Gå til innhold

Er dere med Bulder bank fornøyd? Vurderer å bytte


Anbefalte innlegg

Sånn det ser ut kan du bare flytte lånet til bulder eller en anna plass da, og da får du både brukskonto og sparekonto automatisk, hvertfall hos bulder. Du mister ikke tilgang til den andre nettbanken før du selv avslutter/sier opp konto, så du kan bruke nettbank tjenestene der hvis du vil det. Ingen banker som krever at du har "alt" hos dem.

I og med at vi har ganske "ukomplisert" økonomi er det ikke 100 hindre å hoppe over på veien uansett. Jeg tok boliglån for 15 år siden og siden da har leiligheten økt 1 mill i verdi, og de bruker den verdien som grunnlag for søknaden, så jeg søkte bare om 700k lån egentlig. Null problem å få det, og siden det er under 50% av boligverdi fikk jeg laveste renten de har også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
bshagen skrev (På 4.1.2024 den 3:11 PM):

Hvis du har fondet i KLP så blir ikke fondet solgt mens du bytter ASK. Gjort det selv, når SB1 la til plattformavgift på mitt KLP Indeksfond. De har en egen veileder for å gjøre nettopp dette på sidene dems. KLP sin fondsside er noe "tungvinn" da, men man får gjort det samme uansett, må bare navigere litt. Prisene er jo kjempebra uansett 

Slik eg forstår det vil alle andre fond som står på ASKen bli selde. Det er ikkje mogeleg å overføre deler av ein ASK til KLP og la resten bli igjen i Sbanken. Tek eg feil?

Lenke til kommentar
taffeeel skrev (32 minutter siden):

https://faq.bulder.no/nb/articles/78975-ma-jeg-ha-brukskonto

 

Må nok ha brukskonto ja. Men du må vel ikke bruke den. Hvis du skal flytte sparepenger ut av en sparekonto må de innom brukskonto for å kunne sendes videre da. Hvertfall slik for meg.

Ok, skjønner. Men da sender de kanskje ut et bankkort også, gratis første året etter det et årlig gebyr? Eller kan man velge om man vil ha kort eller ikke? 

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (23 timer siden):

Slik eg forstår det vil alle andre fond som står på ASKen bli selde. Det er ikkje mogeleg å overføre deler av ein ASK til KLP og la resten bli igjen i Sbanken. Tek eg feil?

Riktig det, slik jeg forstår det. Jeg fikk det til fordi jeg overførte hele ASK til KLP og fordi jeg allerede hadde hele fondet i et KLP-fond. Derfor selger de det ikke mens man flytter ASK

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...