som skal med felles interesser, så kanskje det endrer seg, uten at det oppleves som tvang..?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c skrev (43 minutter siden):

Vi står hverandre veldig nært.. 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Når det er så langt ut i slekta, så er det en venn sitt bryllup man deltar på, og ikke som familiemedlem. Jeg synes dermed det er helt på sin plass at han ikke trenger å stille opp. 

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c
Gouldfan skrev (9 timer siden):

Det er greit, men er dere begge invitert?

Det er ganske normalt at bare den ene kommer om det ikke er nær familie.

Vi er begge invitert 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar

Har han noen jobb eller hobby å skryte av? Kan lett skje at dere får mange kommentarer om at "nå er vel dere de neste", ettersom dere antagelig er eldre enn brudeparet.

Nekter han, så skriv eller si at det er deg som kommer. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 30.3.2024 den 4:24 PM):

Respekter psykisk helse. Dette er en typisk holdning rundt menns psykiske helse, "De overdriver". Men mange menn sliter i det stille, vær heller en støttespiller så overlever kanskje din mann også.

Dette har vel svært lite å gjøre med hvilket kjønn den som ikke vil gå i bryllup har? Argumentasjonen til mannen er helt grei. Han kjenner ingen der, og har null interesse for det. 

Men noen ganger må man gjøre ting som er ubehagelige for å vokse som personer. Men jeg hadde bare latt mannen få fred her, og ikke forsøke å tvinge han med, det blir antagelig bare sur stemning ut av det. 

 

Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Dette har vel svært lite å gjøre med hvilket kjønn den som ikke vil gå i bryllup har? Argumentasjonen til mannen er helt grei. Han kjenner ingen der, og har null interesse for det. 

Men noen ganger må man gjøre ting som er ubehagelige for å vokse som personer. Men jeg hadde bare latt mannen få fred her, og ikke forsøke å tvinge han med, det blir antagelig bare sur stemning ut av det. 

 

Jo det har mye med kjønn å gjøre, da menns psykiske helse ofte snakkes ned. Noe som er en uting og grunnen til at 2/3 selvmord er menn. 

Men såklart var det damen som slet med sosial angst eller problemer med masse folk bør det også respekteres, såklart.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Jo det har mye med kjønn å gjøre, da menns psykiske helse ofte snakkes ned. Noe som er en uting og grunnen til at 2/3 selvmord er menn. 

Men såklart var det damen som slet med sosial angst eller problemer med masse folk bør det også respekteres, såklart.

Du skriver at holdningen er at menn "overdriver". Det er vel heller kvinner som får dårligere behandling i helsevesenet fordi de blir oppfattet som "hysteriske", overdramatiserende osv.https://www.dagbladet.no/meninger/helsevesenet-er-ikke-lagd-for-kvinner/80391765  Jeg ser ikke helt relevansen til om noen ønsker eller ikke ønsker å gå i et bryllup skal føre til et selvmord jeg da. 

Du skriver også at menn lider i det stille, og der syns jeg du mer er inne på noe. Fordi menn gjerne unngår å oppsøke helsevesenet når de sliter slik at de ikke får hjelp med det de sliter med. https://www.forskning.no/psykiske-lidelser/psykolog-vi-trenger-nye-metoder-for-a-na-menn-som-sliter/2011333

Og når det gjelder selvmordstatistikken så må man også ta med selvmordsforsøkene, hvor kvinner er høyest representert. 

Jeg syns bare at du drar det litt ut av proporsjoner her når du får mulig sosial angst, evt motvilje til å stille opp for partneren sin (fordi han evt syns selskaper er kjedelige) til å dreie seg om selvmord. 

Lenke til kommentar

Hei trådstarter :) 

Helt forståelig at du ønsker å ta med mannen dit. Og det er også helt forståelig at mannen din ikke ønsker dette. Og du bør respektere det hvis mannen føler sterkt for det og har gode grunner. Jeg vil også påstå at dette ikke kommer til å ende opp som en isolert hendelse. Det at mannen din føler det slik kan være et tegn på at det er noe dere, og kanskje mest han, bør jobbe med. Å dra i et bryllup fordi man synes det er lite vits eller kjedelig er én ting, men hvis det er fordi han føler seg utilpass eller har sosial angst (uansett grad) så er det jo noe man bør jobbe med.

Jeg regner med han har lyst til å være der for deg siden det er noe du har lyst til og han er glad i deg. Det at han nå er åpen om at han synes det er tungt er jo negativt for begge. For deg siden du ikke får med mannen din dit. Og for han der han nå sikkert føler at han svikter deg. Om dette bare blir normen så kan denne kjipe følelsen øke i begge ender. Derfor anbefaler jeg dere å prate om dette og finne ut den beste løsningen for dere.

Kanskje er det for sent at han blir komfortabel med å bli med i bryllupet nå, men tenk framover i tid og hvordan dette kan bli i framtiden. Prøv å finn ut hva det er han sliter med. Se om han er motivert for å løse det. Jeg går utifra at han ønsker han var en som er komfortabel å dra i sosiale lag der han kjenner få/ingen og kanskje er "outsider". 

Den beste løsningen her er jo at han får en støttende partner som hjelper han å overkomme det han sliter med, og han da til gjengjeld kan bli med på slike sosiale lag. Et bryllup til noen som ikke er i nærmeste krets er jo heldigvis ikke veldig stort i det store bildet, selv om det absolutt er viktige minner det også.

Å være litt ekstrovert/sosial/jovial er for mange litt som en muskel. Overbelaster du den så blir det skade, i verste fall permanent. Men om man ikke bruker den så vil den svinne hen. Den må bygges opp på en bærekraftig måte.

Viktigste her er kommunikasjon, få det fram at dere begge ønsker det beste for hverandre og så finne ut hvordan dere kan hjelpe hverandre.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...