Gå til innhold

Muslimers reaksjoner på Hamas sitt terrorangrep mot Israel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Very End skrev (25 minutter siden):

Jeg er lei folk, ikke religion. Religion er ikke problemet, mennesker som rettferdiggjør sine grusomme handling er det. 

«Guns doesn’t kill people, people kill people”

Likevel så ser vi at det er høyere andel drap der hvor våpen er lett tilgjengelig. Jeg er enig i at religioner isolert sett ikke har noe med vold og drap og gjøre, men på et tidspunkt så må man jo kunne se og si at vi observerer stadig mer og mer ekstremisme blant de muslimske fundamentalistene enn vi gjerne gjør andre steder. Snakker da i organiserte former
 

Så må man gjerne spikke fliser, men vi observerer rimelig mye stygt i midtøsten. Det er trist, da det en gang i tiden var kunnskapens vugge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Volodymyr Zelenskys rådgiver om situasjonen nå og hva Israel planlegger.

Jeg må si meg helt enig i hva han sier.

Hele teksten:

Sitat

The Israeli military asks 1.1 million people in Gaza to evacuate prior to the Israeli invasion.

Let’s call it what it is! Israel asks 1 million to voluntarily become refugees and IDPs or else …

The HAMAS attack on Israel is horrific and despicable. The barbaric murder of over a thousand of Israelis cannot be forgiven. But so is displacing of a million of civilians. What Israel is about to do the Palestinians - large scale displacement of people and large civilian casualties - is not humane.

It will also damage sympathy and support for Israel in the world.

People are afraid to speak about it even on social media. The discussion has become polarize. You either for Israel for Palestine. Somehow now one can’t be for people against radicals and murderers regardless of their ethnicity.

People will tell me - look at yourself. You are a Ukrainian and the world sympathy is with you. But you fight and you do awful things too. I disagree. The war in Ukraine is black and white in terms of moral justification. Russia has invaded, and it tortured and murdered civilians. Ukraine has responded but it has not gone in the areas in Russia where there could be massive civilian casualties. Even the attacks on Crimea are targeted, surgical.

I just want my view to be on record here, just for my own conscious. What HAMAS has done is terrorism. Israel must respond and it’s options are limited, but displacement of 1 million of civilians cannot be justified.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
40 minutes ago, nebrewfoz said:

Selve Israel-Palestinakonflikten startet med segregering, og jeg vet ikke hvor vellykket det kan kalles.

Og har segregering virkelig fungert utmerket i Syria, Irak og Libanon?
Hvilke positive eksempler tenker du på?

Muslimene sin plattform er ofte altomfattende hvor hele samfunnet i mange muslimske land er dominert av egne lover (sharia). Det sier seg selv at andre mennesker av andre religioner vil slite tungt. Reiser en rundt i midt østen så har de delvis løst dette ved at de enkelte religionen har egne områder eller landsbyer.

Det beste er å ha egne land uten minoriteter med sine særinteresser. I Asia sliter land som Malaysia veldig med 60% muslimer som prøver å styre livet til minoritetene. En kruttønne som holdes i sjakk via veldig strenge sikkerhetslover. I Norge har vi kansje noe sånt som 4% muslimer og de sørger stadig vekk for å plage 96% med sine særkrav mhp mat, klesdrakt, måten å hilse på, bønnerop, bønnepauser, shariabank, sharia ekteskap, omskjæring. Jødene har mye av de samme særkravene men greier merkelig nok holde en lav profil uten å plage alle andre. Noe å tenke på.

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 timer siden):

Altså, sinnet er da rettet mot Israel som okkupasjonsmakt, eller situasjonen i Israel & Palestina.
Jeg tror jødehat blir et feilspor når man ser tydelig kritikk av Israels handlinger, og lite kritikk av judaismen som sådan.

Sinnet er nok ikke rettet så mye mot staten Israel men mot jøder som mennesker, eller untermenschen som noen også kaller dem. Det er derfor dette er farlig. Det er derfor jøder i norge er redde for å gå ut mange steder, det er derfor britiske lærere forteller jødiske barn at de for sin egen sikkerhet må late som de ikke er jøder.

Det er trist at barn vokser opp med å lære så mye rasistisk hat, men vanskelig å se noen lett løsning. Man bør iallefall ta klart avstand fra terrorgrupper som Hamas og ikke støtte dem med penger. Da bør man mye heller sende mat medisiner osv, men dele ut direkte slik at ikke Hamas kan styre hvem som får hva etter hvor mye de støtter Hamas, eller hvor mange barn de har sendt i døden.

 

 

 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (5 minutter siden):

Det var ingenting i VG men nå ser VG fikk opp en liten rubrikk for 5 minutter siden. Så da er alle endelig på banen. Det meldes i VG at læreren trolig reddet mange liv.

VG meldte om dette kl. 11:52 i dag.

image.png.8053549daaaf42eb33780e245caab6c8.png

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/franske-medier-en-drept-og-flere-saaret-i-knivangrep-paa-skole-i-frankrike.3oqdPmArS

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, nebrewfoz said:

Jeg har aldri hørt at muslimer hevder at islam er basert på at Muhammed var pedofil eller at de selv lever etter det.
Kom deg tilbake på sporet nå.



Jeg poster BOKSTAVELIG TALT om grunnlaget for hvorfor muslimer (re)agerer som de gjør, mens andre poster ting som er vilt off topic, og du irettesetter meg.

Okay. Not like you have an agenda or anything.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Ekspertkommentator said:

Muslimene sin plattform er ofte altomfattende hvor hele samfunnet i mange muslimske land er dominert av egne lover (sharia). Det sier seg selv at andre mennesker av andre religioner vil slite tungt.

Ah, du ser på muslimer som en homogen gruppe. Vanlig feil, det der.
Begynn med sunni vs. shia, og ta det derfra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (42 minutter siden):

Hvis du tror den er ille les disse tingene:

https://lifelessons.co/spirituality/bible/

Kan nevne at voldtekt, drap, incest, partering, gruppevoldtekt osv. gjentatte ganger er nevnt i Bibelen. Det er som nevnt samme greia over fjøla hva angår religion, så bedre å legge ansvaret over på menneskene som av årsak xyz faktisk gjør disse gale tingene. 

Kan nevne at voldtekt, drap, incest, partering, gruppevoldtekt osv. også er nevnt i norske lover, det betyr ikke at det oppfordres til det.

Kristne forholder seg hovedsaklig til det Kristus oppfordret til, dereav klengenavnet kristne.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Dette er en makaber sammenligning, ISIS vs Hamas / Islamic Jihad sine grusomheter. ISIS tok livet av barn på måter jeg ikke engang kan skrive her. Religiøs indoktrinering over mange år ser ut til å resultere i sadisme som det er vanskelig for normale mennesker å ta inn over seg. Hva annet kan være årsaken hvis alle barn er født som gode mennesker.

Uansett hvem som er værst spiller ikke noen rolle nå for ofrene eller eller Israel. Skjebnen til Hamas og Islamic Jihad er forutbestemt.

image.thumb.png.ddb92a96ece27999e05afbd062f51f46.png

https://www.timesofisrael.com/pentagon-chief-austin-says-hamas-atrocities-are-worse-than-what-i-saw-with-isis/

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Jeg gikk i Parkveien på nedsiden av slottet i dag. Gaten inn til regjeringens representasjonsbolig var stengt av med "automatiske pæler" i veien. Sorte ministerbiler og politiet var på plass. Lurte på om det var besøk i fra utlandet. Flere sikkerhetstiltak enn før?

Gikk videre nedover det smale fortauet ved slottsparken. En politibil var parkert i veikanten på den andre siden gaten utenfor Israels ambassade. 2 politibetjenter med walki-talkie var på plass, en ved politibilen og en på fortauet foran ambassaden. På gjerdet var det festet fotografier av personer og teksten kidnapped ved hvert portrett. Blomster var hengt opp og lagt ned. Ellers ingen mennesker som hadde samlet seg, bare noen som tilfeldigvis gikk forbi. Sikkert ikke meningen å bli stående der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse folka (hva enn de er) i Norge og vesten eier virkelig ingen skam, når de åpenbart går ut i gatene og støtter slik perversitet.

Vesten har latt dem åpne munnen fritt for lenge uten særlige motreaksjoner. All motreaksjon blir stempel «rasisme». Et stempel nordmenn er livredd for, av en eller anna grunn.

Jeg er andregenerasjonsinnvandrer fra Asia, men anser meg selv som gjest i Norge. Dvs. at jeg bl.a. streber etter norske grunnverdier og folkeskikk. «Norge skal på ingen måte gå i tap for å ha gitt min familie og meg denne lottogevinsten».

Finnes det drittasiatere i Norge? Helt klart, og gjerne kast dem ut.

Innvandrere som støtter terroren bør bli kastet ut ASAP!

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...