Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reise til utlandet som kvinne for å finne kjærligheten?


Gjest d7a3b...c1b

Anbefalte innlegg

Gjest d7a3b...c1b
Neffi skrev (18 minutter siden):

All endring innebærer en sorgprosess, og sorg kommer i bølgedaler, sjeldnere og sjeldnere, helt til det en vakker dag er byttet ut med nye gleder. 

Men ja. Det er en kjempevond følelse når det står på. Med både bunnløs tristhet og sinne. Man føler seg lurt, til og med av seg selv. Og du kan lenge tro at du er 'over det', før det plutselig dukker opp igjen. Men med tiden blir det borte. Uten at du merker det. Å da lurer man bare på hva det var man gnålte om og for... :lol:

Ja sant. Bare å se på "tinder er skadelig for menn" tråden. Menn som er sinna fordi de peneste jentene ikke vil sveipe de til høyre og som mener at kvinner er sååå kravstore, når de selv har liste etter liste med uoppnåelige krav for kvinner hva angår utseende og kropp. Det er så tåpelig at jeg har ikke ord, og jeg tror ikke jeg har sett kjærlighet nevnt et eneste sted i tråden der. Det er kun sex sex sex, hvordan dra mest mulig damer og ligge med flest mulig osv. 

Å ha en partner, en kjæreste som også er din beste venn og din klippe i livet er utgått på dato. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, Guest d7a3b...c1b said:

Erfaringen min med norske menn er forholdsvis begrenset, da jeg ikke akkurat har hatt sex med mange eller vært i forhold med mange. 

Jeg ønsker kjærlighet, gjensidig kjærlighet og jeg ønsker å ikke bli såret. Jeg gir respekt og skulle ønske jeg fikk det tilbake. Dessverre har livets harde og brutale sannheter innhentet meg og jeg klarer ikke glemme det eller se forbi det. 

Dvelingen ved dette tar opp for mye av livet mitt men det går heldigvis lengre mellom hver gang. Jeg må gi meg selv "closure", jeg er ferdig med menn og forhold. Jeg har vært i forhold, jeg har vært forelsket, jeg har hatt sex, og det er forbi nå. Mange sier at livet er over når man har fylt 30 men det er bare romanser som er over, livet har jo mye mer å by på og det er mange fordeler med å være singel. Det er jo ikke slik at det står noen i kø for å ville ha meg og det er ingen som taper på det. Jeg taper ikke noe selv, jeg hadde tapt alt av verdighet om jeg lot meg falle for løgnene menn serverer for å krysse av enda en dame på liggelista si. 

For en flau problemstilling å ha som voksen dame egentlig. Jeg skjemmes og skjerpe meg. Menn skal ikke få definere min verdi. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Det er ikke du som bestemmer din verdi på dating markedet dessverre. Men nok om det.

Har ikke lest hele tråden, så tar heller og spør direkte:

Hva kan du tilby? Hva ønsker du av en mann? 

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

Det er ikke du som bestemmer din verdi på dating markedet dessverre. Men nok om det.

Har ikke lest hele tråden, så tar heller og spør direkte:

Hva kan du tilby? Hva ønsker du av en mann? 

Det har ingenting å si hva jeg kan tilby eller hva jeg ønsker da jeg ikke lenger har verdi på datingmarkedet. :D Så hvorfor du spør er for meg en gåte? 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (10 minutter siden):

Ja sant. Bare å se på "tinder er skadelig for menn" tråden. Menn som er sinna fordi de peneste jentene ikke vil sveipe de til høyre og som mener at kvinner er sååå kravstore, når de selv har liste etter liste med uoppnåelige krav for kvinner hva angår utseende og kropp. Det er så tåpelig at jeg har ikke ord, og jeg tror ikke jeg har sett kjærlighet nevnt et eneste sted i tråden der. Det er kun sex sex sex, hvordan dra mest mulig damer og ligge med flest mulig osv. 

Å ha en partner, en kjæreste som også er din beste venn og din klippe i livet er utgått på dato. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Ja...   de nye "woke" verdiene er SSÅÅÅÅÅÅ mye bedre enn tradisjonelle verdier, som loyalitet til kone / mann og familien din, tydelige kjønnsroller, stolthet over å ha en tradisjonell familie og loyalitet til landet ditt........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest d7a3b...c1b said:

Det har ingenting å si hva jeg kan tilby eller hva jeg ønsker da jeg ikke lenger har verdi på datingmarkedet. :D Så hvorfor du spør er for meg en gåte? 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Jeg spør direkte for å vite om du har urealistiske forventninger eller ikke. Hvilke krav har du? Er du fornøyd om ca 70-80% av kravene/standardene blir oppfylt? Du er en kvinne og sitter med de beste kortene på hånda. Det skal være for deg lett å finne en mann, hvis kravene er realistiske i henhold til de menn som er tilgjengelige.

Men la oss kaste ut realistiske forventninger for et øyeblikk eller to. Hva slags drømmemann vil du ha? Hvilke kriterier oppfyller han spesifikt?

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
Yakamaru skrev (1 minutt siden):

Jeg spør direkte for å vite om du har urealistiske forventninger eller ikke. Hvilke krav har du? Er du fornøyd om ca 70-80% av kravene/standardene blir oppfylt? Du er en kvinne og sitter med de beste kortene på hånda. Det skal være for deg lett å finne en mann, hvis kravene er realistiske i henhold til de menn som er tilgjengelige.

Men la oss kaste ut realistiske forventninger for et øyeblikk eller to. Hva slags drømmemann vil du ha? Hvilke kriterier oppfyller han spesifikt?

På side 6 har jeg skrevet kravene. Her er de: 
- Han må faktisk like meg og ikke bare bruke meg som dørmatte eller være med meg fordi han ikke har andre muligheter og er desperat 
- Han må være lojal 
- Han må være flink til å kommunisere (med andre ord være ærlig om sine behov og sine meninger/holdninger/verdier og tanker) 
- Han må ha en jobb (eventuelt en hobby han brenner for om han av ulike grunner er ufør) og trives med dette
- Han må være empatisk
- Han må få meg til å le (det er ikke så vanskelig alltid) 

Nei, jeg er ikke fornøyd om han f.eks er illojal eller mangler empati. Jeg er heller ikke fornøyd om han bruker meg som dørmatte eller ikke klarer å snakke. 

Jeg vet at kravene mine ikke er realistiske, da lojalitet er uhyre vanskelig å finne. Den empatiske biten er også litt kinkig. Menn er jo fra naturens side lite empatiske. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (9 minutter siden):

På side 6 har jeg skrevet kravene. Her er de: 
- Han må faktisk like meg og ikke bare bruke meg som dørmatte eller være med meg fordi han ikke har andre muligheter og er desperat 
- Han må være lojal 
- Han må være flink til å kommunisere (med andre ord være ærlig om sine behov og sine meninger/holdninger/verdier og tanker) 
- Han må ha en jobb (eventuelt en hobby han brenner for om han av ulike grunner er ufør) og trives med dette
- Han må være empatisk
- Han må få meg til å le (det er ikke så vanskelig alltid) 

Nei, jeg er ikke fornøyd om han f.eks er illojal eller mangler empati. Jeg er heller ikke fornøyd om han bruker meg som dørmatte eller ikke klarer å snakke. 

Jeg vet at kravene mine ikke er realistiske, da lojalitet er uhyre vanskelig å finne. Den empatiske biten er også litt kinkig. Menn er jo fra naturens side lite empatiske. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

En veldig maskulin kvinne, kanskje? 🧐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Guest d7a3b...c1b said:

På side 6 har jeg skrevet kravene. Her er de: 
- Han må faktisk like meg og ikke bare bruke meg som dørmatte eller være med meg fordi han ikke har andre muligheter og er desperat 
- Han må være lojal 
- Han må være flink til å kommunisere (med andre ord være ærlig om sine behov og sine meninger/holdninger/verdier og tanker) 
- Han må ha en jobb (eventuelt en hobby han brenner for om han av ulike grunner er ufør) og trives med dette
- Han må være empatisk
- Han må få meg til å le (det er ikke så vanskelig alltid) 

Nei, jeg er ikke fornøyd om han f.eks er illojal eller mangler empati. Jeg er heller ikke fornøyd om han bruker meg som dørmatte eller ikke klarer å snakke. 

Jeg vet at kravene mine ikke er realistiske, da lojalitet er uhyre vanskelig å finne. Den empatiske biten er også litt kinkig. Menn er jo fra naturens side lite empatiske. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Takker for at du brukte tid på å svare, setter pris på det. ^^ 

Disse kravene er ikke akkurat urealistiske i min mening ihvertfall. Lojalitet og respekt er noe de aller fleste om ikke allr ønsker av en partner. Dog empati vet jeg ikke helt hva innebærer  da folk putter forskjellig betydning i ordet. De aller fleste har en jobb også. 

Naturen til menn er den av mer logikk, det vil si de vil ofte prøve å finne en løsning ovenfor å gi henne oppmerksomhet og en skulder å klemme på. Menn og kvinner er veldig forskjellige på hvordan de tenker og føler. Menn har empati men den kommer i en annen form enn det en kvinne kanskje er vant til. Vi vil tross alt at hun ikke vil ha problemer eller føler seg nedfor, og ser da på en mulig løsning for problemet. Kommunikasjonen på denne fronten er også viktig at går begge veier. 

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (48 minutter siden):

Erfaringen min med norske menn er forholdsvis begrenset, da jeg ikke akkurat har hatt sex med mange eller vært i forhold med mange. 

Jeg ønsker kjærlighet, gjensidig kjærlighet og jeg ønsker å ikke bli såret. Jeg gir respekt og skulle ønske jeg fikk det tilbake. Dessverre har livets harde og brutale sannheter innhentet meg og jeg klarer ikke glemme det eller se forbi det. 

Dvelingen ved dette tar opp for mye av livet mitt men det går heldigvis lengre mellom hver gang. Jeg må gi meg selv "closure", jeg er ferdig med menn og forhold. Jeg har vært i forhold, jeg har vært forelsket, jeg har hatt sex, og det er forbi nå. Mange sier at livet er over når man har fylt 30 men det er bare romanser som er over, livet har jo mye mer å by på og det er mange fordeler med å være singel. Det er jo ikke slik at det står noen i kø for å ville ha meg og det er ingen som taper på det. Jeg taper ikke noe selv, jeg hadde tapt alt av verdighet om jeg lot meg falle for løgnene menn serverer for å krysse av enda en dame på liggelista si. 

For en flau problemstilling å ha som voksen dame egentlig. Jeg skjemmes og skjerpe meg. Menn skal ikke få definere min verdi. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Dette er ting som er viktigere at du prater om med en god venninne som kjenner deg mye bedre enn folk på dette forumet (selv om du også har fått gode råd i denne tråden som er verdt å tenke gjennom).

 

Jeg vil bemerke at du har et veldig negativt syn på menn og for meg så ser det ut som den gjennomsnittlige mannen ikke er så ille som du tror han er. Noen spørsmål som du bør kanskje stille deg selv er:

- Viser du interesse til de mennene som har de egenskapene du er ute etter eller tiltrekkes du av menn som ikke har de egenskapene?

- Hva er det du gjør for å sile bort menn som ikke har de egenskapene du ønsker?

- Oppfører du deg på en måte som gjør at menn har lyst til å være i et forhold med deg?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rawls skrev (9 minutter siden):

Dette er ting som er viktigere at du prater om med en god venninne som kjenner deg mye bedre enn folk på dette forumet (selv om du også har fått gode råd i denne tråden som er verdt å tenke gjennom).

 

Jeg vil bemerke at du har et veldig negativt syn på menn og for meg så ser det ut som den gjennomsnittlige mannen ikke er så ille som du tror han er. Noen spørsmål som du bør kanskje stille deg selv er:

- Viser du interesse til de mennene som har de egenskapene du er ute etter eller tiltrekkes du av menn som ikke har de egenskapene?

- Hva er det du gjør for å sile bort menn som ikke har de egenskapene du ønsker?

- Oppfører du deg på en måte som gjør at menn har lyst til å være i et forhold med deg?

Nyttig innspill :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (27 minutter siden):

Jeg vet at kravene mine ikke er realistiske, da lojalitet er uhyre vanskelig å finne. Den empatiske biten er også litt kinkig. Menn er jo fra naturens side lite empatiske. 

Menn er fra naturens side like empatiske som kvinner, du må slutte å finne på ting. Og kravene er langt fra urealistiske, lojalitet er ikke så uvanlig som du tror. Du er antageligvis din egen verste fiende om du skal gå rundt å finne på fæle ting å tro om menn, eller at kvinner over 30 ikke har sjans på markedet, det er noe av det dummeste jeg har hørt for å være helt ærlig, kanskje du bare er en god gammeldags mannehater, en ting er sikkert, det er faktisk ikke så mange menn som liker det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
Rawls skrev (19 minutter siden):

Dette er ting som er viktigere at du prater om med en god venninne som kjenner deg mye bedre enn folk på dette forumet (selv om du også har fått gode råd i denne tråden som er verdt å tenke gjennom).

 

Jeg vil bemerke at du har et veldig negativt syn på menn og for meg så ser det ut som den gjennomsnittlige mannen ikke er så ille som du tror han er. Noen spørsmål som du bør kanskje stille deg selv er:

- Viser du interesse til de mennene som har de egenskapene du er ute etter eller tiltrekkes du av menn som ikke har de egenskapene?

- Hva er det du gjør for å sile bort menn som ikke har de egenskapene du ønsker?

- Oppfører du deg på en måte som gjør at menn har lyst til å være i et forhold med deg?

Jeg kan ikke vite om en mann har de egenskapene. Mine ekser hadde de egenskapene helt til de ikke hadde de lenger. Det lærte meg at snille menn kan raskt bli slemme menn. 

Jeg snakker ikke med menn og jeg dater ikke. Det har jeg bestemt for at jeg heller ikke skal. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
Rawls skrev (22 minutter siden):

Dette er ting som er viktigere at du prater om med en god venninne som kjenner deg mye bedre enn folk på dette forumet (selv om du også har fått gode råd i denne tråden som er verdt å tenke gjennom).

 

Jeg vil bemerke at du har et veldig negativt syn på menn og for meg så ser det ut som den gjennomsnittlige mannen ikke er så ille som du tror han er. Noen spørsmål som du bør kanskje stille deg selv er:

- Viser du interesse til de mennene som har de egenskapene du er ute etter eller tiltrekkes du av menn som ikke har de egenskapene?

- Hva er det du gjør for å sile bort menn som ikke har de egenskapene du ønsker?

- Oppfører du deg på en måte som gjør at menn har lyst til å være i et forhold med deg?

Eller jo jeg snakker med menn. Kjenner flere menn som virker til å ha gode egenskaper. Men med tanke på hva disse mennene krever av kvinner har jeg jo uansett ikke sjans. Disse mennene er bekjente/venner og blir ikke mer enn det. 

Er det noe menn har lært meg så er det at jeg aldri skal tro jeg er noe for å si det sånn. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke vite om en mann har de egenskapene. Mine ekser hadde de egenskapene helt til de ikke hadde de lenger. Det lærte meg at snille menn kan raskt bli slemme menn. 

Om du går rundt å tror det du tror om menn så kan vel ikke det komme som en overraskelse ? Ingen liker å bli behandlet på den måten, innser du det at det ikke bare er kvinner som skal behandles bra så går fort ting litt bedre. Du er jo alt det du sier menn er, ser du ikke det ? 

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (5 minutter siden):

Er det noe menn har lært meg så er det at jeg aldri skal tro jeg er noe for å si det sånn. 

Du må sette opp ett regnestykke. Hva vil du ha?

En mann og kaffe

 eller 

verdighet, medmenneskelighet, empati, respekt, kjærlighet, ømmhet, glede, varme, hygge, omsorg, mestringsfølelse, glede og kaffe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg gikk inn i denne tråden så virket det som TS genuint var interessert i å vite hvilke land hun kunne reise til for å treffe den rette. I de siste innlegg nå ser det ut som hun har gitt opp, og tar alt feministene sier til seg som om det er en fasit og trøster seg med det. Jeg har prøvd å hjelpe her men ser ut som nok en gang en tråd har blitt opprettet med en skjult hensikt. Hvis man har valgt feil tidligere så betyr ikke det at man ikke kan velge rett i fremtiden, og alle er ikke like. Men å synes synd på seg selv og ikke ville ta eget initiativ til å løse sitt eget problem hjelper ikke. Eller, hvis man innbiller seg at man får det fint alene så lykke til!!

Mitt forslag om du har dårlige erfaringer i denne kulturen er å oppleve en annen kultur og få litt perspektiv på ting. Prøv å søke etter noen som har en personlig tro og som verdsetter forholdet mellom en mann og en kvinne mer enn bare hook-up kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
wampster skrev (8 minutter siden):

Okay, da kan vi vel si oss ferdige med/stenge tråden?

Ja. Den kan stenges. Jeg kommer ikke inn her mer. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b skrev (28 minutter siden):

Jeg kan ikke vite om en mann har de egenskapene. Mine ekser hadde de egenskapene helt til de ikke hadde de lenger. Det lærte meg at snille menn kan raskt bli slemme menn. 

Jeg snakker ikke med menn og jeg dater ikke. Det har jeg bestemt for at jeg heller ikke skal. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Du kan ikke vite med sikkerhet, men alle sender ut signaler på hvordan de er som personer. Hvis en person er frekk mot betjeningen på en restaurant så er det et dårlig tegn hvis du ønsker en empatisk person. Dersom du er redd for at personen kun ønsker å ha sex med deg så kan det være lurt å holde tilbake sex før du føler deg sikker på at de faktisk er interessert i deg. Da vil du fort sile bort en del personer som kun er interessert i et one-night stand. Det er selvfølgelig ingen garanti, da det er personer som vil se det som en utfordring å prøve å ha sex med deg, men det vil hvertfall være en større sjanse for at han liker deg og du vil kjenne personen bedre.

 

Når det gjelder eksene dine så er det vanskelig å gi deg spesifikke råd siden jeg ikke kjenner deg. Her kan det være lurt å prate med noen som er nær deg og som kjente deg godt mens du var sammen med eksene dine. Det kan hende at de har sett noen signaler som du ikke har fanget opp eller at det er kanskje noe du burde ha gjort annerledes. For eksempel så har jeg en venninne som var sammen med en mann som var ganske ille og som ble verre med tiden. Hun merket i ettertid at det var folk nær henne som hadde gitt henne signaler om at dette ikke er en god mann, men hun hadde ignorert disse signalene. Hun lærte da at hun måtte være mer oppmerksom på det folk fortalte henne.

 

Gjest d7a3b...c1b skrev (1 time siden):

Eller jo jeg snakker med menn. Kjenner flere menn som virker til å ha gode egenskaper. Men med tanke på hva disse mennene krever av kvinner har jeg jo uansett ikke sjans. Disse mennene er bekjente/venner og blir ikke mer enn det. 

Er det noe menn har lært meg så er det at jeg aldri skal tro jeg er noe for å si det sånn. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Du bør ikke definere din verdi som menneske basert på din "verdi" på datingmarkedet. Det viktigste er at du prøver å gjøre det beste du klarer og lærer av feil man gjør. Jeg tror det er stor sjanse for at menn er mer interessert i deg enn det du tror og hvis du prøver å bli den beste versjonen av deg selv så er det stor sjanse for at du klarer å få en mann som du kan være fornøyd med.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4.11.2023 at 2:47 PM, Guest d7a3b...c1b said:

På side 6 har jeg skrevet kravene. Her er de: 
- Han må faktisk like meg og ikke bare bruke meg som dørmatte eller være med meg fordi han ikke har andre muligheter og er desperat 
- Han må være lojal 
- Han må være flink til å kommunisere (med andre ord være ærlig om sine behov og sine meninger/holdninger/verdier og tanker) 
- Han må ha en jobb (eventuelt en hobby han brenner for om han av ulike grunner er ufør) og trives med dette
- Han må være empatisk
- Han må få meg til å le (det er ikke så vanskelig alltid) 

Nei, jeg er ikke fornøyd om han f.eks er illojal eller mangler empati. Jeg er heller ikke fornøyd om han bruker meg som dørmatte eller ikke klarer å snakke. 

Jeg vet at kravene mine ikke er realistiske, da lojalitet er uhyre vanskelig å finne. Den empatiske biten er også litt kinkig. Menn er jo fra naturens side lite empatiske. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Jeg tror ikke de kravene er urealistiske over hodet, men det kan hende at du GJØR de urealistiske med de holdnigene du har og uttrykker ovenfor menn. Det er en enorm turn off når du er SÅ negativt innstillt ovenfor menn som du fremstiller deg selv her.

Slik jeg ser kravene dine er jeg sikkert ikke alene i å kunne si at for eksempel jeg selv oppfyller de 100%, med forbehold om den delen om å like deg i og med at jeg ikke kjenner deg, og med unntak av de fientlige og malplasserte innstillingene dine til menn som du uttrykker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...