Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reise til utlandet som kvinne for å finne kjærligheten?


Gjest d7a3b...c1b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke ekte kjærlighet veier opp for å utsette barn for å bli sett på som sex-leketøy. For å snu på det, hvor mange ganger har man ikke latt være å agere på kjærlighet fordi det av ulike grunner ikke var 'det beste' for alle parter? Eksempelvis hvis man forelsker seg i noen som allerede er etablert i en familie med barn osv. Det går flere tog. Man overlever.

Det er en helt annen diskusjon som jeg verken har deltatt i eller ønsker å delta i, men ikke desto mindre viktig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

I bygdene er det helt håpløst for kvinner! Klart det fins menn der, men de har ofte lavere IQ enn skostørrelse og da hjelper det jo ikke om de er single. I storbyene kan man treffe menn man også kan snakke med. 

Pluss, å reise til eksempelvis Frankrike koster knapt en smule fra Oslo, sammenlignet med reisepriser fra småby som krever turer på innlandsnettet først. Så treffer man ikke noen i Oslo, tar man en helgtur å fikser problemet.

Det der er jo bare fordommer og generalisering. Gjennomsnittet i byene er ikke bedre enn i småbyer og bygder.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (45 minutter siden):

Syns det er stor forskjell i å hente hjem noen fra en så annerledes kultur at også esnititet blir berørt. Og det ser jeg ingen refleksjoner om på de som framsnakker slikt. 

Hva med barna som må vokse opp med å 'være annerledes' her i norge, med alle de fordommene (som de som henter disse hjem også er med på å skape med å forfekte hvor gode de er til å 'tjene' og 'tilfredsstille menn'. Ofte i kombinasjon med at samme gruppen esnititet er fanget i menneskehandel her til lands.) de skal møte gjennom livet. Syns det er en helt egen gren av egoisme. Flytter de til landet disse jentene kommer fra, så sparer de ungene for slike liv. Så hensynet nekter de ikke å oppleve den 'store kjærligheten' heller.

Dette er gammeldags tankegang som lukter ganske ille. Du er kun for "renrasede" forhold?

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (4 minutter siden):

Det der er jo bare fordommer og generalisering. Gjennomsnittet i byene er ikke bedre enn i småbyer og bygder.

Nå er det veldig vanskelig å få oversikt over demografi på IQ, men man sliter stort sett veldig med lavere kompetanse blant befolkningen i bygdene. Svært mange blir født, og blir værende i bygdene, uten å noen gang reise ut for å gå skole osv. Et slikt småsamfunn blir gjerne fordummet av sitt eget miljø, siden kunnskap gjerne deles i mellommenneskelige relasjoner. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 minutter siden):

Dette er gammeldags tankegang som lukter ganske ille. Du er kun for "renrasede" forhold?

Typisk norsk å tro at alle vil til norge og at alle som kommer hit har det så sabla godt her. Det viser ikke statistikker. Samme årsak til at jeg syns synd på invandrere som kommer hit. De har det ikke lett, og det er ikke sikkert 'drømmen om et bedre liv, blir så mye bedre'.

Jeg sa man fint kan flytte til det landet hvor barna ikke skiller seg ut under ekstremt belastede fordommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 minutter siden):

Nå er det veldig vanskelig å få oversikt over demografi på IQ, men man sliter stort sett veldig med lavere kompetanse blant befolkningen i bygdene. Svært mange blir født, og blir værende i bygdene, uten å noen gang reise ut for å gå skole osv. Et slikt småsamfunn blir gjerne fordummet av sitt eget miljø, siden kunnskap gjerne deles i mellommenneskelige relasjoner. 

Vet ikke hvor du har det fra, men det høres ut som fordommer og jeg aner at du ikke skjønner hva du snakker om?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor du har det fra, men det høres ut som fordommer og jeg aner at du ikke skjønner hva du snakker om?

Vi måler eksempelvis utdanningsnivå fordelt på en befolkning i en kommune. Det er en god predikator for sosiale utfordringer, for vi har også gode statistikker som berører samfunnsproblemer i henhold til sosial status. Eksempelvis har vi generalisert statististisk lavere kriminalitet, vold, helseutfordringer + + + jo høyere det gjennomsnitlige utdanningsnivået på et småsted er.

Forstår du nå?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 minutter siden):

Typisk norsk å tro at alle vil til norge og at alle som kommer hit har det så sabla godt her. Det viser ikke statistikker. Samme årsak til at jeg syns synd på invandrere som kommer hit. De har det ikke lett, og det er ikke sikkert 'drømmen om et bedre liv, blir så mye bedre'.

Jeg sa man fint kan flytte til det landet hvor barna ikke skiller seg ut under ekstremt belastede fordommer.

Vis meg statistikkene sammenlignet med andre land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 minutter siden):

Vi måler eksempelvis utdanningsnivå fordelt på en befolkning i en kommune. Det er en god predikator for sosiale utfordringer, for vi har også gode statistikker som berører samfunnsproblemer i henhold til sosial status. Eksempelvis har vi generalisert statististisk lavere kriminalitet, vold, helseutfordringer + + + jo høyere det gjennomsnitlige utdanningsnivået på et småsted er.

Forstår du nå?

Det er ingen tvil om at du generaliserer og bare utrykker dypt inngrodde fordommer. En kan fint finne flotte menn i både byer og bygder.

Klart, mennene som er evig single i småbyer og bygder ser nok noe dårligere ut. Men de vil jo se bedre ut om de får dekket sine behov for kjærlighet. Det er ho slik mennesker fungerer. Til bedre et menneske har det, til bedre vil det se ut.

Endret av qwerty11
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 minutter siden):

Vi måler eksempelvis utdanningsnivå fordelt på en befolkning i en kommune. Det er en god predikator for sosiale utfordringer, for vi har også gode statistikker som berører samfunnsproblemer i henhold til sosial status. Eksempelvis har vi generalisert statististisk lavere kriminalitet, vold, helseutfordringer + + + jo høyere det gjennomsnitlige utdanningsnivået på et småsted er.

Forstår du nå?

Nei, er sikkert for dum til det.. 😉

Er "Narsissistisk personlighetsforstyrrelse" et begrep dere kjenner til?

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det negative med Norge er at vi er så få, og norske folk er asosiale, samtidig er nordmenn de beste vennene når man kommer gjennom isen vår, men det er ikke lett å bli kjent med nye for utlendinger.

Jeg tror det er enklere i Oslo, samt at det er mange nasjonaliteter i Oslo, sånn at utlendinger finner noen fra samme land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
Gjest MKII skrev (På 2.11.2023 den 8:45 PM):

Har skrevet i tilsvarende tråder som dette tidligere at det er mer eller mindre håpløst for oss andre her å bli kjent med deg  og hjelpe deg basert på en relativt kort tekst fra deg om deg selv. Jeg tror det skal MYE mer til for å bli kjent med en person enn som så for å kunne hjelpe deg ordentlig...

Det sier jo i utganspunkt ingenting om deg som person hva andre skriver, men på et generellt grunnlag: Et inntrykk jeg har etter å ha lest andre tilsvarende tråder her er at OP/TS ofte har uoppnåelige krav og ønsker til partneren. Det fremkommer ofte i form av at OP/TS klager over håpløshet samtidig som vedkommende lister opp det ene etter det andre som vedkommende ikke ønsker, men forholdsvis lite som vedkommende faktiskt er positiv til og åpen for... En annen ting som jeg paradoksalt også ofte oppfatter er overdrevent negativt syn på seg selv som du også viser mulige tegn til. Det er jo i og for seg to motsetninger...

Men for å gjøre et forsøk på tilbakemelding om det du skriver om deg selv: Det finnes MANGE jenter/kvinner som i motsettning til deg, de fleste nok vil beskrive som direkte stygge og/eller syklig overvektige, men som likevel er i forhold. Så "beauty is in the eye of the beholder". Jeg er heller ikke så overbevist om at du ikke ser særlig bra ut: ALT for mange jenter og kvinner sammenligner seg med modeller i blader hvor det er bilder av jenter/kvinner som ene og alene lever av å se bra ut, som har tid, mulighet og ressurser til å "bo" på treningsstudio, ha ansatt kostholdseksperter,  operere seg og injisere botox, silikon, fillers og det som værre er! Men de jentene/kvinnene som vanlige menn ofte er ville etter er de som er naturlig søte og pene, gjerne uten sminke/bare med litt sminke. De som liker deg må samme hva også like deg om morgenen før du sminker deg/etter at du kommer ut nydusjet og usminket fra dusjen/har badet og så videre... Så sminke/botox/fillers/silikon og det som værre er er bare "falsk markedsføring" i mine øyne!

Du skriver at du ikke har høy utdannelse, men jeg har inntrykk av at både rettskrivningen din og måten du ordlegger deg på er bra. Så om du kanskje ikke har høy utdannelse, så fremstår du oppegående. DET er attraktivt og "turn on" for meg og sikkert mange andre i alle fall...

At du får mer oppmerksomhet fra utlandet enn du gjør i Norge sier seg vel selv: Norge er tross alt mindre enn "utlandet"...

Statistikk og undersøkelser sier vel at kvinner avgjør i løpet av brøkdelen av et sekund om de er villige til å ligge med en mann/synes mannen er interessant. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å være VESENTLIG mindre overfladisk enn som så, og faktiskt bruke tid på å bli kjendt med menn, og finne felles interesser, hobbyer, livssyn og andre ting dere deler som kan utvikle seg til noe over tid. Jeg tror i utganspunktet over hodet ikke på deg i påstanden din om at du er i nærheten av å være så sjanseløs som du fremstiller deg!

Mine krav og ønsker er uoppnåelige, det er helt riktig. Her skal jeg liste alle mine krav for deg: 
- Han må faktisk like meg og ikke bare bruke meg som dørmatte eller være med meg fordi han ikke har andre muligheter og er desperat 
- Han må være lojal 
- Han må være flink til å kommunisere (med andre ord være ærlig om sine behov og sine meninger/holdninger/verdier og tanker) 
- Han må ha en jobb (eventuelt en hobby han brenner for om han av ulike grunner er ufør) og trives med dette
- Han må være empatisk
- Han må få meg til å le (det er ikke så vanskelig alltid) 

Utseende og slike ting stiller jeg ikke krav til. Jeg faller ikke for utseendet, men personligheten. Utseendet kan vekke interesse, men det er jo personlighet som avgjør alt. Jeg er en til tider litt usikker og innadvendt person, så om han er det stikk motsatte vil det utfylle meg ganske bra. Samtidig gjør deg ingenting om han også er innadvendt. 

Jeg klarer ikke vike fra disse kravene. Jeg klarer ikke å akseptere illojalitet, akseptere en mann som ikke bryr seg om meg, seg selv eller andre mennesker, jeg kan ikke være sammen med en som aldri får frem et smil hos meg eller som ikke klarer å snakke med meg. 

Oppegående er jeg. Jeg er bare skuffet og lei meg over alt dette. Skuffet over at det menn faktisk bryr seg mest om, er kropp, alder og utseende. Dette er et faktum man ikke kommer fra og det er naturens gang. Vi kan diskutere det inn i evigheten, men diskusjonen blir parkert så snart jeg blir kalt en mannehater fordi jeg poengterer det mest åpenbare i historien. Se på kjendisene som velger seg kvinner: de velger de yngste. Se hvilke kvinner menn runker til, sikler på, ønsker å være sammen med: de yngste. Se litt rundt deg, jeg vet du ser det, du også. 

Så hvorfor legger jeg ikke inn en iherdig innsats for å gjøre noe med utseendet? Opererer meg, trener 7 dager i uken, vier hele min fritid til utseende og kropp fremfor jobb og hobbyer? Fordi jeg ønsker å være lykkelig, og å drive med håndarbeid, jobbe full stilling da jobben gir meg glede, holde orden i hus og hjem, lage meg god mat og faktisk nyte denne maten, gå meg en tur i solnedgangen og lese en god bok er ting som gjør meg mye lykkeligere enn å bruke tid og penger på hår, sminke, kirurgi, mote og det som er. 

Du sier at menn vil ha søte, naturlige jenter. Ja, selvfølgelig vil de ha det. Alle unge jenter er kjempe skjønne og flotte uten all den sminken og kirurgien. Eldre kvinner (30+) vil slite uansett: de er ikke pene om de operer seg, men de er blitt gamle og dradd i ansiktet om de ikke gjør det. Menn sier at de ikke vil ha kvinner som operer seg eller er unaturlige, men spør du kvinnene som er slik, så vil nok de fortelle en helt annen historie. De drar både single og gifte menn, i alle aldre. 

Jeg skulle da gjerne møtt en mann som ikke er overfladisk. Poenget mitt er at dette er unaturlig og umulig, for menn vektlegger skjønnhet i så stor grad som de gjør. Tråden her og svarene mine er egentlig bare et uttrykk for denne skuffelsen og sorgen over at DET er det som avgjør alt. Naturen er jo på sitt vis brutal, og jeg er lei meg for at jeg kjenner sannheten. 

Men når jeg ser alle svarene jeg får i tråden her tenker jeg at det er godt jeg er singel... Jeg må slutte med dette tullet. Det er andre ting i livet som gir meg glede og den kjærligheten jeg sårt ønsker er i utgangspunktet oppskrytt og har en klar utløpsdato. Kanskje jeg blir modig en dag til å flørte og date litt, men jeg vil jo alltid ha disse tankene i bakhodet. Da vil jeg uansett ikke kunne nyte det. 

Jeg er bra nok som jeg er, for meg selv, jeg er den jeg vil være. Jeg blir aldri bra nok for en mann. Det må jeg rett og slett bare finne meg i og leve med. Når jeg resonnerer her så tenker jeg at kanskje sex, kjærlighet og det som er faktisk ikke er noe for meg. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Nå er det veldig vanskelig å få oversikt over demografi på IQ, men man sliter stort sett veldig med lavere kompetanse blant befolkningen i bygdene. Svært mange blir født, og blir værende i bygdene, uten å noen gang reise ut for å gå skole osv. Et slikt småsamfunn blir gjerne fordummet av sitt eget miljø, siden kunnskap gjerne deles i mellommenneskelige relasjoner. 

Her i området hvor jeg bor så er f.eks den videregående skolen i en småby, mens de nærliggende kommunene er bygdekommuner med typisk bare noen få tusen innbyggere i. Og man kan se tydelig forskjell på både ambisjonsnivået og (dårlige) holdninger til kvinner fra gutta som kommer fra bygdekommunene fremfor bykommunen. Ingen regel uten unntak så klart. Men jeg tror ikke som du sier, at dette handler om lavere IQ, men mer kulturelt hvordan bygdesamfunn er bygd opp i forhold til det man ser i byer. Det er også færre jobber for kvinner i bygdene, ut fra interesser, så de har ikke noe ønske om å flytte tilbake når de har fått oppleve hvordan livet er i en større by. Det er rett og slett ikke jobber til dem på bygda. Men ja, sikkert endel menn som kunne hatt godt av å komme seg utenfor bygda for å få litt andre impulser. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest d7a3b...c1b
wampster skrev (2 timer siden):

Denne tråden fortsetter å levere.

Foreløpig har vi vært innom at:
- menn generelt har lavere IQ
- menn er mindre "på"
- det ordner seg så fort man kommer til utlandet
- menn har mindre/lavere lojalitet (selv om kvinner statistisk er de som søker om skilsmisse)
- mangel på likestilling
- at menn ikke ønsker å ha barn ved evt samlivsbrudd
- at menn kun er opptatt av sex
- at menn sutrer over at kvinner snakker om deres problemer
- at menn sitt kvinnesyn i Norge er "heeeelt på bærtur"

Foreløpig har vi ikke vært innom:
- at man må jobbe med seg selv/utvikle seg til å bli et mer attraktivt "valg"
- at det å ha slike syn om menn/de man ønsker å date muligens ikke er helt konstruktivt

Men det er kanskje å "pushe" den for langt 🤷‍♂️
Sikker på at damene som klager i tråden her er et "catch" uten like.
Happy hunting

Dette har jeg svart på i innlegget mitt over her. Du vet det er lite jeg kan gjøre når jeg bare blir eldre, sant? Eller kjenner du til en magisk kur som gjør meg 10-15 år yngre?  

Angående det med statistikk, hvorfor tror du kvinnene søker om skilsmisse? Kan det være fordi de ikke orker mer, mannen er utro og lignende? Tror du mennene gjør alt de kan for  å redde et ekteskap men at kvinnene er de som ødelegger og vil bryte ut? Spør skilte kvinner hvorfor de skilte seg. Du vil nok bli overrasket. 

Du krangler for øvrig ikke på de påstandene, så jeg går ut ifra at du er enig? Det med IQ har ikke jeg skrevet da og det mener jeg faktisk ikke heller, både kvinner og menn kan ha høy IQ. Ser heller ingen mangel på likestilling, men jeg ser mange menn som ikke liker likestilling. Det er en annen sak da. Du mener at menn i Norge har et bra kvinnesyn skjønner jeg? Hva kommer dette av? 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Vi kan vel konkludere med at Frankrike er i toppen, dog bak Norge. 

Jeg mener personlig at vi har et stykke å gå i Norge på lønnsnivå i kvinnedominerte yrker. Jeg synes det er veldig merkelig at det sånn, fordi de yrkene er svært viktige. 

Støtter den. Helseyrker, lærere, barnehage o.l. fortjener å bli godt ivaretatt.

leticia skrev (2 timer siden):

Jeg tror dette handler om andre ting enn kjønn i de yrkene der. De fleste kvinnedominerte yrker finner man i offentlig sektor. Dvs, de skattepengene man får inn fra privat sektor, inkludert "oljepenger" går til å finansiere den offentlige sektoren. Hvis lønningene i offentlig sektor hadde økt masse så ville man trengt å få inn enda flere oljeinntekter / skattepenger fra private. De kvinnedominerte yrkene genererer altså ikke inntekter til staten i form av kroner, og er en regelrett utgift i kroner for staten. 

Man trenger  jo disse yrkene veldig likevel, de bidrar på andre viktige måter, men økonomisk er de en ren utgift for staten, fylket, kommunene som tross alt er arbeidsgiveren i offentlig sektor. 

Håper det er forståelig hva jeg ville fram til her. 

Offentlig sektor ja, men du har også private helsevirksomheter og skoler.

For det første har staten råd til å gi ordentlig betaling hvis den vil, men trengs det å kuttes for å få det til, så kan det kuttes andre steder. F.eks. utenlandske bistandsmidler hvor man mangler kontroll over hvor pengene egentlig havner. Samt ubrukelig kunst (ref sløseriombudsmannen). Jeg er for å hjelpe andre, men staten skal ta seg av egne borgere før den tar seg av andre. På samme måte som at familien først må forsørge seg selv før den forsørger alle andre. På samme måten som at man først må kunne stå på egne ben, før man kan hjelpe andre. Kunst er også fint å ha, men kan ikke prioriteres over helse, og det finnes også mye vas som aldri skulle fått ei krone.

For det andre, og mer til ditt poeng, så ser jeg ingen grunn til at dette bare skal ses på som en utgiftspost. Det er en svært viktig post for å holde hjulene i samfunnet gående (også innenfor privat sektor og oljevirksomhet), slik at man får folk på bena igjen når uhell eller sykdom inntreffer. Samt at man skal være trygg på at bestemor (eller andre som står en nær) får god behandling på sykehjemmet, slik at man ikke trenger å bekymre seg for henne, og derfor også får den positive bi-effekten av å ha fullt fokus på jobben man utfører. Så her er det vinn-vinn-vinn på veldig mange måter, og derfor blir det helt feil å si at det er en utgiftspost. Såklart er det det, men den er veldig veldig verdt det.

Kjønn i denne forbindelse handler generelt om at kvinner søker seg til denne typen yrker grunnet større interesse for å jobbe med mennesker, mens menn interesserer seg mer for ting. Kvinner gjør en fantastisk jobb som skal verdsettes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...