Gå til innhold

Er dere med Bulder bank fornøyd? Vurderer å bytte


Anbefalte innlegg

Har i dag SB1 Sør-øst med LOFavør. Helt ålreit rente, får omtrent samme/litt bedre rente i Bulder. 
Men hovedgrunnen til at jeg ønsker å bytte er slike hersens tingene som SB1 (og DNB) sitter fastlåst på, som f.eks Apple Pay. Hos Bulder kan man bruke Apple Pay, Vipps osv, og de virker mer "inn med tiden". 

Fond har jeg hos KLP i deres bank, så det er ikke nødvendig. Forsikringer kan jeg beholde i LOFavør eller vurdere å bytte ut på sikt. 

Deres som har byttet, var det uproblematisk? Autogirorer osv, var det enkelt og greit? 

Eventuelle andre alternativer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er dårlig. De har lite juridisk kompetanse og den generelle kompetansen man forventer skorter det også på. Ved oppstart av kundeforhold tok det flere måneder å få alt på plass. De har heller ikke nettbank og har opplevd en del feil i appen. Altså at appen viser transaksjoner som henger fra gammelt av og verre ting.

Til lønn/regningsbetaling ville jeg sett mot en bank med høyere rente som feks. Mybank.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å ha bulder som hovedbank eller bruksbank fordi jeg foretrekker nettbank og pc fremfor app for en god del bankgjøremål. Jeg har boliglån hos bulder og det går av seg selv. Resten gjøres andre steder.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (29 minutter siden):

Deres som har byttet, var det uproblematisk? Autogirorer osv, var det enkelt og greit? 

Eventuelle andre alternativer? 

Har ikke prøvd Bulder selv, men har hørt samme som Trulss nevner fra de som har byttet.

Andre alternativer? Jeg byttet til OBOS Banken som min bruksbank for noen år siden. OK rente, grei kundeservice, og gratis VISA debet (som støtter Apple Pay m.fl.) for de som er OBOS-medlemmer (koster 200/år). eFaktura følger med automagisk til alle banker du logger inn i, men alle AvtaleGiro må avsluttes i gammel bank og opprettes på nytt i ny bank.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er sålangt(nærmer seg året) fornøyd med Bulder. Var oppe å gikk etter et par dager. Flytting av boliglån, Apple pay osv

Har ennå til gode å finne feil i appen. Minuset er at man ikke har noen nettbank utover appen, men den funker til gjengjeld veldig godt. Ellers fornøyd med å ikke ha en kontaktperson som prøver å selge meg noe piss..

Den juridiske kompetansen de sitter på kan ikke jeg bedømme, men har heller ikke vært et tema😌

 

Edit: Alle autogiroer gikk automagisk via et valg i appen 👍

Endret av Mumriken
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har lønnskonto med GooglePay, regningskonto, sparekontoer og boliglånet hos Bulder. Byttet da DnB kjøpte Sbanken. 

Null problem her. Liker Appen. Nettbank bruker jeg ikke uansett. De betaler utbytte. Gode renter på lån og innskudd. De er ikke så bra på fond etc. for høye kostnader, IMO. 

 

Bulder er Sparebanken Vest.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bo1e skrev (23 minutter siden):

Jeg har ASK hos sbanken, som i løpet av våren blir flyttet til DNB. Flytter gjerne ASK til Kron eller KLP da. Må ha noe i tillegg til Bulder uansett.

Hvis du har fondet i KLP så blir ikke fondet solgt mens du bytter ASK. Gjort det selv, når SB1 la til plattformavgift på mitt KLP Indeksfond. De har en egen veileder for å gjøre nettopp dette på sidene dems. KLP sin fondsside er noe "tungvinn" da, men man får gjort det samme uansett, må bare navigere litt. Prisene er jo kjempebra uansett 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ASK, IPS og Pensjon i Kron. Alt investert i Kron Index Global, 0.15% i avgift. Flyttet alt fra Sbanken(DnB). Tok ett par uker eller noe. Mange som byttet samtidig den gang så behandlingstiden var litt lengre. Kron fungerer bra så lenge du ikke har planer om å bytte fond og kjøpe/selge fond.

Best å velge ett fond og bare spare i det.

Har du to fond 50/50 på ASK så vil bytte alt til ett fond 100% så går ikke dette. De har heller ikke en egen konto slik at du kan selge deg ut av ett fond og ha pengene inne på kontoen uten å utløse skatt før du plasserer de inn på et annet fond. Dessverre er de skikkelig rævva på dette. Der er Sbanken 10 ganger bedre.

Bare en advarsel angående Kron. 

 

 

 

 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Takk alle for tilbakemelding. Spesielt det negative @Trulss; var det lenge siden du opplevde det du gjorde, eller er det nå nylig? Tenker om det *kan* ha vært forbedringer i perioden

Det har vært forbedringer i perioden, men feil i transaksjoner som henger er det ikke så lenge siden jeg opplevde. Jeg liker bruke nettbank så dette var en hovedårsak til at jeg ikke lenger benytter Bulder i særlig grad. Min neste bank skal tilby gode renter og har ikke funnet annet enn Mybank som tilbyr 4.5% rente (mulig den er noe høyere nå). Eneste minus med Mybank er at de ikke tilbyr debetkort men akkurat dette er ikke så viktig for min del.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Aldri opplevd disse feilene med Bulder. 

Bulder har debetkort, brukskonto med 0.2% rente, sparekonto med 4.34%, god boliglånsrente og mulighet for utbytte.

Mybank tilbyr sparekonto med 4.52% og "omstartslån" for de med økonomiske problemer. Rente fra 7.8%

Et enkelt valg.

Mye lettere med mobilbank. Nettbank er gammeldags. Skjønner at ikke alle har en smarttelefon og brevgiro ble mest sannsynlig brukt...

Hva gjør dere når dere er på ferie? Tar dere med en bærbar PC?

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (20 minutter siden):

Aldri opplevd disse feilene med Bulder. 

Bulder har debetkort, brukskonto med 0.2% rente, sparekonto med 4.34%, god boliglånsrente og mulighet for utbytte.

Mybank tilbyr sparekonto med 4.52% og "omstartslån" for de med økonomiske problemer. Rente fra 7.8%

Et enkelt valg.

Mye lettere med mobilbank. Nettbank er gammeldags. Skjønner at ikke alle har en smarttelefon og brevgiro ble mest sannsynlig brukt...

Hva gjør dere når dere er på ferie? Tar dere med en bærbar PC?

 

 

Mulig du kun har et par transaksjoner i måneden og ellers enkle behov?

På ferie bruker jeg mobilbank, om jeg trenger.

Ja, bulder har ikke så gode betingelser lenger.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (7 minutter siden):

Ja, bulder har ikke så gode betingelser lenger.

Ingen bank er best på alle betingelser. Derfor sprer man brukskonto, sparekonto og lån i de bankene som tilbyr best betingelser for det aktuelle produktet, og bytter når markedet endrer seg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (46 minutter siden):

 

Mye lettere med mobilbank. Nettbank er gammeldags. Skjønner at ikke alle har en smarttelefon og brevgiro ble mest sannsynlig brukt...

Hva gjør dere når dere er på ferie? Tar dere med en bærbar PC?

 

 

Kan du gjøre utenlandsbetaling i appen din?  Nettbank er kanskje gammeldags, men noen ganger er det bedre å jobbe på en større flate enn feks en mobil eller tablet...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

har ikke noen problemer med bulder banke. godt fornøyd. men nå har ikke jeg et veldig komplisert bankforhold. 

har boliglån hos husbanken. og kredittkort der det gir best bonuser, så har ikke planer om å flytte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sampson skrev (9 minutter siden):

lavere rente enn LOfavør, ingen betalingsgebyr for boliglån og kundeutbytte gjorde valget lett for vår del, vi sparer en del tusenlapper i året med bulder sammenlignet med Sparebank1. 

Beholdt dere forsikringene da, i Sparebank1? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...