Gå til innhold

Trond Giskes kuppforsøk i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (1 time siden):

Trond Giske forsøker å kuppe AP i Trondheim med et mistillitsforslag mot lederen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEaBQb/lederdrama-i-trondheim-ap-ble-litt-overrasket

Problemet er at sittende leder ikke er på valg.

Forsøker Giske å lage en stat i staten eller er det bare at han ikke har lest vedtektene ?

Sier vedtektene at man ikke kan stille misstillitsforslag mot en sittende leder? 

Giske ble spurt om han stod bak og svaret var nei. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (4 timer siden):

Forsøker Giske å lage en stat i staten eller er det bare at han ikke har lest vedtektene ?

Har ikkje lest vedtektene til AP, men det er vel veldig rart om mistillit berre kan foreslås når kandidaten er på valg? Mistillit betyr i dei fleste tilfeller at vedkommamde ikkje lenger har tillit sjølv om ein har igjen tid på valgperioden. Hadde leiaren vært på valg så hadde det ikkje vært nødvendig med mistillit, då hadde det vært nok å stilt som motkandidat slik at fleirtalet får bestemme kven dei har tillit til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor kaller man det et kupp forresten? Ser at Giske ble valgt gjennom et demokratisk valg. Kan ikke de som er uenige samle medlemmer og gjøre det samme mot Giske? Kupp er vel noe man egentlig ser skjer når noen i mindretall klarer å skaffe seg en posisjon de ikke reellt sett ikke har mandat via velgermasse å gjøre. Skjedde det her?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Inspector skrev (8 minutter siden):

Tror nok ikke at dette er metoden for å nå til topps i AP igjen.

Til det stikker meetoo for dypt hos sterke kvinnegrupper……

Og for oss andre som ikke stemmer AP så fremstår jo dette som live streaming av makta 2.0. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg ser og hører Giske tenker jeg at det er en mann som ønsker makt for enhver pris. Jeg tviler ikke på at han er dyktig, men, i Norge har vi høy grad av tillit og når du bryter denne så er det vanskelig å få den igjen. Giske er en mannegris som hadde rykte på seg lenge før Vulkan-saken, og i tillegg viser det svært liten rolleforståelse & dømmekraft.

Så oppsummert: jeg kan se forbi menneskelige feil, men jeg kan ikke ha tillit til en slik person i en maktposisjon. Politiske verv er tross alt tillitsbasert, og tillit er mangelvare når man snakker om Giske. Så spørs det om den jevne nordmann driter i dette og tenker at slike mennesker som Giske er det som skal lede oss gjennom trøblete farvann i tiden som kommer.

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 9.2.2024 den 5:39 PM):

Trond Giske forsøker å kuppe AP i Trondheim med et mistillitsforslag mot lederen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEaBQb/lederdrama-i-trondheim-ap-ble-litt-overrasket

Problemet er at sittende leder ikke er på valg.

Forsøker Giske å lage en stat i staten eller er det bare at han ikke har lest vedtektene ?

Er dette grunnen?

"Giske skal da ha satt seg sterkt mot at tidligere leder i Trøndelag AUF, Emilie Græsli, ble ansatt som valgkampmedarbeider i en kort periode. Græsli frontet AUFs aksjon mot Giske da han annonserte at han trakk seg fra politikken i 2020."

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kilder-til-tv-2-apnet-for-a-kaste-ap-leder-trolig-i-strid-med-vedtektene/16443118/

Men Giske måtte jo ha med seg resten av folket, så det var tydeligvis ikke bare han som ville ha henne kastet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (56 minutter siden):

Når jeg ser og hører Giske tenker jeg at det er en mann som ønsker makt for enhver pris. Jeg tviler ikke på at han er dyktig, men, i Norge har vi høy grad av tillit og når du bryter denne så er det vanskelig å få den igjen. Giske er en mannegris som hadde rykte på seg lenge før Vulkan-saken, og i tillegg viser det svært liten rolleforståelse & dømmekraft.

Så oppsummert: jeg kan se forbi menneskelige feil, men jeg kan ikke ha tillit til en slik person i en maktposisjon. Politiske verv er tross alt tillitsbasert, og tillit er mangelvare når man snakker om Giske. Så spørs det om den jevne nordmann driter i dette og tenker at slike mennesker som Giske er det som skal lede oss gjennom trøblete farvann i tiden som kommer.

Har han gått på kurs hos Trump ?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...