Gå til innhold

Endringer i bistand til flyktninger fra Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (10 timer siden):

Noe jeg lurer på er at det var snakk om at Ukrainere ikke skulle få lov til å besøke Ukraina. (siden de er krigsflyktninger) Men det ble stille om dette, hvorfor? Kan det ha noe med den standarden det ville gitt for flyktninger generelt, som kanskje ville gitt alt for mye opprør blandt andre flyktninger? Jeg er klar for å bli opplyst rundt hvorfor dette ikke ble ett tiltak.

Ble nok stille pga alle «flyktningene» fra andre land som tar årlige langferier til landene de «flyktet» fra. Hadde nok blitt upopulært blant disse,

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
toreae skrev (20 timer siden):

Forklar sammenhengen! Hvordan påvirker ukrainske kjæledyr produksjonen av 155 mm granater? Hvordan skal ukrainske kjæledyr påføre Norge utgifter på 100 milliarder?

Igjen forklar sammenhengen! Hvor er sammenhengen mellom ukrainske kjæledyr og ukrainske lastebilsjåfører?

 

Hvordan hadde krigen sett ut i dag om ikke Norge hadde brukt 63 millioner på ukrainske kjæledyr? Hvor mange ukrainske liv spart, og hvor mange kvadratkilometer ukrainsk land hadde vært tatt tilbake?

Du forstår åpenbart ikke problemstillingen.

Ukrainske kjæledyr var av meg fremhevet som et eksempel på der bl.a. du er frakoblet fra denne krigen, og nekter å innse hva denne krigen dreier seg om.

Norge er nå i ferd med å benytte nærmere 100 milliarder på å ta i mot ukrainske flyktninger - herunder 400 bussjåfører som i hvert fall kunne ha kjørt lastebil i Ukraina - og vi diskuterer 60 millioner til hunder og katter.

Mitt enkle poeng er at der er en uendelighet mellom det som skjer i Norge, og hva som er situasjonen i Ukraina.

Nå sliter vi med å få mer hjelp fra USA, vi har benyttet nesten to år på å øke produksjonen av 155 mm granater på NAMMO.

Har vi uendelig med ressurser og penger? Eller er det snart på tide å begynne å prioritere knallhardt hva vi skal benytte pengene og resursene på.  

Og der er mitt svar enkelt, ukrainske flyktninger og deres katter og hunder bidrar minimalt til at Ukraina skal seire. 

Det Ukraina trenger er mer våpen og annen støtte, ikke at dumme Norge skal benytte 100 milliarder på å huse unnasluntrerne og deres kjæledyr.   

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (41 minutter siden):

Reglane skal vere diskriminerande. Det er politisk einigheit om at flyktningar bør hjelpast i nærområdet.

Har du en kilde på det?

Entern skrev (40 minutter siden):

Ble nok stille pga alle «flyktningene» fra andre land som tar årlige langferier til landene de «flyktet» fra.

Du glemte å svare på hvorvidt alle asylsøkere burde behandles likt, uavhengig av deres nasjonalitet osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Windfarmer said:

Og der er mitt svar enkelt, ukrainske flyktninger og deres katter og hunder bidrar minimalt til at Ukraina skal seire. 

Det Ukraina trenger er mer våpen og annen støtte, ikke at dumme Norge skal benytte 100 milliarder på å huse unnasluntrerne og deres kjæledyr. 

"Tapte hele landet sitt. Men i det minste fikk hvertfall 100 tusen velferdsflyktninger med seg katt og hund 😆"

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (2 timer siden):

Du forstår åpenbart ikke problemstillingen.

Ukrainske kjæledyr var av meg fremhevet som et eksempel på der bl.a. du er frakoblet fra denne krigen, og nekter å innse hva denne krigen dreier seg om.

Norge er nå i ferd med å benytte nærmere 100 milliarder på å ta i mot ukrainske flyktninger - herunder 400 bussjåfører som i hvert fall kunne ha kjørt lastebil i Ukraina - og vi diskuterer 60 millioner til hunder og katter.

Mitt enkle poeng er at der er en uendelighet mellom det som skjer i Norge, og hva som er situasjonen i Ukraina.

Nå sliter vi med å få mer hjelp fra USA, vi har benyttet nesten to år på å øke produksjonen av 155 mm granater på NAMMO.

Har vi uendelig med ressurser og penger? Eller er det snart på tide å begynne å prioritere knallhardt hva vi skal benytte pengene og resursene på.  

Og der er mitt svar enkelt, ukrainske flyktninger og deres katter og hunder bidrar minimalt til at Ukraina skal seire. 

Det Ukraina trenger er mer våpen og annen støtte, ikke at dumme Norge skal benytte 100 milliarder på å huse unnasluntrerne og deres kjæledyr.   

Du har rett i en ting, jeg forstår ikke problemstillingen. Ikke du heller tydeligvis, for du klarer ikke å fortelle hva den er!
Ingen ukrainske katter eller hunder har hindret oss i øke produksjonen av 155 mm granater. Ikke ukrainske bussjåfører heller, som du har dratt inn i diskusjonen senere. Hvorfor begynner du med disse sjåførene? Diskusjonen jeg ble med på var om ukrainske kjæledyr.

" - og vi diskuterer 60 millioner til hunder og katter."
Mitt første innlegg var nettopp at jeg ikke skjønner hvorfor diskusjonen skal handle om 63 millioner og ukrainske kjæledyr.

"Jeg skjønner ikke helt diskusjonen med kjæledyr og 63 millioner. Halvparten kommer sikkert tilbake i skatt. Disse dyrene har sikkert stor betydning for eierene sin syke.

Denne diskusjonen er bare gratis mat til russiske troll. Det trenger vi ikke."
 

Jeg kan ikke se at du kan vise noe som helst at disse 63 millionene, har påvirket krigen i Ukraina i noen som helst retning. Selv om du er aldri så "påkoblet på krigen", hva nå det måtte bety...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
toreae skrev (27 minutter siden):

Du har rett i en ting, jeg forstår ikke problemstillingen. Ikke du heller tydeligvis, for du klarer ikke å fortelle hva den er!
Ingen ukrainske katter eller hunder har hindret oss i øke produksjonen av 155 mm granater. Ikke ukrainske bussjåfører heller, som du har dratt inn i diskusjonen senere. Hvorfor begynner du med disse sjåførene? Diskusjonen jeg ble med på var om ukrainske kjæledyr.

" - og vi diskuterer 60 millioner til hunder og katter."
Mitt første innlegg var nettopp at jeg ikke skjønner hvorfor diskusjonen skal handle om 63 millioner og ukrainske kjæledyr.

"Jeg skjønner ikke helt diskusjonen med kjæledyr og 63 millioner. Halvparten kommer sikkert tilbake i skatt. Disse dyrene har sikkert stor betydning for eierene sin syke.

Denne diskusjonen er bare gratis mat til russiske troll. Det trenger vi ikke."
 

Jeg kan ikke se at du kan vise noe som helst at disse 63 millionene, har påvirket krigen i Ukraina i noen som helst retning. Selv om du er aldri så "påkoblet på krigen", hva nå det måtte bety...

Dette er ganske enkelt. Hvis du er i krig, og forstår hva verdien av en 28 år gammel ukrainer med to barn betyr. Denne 28 år gamle ukraineren har i løpet av de seks - syv siste timene blitt sprengt til det ugjenkjennelige i en eller annen skyttergrav i Øst - Ukraina. Jeg har aldri møtt han, og jeg vet heller ikke hva han heter, men jeg vet at han finnes. 

Mitt poeng er at det må prioriteres, og der gjør Norge i dag en hjelpeløs innsats.

Vi bare spruter ut penger i øst og vest, og det meste vi benytter penger på, hjelper ikke Ukraina en dritt.

 

Endret av Windfarmer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (5 minutter siden):

Hvorfor komme til Norge når Polen, Ungarn, etc, er rett vedsiden av og er ikke i krig? 

Støtter heller flyktningsleirer i landa nærmest, så kan de dra tilbake når krigen er over.

Nei, hele Europa bør hjelpe til når det er krig i Europa mener jeg. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (22 minutter siden):

Dette er ganske enkelt. Hvis du er i krig, og forstår hva verdien av en 28 år gammel ukrainer med to barn betyr. Denne 28 år gamle ukraineren har i løpet av de seks - syv siste timene blitt sprengt til det ugjenkjennelige i en eller annen skyttergrav i Øst - Ukraina. Jeg har aldri møtt han, og jeg vet heller ikke hva han heter, men jeg vet at han finnes. 

Hvorfor blander du inn dette nå da? Er du høy på sokkene dine?

Windfarmer skrev (22 minutter siden):

Mitt poeng er at det må prioriteres, og der gjør Norge i dag en hjelpeløs innsats.

Norge kan bruke mye, mye mer penger på å hjelpe Ukraina. Vi er ufattelig langt fra at vi må begynne å prioritere. 63 millioner kroner til kjæledyr var på ingen måte de siste kronene vi hadde. Jeg tror du må prioritere å kvitte deg med  sokkene dine. Dine prioriteringer med å røyke disse har hatt for store konsekvenser.

Windfarmer skrev (28 minutter siden):

Vi bare spruter ut penger i øst og vest, og det meste vi benytter penger på, hjelper ikke Ukraina en dritt.

Kast dine gamle sokker. De kan ikke reddes. Kjøp nye. Vask etter bruk.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (14 timer siden):

Noe jeg lurer på er at det var snakk om at Ukrainere ikke skulle få lov til å besøke Ukraina. (siden de er krigsflyktninger)

Hvorfor i alle dager skulle de ikke få lov til å sette sin fot i Ukraina?

De flykter ikke fra det ukrainske styret. De flykter fra russerne!

Store landsbyer har blitt totalt utslettet. Ingen hus finnes mer. 

Hvor skal alle menneskene som er drevet på flukt bo? Vest i Ukraina er det relativt fredelig, men hele landet er jo i krig. Er man først tvunget til å forlate hjemmet sitt, kan jeg absolutt forstå at man søker til et land i fred. Kanskje har man små barn, man ønsker å gi en lysere fremtid?

Er man bittelitt utdannet, vet man at gode demokratier er å foretrekke. Der er det ofte bedre muligheter. Vest-Europa har flere eksempler på slike samfunn. På ingen måte overraskende at vi derfor finner flyktinger i Tyskland, Frankrike, England, Skandinavia, Finland, osv... 

Men å ikke kunne besøke en slektning som lever i en tryggere bit av Ukraina? Hva slags umenneskelig krav skal det være?

Jeg forstår ikke hvor disse ideene kommer fra! 

Har folk blitt så forført av Putins propaganda-aparat, at de glemmer hvem flyktningene rømmer vekk fra?! Russere! Ikke Ukraina.

 

Yakamaru skrev (30 minutter siden):

Hvorfor komme til Norge når Polen, Ungarn, etc, er rett vedsiden av og er ikke i krig? 

Støtter heller flyktningsleirer i landa nærmest, så kan de dra tilbake når krigen er over.

Fordi det er jævla usolidarisk ovenfor Polen. Skal de ta hele regningen for at Putin har skapt en flyktningstrøm?!

Vi skal selvfølgelig hjelpe til, vi også!

Djizzes. Er det virkelig nødvendig å påpeke?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, qualbeen said:

Fordi det er jævla usolidarisk ovenfor Polen. Skal de ta hele regningen for at Putin har skapt en flyktningstrøm?!

Vi skal selvfølgelig hjelpe til, vi også!

Djizzes. Er det virkelig nødvendig å påpeke?

Don't give a fuck about solidarity, mate. Vi sender penger/ressurser til Polen og nærliggende land. Hvorfor i helvete skal de fly muligvis tusenvis av kilometer når det er land bokstavelig talt som er naboer som er bedre? Liknende kultur om ikke språk, nærtliggende og er en brøkdel av kostnadene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
toreae skrev (1 time siden):

Du har rett i en ting, jeg forstår ikke problemstillingen. Ikke du heller tydeligvis, for du klarer ikke å fortelle hva den er!
Ingen ukrainske katter eller hunder har hindret oss i øke produksjonen av 155 mm granater. Ikke ukrainske bussjåfører heller, som du har dratt inn i diskusjonen senere. Hvorfor begynner du med disse sjåførene? Diskusjonen jeg ble med på var om ukrainske kjæledyr.

" - og vi diskuterer 60 millioner til hunder og katter."
Mitt første innlegg var nettopp at jeg ikke skjønner hvorfor diskusjonen skal handle om 63 millioner og ukrainske kjæledyr.

"Jeg skjønner ikke helt diskusjonen med kjæledyr og 63 millioner. Halvparten kommer sikkert tilbake i skatt. Disse dyrene har sikkert stor betydning for eierene sin syke.

Denne diskusjonen er bare gratis mat til russiske troll. Det trenger vi ikke."
 

Jeg kan ikke se at du kan vise noe som helst at disse 63 millionene, har påvirket krigen i Ukraina i noen som helst retning. Selv om du er aldri så "påkoblet på krigen", hva nå det måtte bety...

Enkelt.

Hvis en er i krig, er det helt avgjørende hva en må ofre, og hva en må kreve.

Under de innledende faser av andre verdenskrig ofret GB langt mer enn tyskerne. Winston C. lurte til og med engelskmennene til å gi fra seg alle sine aluminiums kasseroller i den tro at dette metallet kunne lage nye Spitfires.

Dette er krig, og de som fortsatt tyter om hunder og katter, vil jeg ikke ha med meg i denne krigen.      

  • Liker 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (38 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle de ikke få lov til å sette sin fot i Ukraina?

De flykter ikke fra det ukrainske styret. De flykter fra russerne!

Store landsbyer har blitt totalt utslettet. Ingen hus finnes mer. 

Hvor skal alle menneskene som er drevet på flukt bo? Vest i Ukraina er det relativt fredelig, men hele landet er jo i krig. Er man først tvunget til å forlate hjemmet sitt, kan jeg absolutt forstå at man søker til et land i fred. Kanskje har man små barn, man ønsker å gi en lysere fremtid?

Er man bittelitt utdannet, vet man at gode demokratier er å foretrekke. Der er det ofte bedre muligheter. Vest-Europa har flere eksempler på slike samfunn. På ingen måte overraskende at vi derfor finner flyktinger i Tyskland, Frankrike, England, Skandinavia, Finland, osv... 

Men å ikke kunne besøke en slektning som lever i en tryggere bit av Ukraina? Hva slags umenneskelig krav skal det være?

Jeg forstår ikke hvor disse ideene kommer fra! 

Har folk blitt så forført av Putins propaganda-aparat, at de glemmer hvem flyktningene rømmer vekk fra?! Russere! Ikke Ukraina.

 

Fordi det er jævla usolidarisk ovenfor Polen. Skal de ta hele regningen for at Putin har skapt en flyktningstrøm?!

Vi skal selvfølgelig hjelpe til, vi også!

Djizzes. Er det virkelig nødvendig å påpeke?

Alt du sier her er riktig.

Og ja, jeg lukter Putler-propaganda i denne «problemstillingen».

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...