Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reise til utlandet som kvinne for å finne kjærligheten?


Gjest d7a3b...c1b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har TS fått forslag om Frankrike! For min del tenker jeg det blir akkurat like vestlig kultur som her på berget, men tydeligvis mener noen det går ann for "dere" å treffe blink der. Håper du finner noen etter din smak der, men er fortsatt like viktig uansett hvor man går i verden om å velge den riktige tenker jeg. Masse lykke til TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Det kan du ha rett i. Samtidig så er vel Frankrike det landet hvor forskjellene mellom menns og kvinners lønn er lavest. Så det kan tyde på at man verdsetter kvinner der på en annen måte enn de blir verdsatt her hjemme. 

Nja... Luxemburg er det landet der forskjellene er lavest med -0,2%. Kvinner tjener altså 0,2% mer enn menn. Det er også det eneste landet i Europa der kvinner tjener mer enn menn. Frankrike, som du nevner, har en lønnsforskjell mellom kjønnene på 15,4%, mens i Norge så ligger vi på rundt 9%.

Dette gir nok ikke hele bildet, da man ikke tar med hvor mange av hvert kjønn som jobber fulltid, og ikke må leve i et "tradisjonelt" ekteskap.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Guest d7a3b...c1b said:

Selvsagt!

Jeg er ute etter en kjæreste, noe langvarig som ikke går over etter et par år. Ja mange menn som sier at de liker akkurat det (naturlige pupper som henger litt) men er lang vei mellom hva noen sier og hva noen faktisk gjør;) 

Det er sikkert mulig, men de er ikke mulig å finne og jeg tror mange av de også er opptatt. 

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Kjenner ingen menn som passer den første beskrivelsen i starten men klart de finnes. Selv er jeg heldig og har kun kamerater som er både lojale og ålreighte og setter mer pris på en flott personlighet enn silikonpupper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Nja... Luxemburg er det landet der forskjellene er lavest med -0,2%. Kvinner tjener altså 0,2% mer enn menn. Det er også det eneste landet i Europa der kvinner tjener mer enn menn. Frankrike, som du nevner, har en lønnsforskjell mellom kjønnene på 15,4%, mens i Norge så ligger vi på rundt 9%.

Du må gjerne legge ved en link på dette, for det stemmer ikke i tabellen jeg selv la ut at Norge skal være mer likelønt enn Frankrike. 

Endret av leticia
skrivefeil
Lenke til kommentar
Colin. skrev (Akkurat nå):

Ja, har du? Står ingenting om å kjøpe noe. Hva i alle dager.

Mulig jeg leste i mellom linjene... Det er ingen her som vil ha meg så jeg vurderer å reise til et land som har mulige fattige partnere som driter i hvem jeg er. Tenker at de kan få et godt liv her uten å elske meg....

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, trn100 said:

Mulig jeg leste i mellom linjene... Det er ingen her som vil ha meg så jeg vurderer å reise til et land som har mulige fattige partnere som driter i hvem jeg er. Tenker at de kan få et godt liv her uten å elske meg....

Jaha. Ingen av landene hun påstår hun har fått positiv oppmerksomhet fra beilere er det som vil bli definert som fattige land. Canada, Skottland, USA... alle vestlige rike land. 

Hun skriver jo i første innlegget: 

On 2.11.2023 at 4:34 PM, Guest d7a3b...c1b said:

Jeg søker egentlig bare en mann som liker meg slik jeg er og som ikke er så opptatt av fasade og utseende.

Anonymous poster hash: d7a3b...c1b

Hvorfor drar du konklusjonen du gjør, @trn100 ??

For meg virker det som et helt tullete kommentar du kom med, for å tilgrise TS motiv.

Lenke til kommentar

Det mange menn og kvinner glemmer er at hvor du bor i Norge har en stor betydning i forhold til å finne en partner.

Om du bor i Oslo som kvinne har du hard konkurranse. Fordi det er flere kvinner enn menn. Du får bedre mulighet som kvinne i småbyer lengre borte fra de store byene.

For menn er det omvendt. Flytt til storbyene, fordi det er der alle kvinnene flyttet når de studerte og ble boende.

Ikke rart at fruktbarheten i Norge er dalende når menn og kvinner er feil fordelt.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 minutter siden):

Jaha. Ingen av landene hun påstår hun har fått positiv oppmerksomhet fra beilere er det som vil bli definert som fattige land. Canada, Skottland, USA... alle vestlige rike land. 

Hun skriver jo i første innlegget: 

Hvorfor drar du konklusjonen du gjør, @trn100 ??

For meg virker det som et helt tullete kommentar du kom med, for å tilgrise TS motiv.

For meg virker det tullete å tro at om man ikke finner en livsledsager i Norge så finnes det en hel haug potensielle andre steder som gjerne stiller opp?

Kanskje har det ikke med andre men seg selv å gjøre, selv om mulighetene er større?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

For meg virker det tullete å tro at om man ikke finner en livsledsager i Norge så finnes det en hel haug potensielle andre steder som gjerne stiller opp?

Kanskje har det ikke med andre men seg selv å gjøre, selv om mulighetene er større?

Realiteten er slik den er, og forskjellige kulturer kan passe bedre til ens personlighet enn en annen. 

Ja, det kan ha noe med en selv å gjøre også. F.eks hvis man utelukkende går etter en bestemt type gang på gang og ikke lærer av feilene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (8 minutter siden):

Det mange menn og kvinner glemmer er at hvor du bor i Norge har en stor betydning i forhold til å finne en partner.

Om du bor i Oslo som kvinne har du hard konkurranse. Fordi det er flere kvinner enn menn. Du får bedre mulighet som kvinne i småbyer lengre borte fra de store byene.

For menn er det omvendt. Flytt til storbyene, fordi det er der alle kvinnene flyttet når de studerte og ble boende.

Ikke rart at fruktbarheten i Norge er dalende når menn og kvinner er feil fordelt.

I bygdene er det helt håpløst for kvinner! Klart det fins menn der, men de har ofte lavere IQ enn skostørrelse og da hjelper det jo ikke om de er single. I storbyene kan man treffe menn man også kan snakke med. 

Pluss, å reise til eksempelvis Frankrike koster knapt en smule fra Oslo, sammenlignet med reisepriser fra småby som krever turer på innlandsnettet først. Så treffer man ikke noen i Oslo, tar man en helgtur å fikser problemet.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 5b991...0d6

Hei TS

Nå har ikke jeg lest hele tråden så du får tilgi meg om jeg overser noe. Jeg er kvinne i samme posisjon som deg bare at jeg er c.a 10 år eldre. Jeg har hele tiden ment at jeg passer best sammen med en norsk mann og har holdt meg til det hele livet. Det innser jeg at var en tabbe, ettersom norske menn ikke tenker det samme om meg. Så her er jeg; 40 år barnløs og evig singel. Det er ikke mye jeg angrer på i livet mitt, men at jeg ikke var mer åpen for å finne en mann i utlandet og heller låste meg til norske menn hadde jeg ikke gjort om igjen. Det resulterte jo i ingenting. 

Jeg syns absolutt du skal åpne blikket og se utover landegrensene. Som noen her sier er nok ikke gresset grønnere på den andre siden, og det er ikke sikkert at utenlandske menn er bedre enn norsk (det skal mye til), men det gir slike som oss et bredere og større utvalg. Noen må jo like oss også, han er bare ikke norsk. 

Det er ikke sikkert du trenger å dra så langt heller. Jeg opplever faktisk at svenske menn er mer på og ivrige etter oss enn norske menn. Og kulturforskjellene er ikke store. 

Håper i allefall det løser seg for deg. Masse lykke til ❤️ 

Anonymous poster hash: 5b991...0d6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...