Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han nekter å være med i bryllup


Gjest 5257b...61c

Anbefalte innlegg

Gjest 5257b...61c

Jeg er invitert i bryllup til høsten. Min kusines datter skal gifte seg. Noe jeg gleder meg syykt mye til. 
min kjæreste vil desverre ikke være med. Til å begynne med sa han at han ikke har noe der å gjøre. Kjenner ingen og derfor null interesse.. i ettertid har han sagt han synes det er ubehagelig å møte så mange personer på en gang. Han har aldri tidligere gitt inntrykk for at han sliter sosialt.. 

jeg synes egentlig det er en dårlig unnskyldning. 
hva synes dere ??? 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e171b...8e1

Det er ikke et tegn på å slite sosialt man synes det er slitsomt å treffe mange nye mennesker på en gang. Det er lov å være introvert.

Anonymous poster hash: e171b...8e1

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 5257b...61c said:

Jeg er invitert i bryllup til høsten. Min kusines datter skal gifte seg. Noe jeg gleder meg syykt mye til. 
min kjæreste vil desverre ikke være med. Til å begynne med sa han at han ikke har noe der å gjøre. Kjenner ingen og derfor null interesse.. i ettertid har han sagt han synes det er ubehagelig å møte så mange personer på en gang. Han har aldri tidligere gitt inntrykk for at han sliter sosialt.. 

jeg synes egentlig det er en dårlig unnskyldning. 
hva synes dere ??? 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Jeg synes at det å synes "det er en dårlig unnskyldning" er egosentriskt og lite forståelsesfullt/lite empatiskt av deg! Fordi om DU som kjenner andre og er i familie med en del av/mange av de som skal i brylluppet, og fordi om DU gleder deg "syykt" mye, så er ikke han deg... HAN kjenner få eller ingen av de andre som skal i brulluppet, og HAN har dermed ikke det samme forholdet til verken de som skal gifte seg, brylluppet, familien og  vennene dine som skal i brulluppet og så videre... HAN har ikke ditt forhold til dette, og det virker det verken som du har forstått eller har empati med ham om...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns man skal ha litt respekt for dette, jeg har selv vært i bryllup til en veldig god kompis som jeg hadde så og si ingen felles bekjente med. Selvfølgelig stilte jeg opp, men det ble ikke veldig sosialt for min del og jeg følte meg veldig tom for energi etter en hel kveld med smalltalk med folk jeg aldri hadde møtt før.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dagner said:

Syns man skal ha litt respekt for dette, jeg har selv vært i bryllup til en veldig god kompis som jeg hadde så og si ingen felles bekjente med. Selvfølgelig stilte jeg opp, men det ble ikke veldig sosialt for min del og jeg følte meg veldig tom for energi etter en hel kveld med smalltalk med folk jeg aldri hadde møtt før.

Noen ganger kan det å være blant mange mennesker være det mest ensomme som finnes for enkelte personer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg var en gang i et bryllup hvor ingen +1 var invitert, ikke en gang mannen til brudepiken!

Beste bryllupet jeg har vært i. Folk slipper å drasse med seg kjærester/samboere/ektefeller som ikke kjenner noen, og brudeparet slipper å bruke penger/plass på mennesker de ikke kjenner.

Denne typen bryllup burde bli vanligere. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Da jeg gifta meg så sa vi at vi ikke ønsket barn på festen. Det tok venninna til bruden seg nær av, og måtte visst bli hjemme med barnet. Men hun sendte sin +1 alene, så han troppet opp uten å kjenne så mange.

For hans del virka det som det var akkurat dette han trengte. Slo seg løs og var i godt selskap hele kvelden og utover nachspielet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (26 minutter siden):

Da jeg gifta meg så sa vi at vi ikke ønsket barn på festen. Det tok venninna til bruden seg nær av, og måtte visst bli hjemme med barnet. Men hun sendte sin +1 alene, så han troppet opp uten å kjenne så mange.

For hans del virka det som det var akkurat dette han trengte. Slo seg løs og var i godt selskap hele kvelden og utover nachspielet.

Men dette var noe han trengte. 
Folk flest hadde nok ikke vært komfortable med dette, jeg hadde ikke møtt opp selv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (50 minutter siden):

Da jeg gifta meg så sa vi at vi ikke ønsket barn på festen. Det tok venninna til bruden seg nær av, og måtte visst bli hjemme med barnet. Men hun sendte sin +1 alene, så han troppet opp uten å kjenne så mange.

Håper dere -1'et henne fra livet deres.

Lenke til kommentar
Gjest 5257b...61c skrev (4 timer siden):

Jeg er invitert i bryllup til høsten. Min kusines datter skal gifte seg. Noe jeg gleder meg syykt mye til. 
min kjæreste vil desverre ikke være med. Til å begynne med sa han at han ikke har noe der å gjøre. Kjenner ingen og derfor null interesse.. i ettertid har han sagt han synes det er ubehagelig å møte så mange personer på en gang. Han har aldri tidligere gitt inntrykk for at han sliter sosialt.. 

jeg synes egentlig det er en dårlig unnskyldning. 
hva synes dere ??? 

Anonymous poster hash: 5257b...61c

Menn er ofte flinke til å "suck it up" om man sliter med ting, gjerne helt til det er for sent å snu. Nå kjenner jeg ikke dere, ei heller har jeg spesielt sosial angst, men det kan vel utarte seg i en skala der mer hverdagslige ting går greit å komme seg gjennom men større ting som bryllup blir verre å forholde seg til. Kan hende dette nettopp er første inntrykket han gir deg på at han ikke synes alt sosialt er gøy.

Men kan også hende at psykisk helse i så måte ikke er en faktor i det hele tatt, og han rett og slett ikke har særlig lyst til å møte opp på en stor fest der alle andre kjenner hverandre stort sett, og han blir en outsider og må ha på seg "butikksmilet" for en helaften. At han ikke har lyst burde være grunn nok, og du kan jo gjerne spørre litt om hvorfor, men om han da utdyper hvorfor så burde det hvertfall være nok og ikke avblåses med "dårlig unnskyldning".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...