Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Litt historikk som viser hvorfor nazismen og disse bevegelsene i palestina henger tett sammen.  Bildet viser stor-muftien av Jerusalem, Amin al-Husseini (Palestinsk nasjonalist) i møte med Adolf Hitler. De hadde mye til felles, og noe av det som manifisterte seg 7. oktober i israel. Styggedommen gjentar seg.

undefined

Endret av neglesprett
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
neglesprett skrev (44 minutter siden):

Litt historikk som viser hvorfor nazismen og disse bevegelsene i palestina henger tett sammen.  Bildet viser stor-muftien av Jerusalem, Amin al-Husseini (Palestinsk nasjonalist) i møte med Adolf Hitler. De hadde mye til felles, og noe av det som manifisterte seg 7. oktober i israel. Styggedommen gjentar seg.

undefined

Bildet alene sier vel ikke så mye?

image.png.1aae0935d2665869d25b11f537694ba8.png

Herbert Hoover.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (25 minutter siden):

Har ikke Hamas hatt god tid til å pakke sakene sine, så det er vanskelig å finne bevismateriale?

De finner mye greier, men desverre er mange også fullt opptatt med å undergrave det som kommer frem. Til og med faktisk.no hadde en tåpelig artikkel i forsøk på å undergrave funn rundt er sjukehus i gaza.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (18 timer siden):

Riktig. Men ledelsen i Hamas vet også at de er fullstendig militært underlegne Israel og at drømmen om å utrydde alle jøder inntil videre er nettopp det, en drøm. Ledelsen er ikke en gjeng analfabeter som gjemmer seg i huler omskåret fra omverdenen, men velstående, godt utdannede menn i Qatar med tilgang til det meste.  

Den syvende oktober krysset Hamas en linje som for mange i vesten var vanskelige å svelge. Mange ser de store palestina-demonstrasjonene rundt om, men jeg opplever noe annet, en økende støtte og forståelse for Israel jeg ikke kan huske å ha sett tidligere. 

Edit: avskåret, ikke omskåret ;) 

I see what jew did there.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

PrettyBoy skrev (49 minutter siden):

 

 

Bra at mer annerkjente medier tar opp disse tingene så det blir en mer organisert og rasjonell tilnærming, men noe av dette blir flisespikkeri. Å lage et nummer ut av at IDF har funnet en AK-47 til i løpet av de to timene mellom den første videoen og BBC's ankomst..

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt med på hva som har skjedd og hva media sier, hva som blir postet på sosiale medier og diskusjonene som har fulgt, har jeg kommet fram til.. meh 

Det spiller egt ingen rolle. Hverken om det var Hamas eller sivile palestinere som massakrerte, om hvorvidt IDF eller Hamas "pynter" på sannheten, eller om pro-palestinske tilhengere har stor eller liten grad av jødehat, eller om Israel tilhengere er noen kyniske jævler. Til slutt har det ingenting å si. Nå gjør Israel sine greier og kanskje/kanskje ikke, klarer de å utrydde Hamas. Å drive å følge med på triadene av løgner, fornektelser og diskutere det ene eller det andre er meningsløst og bortkastet tid. Å prøve å overbevise den ene eller andre fraksjonen av tilhengere i Norge er også bortkastet tid. Ingen kommer til å justere oppfatningen sin en millimeter. 

Framover håper jeg at freden senker seg, at det palestinske folket får seg noen representanter som ønsker folket sitt velstand og framskritt, og at israelerene kan føle seg trygge i sitt land. Og hva som skjer i mellomtiden er et nødvendig onde. Peace out 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvor blir skadede mennesker sendt i Gaza egentlig..?

Når blir våpen fjernet fra livstruende skadde mennesker, når de kjøres til et sykehus av sivile som hjelper skadde -- og hva skal de sivile gjøre med våpenene til den bevæpnede?

Det mest naturlige er at det havner på sykehuset, og blir hentet av eieren/faksjonen, fordi det ville vært idiotisk å sende våpenet med de sivile ut av sykehuset.

Det er naturlig at det havner en del våpen på et sykehus i en krigssone, av den enkle grunn at skadde mennesker ikke har så grusomt lyst til å dø.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Verm skrev (7 timer siden):

Det handler om hele narrativet bak bombingen og innvasjonen av Gaza. Hele premisset bak operasjonen vakler på svakt grunnlag.

 

Rhabagatz skrev (8 timer siden):

... det var en militæroperasjon utført av en motstandsbevegelse. Men der det også forekom krigsforbrytelser...


Jeg tror de fleste vil si narrativet bak operasjonen i Gaza er helt legitimt, basert på terrorangrepet fra Hamas, og for ordens skyld, jeg tror også de fleste vil kalle det terror å slakte 1200 sivile. Barn, kvinner og eldre. Man skal være temmelig radikal for å hevde det er en "militæroperasjon utført av en motstandsbevegelse".
 

Sir skrev (8 timer siden):

Det som jeg synes er mest interessant med saken om 500 døde ifølge Hamas, er at det aldri ble sagt av Hamas. Al Jazeera English feilsiterte Al Jazeera Arabic som hadde intervjuet en lege på sykehuset, og byttet ut "ofre" med "døde".

Har du kilde på dette?
Tatt fra hukommelsen, så mener jeg det var AP som først rapporterte om "minst 500 døde, i følge helsemyndigheten på Gaza", og det fremsto som om de hadde fått en uttalelse derfra. Deretter rapporterte en rekke medier om det samme?

Om jeg husker riktig, så endret vel aldri Al-Jazeera sine artikler, og hevder fremdeles at Israel sto bak angrepet på sykehuset.

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (1 time siden):

 

 


Er dette samme BBC, som når IDF uttalte at de inntok sykehuset, og hadde med seg medisinsk personell og folk som snakket arabisk, så fikk BBC det til at IDF var ute etter å ta medisinsk personell og folk som snakket arabisk?

BBC har desverre forfalt, og har en lei tendens til å bomme grovt.
Var annerledes i gamle dager, når pedoene styrte, da var i hvert fall nyhetene korrekte.

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...