Gå til innhold

Erfaringer med å alltid tenke økonomi. Livskvalitet i evig prisjakt


Anbefalte innlegg

Gidder du å komme å koste veien for 6kr timen hos meg?
Det tar 5 timer, ingen merkbar fysisk belastninger, jeg henter og lever deg hjem igjen slik at du ikke har noen utgifter.

Ville du gjort det?
Merk at jeg ikke trenger veldedigheten..

 

Vanskeligere om du faktisk trenger de 30 kronene du tjener på jobben du gjør..

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Kreditt er jo bra om en klarer å holde seg i skinnet. Alle mine kjøp gjøres på sas master. Da tjener jeg fly poeng og kan ikke huske sist jeg betalte annet enn avgifter for å fly. 

Har du veldig høyt forbruk da eller? Har sett litt på sas kredittkort, men selv om jeg setter alt av utgifter utenom fakturaer ser jeg ikke ut til å komme noe særlig nærme en flyreise. Årspris er det vel også, som er litt dumt om man ikke får flyd gratis i hvert fall 😅

Lenke til kommentar
Tanner skrev (36 minutter siden):

Har du veldig høyt forbruk da eller? Har sett litt på sas kredittkort, men selv om jeg setter alt av utgifter utenom fakturaer ser jeg ikke ut til å komme noe særlig nærme en flyreise. Årspris er det vel også, som er litt dumt om man ikke får flyd gratis i hvert fall 😅

Ja det blir en del forbruk, både privat og jobb. I tillegg reiser jeg mye så kommer poeng der også. I januar har jeg fått 8000 poeng ser jeg fra Mastercard. Det er jo nesten tur retur i Norge eller Norden? Husker ikke helt alle prisene

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Ja det blir en del forbruk, både privat og jobb. I tillegg reiser jeg mye så kommer poeng der også. I januar har jeg fått 8000 poeng ser jeg fra Mastercard. Det er jo nesten tur retur i Norge eller Norden? Husker ikke helt alle prisene

Regnet litt på det selv, og mener å huske om jeg brukte kortet til alt, si 150-200k i året så ble det ikke all verden ut av det

Lenke til kommentar
Tanner skrev (7 minutter siden):

Regnet litt på det selv, og mener å huske om jeg brukte kortet til alt, si 150-200k i året så ble det ikke all verden ut av det

Jeg bruker premium kortet, det har diverse fordeler men på poeng siden får en 15 poeng per 100 eller 20 i utlandet. 

Så ved 200k så blir det 30k per år. I tillegg får en 25% status poeng som i det tilfellet er 7500 poeng. får også 10k i velkomstgave nå. I tillegg får en plus/Biz verden rundt til samme bonus som økonomi. Dvs at du etter ett år mangler 12500 poeng til å bestille buiseness billett til USA/Asia. Men det er ikke rett frem å finne billetter heller... 

 

EDIT: Jeg har nå nok poeng til å fly t/r USA/Asia på biz 5 ganger. Og jeg var nettopp i Miami på bonus billett også. Så for meg gir det enorme fordeler.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
plankeby skrev (4 timer siden):

Er oppvokst med at dørmatte ved inngangsdør ikke skal slites på unødvendig.... 

Så det ender med at man ødelegger et langt mer kostbart gulv ? Alt med måte, å penger  har liten verdi om man ikke bruker dem på et eller annet, leve ikke bare overleve osv.

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Gidder du å komme å koste veien for 6kr timen hos meg?
Det tar 5 timer, ingen merkbar fysisk belastninger, jeg henter og lever deg hjem igjen slik at du ikke har noen utgifter.

Ville du gjort det?
Merk at jeg ikke trenger veldedigheten..

 

Vanskeligere om du faktisk trenger de 30 kronene du tjener på jobben du gjør..

Nå spres det ofte over dager også, så det ikke blir 5 timer i strekk... Er med på ironihumoren av mangel på bedre ord. 

På en måte står ikke innsats i forhold til besparelse. Butikkjakt ute er en måte å lufte seg litt. Å søke på nett stjeler tid fra samvær. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (6 minutter siden):

Nå spres det ofte over dager også, så det ikke blir 5 timer i strekk... Er med på ironihumoren av mangel på bedre ord. 

På en måte står ikke innsats i forhold til besvarelse. 

Det er så klart satt på spissen og ikke seriøst ment.
Men, selv fordelt over flere dager, så er innsatsen like stor og arbeidsmengden like lang samt fortjenesten like god..

Har ikke så mange tips, men realiteten er uansett at du "jobber" for småpenger.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jeg bruker premium kortet, det har diverse fordeler men på poeng siden får en 15 poeng per 100 eller 20 i utlandet. 

Så ved 200k så blir det 30k per år. I tillegg får en 25% status poeng som i det tilfellet er 7500 poeng. får også 10k i velkomstgave nå. I tillegg får en plus/Biz verden rundt til samme bonus som økonomi. Dvs at du etter ett år mangler 12500 poeng til å bestille buiseness billett til USA/Asia. Men det er ikke rett frem å finne billetter heller... 

 

EDIT: Jeg har nå nok poeng til å fly t/r USA/Asia på biz 5 ganger. Og jeg var nettopp i Miami på bonus billett også. Så for meg gir det enorme fordeler.

Kunne vel lure til seg litt ekstra poeng ved bonushelg eller noe sånt også. Det bli litt for mye å sette seg inn i for min del, og så var det plutselig ikke så enkelt å finne biletter man fikk kjøpt med bonuspoeng heller :D

 

Lenke til kommentar
Gjest aaab4...3f7

Kjenner meg igjen.

Har enda å komme med en god fiks.  Jeg klarer å koble ut i visse tilfeller, men innser så i ettertid at jeg da føler jeg har kastet bort penger.

Alt i alt forteller jeg meg selv at jeg investerer i det jeg bruker penger på.

 

Livskvaliteten blir dårligere 100% ved å prøve å spare på alt alltid, og gjøre store undersøkelser vet hvert kjøp.

Mitt råd derimot.. Ikke tro at du alltid vet best, for det gjør du ikke..Det er nettopp derfor du bruke uker på å gjøre et kjøp for en lyspære.  Hadde du vært "smart" hadde du gått til mekonomen og spurt i butikken om hvilke pære passer dine ønsker. Ofte lander man på en mellomting. Og det SKAL være godt nok.
 

Er hvert fall sånn jeg prøver å snu det for min egen del.

Gjelder det større innkjøp, i klassen 5000kr og oppover, så er det helt innafor å bruke god tid på lete frem priser, erfaringer fra andre osv osv.

Anonymous poster hash: aaab4...3f7

Lenke til kommentar

Har alltid hatt et avslappet forhold til økonomi, så jeg kjenner meg egentlig ikke igjen. Men etter at det gikk opp for meg at jeg har lyst til å kjøpe hus så har jeg innsett at jeg må redusere kostnadene mine og spare mer.

Husk at økonomi er veldig individuelt. Det er ikke noe vits å spare masse penger hvis det ikke er noe du ønsker å spare til. 

Lenke til kommentar

Jeg satt stopp nå etter å ha brukt 7-8 timer på å jakte besparelse på 100 kroner. Kr 430 i stedet for kr 530. To lyspærer til bil. Også mye tid på å gruble. Når pære er defekt på bil kan jeg ikke vente evig heller. Ellers søker og leter jeg over noen uker på varer man må ha grunnet slitasje, defekt og lignende. 

Det er dette mye av fritid går bort på. I stedet for å ta en ønsket skitur når det først er snø osv.

Sparer ikke til noe men økonomien er ikke romslig pluss preget av noen dramatiske livshendelser og solide porsjoner uflaks.

Det burde være litt fokus på min gruppe, men er vel ikke like spennende som de som sløser mye (Luksusfellen). 

Gleden er å kunne bestille en pizza en sjelden gang (kr 190) med viten om at man har spart seg til litt "luksus" 😊 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (På 9.1.2024 den 9:32 AM):

Er det noen som kjenner seg igjen i å hver dag bruke mye tid på å tenke over hva man bruker penger på?

I dag ble jeg dypt fortvilet over å ha glemt å si opp et gratis prøveabbonnement på strømmetjeneste. Bruker ha 100% kontroll. Med påminnelser og alarm på å si opp slikt.

Dermed går 199 kroner til strømmet eneste en måned. Totalt forkastelig og uakseptabel bruk av penger her. En slik situasjon gjør meg dypt fortvilet oppgitt og forbannet på meg selv. Dette vil gnage meg i flere uker. 

Jeg bruker "Disposable Cards" på Revolute til den slags.... Åpner prøveabonnementet, og stenger Visa-kortet. Dermed er jeg 100% garantert å ikke bli trukket.
En gang derimot, ble jeg trukket for Tinder Pluss (når jeg var singel), 279 kr,- Da Revolute ikke virket, og jeg brukte et vanlig bankkort. Men jeg tok kontakt med support på Tinder, og henviste til angreretten som er på 14 dager. De refunderte pengene til meg umiddelbart. Det var bare å fylle ut et skjema. 



Uansett, OT. Lang historie kort, jeg gikk fra høy inntekt - til å miste jobben, fikk først dagpenger og så AAP. Gikk fra 55k utbetalt pr mnd til 14k (!!) - frem til jeg ble 100% ufør. Siden overgangen fra full jobb til ufør i en alder av 30 år kom litt uventet, taklet jeg dårlig overgangen til ufør.... så det ble 5 års gjeldsordning fra 2018 til 2023 (!).

Da gikk det litt sport i å tjene/spare på mest mulig.

Her er noen av mine "favoritter".

Jeg kjøpte billetter til Polen for 79 kr,- pr vei (er noen år siden, da var prisene lavere...). Bodde på vandrehjem til 50 kr,- natta.... En full helg i Gdansk/Krakow/Katowice kostet under 500 kr,- + en snau 100-lapp for hårklipp.
Der kjøpte jeg en pakke røyk og en flaske vodka til en nabo, og tjente 600 kr,- på det. Det dekket alt. 
På vei hjem til Norge fylte jeg opp sekken med billig ost og bacon fra Biedronka. ;p

"Dumster diving" - artig hobby, som fungerer best på vinteren. Er en liten barriere å bryte, men du verden så mye godt butikkene kaster. Fullstendig brukende matvarer. Som resultat, kunne jeg brukte mindre enn 300 kr,- pr mnd (!) på mat når jeg aktivt gikk inn for dumster diving.... 

På vei inn enhver matbutikk, tok jeg en kjapp titt i søppeldunkene som alltid er utenfor butikken. Ikke sjelden fant jeg to-tre panteflasker jeg tok med inn i butikken. Det var ofte nok til et FirstPrice brød, som i den tia kosta 5,90,-. Det samme når jeg gikk av bussen, tok alltid en titt i søppeldunken i selve bussen, og i busslomma....

"Gis bort" gratis på Finn. Her gjelder det å være lynrask. Jeg solgte mye bra som jeg fikk gratis. Men det var tidkrevende og du må være ekstrem rask.... rekorden min er noen gamle stasjonære pcer fra et kontorlandskap jeg fikk gratis. Kjøpte et par nye minnekort..... og solgte alt for 6000 kr,- hvis jeg husker rett. Gikk 5000 kr,- i pluss. 

Også var det en stakkars som ga bort hele Donald-samlingen sin, i et forsøk på å få tilbake forholdet med dama som mente han var litt for barnslig og trengte å "vokse opp". Han var på gråten stakkars, når jeg kom for å hente 7 fulle årganger av Donald Duck, som jeg solgte samme dag for et par tusenlapper.... 

>

Istedenfor å bruke uendelig mye tid på å spare 7,50 kr,- på en lyspære.... Så er mitt beste råd heller å se på hvordan man kan øke inntekten sin. Når det gjelder tidsbruk, er det langt mer å hente der. Det gjelder bare å være litt kreativ.... Selv om det er lett å finne unnskyldninger på at ditt & datt. 

Vel å merke hadde jeg ikke dame, familie eller så mye annet å sysselsette meg med i den tia - da jeg heller ikke kunne jobbe. Så det gjør saken vesentlig enklere å gjøre "rare" ting som å fly til Polen for en hårklipp og plukke flasker på gata.

Med familie, barn, jobb.... så blir et slikt ralle-liv ganske usunt i lengden vil jeg påstå. Da er det mye bedre å heller finne en måte å øke inntekten sin på. Det mangler ikke akkurat på muligheter her i Norge.

Nå er jeg 100% ufør, da jeg hadde høy inntekt i årene før jeg ble syk, har jeg en god uføretrygd. Jeg er også ferdig med gjeldsordningen. Ironisk nok er jeg fremdeles å anse som fattig i følge Jonas & SSB. Men jeg føler meg laaaaaangt i fra fattig. Jeg gjør stort sett det jeg vil i hverdagen, og har oppjustert matbudsjettet betraktelig. Men er fremdeles ganske prisbevisst i hverdagen.


 

Lenke til kommentar

Gode innspill. Mange måter å spare penger.

Butikker som Holdbart er gull. Å handle før stengetid i matbutikker gir billig brød og annet.

Jeg har en jobb med ulike arbeidstider. Studerer også deltid for å bedre mine muligheter i arbeidsliv.

Mitt poeng var mest det av hvetdagen består av fokus på å spare penger, foran sosial kontakt og egenaktivitet.

Hadde også 12 grader inne, men økt noe nå. Da familien syntes det er kaldt. Lav innetemperatur sparer mye. Men når jeg nå hadde hvitt islag på persienne inne, ser jeg at inneklima trenger varme. Hadde minusgrader i kjøkkenskap! Har selvsagt ikke strømsugere som tørketrommel. 

Varmtvann må vi jo ha, vedr strømbruk (ironi).. 

Penger som spares kan komme til nytte og hjelpe barn senere. 

Kunne spart på å dele Internett med naboer, men nabo var skeptisk. Det er mye fokus på nettsikkerhet osv som trolig gjør noen skeptiske til å dele nett (spleise). 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (35 minutter siden):

Gode innspill. Mange måter å spare penger.

Butikker som Holdbart er gull. Å handle før stengetid i matbutikker gir billig brød og annet.

Jeg har en jobb med ulike arbeidstider. Studerer også deltid for å bedre mine muligheter i arbeidsliv.

Mitt poeng var mest det av hvetdagen består av fokus på å spare penger, foran sosial kontakt og egenaktivitet.

Hadde også 12 grader inne, men økt noe nå. Da familien syntes det er kaldt. Lav innetemperatur sparer mye. Men når jeg nå hadde hvitt islag på persienne inne, ser jeg at inneklima trenger varme. Hadde minusgrader i kjøkkenskap! Har selvsagt ikke strømsugere som tørketrommel. 

Varmtvann må vi jo ha, vedr strømbruk (ironi).. 

Penger som spares kan komme til nytte og hjelpe barn senere. 

Kunne spart på å dele Internett med naboer, men nabo var skeptisk. Det er mye fokus på nettsikkerhet osv som trolig gjør noen skeptiske til å dele nett (spleise). 

Kanskje er det også et snev av mental pleie her? Dersom du har lav sosial kontakt og er mye hjemme, så er det ofte begrenset med endorfiner du får. Samtidig som man er sårbar for angst og depresjon. (Gjelder selvsagt ikke alle...). Men da kan det oppleves meningsfylt å ha et "jakt-hode", der man får et lite kick av et godt tilbud, der man er jeger i et nokså kaotisk kapitalistisk samfunn med mye press på forbruk og penger. 

Bor du i en storby, kan du jo lage deg en Pringles-antenne & sette i vinduet... Jeg gjorde det for 20 år siden. ;P

Du kan også dra nytte av diverse mobilselskaper som tilbyr ubegrenset data. Hadde nettopp tre måneder med OneCall prøvekjøp til 1 kr,- pr mnd, med ubegrenset data. Nå hoppet jeg nettopp over på et BlackFriday tilbud hos en annen mobilleverandør, der jeg får halv pris de tre første månedene... 

Jeg er heldig som har en fysisk Holdbart-butikk i nærheten. Dama setter vel å merke ikke like stor pris på min hamstring av tomatsaus og kokosmelk. :roll: 

Her er noen pr0 sparetips for viderekommende

- Gro egne urter, chili og små grønnsaker hjemme. 
Krever noe kunnskap, men med litt kreativitet trenger det ikke koste mye. Jord henter du ute selv, gjødsel lager du også selv (google: neslevann). Frø kjøper du på eBay, eller låner gratis på et frøbibliotek. Her blir det nok litt prøving og feiling til å begynne med, men du verden så gøy det er når man får det til.
- Gro tomater hjemme. Nå er faktisk rette tiden å begynne med det. Sett frø hjemme, og rundt påsketider tilvender du plantene gradvis ute. Noen tomatslag tåler faktisk ned til 0 grader ute på nettene.... På facebook er det en gruppe som heter "tomatprat". Det finnes eksklusive type tomater folk kjøper for 3 - 400 kr,- pr kilo. (!).
- Dopapir er unødvendig. I mange land har de bare en vannkanne ved siden av dassen. Kanskje litt rart, men du blir også renere med vann enn dopapir, som bokstavelig talt er penger ned i dass. 
- Såpe, sjampo og deodorant er et resultat av genial markedsføring. Les denne artikkelen for inspirasjon: https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/wAqoAd/vasker-vi-oss-syke
- Naturen bogner av spiselige urter, ugress, planter og alt mulig rart. Spesielt på sensommeren/høsten kan du plukke kilovis med sopp, bær, urter og røtter. Frys ned, tørk eller sylt/salt/fermenter. 
- Fiskestang. Fersk fisk? Ja takk! Gøy er det også. Gratis til og med.
- Elektrisk varmeteppe. Bruker maksimalt 65W pr time på full guffe.... men som regel holder det med 30W. Jeg bruker det i senga og i stua på kalde kvelder og netter. Da håndterer jeg vesentlig lavere temperaturer i rommet. Strømforbruket på et varmeteppe er en brøkdel av det en varmeovn yter. Hvorfor varme opp hele rommet, når du bare trenger å varme deg selv?
- Sodastream. Jeg kjøpte en kullsyremaskin på Finn for 100 kr,- for mange år siden... Den virker ennå. Gasspatroner får du for 40 kr,- og oppover, som holder til ca 60 liter. Deilig forfriskende is-te med kullsyrevann og en dæsj sitronsaft og en isbit, eller hjemmekokt saft + kullsyrevann. Også vanlig juice, type "BareJuice" fra Rema som koster 7 kr,- literen, 1/5 juice og resten kullsyrevann, og du får et langt sunnere alternativ til Solo, som også smaker godt. 
- Hjemmebrygg! Øl er godt. For noen år siden var det en stor "hype" med hjemmebryggere, mange legger nå hobbyen på hylla, så her kan man gjøre gode kupp på Finn. Da blir man også populær i kompis-gjengen..... Du tar med øl, og kompisene står for pizza-en..... ;P Vinn-vinn. Sider er også overraskende lett å lange selv. Rundt oktober-måneder får du epler til gi-bort-pris. 
- Strøm er dyrt, oppvarming/vann. Hadde jeg fortsatt denne spare-livsstilen, hadde jeg kanskje forsøkt meg på å lage en biogas brenner diy. Men det krever hage og større uteplass. Utstyr du trenger får du gratis hos en hvilken som helst bonde, bare du spørr. 
- Bli støttekontakt. "Alle" kommuner trenger støttekontakter, det er bare å sende et åpent brev. Da får du en bitteliten timelønn, samtidig som du får gratis kino, aktiviteter, mat og annet knask. Så gjør du en god gjerning også. 
- Bli frivillig. Dugnad er bra saker. Ikke sjelden er det gratis vafler, kaffe og Toro Meksikansk Gryte med oppkutta FirstPrice pølser på deling. ;p
- Lei ut alle tingen du har på Hygglo-appen. "Alle" har noe verktøy, turutstyr, eller hva det nå måtte være hjemme. Legg det ut, lån bort når du ikke trenger det. Har du bil? Lei den ut på Getaround. Har du et ekstra soverom. Legg det ut på Airbnb. Lær bort noen norsk på videolink. Finnes mange nettsider som tilbyr slike tjenester. Jeg lagde en profil for morroskyld, husker ikke nettsiden. Tok noen dager, så ville noen snakke norsk med meg for 150 kr.- timen... Jeg avslo. ;P 
- Sjekk legathåndboka. Finnes så mange rare legater man kan søke på. Er du sønn av en sjømannsprest oppvokst på Tønsberg? Da har du helt sikkert et legat for deg. ;P 
- Kunne sikkert fortsatt og skrevet en bok om dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (32 minutter siden):

For noen år siden var jeg litt opptatt av tilbud og gjøre gode kjøp, men nå bare gidder jeg ikke det mer. Å se tilbud og reklamer gjør at en får lyst på mer og ender opp med å kjøper mer.

Er ikke der at jeg løper ut pga tilbud på noe vi ikke reelt trenger. TV holder i 20 år PC i 7-8 år (da den ikke er kraftig fra før) osv. Klær i 10 år. Når man behandler og bruker ting riktig holder det leeeenge. Dessuten er alltid laveste kvalitet (kvalitet og pris henger ikke sammen) dyrt i lengden. 

Når man er flere trenger man visse ting av og til. 

Er kun opptatt av at når man trenger noe følger man med på dette over litt tid. Totalt blir det noen timer hver uke. Får ingen kick av å handle noe. 

Har skjedd jeg kjøper noe vi ikke trengte der og da. Men da snakker vi ekstremt sjeldent i året og på noe til 50-lappen. Syntes det er drit kjedelig å jakte tilbud.

Det er å få familieøkonomi til å gå rundt. Så på NRK at matpriser har økt med 20% på to år. Må 40 år tilbake sist det var lignende. Det merkes det også.

Det er egne tråder om hvordan spare. Men ingen om hvordan det er å alltid ha fokus på å spare på alt man gjør? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Har ikke dårlig råd, men tenker økonomi stort sett hele tiden for det, for min del er det ikke slitsomt men det er heller gått sport i det på en måte, jeg "godter" meg skikkelig når jeg har gjort ett varp.

Jeg har flere kredittkort som jeg utnytter til maks, Komplett sitt Mastercard som nå heter Morrow bruker jeg på det meste jeg handler og får alltid fyllt opp rabatten (Maks 2000 i året) 365 Direkte bruker jeg når jeg fyller bensin og diesel (Kortet gir en rabatt på ca 100øre ved en pumpepris på 14 kr mener jeg det var, det blir jo mer ved høyere pris)

Stort sett det meste jeg handler går jeg gjennom siden Viatrumf først for og få rabatter her og der, jeg har Kundeprogram hos DNb for og få blant annet 20% rabatt hos Power flere ganger i året.

Hvert år setter forsikringselskapet opp prisen, jeg tar noen telefoner og pluteselig så var forsikringene billigere.

Ser jeg noe i en Norsk butikk så finner jeg varen garantert billigere i Kina (Dette gjelder dog ikke merkevarer som tv'er og andre husholdningsapparater, her er det kjente og gode merkevarer som blir brukt)

Kunne sikkert skrevet avhandlig om alle tips og triks man kan gjøre for og spare penger :lol:

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Har ikke dårlig råd, men tenker økonomi stort sett hele tiden for det, for min del er det ikke slitsomt men det er heller gått sport i det på en måte, jeg "godter" meg skikkelig når jeg har gjort ett varp.

Jeg har flere kredittkort som jeg utnytter til maks, Komplett sitt Mastercard som nå heter Morrow bruker jeg på det meste jeg handler og får alltid fyllt opp rabatten (Maks 2000 i året) 365 Direkte bruker jeg når jeg fyller bensin og diesel (Kortet gir en rabatt på ca 100øre ved en pumpepris på 14 kr mener jeg det var, det blir jo mer ved høyere pris)

Stort sett det meste jeg handler går jeg gjennom siden Viatrumf først for og få rabatter her og der, jeg har Kundeprogram hos DNb for og få blant annet 20% rabatt hos Power flere ganger i året.

Hvert år setter forsikringselskapet opp prisen, jeg tar noen telefoner og pluteselig så var forsikringene billigere.

Ser jeg noe i en Norsk butikk så finner jeg varen garantert billigere i Kina (Dette gjelder dog ikke merkevarer som tv'er og andre husholdningsapparater, her er det kjente og gode merkevarer som blir brukt)

Kunne sikkert skrevet avhandlig om alle tips og triks man kan gjøre for og spare penger :lol:

Mange ganger er det billigst å handle i fysisk butikk. Har handlet det meste i fysisk butikk til lavere ett billigste nettpris. Handlet mer på nett før 2005 (jepp, tiden går) enn nå. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Mange ganger er det billigst å handle i fysisk butikk. Har handlet det meste i fysisk butikk til lavere ett billigste nettpris. Handlet mer på nett før 2005 (jepp, tiden går) enn nå. 

Sjeldent jeg har handlet billigere i fysisk butikk, før i tiden var det nå mulig og prute, før jul så prøvde jeg å prute på en noe dyrere gamingstol som vi skulle kjøpe til min datter til jul, det var ikke sjans i havet og for noen år siden så prøvde jeg å prute på ett kjøleskap hos elkjøp med en liten ripe på ene siden (utstillingsmodell) men som jeg har forstått så leveres utstillingsmodeller tilbake visstnok, her heller var de ikke villige til 0g selge meg kjøleskapet, og nå for ikke så lenge siden gikk jeg forbi ett eller annet hos Jula, husker ikke hva det var, men der sto det utstillingsmodell ikke til salgs og tomt på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...