Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Økonomisk bil med firehjulstrekk. Hva anbefales?


Sheldon(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opelduude skrev (13 timer siden):

Du sier ingenting om prisnivå, så da det blir vanskelig. 

Volvo-suv for eksempel. De holder seg ofte godt i pris og. 

 

Maks 300k. Bor på landet et sted med kalde vintre, så fossilbil hadde vært det ideelle. Men Fossilbiler skal vel fases ut. Hvilken av bensin eller diesel bruker minst, hvis det er noen betydelig forskjell på det? 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Sheldon( said:

Maks 300k. Bor på landet et sted med kalde vintre, så fossilbil hadde vært det ideelle. Men Fossilbiler skal vel fases ut. Hvilken av bensin eller diesel bruker minst, hvis det er noen betydelig forskjell på det? 

Elbiler er jo det beste når det er kalde vintere. De er jo varm med en gang.

Dieselbiler bruker generelt sett minst, men de må kjøres varm når de kjøres. Om du driver med mye småkjøring så er bensin bedre.

Men å bruke 300 tusen på en diesel\bensinbil i dag ville jeg ikke gjort. Ville da heller investert i en elbil eller kjøpt noe billigere.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sheldon( skrev (På 16.12.2023 den 11:36 PM):

Vurderer å bytte min outlander phev i en annen, da jeg synes den er litt for glad i bensinen etter strømtom. Hvilke biler med firehjulstrekk kan dere på forumet her anbefaler? Ønsker meg en bil med litt størrelse da jeg er høy og fordi jeg ofte har med en del bagasje

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331551694

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (1 minutt siden):

En jaguar utenfor garanti vil jeg ikke si er veldig økonomisk, har vel vært en problemer med disse.

Den har 8.9/10 på eierundersøkelsen til Broom basert på 80 erfaringer. Det er tålelig bra. Har du forsikring som dekker drivverk og batteri, så kan det vel ikke bli så halvgæli. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dassen said:

De er nede i den prisen, ja! Det er myyye bil for pengene.

Herlig, herlig, men farlig farlig.

Jaguar legger ned produksjonen av ipace og skal omprofilere merket til å bli mye mer ekslusivt.

Jeg tror ikke det er økonomisk bilhold å være blant de første i verden som eier elektrisk Jaguar uten garanti

Lenke til kommentar

Du mangler det meste av informasjon for å kunne gi råd. Kjører du Outlanderen strømtom ofte? Eller noen ganger, på tur?

Tesla Model 3 har med god rekkevidde og firetrekk. Det ville fort vært mitt valg. En ny en med kampanjerente kan være et greit kjøp det og. 

Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til å bytte bil fordi du synes den bruker mye drivstoff mot en annen bil som bruker litt mindre drivstoff. Med mindre det egentlig er noe spesielt galt med bilen du har, vil du nok kunne fylle veldig mye drivstoff før du går i pluss med et bilbytte. Hvis du kjører MYE (25 000+ i året), vil en elbil spare deg for en del penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Jaguar E-Pace has a 577-litre boot capacity, although Jaguar has a history of inflating numbers by quoting to the roof and not releasing the volume to the parcel shelf as all other manufacturers do.

Så med mindre noen finner 3epart som har målt så må man vel bare gjette. Men det er ikke så stort at de som har tester bilen har blitt veldig imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...