Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reise til utlandet som kvinne for å finne kjærligheten?


Gjest d7a3b...c1b

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (14 minutter siden):

Realiteten er slik den er, og forskjellige kulturer kan passe bedre til ens personlighet enn en annen. 

Ja, det kan ha noe med en selv å gjøre også. F.eks hvis man utelukkende går etter en bestemt type gang på gang og ikke lærer av feilene sine.

Da er vi ikke helt uenige tross alt! Og ikke misforstå, jeg unner alle mennesker kjærlighet! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, trn100 said:

Da er vi ikke helt uenige tross alt! Og ikke misforstå, jeg unner alle mennesker kjærlighet! 🙂

Nei, ikke helt uenige. 😉 Jeg synes det er veldig trist at så mange er alene i dette landet. For min del ser jeg bare på det som positivt at man åpner opp for å utforske andre kulturer, så finner man kanskje noen man passer med. 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 5b991...0d6 skrev (4 minutter siden):

Hei TS

Nå har ikke jeg lest hele tråden så du får tilgi meg om jeg overser noe. Jeg er kvinne i samme posisjon som deg bare at jeg er c.a 10 år eldre. Jeg har hele tiden ment at jeg passer best sammen med en norsk mann og har holdt meg til det hele livet. Det innser jeg at var en tabbe, ettersom norske menn ikke tenker det samme om meg. Så her er jeg; 40 år barnløs og evig singel. Det er ikke mye jeg angrer på i livet mitt, men at jeg ikke var mer åpen for å finne en mann i utlandet og heller låste meg til norske menn hadde jeg ikke gjort om igjen. Det resulterte jo i ingenting. 

Jeg syns absolutt du skal åpne blikket og se utover landegrensene. Som noen her sier er nok ikke gresset grønnere på den andre siden, og det er ikke sikkert at utenlandske menn er bedre enn norsk (det skal mye til), men det gir slike som oss et bredere og større utvalg. Noen må jo like oss også, han er bare ikke norsk. 

Det er ikke sikkert du trenger å dra så langt heller. Jeg opplever faktisk at svenske menn er mer på og ivrige etter oss enn norske menn. Og kulturforskjellene er ikke store. 

Håper i allefall det løser seg for deg. Masse lykke til ❤️ 

Anonymous poster hash: 5b991...0d6

Godt og reflektert innlegg, med det unntaket at det finnes mange menn i Norge som har det samme problemet, og da blir det på en måte litt dumt?

Men selvsagt er mulighetene større om man omfavner hele verden!

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg kjenner mange MENN som har reist til utlandet og hentet hjem fattige jenter som gjør hva som helst for å kunne sende noen kroner hjem til familien.

Nå ble den kunnskapen kanskje litt feil i denne tråden da jeg tror TS er 100% oppriktig, men lykken er uansett ofte nærmere enn man kanskje tror og det finnes mange eksempler på ting som gjerne går feil når man søker relasjoner utover sin egen kultur, så vær i det minste forsiktig...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (8 minutter siden):

Nei, ikke helt uenige. 😉 Jeg synes det er veldig trist at så mange er alene i dette landet. For min del ser jeg bare på det som positivt at man åpner opp for å utforske andre kulturer, så finner man kanskje noen man passer med. 😊

Men med forsiktighet og fornuft! 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Lykken finnes på vår jord
Bare ikke der du tror
Den er ikke penger i banken tiger på tanken
Lykken er alt du vil
Lykken er et spann med sand
I en liten barnehand
Lykken er en hilsen fra gjengen frokost på sengen
Lykken er sild i dill

Om du ser deg omkring tusen ting
Kan gi deg litt av lykken du vil nå
Ja den finnes der hvor du er
Det er jo bare deg den venter på..." 

Ønsker alle en god helg 🙂
 

 
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg kjenner mange MENN som har reist til utlandet og hentet hjem fattige jenter som gjør hva som helst for å kunne sende noen kroner hjem til familien.

Nå ble den kunnskapen kanskje litt feil i denne tråden da jeg tror TS er 100% oppriktig, men lykken er uansett ofte nærmere enn man kanskje tror og det finnes mange eksempler på ting som gjerne går feil når man søker relasjoner utover sin egen kultur, så vær i det minste forsiktig...

Dine betraktninger passer nok bedre inn i en annen tråd som man finner her på siden. Noen i den tråden syns det er helt greit å finne seg en fattig dame fra andre land som de kan være i et tradisjonelt forhold med siden norske kvinner er så "kravstore"  At de lettere finner seg noen utenlands har noe med lommaboka dems og ikke deres egen personlighet å gjøre, tenker de ikke så mye på ;) 

Denne tråden er motsatt da, at det er en dame som søker seg utenlandsk. Enig med dine betraktninger om at kulturkræsj kan være uheldig, så i det minste bør TS finne seg en som ikke har for stor forskjell i tankesett som henne selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Dine betraktninger passer nok bedre inn i en annen tråd som man finner her på siden. Noen i den tråden syns det er helt greit å finne seg en fattig dame fra andre land som de kan være i et tradisjonelt forhold med siden norske kvinner er så "kravstore"  At de lettere finner seg noen utenlands har noe med lommaboka dems og ikke deres egen personlighet å gjøre, tenker de ikke så mye på ;) 

Denne tråden er motsatt da, at det er en dame som søker seg utenlandsk. Enig med dine betraktninger om at kulturkræsj kan være uheldig, så i det minste bør TS finne seg en som ikke har for stor forskjell i tankesett som henne selv. 

Ser at jeg antagelig misforstod litt og koblet tråden med noe annet ja! Heldigvis er jeg ikke langumulig! 😉

Endret av trn100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (30 minutter siden):

I bygdene er det helt håpløst for kvinner! Klart det fins menn der, men de har ofte lavere IQ enn skostørrelse

Denne tråden fortsetter å levere.

Foreløpig har vi vært innom at:
- menn generelt har lavere IQ
- menn er mindre "på"
- det ordner seg så fort man kommer til utlandet
- menn har mindre/lavere lojalitet (selv om kvinner statistisk er de som søker om skilsmisse)
- mangel på likestilling
- at menn ikke ønsker å ha barn ved evt samlivsbrudd
- at menn kun er opptatt av sex
- at menn sutrer over at kvinner snakker om deres problemer
- at menn sitt kvinnesyn i Norge er "heeeelt på bærtur"

Foreløpig har vi ikke vært innom:
- at man må jobbe med seg selv/utvikle seg til å bli et mer attraktivt "valg"
- at det å ha slike syn om menn/de man ønsker å date muligens ikke er helt konstruktivt

Men det er kanskje å "pushe" den for langt 🤷‍♂️
Sikker på at damene som klager i tråden her er et "catch" uten like.
Happy hunting

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (14 minutter siden):

Finner ikke igjen den tavellen jeg så i, men fant denne. 

https://data.oecd.org/earnwage/gender-wage-gap.htm

Takk :) Det kan nok variere litt etter hvordan man regner på det. Det var vel spesielt ved likt arbeid, ulik lønn at lønnsgapet var lavest for Frankrike på den jeg fant. Samtidig så var jo ikke Luxembourg som du nevnte med i den oversikten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Denne tråden fortsetter å levere.

Foreløpig har vi vært innom at:
- menn generelt har lavere IQ
- menn er mindre "på"
- det ordner seg så fort man kommer til utlandet
- menn har mindre/lavere lojalitet (selv om kvinner statistisk er de som søker om skilsmisse)
- mangel på likestilling
- at menn ikke ønsker å ha barn ved evt samlivsbrudd
- at menn kun er opptatt av sex
- at menn sutrer over at kvinner snakker om deres problemer
- at menn sitt kvinnesyn i Norge er "heeeelt på bærtur"

Foreløpig har vi ikke vært innom:
- at man må jobbe med seg selv/utvikle seg til å bli et mer attraktivt "valg"
- at det å ha slike syn om menn/de man ønsker å date muligens ikke er helt konstruktivt

Men det er kanskje å "pushe" den for langt 🤷‍♂️
Sikker på at damene som klager i tråden her er et "catch" uten like.
Happy hunting

Kjærlighet og forhold er ikke noe man bare kan hente nei, uten at det har noe med kjønn å gjøre...

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, leticia said:

finner seg noen utenlands har noe med lommaboka dems og ikke deres egen personlighet å gjøre, tenker de ikke så mye på ;) 

Denne tråden er motsatt da, at det er en dame som søker seg utenlands

Forskjellen er nok ikke nødvendigvis så stor. Det er nok av historier der ute om (eldre) kvinner som har blitt lurt for hundretusener eller millioner av menn fra midtøsten eller afrika. Med løfte om kjærlighet og stor (ett eller annet) har hun gått fem på. Man blir langt mer sårbar når man er så langt borte, og samtidig skal slippe ukjente mennesker innpå seg. Da er det fort gjort å gå i fella når man først har fått øye på den store fangsten man har drømt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

Forskjellen er nok ikke nødvendigvis så stor. Det er nok av historier der ute om (eldre) kvinner som har blitt lurt for hundretusener eller millioner av menn fra midtøsten eller afrika. Med løfte om kjærlighet og stor (ett eller annet) har hun gått fem på. Man blir langt mer sårbar når man er så langt borte, og samtidig skal slippe ukjente mennesker innpå seg. Da er det fort gjort å gå i fella når man først har fått øye på den store fangsten man har drømt om.

Det er nok samme mekanismene som gjør seg gjeldende ja. Man er desperat etter kjærlighet og blir sårbar for lovebombing. Lett å bli lurt/ svindlet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Takk :) Det kan nok variere litt etter hvordan man regner på det. Det var vel spesielt ved likt arbeid, ulik lønn at lønnsgapet var lavest for Frankrike på den jeg fant. Samtidig så var jo ikke Luxembourg som du nevnte med i den oversikten. 

Vi kan vel konkludere med at Frankrike er i toppen, dog bak Norge. 

Jeg mener personlig at vi har et stykke å gå i Norge på lønnsnivå i kvinnedominerte yrker. Jeg synes det er veldig merkelig at det sånn, fordi de yrkene er svært viktige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (30 minutter siden):

Nå ble den kunnskapen kanskje litt feil i denne tråden da jeg tror TS er 100% oppriktig, men lykken er uansett ofte nærmere enn man kanskje tror og det finnes mange eksempler på ting som gjerne går feil når man søker relasjoner utover sin egen kultur, så vær i det minste forsiktig...

Syns det er stor forskjell i å hente hjem noen fra en så annerledes kultur at også esnititet blir berørt. Og det ser jeg ingen refleksjoner om på de som framsnakker slikt. 

Hva med barna som må vokse opp med å 'være annerledes' her i norge, med alle de fordommene (som de som henter disse hjem også er med på å skape med å forfekte hvor gode de er til å 'tjene' og 'tilfredsstille menn'. Ofte i kombinasjon med at samme gruppen esnititet er fanget i menneskehandel her til lands.) de skal møte gjennom livet. Syns det er en helt egen gren av egoisme. Flytter de til landet disse jentene kommer fra, så sparer de ungene for slike liv. Så hensynet nekter de ikke å oppleve den 'store kjærligheten' heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (14 minutter siden):

Forskjellen er nok ikke nødvendigvis så stor. Det er nok av historier der ute om (eldre) kvinner som har blitt lurt for hundretusener eller millioner av menn fra midtøsten eller afrika. Med løfte om kjærlighet og stor (ett eller annet) har hun gått fem på. Man blir langt mer sårbar når man er så langt borte, og samtidig skal slippe ukjente mennesker innpå seg. Da er det fort gjort å gå i fella når man først har fått øye på den store fangsten man har drømt om.

Nå er det kun menn som har snakket om å dra til disse landene du nevner her. Ikke en eneste kvinne har gjort det i denne tråden. Så tenker tilfellene dere drar opp handler mer om kvinne-shaming å gjøre, enn hva problematikken egentlig står i.

Endret av Neffi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (Akkurat nå):

Vi kan vel konkludere med at Frankrike er i toppen, dog bak Norge. 

Jeg mener personlig at vi har et stykke å gå i Norge på lønnsnivå i kvinnedominerte yrker. Jeg synes det er veldig merkelig at det sånn, fordi de yrkene er svært viktige. 

Jeg tror dette handler om andre ting enn kjønn i de yrkene der. De fleste kvinnedominerte yrker finner man i offentlig sektor. Dvs, de skattepengene man får inn fra privat sektor, inkludert "oljepenger" går til å finansiere den offentlige sektoren. Hvis lønningene i offentlig sektor hadde økt masse så ville man trengt å få inn enda flere oljeinntekter / skattepenger fra private. De kvinnedominerte yrkene genererer altså ikke inntekter til staten i form av kroner, og er en regelrett utgift i kroner for staten. 

Man trenger  jo disse yrkene veldig likevel, de bidrar på andre viktige måter, men økonomisk er de en ren utgift for staten, fylket, kommunene som tross alt er arbeidsgiveren i offentlig sektor. 

Håper det er forståelig hva jeg ville fram til her. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Jeg tror dette handler om andre ting enn kjønn i de yrkene der. De fleste kvinnedominerte yrker finner man i offentlig sektor. Dvs, de skattepengene man får inn fra privat sektor, inkludert "oljepenger" går til å finansiere den offentlige sektoren. Hvis lønningene i offentlig sektor hadde økt masse så ville man trengt å få inn enda flere oljeinntekter / skattepenger fra private. De kvinnedominerte yrkene genererer altså ikke inntekter til staten i form av kroner, og er en regelrett utgift i kroner for staten. 

Man trenger  jo disse yrkene veldig likevel, de bidrar på andre viktige måter, men økonomisk er de en ren utgift for staten, fylket, kommunene som tross alt er arbeidsgiveren i offentlig sektor. 

Håper det er forståelig hva jeg ville fram til her. 

Helt forståelig, og er helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Syns det er stor forskjell i å hente hjem noen fra en så annerledes kultur at også esnititet blir berørt. Og det ser jeg ingen refleksjoner om på de som framsnakker slikt. 

Hva med barna som må vokse opp med å 'være annerledes' her i norge, med alle de fordommene (som de som henter disse hjem også er med på å skape med å forfekte hvor gode de er til å 'tjene' og 'tilfredsstille menn'. Ofte i kombinasjon med at samme gruppen esnititet er fanget i menneskehandel her til lands.) de skal møte gjennom livet. Syns det er en helt egen gren av egoisme. Flytter de til landet disse jentene kommer fra, så sparer de ungene for slike liv. Så hensynet nekter de ikke å oppleve den 'store kjærligheten' heller.

Dette var et av mine utgangspunkt, men hvis man snakker om ekte kjærlighet blir dette allikevel mindre viktig...

Om det er lettere å finne utenlands tror jeg egentlig ikke på, men hvis noen finner en løsning i det som fungerer og er gjensidig skal ikke mine meninger stå i mot det.

Det som for meg er viktigst er at det ikke er noen menneskerett hverken og elske eller å bli elsket så det er ikke noe man kan diskutere seg frem til, og det koster, begge deler...

Det er utrolig mange mennesker som savner begge deler, selv i lille Norge, så det skorter neppe på kandidater. De er bare så inni h... dårlige på å finne hverandre! 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (8 minutter siden):

Dette var et av mine utgangspunkt, men hvis man snakker om ekte kjærlighet blir dette allikevel mindre viktig...

Om det er lettere å finne utenlands tror jeg egentlig ikke på, men hvis noen finner en løsning i det som fungerer og er gjensidig skal ikke mine meninger stå i mot det.

Det som for meg er viktigst er at det ikke er noen menneskerett hverken og elske eller å bli elsket så det er ikke noe man kan diskutere seg frem til, og det koster, begge deler...

Det er utrolig mange mennesker som savner begge deler, selv i lille Norge, så det skorter neppe på kandidater. De er bare så inni h... dårlige på å finne hverandre! 😉

Jeg syns ikke ekte kjærlighet veier opp for å utsette barn for å bli sett på som sex-leketøy. For å snu på det, hvor mange ganger har man ikke latt være å agere på kjærlighet fordi det av ulike grunner ikke var 'det beste' for alle parter? Eksempelvis hvis man forelsker seg i noen som allerede er etablert i en familie med barn osv. Det går flere tog. Man overlever.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...