Gå til innhold

Er dere med Bulder bank fornøyd? Vurderer å bytte


Anbefalte innlegg

Trulss skrev (1 time siden):

Mulig du kun har et par transaksjoner i måneden og ellers enkle behov?

Ja, bulder har ikke så gode betingelser lenger.

Tja... regningene trekkes automatisk. Abonnementer det samme. Alt av sparing, betaling på lån etc går automatisk. 

Hva annet har man bruk for? Prøver å bruke så lite penger som mulig og sparer mest mulig. Så ja, jeg er innom kun for å overføre fra regningskonto til brukskonto når jeg har behov for penger. Hvis enkle behov er å bruke lite så stemmer det at jeg har enkle behov. Bankkortet ligger hjemme 99% av tiden. Bruker kun mobilen.

Folk har forskjellige behov. Hva er så avansert med ditt?

 

Betingelsene til Bulder er gode, for meg.

De setter innskuddsrenten opp kjapt og er ikke de første til å sette opp boliglånsrenten. Nå ved siste rente justering droppet de med både innskudd og lånerente. Mulig de ikke har de beste betingelsene på boliglån med høyere belåningsgrad. Trur ikke de har hatt det tidligere heller.

Jeg har 5.28% nom. 23% belåningsgrad.  Fikk 850kr i utbytte for 2022 pga lån på 320k.

4.34% fra første krone på sparekonto uten noen form for binding, utbetales hver måned. Ingen gebyrer for bruk. Pluss utbytte. Hadde kun 60k på konto i 2022 og fikk 160kr i utbytte.

 

Travellingman skrev (1 time siden):

Kan du gjøre utenlandsbetaling i appen din?  Nettbank er kanskje gammeldags, men noen ganger er det bedre å jobbe på en større flate enn feks en mobil eller tablet...

Hva skal jeg med utenlandsbetaling? Jeg har Revolut som brukes når jeg er i Danmark. Kjøper valuta og betaler med riktig valuta når jeg handler i DKK, Euro etc. Bruker ikke Bulder i utlandet. Har virtuelt engangskort hos Revolut ved netthandel der PayPal ikke er en mulighet. 

Itillegg har jeg to kontoer i Sbanken. Bulder har ikke Bankid, så konto i Sbanken må jeg dessverre ha.

Jeg er ikke bankansatt. Jobber i med nettbank så noe større flate ser jeg ikke poenget med. Er snart 46 og ser fortsatt mobilskjermen uten lesebriller, forhåpentligvis noen år til...

 

 

Har også LO favør. Bruker kun innboforsikring i SP1. Alt annet var dyrere enn Frende, itillegg kunne ikke SP1 forsikre vogn og helårstelt i Danmark.

 

Det beste er å gjøre en grundig undersøkelse. Velg etter behov. 

Personlig ønsker jeg det enkelt og billig.

 

 

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bulder har bare den hersens appen. Ikke misforstå: den virker greit.
Men den krever at du har tastelås på mobilen, noe jeg ikke ellers ville hatt.

Hadde vært bedre om de lot telefonen være i fred, men krevde pålogging når jeg skal bruke appen, slik som andre nettbank-apper gjør. Eller hadde en nettside, så jeg ikke var nødt til å bruke appen når jeg skal gjøre noe.

Et såpass stort irritasjonsmoment at jeg må finne en annen løsning snart. Flytte boliglånet til en annen bank (Bulder er ikke best rente), ha en egen telefon bare til bulder-appen, eller slette appen, og reinstallere den av og til for å sjekke at alt er i orden...

Lenke til kommentar

Bulder bank er typisk en bank som fungerer utmerket så lenge du ikke har spesielle krav.
Ypperlig for de med en lønnskonto, et lån, og noen avtalegiroer.
Så få fort du skal gjøre mer kompliserte ting, så merker du at ting blir vanskelig.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (6 timer siden):

@Mannen med ljåen Tastelås? Bruker den ikke FaceID? Hva slags mobil har du? Høres jo ikke særlig bra ut om appen tuller veldig 

Den krever at jeg har tastelås på mobilen, enten fingeravtrykk (du får ikke bli kunde uten fingeravtrykk) eller PIN-kode. Usikker på Face-ID, det er minst like creepy som fingeravtrykk.

Jeg vil heller bruke Bank-ID hver gang jeg bruker appen, som tross alt ikke er så ofte. Det klarer alle andre nettbank-apper jeg har prøvd. I stedet må jeg bruke fingeravtrykk/PIN hver gang jeg skrur på skjermen. Plagsomt, med mitt hyppige bruk.

Har Xiaomi med Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flytta boliglånet mitt til bulder rett  før nyttår, gikk helt smertefritt det. Alt gikk automatisk, måtte bare e-signere på noen dokumenter med bankid. Kommer til å beholde DNB kontoen siden jeg har mastercard og ASK konto der. men har endra lønnskonto til bulder og har alle efakturaer og avtalegiroer der tenker jeg. Fikk over 1% lavere boliglån rente hos bulder, som utgjør 1300kr mindre i mnd. BankID beholdt jeg også hos DNB, har ingen problemer så langt, har endret google pay og flytta alt fra brukskonto hos DNB til bulder-kontoen også. De har også sparekonto med ubegrensa uttak med 3,4% rente, så greit å bare sette lønna rett over dit og få noen kroner ekstra.

Føles bra å endelig komme seg vekk fra DNB sine blodrenter, måtte dyttes over kanten etter 20 år hos DNB.

 

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nybygger har gode renter men nettbanken er ganske ræva. Jeg bruker dem til rammelån og gjør 2-3 innskudd i året, det funker helt greit. Dette er ikke en typisk dagligbank etter mitt syn, litt for tungvinte løsninger. Det går sikkert an å beholde din sb1 konto og bare ha lån der. Du kan heller ikke "lage" et nytt lån der, kun flytte et eksisterende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk 5.41% boliglån rente hos bulder, hadde 6,5% hos dnb. Sparte 1300kr i mnd. Min søknad gikk rett gjennom uten noen spørsmål :) Jeg er vel rett type kunde, da. Fikk bare en SMS at søknaden min så kjempebra ut, og så signerte papirene med bankid. Søkte bare om lån på 46% av boligen mins verdi, sikkert derfor det gikk rett gjennom.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (6 timer siden):

Nybygger har gode renter men nettbanken er ganske ræva. Jeg bruker dem til rammelån og gjør 2-3 innskudd i året, det funker helt greit. Dette er ikke en typisk dagligbank etter mitt syn, litt for tungvinte løsninger. Det går sikkert an å beholde din sb1 konto og bare ha lån der. Du kan heller ikke "lage" et nytt lån der, kun flytte et eksisterende. 

Det er vel som det blir nevnt før her inne, at det ikke finnes en bank som liksom er god på *alt*, dessverre.
Hmm, dette har fått meg til å tenke endel. Kanskje jeg heller bare skal skaffe meg er Curve-kort inntil videre? Da får jeg vel Apple Pay i det minste, og det er jo kjekt når man har glemt lommeboka

Sorry folkens, jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, vingler skikkelig nå. Altså, jeg er edru, men jeg lider av litt beslutningsvegring 😛 

EDIT: Kikker nå på prislistene til SB1 sitt vanlige bankkort (Visa). Herregud, betaler jo gebyrer for alt mulig slags betalinger og uttak! For en drittbank jeg har! :( 
Nei, nå blir det bytte 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det var det jeg kom frem til også når jeg hele tiden leste artikler i nettavisene om at DNB er "den verste banken", de hever alltid rentene først, har mest rente på innskudd osv, og at folk er bare late som ikke gidder å skifte bank til en bedre. Så jeg bytta.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (8 timer siden):

Det var det jeg kom frem til også når jeg hele tiden leste artikler i nettavisene om at DNB er "den verste banken", de hever alltid rentene først, har mest rente på innskudd osv, og at folk er bare late som ikke gidder å skifte bank til en bedre. Så jeg bytta.

Litt samme story hos Sparebank1 som jeg har. Også gikk de sammen om detta Vipps greiene, som totalt sperrer for Apple Pay virker det ut som. Jada, Apple har ikke vært villige til å åpne NFC-chippen osv, men andre banker får det jo til, så da faller man jo litt mellom to stoler syns jeg. Så jeg er som deg, jeg bytter. Så var det detta valget da :p 

Blir nevnt her dette med kompliserte ting. Jeg har ikke barn eller utleieleilighet. Fondet har jeg hos KLP. jeg kan beholde LOfavør forsikringene i SB1. Så det er igrunn boliglån og vanlige banktjenster som lønnskonto og en sparekonto jeg trenger. Og et kredittkort, men dette kan jeg jo velge å vrake i mange steder

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...