Gå til innhold

Byttet kjønn til mann, ble mor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke helt uvanlig at kvinner med skjegg blir gravide og får barn, men kanskje Alex er den første i deres landsdel til å gjøre dette. 

Når de er avbildet utenfor sykehuset, ser de nesten ut som to kvinner. Det kan tenkes at Alex har tatt en pause i testosteronet under graviditeten. Men barnet må uansett forholde seg til identiteten til mora, og null kontakt med biofar og hans slektninger. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her ser man det kræsjer mellom biologisk kjønn og "sosialt kjønn". Det har mest sannsynlig ikke så mye å si hva det sosiale kjønnet er, her er det biologien som trumfer.

Så lenge barnet blir friskt og ikke blir mobbet under oppveksten pga situasjonen så ser jeg egentlig ingen problemer med det. Er det rart? Ja. Jeg synes det at folk skal bytte "kjønn" (ikke biologisk) basert på stereotypiske kjønnsroller er rart, men det plager meg ikke.

Hvis barnet får det bra fysisk og psykisk så er det vanskelig å se hva som er feil. Men noen morsomme overskrifter blir det jo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Inspector skrev (52 minutter siden):

Hvordan han/hen/hun skulle fødet kan man bare spekulere i, men jeg tviler ikke på at et legeteam med grensesprengende og absurde ambisjoner klarer dette også.

Keisersnitt.

Er kanskje et større problem å bli gravid i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, RRhoads said:

Keisersnitt.

Det er ikke gjort noen operasjoner på kjønnet ifølge tv-2-artikkelen, det virker som fødsel kan foregå på normalt vis.

Når det kommer til hormoner så fremgår det ikke tydelig, men Alex ser ut til å nevne dem i preteritum, at det er noe som har skjedd i fortid, i forbindelse med at han er bekymret for om det kan påvirke graviditeten.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (12 timer siden):

Det er ikke gjort noen operasjoner på kjønnet ifølge tv-2-artikkelen, det virker som fødsel kan foregå på normalt vis.

Når det kommer til hormoner så fremgår det ikke tydelig, men Alex ser ut til å nevne dem i preteritum, at det er noe som har skjedd i fortid, i forbindelse med at han er bekymret for om det kan påvirke graviditeten.

Klar over det. Jeg svarte en som svarte på en annen post. "Hva om hadde tatt kjønnsoperasjon"

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det burde ikke være lov å utsette barnet for noe som kan få følger senere i livet.

Jeg vil påstå det er like alvorlig å påvirke et barn før det er født som etter.

Altså burde det straffes likt med annen lemlestelse.

 

Om det i dette tilfellet har påvirket, eller kommer til å påvirke barnet vet jeg ikke, men det burde iallefall være noe man forsikrer seg mot.

 

Hva er poenget med å prøve å være et kjønn du selv ikke ønsker å være?

Er du en kvinne når du blir gravid så burde du holde deg som kvinne til barnet er født.

Er du mann så burde du ikke kunne bli gravid.

 

Det er helt greit at en kvinne ønsker å være en mann, så lenge det da kun er dem selv det går ut over.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Man kan ikke bytte kjønn, det er umulig. Uansett hva man gjør med utseende eller operasjoner, så vil man aldri kunne bytte kjønn. 

 

En mann blir ikke kvinne bare fordi han sier han er det og tar på leppestift og kjole. Jeg som kvinne synes det er tragikomisk at mange menn tror at det å være kvinne bare er å gå med høyhælte sko og kjole. Nedverdigende.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Det burde ikke være lov å utsette barnet for noe som kan få følger senere i livet.

Så gravide skal tvinges til å spise et sunt kosthold, trene jevnlig ellers bli straffet for lemlestelse? For livsstilen til mor vil påvirke fosteret under graviditeten.

DenKonservativeKvinnen skrev (3 minutter siden):

Man kan ikke bytte kjønn, det er umulig. Uansett hva man gjør med utseende eller operasjoner, så vil man aldri kunne bytte kjønn. 

Du misforstår. Klassisk feiltakelse. Det er ikke snakk om å bytte biologisk kjønn. Det er snakk om "sosialt kjønn". Altså samme forskjell som med "sex" og "gender" på engelsk.

Det er ingen som påstår vi kan bytte biologisk kjønn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (9 minutter siden):

Så gravide skal tvinges til å spise et sunt kosthold, trene jevnlig ellers bli straffet for lemlestelse? For livsstilen til mor vil påvirke fosteret under graviditeten.

Du misforstår. Klassisk feiltakelse. Det er ikke snakk om å bytte biologisk kjønn. Det er snakk om "sosialt kjønn". Altså samme forskjell som med "sex" og "gender" på engelsk.

Det er ingen som påstår vi kan bytte biologisk kjønn.

Sosialt kjønn, flott ord, synd det bare er svada. Jeg kommer aldri til å kalle en mann i kjole for kvinne, jeg kommer aldri til å støtte en annen persons kjønnsforvirring. 

 

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DenKonservativeKvinnen skrev (40 minutter siden):

Sosialt kjønn, flott ord, synd det bare er svada. Jeg kommer aldri til å kalle en mann i kjole for kvinne, jeg kommer aldri til å støtte en annen persons kjønnsforvirring.

Så lenge du forstår forskjellen.

Det er mye som er svada i hverdagen men som betyr mye for noen. Hva med personer som kaller seg mamma eller pappa når de adopterer? De er jo ikke biologiske foreldre så da er det jo også bare svada? Hva med folk som bytter navn? 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Så lenge du forstår forskjellen.

Det er mye som er svada i hverdagen men som betyr mye for noen. Hva med personer som kaller seg mamma eller pappa når de adopterer? De er jo ikke biologiske foreldre så da er det jo også bare svada? Hva med folk som bytter navn? 

Forskjellen mellom dine sammenligninger er at navnebytte eller å være adoptivforeldre ikke er ansett som en diagnose.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DenKonservativeKvinnen skrev (2 minutter siden):

Forskjellen mellom dine sammenligninger er at navnebytte eller å være adoptivforeldre ikke er ansett som en diagnose.

Mange diagnoser er også svada eller bare ufullstendige gjetninger. Hysteri var også en diagnose for ikke lenge siden.

At noe er koblet med en diagnose betyr ikke nødvendigvis noe i seg selv.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...