Gå til innhold

Komplett.no gått fra hektene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, Nukleosid said:

Jeg jobber med netthandel i et annet selskap enn de som er omtalt i denne linken. Grunnen til at de fleste bytter til Postnord, er at selv medium store nettbutikker kan spare flere millioner kroner i året på å bruke Postnord kontra Posten/Bring, som er i ferd med å prise seg fullstendig ut av markedet.

Der jeg jobber har vi ikke flere eller større problemer med Postnord enn vi hadde med Posten/Bring. Også privat er det lenge siden jeg har hatt noen problemer med de, selv om det var mye trøbbel for bare et par-tre år siden.

Hvis jeg kun kan velge Postnord, kjøper jeg heller fra et annet sted, selv om det er dyrere. Er de eneste valg i Norge, kjøper jeg heller fra utlandet. Postnord er bare ikke aktuelt. Det er kort sagt bedre at varene kommer frem - hele - enn at Postnord ødelegger eller mister dem. Pris blir underordnet.

At et selskap som er så lysende inkompetent som Postnord i det hele tatt får lov til å ha virksomhet her i landet, er en skam.

For øvrig er jeg enig i at Komplett har tapt seg drastisk de siste årene. Kundeklubben er nå nærmest verdiløs, og eneste grunn til at jeg ennå er med er Porterbuddy som er gull verdt. Men rabatt på demovarer er f.eks nesten alltid poengløst, for ofte er demovarer dyrere enn vanlig vare, fordi Komplett oppdaterer demoprisen en gang hvert jubelår. Når de konsekvent er 10-15% dyrere enn alle andre og i tillegg har fått et regelrett elendig utvalg, gidder jeg snart ikke mer.

Av andre nettbutikker rangerer også jeg Proshop høyt. De to jeg derimot ALDRI handler fra, er Multicom og CDON. Ingen av dem tar norsk forbrukerkjøpslov alvorlig, og driter stort sett i forbrukerrettigheter.

Endret av Aetius
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 time siden):

Hvis jeg kun kan velge Postnord, kjøper jeg heller fra et annet sted, selv om det er dyrere. Er de eneste valg i Norge, kjøper jeg heller fra utlandet. Postnord er bare ikke aktuelt. Det er kort sagt bedre at varene kommer frem - hele - enn at Postnord ødelegger eller mister dem. Pris blir underordnet.

At et selskap som er så lysende inkompetent som Postnord i det hele tatt får lov til å ha virksomhet her i landet, er en skam.

Har du hatt mange problemer det siste året?

Jeg føler at Postnords dårlige rykte på mange måter henger igjen fra den tiden da de faktisk fikk mye klager. Jeg hadde selv en del trøbbel med de for et par-tre år siden. Jeg tror også at mange synes det er "kult" å klage hver gang man har hatt noen problemer med Postnord, fordi de har et dårlig rykte, så da hører vi om det hver gang noe ikke går som det skal. Mens får man problemer med Posten, så er det ikke så viktig å fortelle om det. Det gjelder også media da de får flere klikk på den måten.

Nå har jeg ikke hatt noen problemer med de på lenge som mottaker. Og som sagt, som avsendere har firmaet jeg jobber for lite problemer også, i hvert fall ikke flere enn da vi brukte Posten og Bring. Og der går det noen tusen pakker i uka.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (2 timer siden):

Det er vel heller postnord som tar kontrakter på tap for å få markedsandeler. Om det er en strategi som vil virke i det lange løp vil vise seg. 🙄

Mulig. Men uansett så ser det ut som de har begynt å få litt mer orden i sakene. Så får vi håpe det holder, for Posten har uansett godt av litt konkurranse.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Nukleosid said:

Har du hatt mange problemer det siste året?

Jeg føler at Postnords dårlige rykte på mange måter henger igjen fra den tiden da de faktisk fikk mye klager. Jeg hadde selv en del trøbbel med de for et par-tre år siden. Jeg tror også at mange synes det er "kult" å klage hver gang man har hatt noen problemer med Postnord, fordi de har et dårlig rykte, så da hører vi om det hver gang noe ikke går som det skal. Mens får man problemer med Posten, så er det ikke så viktig å fortelle om det. Det gjelder også media da de får flere klikk på den måten.

Nå har jeg ikke hatt noen problemer med de på lenge som mottaker. Og som sagt, som avsendere har firmaet jeg jobber for lite problemer også, i hvert fall ikke flere enn da vi brukte Posten og Bring. Og der går det noen tusen pakker i uka.

Jeg har hatt plenty av problemer med Posten/Bring også, spesielt de siste årene, men de har en tendens til å ordne opp for seg når det først går galt. Postnord, derimot, gi glatt faen i slike tilfeller, etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Da Komplett hadde vunnet konsolideringen av markedet her for en god del år siden, sa de rett ut at de skulle slutte å være billigst. Og det får man jo leve med. Men når jeg leser denne tråden, skjønner jeg at det står dårlig til med konkurransen. Som de fleste andre, tydeligvis, bruker jeg mest Proshop, men som nettbutikk har de mye de kan bli bedre på... Likevel, når det er eneste alternativet nevnt tegner det et dystert bilde av markedet.

Lenke til kommentar

Jeg har måttet velge HeltHjem, men heldigvis var det også valg om å sende til PiB.

Jeg kommer aldri til å velge til postkassen, da jeg ikke gidder sjekke postkassen hver gang det kommer post.
Det er lenge siden jeg fikk viktig post i postkassen. 

Jeg har hatt problem med PostNord en gang, da de leverte pakken min til naboen på samme adresse.
Pakken skulle ikke engang ha vært levert da jeg hadde avtalt henting på terminalen. 
Jeg sa ifra og de beklaget. 

Lenke til kommentar

Alle logistikk-systemer er som regel tilpasset normalsituasjoner, så for å ikke få problemer er det som regel smart å ikke be om spesial-spesial fordi det øker betydelig sjansen for at noe mennesker kan rote det til, noe jeg er 99,98% sikker på har skjedd her. Enkelte er dyktigere og har gode automatisert systemer for dette, mens andre gjør ting etter happy-go-lucky.

Lenke til kommentar

Her er mine siste opplevelser med Postnord, fritt etter hukommelsen:

Bukse: Forsvant sporløst og kunne ikke hentes på stedet PostNord sa den kunne hentes på. Fikk noen uker etter beskjed om at den måtte hentes, hvis ikke ville den bli returnert. Forsøkte å hente igjen, kunne fremdeles ikke finnes.
Bukse: Samme bestilling forsøkt på nytt, med samme resultat.
Pondus-bok: Ble forsøkt levert i for liten postkasse syv ganger, noe som ødela boken fullstendig. Syklusen ble avbrutt av min hendendelse til PN, kjøpet kansellert og jeg fikk pengene tilbake fra butikken.
Lydplanke: Kom frem, men i knust tilstand.
Bok: Fikk hentemelding fra PN, men butikken nektet å levere ut da hentemeldingen ikke inneholdt hentekode.
SSD: Skulle leveres på døren, men endte opp i pakkeboks (som jeg ikke kan hente ut fra da jeg verken har eller vil ha PN-konto).

Tror kanskje Helthjem fikk til én problemfri (noen dager forsinket, men okå) levering innimellom der.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Sånn du forklarer ting så klarer de helt fint å rote ting til for deg på egenhånd.

Den eneste gangen jeg har hatt problemer med PostNord lokalt var da utleveringen skulle til et hus som hadde byttet adresse. Dvs huset var på akkurat samme plassen men var endret i adresse tilsvarende fra Tertitten 65 til 81 p.g.a kommunale endringer, så tilgivelig nok. Andre gangen de kjørte ut for å levere hadde de funnet ut av det.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 24.2.2024 den 4:55 PM):

Men rabatt på demovarer er f.eks nesten alltid poengløst, for ofte er demovarer dyrere enn vanlig vare, fordi Komplett oppdaterer demoprisen en gang hvert jubelår. Når de konsekvent er 10-15% dyrere enn alle andre og i tillegg har fått et regelrett elendig utvalg, gidder jeg snart ikke mer.

Sjekker demo seksjonen ganske ofte, og de har ganske nylig lagt ut 7800X3D B-vare til 5030 Kr, mens de skal ha 4589 kr for en helt ny 7800X3D. Det er jo rett og slett lureri.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg opplevde å få feil pakke levert i pakkeboks fra postnord nylig. Men fikk rask og ryddig hjelp når jeg meldte fra om det. Ikke opplevd noe negativt med postnord ellers, og jeg velger stort sett postnord når jeg sender ting siden de er billigst. Hvis andre virkelig har så mye negative opplevelser med postnord så må det være veldig store geografisk adskilte forskjeller.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (5 minutter siden):

Jeg opplevde å få feil pakke levert i pakkeboks fra postnord nylig. Men fikk rask og ryddig hjelp når jeg meldte fra om det. Ikke opplevd noe negativt med postnord ellers, og jeg velger stort sett postnord når jeg sender ting siden de er billigst. Hvis andre virkelig har så mye negative opplevelser med postnord så må det være veldig store geografisk adskilte forskjeller.

Det virker sånn, for som jeg skrev i en annen tråd tidligere har jeg aldri hatt problemer med pakker levert via PostNord til sørlige Nordland. Jeg aner ikke hva PN driver med ellers i landet, men det virker som noen regioner er helt høl i huet hva PN angår.

Lenke til kommentar

I dag mottok jeg en pakke i PostNord pakkeboks. Først måtte jeg logge inn, og da valgte jeg å logge inn med Vipps. Da kom det at jeg måtte opprette et PostNord passord. Når jeg står med kalde fingre i kulda utenfor boksen og blir bedt om å opprette et sikkert passord som jeg helt garantert ikke husker til jeg kommer hjem, blir jeg mer enn litt irritert. Jeg prøvde å gå tilbake til siden i forveien og se hva det sto der, men appen hadde, tross X for å krysse bort teksten og tilbake-pil, ikke noen mulighet for å gå tilbake til forrige steg. Tvangsstengte appen men det hjalp ikke, lastet inn lag-passord siden når jeg lastet appen igjen.

Da gikk jeg til bilen. Etter å ha varma meg i bilen i noen minutter opprettet jeg et passord som jeg allerede har glemt.

De som designa det brukstilfellet der kan svømme i sørpevann resten av vinteren og jeg ville ikke gitt dem en hånd. Takk Komplett, takk PostNord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 24.2.2024 den 10:31 PM):

Jeg har hatt plenty av problemer med Posten/Bring også, spesielt de siste årene, men de har en tendens til å ordne opp for seg når det først går galt. Postnord, derimot, gi glatt faen i slike tilfeller, etter min erfaring.

Rart at du skal ha så mange problemer. Bestiller du ekstremt mye pakker, eller er det andre ting som forårsaker det? Husker du kanskje de dårlige erfaringene fra noen år siden?

På grunn av en ny hobby, har jeg det siste halve året mottatt MANGE pakker. Mange er sendt fra utlandet, men de overtas vanligvis av Posten når de kommer til landet. Det har gått smertefritt hver gang, bortsett fra én gang... og da var det DHL som dreit seg ut.

Pakker sendt innenlands har gått cirka 40% med Posten, 60% med PostNord. Ingen problemer overhodet med noen av de. I de tilfeller hvor pakken er for stor for postkassen, kan jeg hente på utleveringssted et par timer senere.

Og jeg bor ikke akkurat på et lite sted med få innbyggere.

Og som sagt har jeg mye erfaring med Postnord og (for en stund siden) Posten/Bring som avsender da vi sender et utall pakker hver dag der jeg jobber. Med tanke på antallet pakker vi sender, er forsinkelser, pakker som blir borte eller ødelagt, forsvinnende lite.

Ja, jeg har måttet hente Postnord i en pakkeboks i nærheten et par ganger, men det gjelder Posten også. Synes det er en grei ordning, man kan hente selv om man kommer hjem sent på kvelden eller om natta for den saks skyld. Skal man hente på hentested, som for min del i flere tilfeller også er lengre unna, så er man prisgitt åpningstider, at man finner parkeringsplass, at det ikke er for mye kø foran skranken... akkurat nå venter jeg på å hente en pakke på en Rema 1000 som har alt for få parkeringsplasser. Jeg kan for eksempel ikke kjøre innom der på vei hjem fra jobb, for da får jeg ikke parkert. Så jeg må en ekstra tur dit i morgen. Da hadde pakkeboks vært en bedre løsning, da hadde jeg hatt pakken i hendene for to dager siden.

Lenke til kommentar

Bor på Østlandet og postnord har fungert bra for min del her. Jeg merker ingen forskjell mellom Posten og Postnord. Det skal sies, at jeg er ganske sikker på at de bruker en dag ekstra nå kontra hva de gjorde før. Før fikk jeg pakken dagen etter den var sendt fra butikk, mens nå går det en dag ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ænema skrev (På 25.2.2024 den 1:14 AM):

har ikke hatt mye problemer med post nord de siste årene, men helt hjem. DE bruker jeg ikke. de roter bort og leverer til feil adresse. osv. 

Aldri hatt problemer med Helthjem bor i Tønsberg så ut fra din kommentar tipper jeg du bor i Oslo ? :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...