Gå til innhold

Ville du kjempet for Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, IceBlitz said:

"Norge har ikke ytringsfrihet, ikke demokrati, vi blir skattet ihjel, staten respekterer oss ikke, staten tvinger bedrifter til å føye seg ideologisk, makteliten styrer samfunnet vårt, internasjonale makteliter styrer samfunnet vårt, vi blir straffet sosialt, staten styrer media, staten bestemmer hvem som blir journalister, staten ansetter nesten alle journalister gjennom NRK, staten bestemmer ideologiske retningslinjer for bedrifter, partiene har total kontroll, degenererte individer høyt oppe i samfunnet har kontroll over kulturen vår, partiledere bruker hat-paragrafen for å tilegne seg makt, motstanderes stemmer nulles ut..."

 

Det var en kort oppsummering av dine påstander i denne tråden.

Jeg ønsker å svare deg på dette med å trekke ut to forskjellige definisjoner fra Wikipedia.

 

- "Dumhet, også kalt dumskap, dårskap, tåpelighet, idioti og annet, er stivsinnet uvitenhet, eller ren og skjær mangel på intelligens eller klokskap. Egenskapen kan være knyttet til en persons eller en gruppes handlinger, ord eller overbevisninger."

- "Alvorlige psykiske lidelser der det foreligger vrangforestillinger og realitetsbrist kalles psykoser eller sinnssykdom."

 

Dette er ikke ment et personangrep, men informasjon du kanskje kan ha behov for eller som er relevant for din situasjon basert på dine uttalelser. Det finnes medisiner som klarer å dempe slike inntrengende tanker og brister i virkelighetsoppfatning.

 

Kan også oppsummeres med "alle andre mennesker er sauer uten en selvstendig tanke, mens jeg har sett lyset og realitetene. Likevel vil de ikke høre på meg, siden sauer er dumme. Jeg er smart!"

Må selvsagt ikke glemme "sauene leser og hører kun på MSM, mens jeg har funnet de virkelig gode kildene til sannheten, på internett."

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 26.1.2024 den 3:47 AM):

Kjempe for globalismen WHO WEF og alt det der nei takk de som steller til galskapen får gå i første linje 

 

Inspector skrev (På 26.1.2024 den 6:35 AM):

Hva om flagget ble endret pga krav fra pressgrupper, kongen bekjente seg til medaljonger og svindel, demokratiet kun var noe man snakket om i Brussel ? Hva om fellesskapet var blitt så svekket at man kun var interessert i å forsvare seg selv ?
Hva om de fleste mulige soldatene bekjente seg til en religion som trumfet norske lover ?

Da blir det vanskelig å mobilisere en folkehær med forsvarsvilje……

Herregud menn, ta dere sammen.

I 1970 truet kirken og politikere med å sensurere ansett blasfemi, og homofile ble banket og risikerte straffeforfølgelse for sodomi om de stod frem eller ble oppdaget. Homofili ble regnet som en psykisk lidelse, slik det å være trans ble frem til 2020.

https://www.tronderdebatt.no/happy-pride/o/5-122-43015

Stalinister plottet hvordan landet kunne innlemmes i Soviet, og antatte sosialister uavhengig tilknytning til ekstremisme ble overvåket og telefonavlyttet.

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/1993/11/30/1970-og-80-tallet-aktive-tiltak-fremtvang-politisk-overvaking/

Nynazisme og idealer om hvit makt var vanlig.

https://www.hlsenteret.no/undervisning/kunnskapsbasen/Ulike folkemord/folkemord-under-nazismen/ettertid/nynazisme

...

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

 

Herregud menn, ta dere sammen.

I 1970 truet kirken og politikere med å sensurere ansett blasfemi, og homofile ble banket og risikerte straffeforfølgelse for sodomi om de stod frem eller ble oppdaget. Homofili ble regnet som en psykisk lidelse, slik det å være trans ble frem til 2020.

https://www.tronderdebatt.no/happy-pride/o/5-122-43015

Stalinister plottet hvordan landet kunne innlemmes i Soviet, og antatte sosialister uavhengig tilknytning til ekstremisme ble overvåket og telefonavlyttet.

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/1993/11/30/1970-og-80-tallet-aktive-tiltak-fremtvang-politisk-overvaking/

Nynazisme og idealer om hvit makt var vanlig.

https://www.hlsenteret.no/undervisning/kunnskapsbasen/Ulike folkemord/folkemord-under-nazismen/ettertid/nynazisme

...

 

Det er fritt fram for deg å melde deg inn i militæret og kjempe for dine verdier. Å virtue signale over et forum er poengløst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Det er fritt fram for deg å melde deg inn i militæret og kjempe for dine verdier. Å virtue signale over et forum er poengløst. 

Kjempe for fortsatt demokrati, ytringsfrihet, frihet fra vold, maktmisbruk, overgrep og korrupsjon.

For barna, de svake, de syke, og de eldre -- og de som har mistet kontakt med virkeligheten.

Absolutt.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (4 timer siden):

Kjempe for woke/globalisme? Nei.

Hvordan i alle dager ser du for deg at du skulle bli bedt om å kjempe for woke?

Red Frostraven skrev (33 minutter siden):

Kjempe for fortsatt demokrati, ytringsfrihet, frihet fra vold, maktmisbruk, overgrep og korrupsjon.

For barna, de svake, de syke, og de eldre -- og de som har mistet kontakt med virkeligheten.

Hæ? Er du helt woke eller?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

Kjempe for fortsatt demokrati, ytringsfrihet, frihet fra vold, maktmisbruk, overgrep og korrupsjon.

For barna, de svake, de syke, og de eldre -- og de som har mistet kontakt med virkeligheten.

Absolutt.

Din idé om hva alle disse orda betyr har ingen verdi da de kommer fra en ytre venstre aktivist, så tas med en klype salt. Utenom noen få likesinnede gjengangere her på forumet er det usedvanlig få som tar deg seriøst. Det lukter manipulering helt hit, og det virker ikke. 

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for verdier de ikke har?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for folk som ikke kan fordra dem?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for verdier de på det beste synes ikke er verdt å ha?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for korrupte og inkompetente politikere? 

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for noen de ikke kan fordra?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for folk som har i årevis nedverdiget dem, tråkket på dem, trakassert dem, kalt dem alt mulig under sola og mer?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for et system som er imot dem?

Jeg har ingen planer om å kjempe for din idé om "demokrati" noe som praktisk talt bare er statisme i første omgang, ei heller om din idé om hva "ytringsfrihet" er da det følger en venstreekstrem ortodoks. Ingen er interessert i å kjempe for woke eller globalisme og dere kan ikke manipulere på noen som helst måte andre til å kjempe for dere eller. Folk er heller ikke interessert i å kjempe for ytre venstre idéer som er på det beste ignorante. Viser nokså mye når dere er såpass ivrige til å dytte andre inn i en mulig krig men sitter på rævva bak en skjerm selv. Dette er en kamp dere får ta opp selv, og har nå den perfekte muligheten til å vise for andre at dere faktisk står for noe ved å stikke til den nærmeste rekruttskolen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (15 minutter siden):

Din idé om hva alle disse orda betyr har ingen verdi da de kommer fra en ytre venstre aktivist, så tas med en klype salt. Utenom noen få likesinnede gjengangere her på forumet er det usedvanlig få som tar deg seriøst. Det lukter manipulering helt hit, og det virker ikke. 

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for verdier de ikke har?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for folk som ikke kan fordra dem?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for verdier de på det beste synes ikke er verdt å ha?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for korrupte og inkompetente politikere? 

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for noen de ikke kan fordra?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for folk som har i årevis nedverdiget dem, tråkket på dem, trakassert dem, kalt dem alt mulig under sola og mer?

Hvem i sitt rette sinn er interessert i å kjempe for et system som er imot dem?

Jeg har ingen planer om å kjempe for din idé om "demokrati" noe som praktisk talt bare er statisme i første omgang, ei heller om din idé om hva "ytringsfrihet" er da det følger en venstreekstrem ortodoks. Ingen er interessert i å kjempe for woke eller globalisme og dere kan ikke manipulere på noen som helst måte andre til å kjempe for dere eller. Folk er heller ikke interessert i å kjempe for ytre venstre idéer som er på det beste ignorante. Viser nokså mye når dere er såpass ivrige til å dytte andre inn i en mulig krig men sitter på rævva bak en skjerm selv. Dette er en kamp dere får ta opp selv, og har nå den perfekte muligheten til å vise for andre at dere faktisk står for noe ved å stikke til den nærmeste rekruttskolen. 

Veldig langdryg måte å si at du ikke ville kjempet for ditt fedreland.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Entern said:

Veldig langdryg måte å si at du ikke ville kjempet for ditt fedreland.

Er ikke interessert i å "kjempe for fedrelandet" når NATO og andre vestlige land har yppet til krig i mange år allerede. Skulle ikke forundre meg at de erklærer krig selv snart så kåte som de er på konflikt. Erklærer Russland krig mot NATO og nesten umiddelbart invaderer Norge i nord derimot vil jeg være med å forsvare landet mitt som alle andre. Dog sjansen for at Russland erklærer krig mot NATO er idiotisk liten da Russland ikke har den militære makta til å sloss mot NATO i sin helhet, så dette er mer et drømmescenario for krigs-LARPere. 

Er det snakk om en offensiv krig hvor vi er "le aggressor" gjennom NATO derimot så er svaret mitt nei. Jeg er kun interessert i forsvar, ikke en offensiv krig hvor det er vi som har erklært krig. Dette er også i henhold til NAP, eller Non-Aggression Principle. 

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

Hvis ikke Norge har vært medlem av NATO så er det ikke usannsynlig at hele kystlinjen vår hadde vært Russisk. Jeg synes folk burde ta det innover seg, tror ikke det er så mange som reflekterer over hvor symbolsk det norske forsvaret er. Nytter ikke med et stort mannskap på papiret når mesteparten er kanonføde. Man blir ingen krigsmaskin av å vaske,rydde,tømme søppel,rydde skog og skyte ti skudd i året på skytebanen, men likevel er man en fullverdig soldat i en stridende tropp.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 1.2.2024 den 12:31 AM):

Er ikke interessert i å "kjempe for fedrelandet" når NATO og andre vestlige land har yppet til krig i mange år allerede

På hvilken måte har NATO gjort det..?

Det er 'Ukraina gikk med kort skjørt og hadde sex med en annen mann'-forsvaret av den 60 år gamle sjalu og perverse naboen sin voldtekt og kidnapping av en 22-årig student, år etter at hun har kjøpt seg våpen av NATO og anmeldt naboen til verdenspolitiet for å ta seg inn i leiligheten hennes ved flere anledninger fordi hun var redd for hva denne åpenbart sjalu og åpenbart irrasjonelle naboen skulle finne på.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Om Norge skulle havne i en krig med frontlinje, fiendtlig infanteri og panzer? Ja da kan jeg regne med at det ikke er så mange trygge plasser å reise….

derfor, med min bakgrunn utdanning og yrke, er det neppe noen mulighet for å få lov å til å «leve i fred» under okkupasjon, så da er det bare «å kjempe» igjen av muligheter

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Stillt opp og gravd skyttergraver om nødvendig, med dertil dårlige odds for lang levetid i strid. Heller at jeg tar plassen og gjør det, enn enkelte andre i tråden her som er tydelige i hvor laber interesse de har av å forsvare det vi har felles. Tror jeg hade hatt vansker med å stole på intensjonene og lojaliteten til makker i gropa ved siden av, dersom enkelte i tråden her skulle blitt tvunget til å stille opp uansett.  

Skulle det verste skjedd og man hadde dødd, hadde man om ikke annet fått slippe å sitte igjen i ett land der mange av de som klarte seg var de som var mest interesserte i å gi fingeren til "makta", "woke", verdensbanken og snurre sprett. Mest på grunn av en illusjon om at de har det så helt forferdelig her i Norge. 

Det hadde vært et sant helvette det. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (1 time siden):

Om Norge skulle havne i en krig med frontlinje, fiendtlig infanteri og panzer? Ja da kan jeg regne med at det ikke er så mange trygge plasser å reise….

derfor, med min bakgrunn utdanning og yrke, er det neppe noen mulighet for å få lov å til å «leve i fred» under okkupasjon, så da er det bare «å kjempe» igjen av muligheter

Tror jeg ville tatt frem min 30-06 og brukt storviltprøven til noe fornuftig.
Hadde jeg sett Vladimir i kikkertsiktet, hadde jeg nok funnet frem jaktammoen også.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Jeg er såpass gammel at jeg har nok fokusert på å få mine barn og min kone i sikkerhet som førsteprioritet, men jeg har ingen problemer med å forsone meg med tingenes tilstand og vil selvfølgelig kjempet for Norge når behovet har meldt seg, friheten vår kommer ikke gratis og krever ofre dessverre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 26.1.2024 den 2:47 AM):

Denne tråden burde ha en poll.

Dette ER en poll. FSB har aktivisert en liten trolltropp til å lage "diskusjon" og "to sider", og velger å angripe et norsk fora der demokrati og ytringsfrihet står sterkt. Målet er å så tvil om noe det slett ikke er noe tvil om*, og skape debatt om noe det slett ikke finnes noen debatt om*. Samtidig forsøker de å skape en meningsmåling om nordmenn er villige til å stille opp for landet sitt eller ei. Dette er svært viktig etteretningsinformasjon siden FSB ønskedrømmer at vi ikke er villige. De kan bare ikke på vegne av FSB bestille en slik undersøkelse gjennom norsk gallup eller SSB. De må gjøre det uoffisielt gjennom "debatt" i et fora som nyter godt av vestlig ytringsfrihet.

Bare for å legge min tunge på vektskålen til FSB: * SELVSAGT hadde jeg kjempet for Norge og alle våre allierte i NATO - med alle mine midler og all min kraft. Tid, penger, eiendom, ressurser, kunnskap etc 24/7 til evig tid og siste bloddråpe - for å forsvare den ytringsfriheten og demokratiet som jeg og alle jeg er glad i, nyter så godt av. Dette står vi nordmenn sammen om og vi er mye mer bevisst på hva som er de godes og de ondes side nå enn i 1939. Russland og FSB er nåtidens svar på Hitlers Tyskland og SS. De får ikke fotfeste her i landet gjennom slike kunstige "debatter".

Grensa går der NATOs grenser går. Dersom russland krenker grensa med en millimeter så åpner Russland pandoras boks og helvete bryter løs.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...