Gå til innhold

Muslimers reaksjoner på Hamas sitt terrorangrep mot Israel?


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (6 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/utelukker-ikke-angrep-i-norge/80340517

Utelukker ikke angrep i Norge

Politiets sikkerhetstjeneste utelukker ikke at krigen i Israel og Palestina kan være utløsende faktor for angrep i Norge. - Oppblussingen av konflikten har økt graden av usikkerhet, sier PST-rådgiver.

Det er et viktig moment. Jeg har vanskeligheter med å se for meg israelere i Norge gå til fysisk angrep på palestinere/arabere på bakgrunn av 7/10

Omvendt så melder PST at det er økt trussel mot jøder.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
57 minutes ago, Gargantua said:

Norge gir 70 millioner i nødhjelp til Gaza. Hvorfor det, når vi har gitt 14.500 millioner til dem siden 1993? Det er 1,3 millioner hver bidige dag i tretti år. Det har jo knapt klart å bygge et bomberom. Langt mindre ferskvannsanlegg og annen infrastruktur. De bruker vannrørene til å lage raketter.

Norske politikere han ikke noen skrupler med å dele ut penger til terrorister. Det viktigste synes å få anerkjennelse hos FN, WEF og andre internasjonale NGOer og organisasjoner. Norske politikere tar ikke ansvar og blir heller ikke stilt til ansvar for finasiering av diktatorer og terrorregimer.
 
Gaza er som vestbredden gjennomkorrupt basert på en økonomi hvor det meste smuggles inn. Den palestinske eliten ender opp med enorme "no strings attached funds" som de sikkert har plassert i skatteparadis. Ledere og deres familier og støttespillere bor i palass med sine dyre biler mens allmuen bor i rønner og får små "handouts" og kansje litt ekstra hvis et familiemedlem blir martyr. Ikke bare mine ord. Se nedenfor.

Svaret er derfor at de må settes under administrasjon av noen som kan planlegge og gjennomføre.

Many Palestinians observed that the only things the “peace process” brought about were the enrichment of senior PLO officials and their family members and associates who greedily siphoned publicly-designated funds to drive luxury cars and build extravagant mansions, particularly in Ramallah and the Gaza Strip.

Many Palestinians quickly realized that what was unfolding before their eyes was no “peace process” but a process of avaricious PLO leaders and their entourage diverting international aid and making huge profits out of the Oslo Accords.

The conspicuous wealth and consumption of Mahmoud Abbas’ sons, Tarek and Yasser, have been very controversial in Palestinian society since 2009, when Reuters published articles linking Tarek and Yasser to several multi-million-dollar business deals, including a few that were U.S. Government contracts.1

Western donors’ failure, or refusal, in the first two decades after the “peace process” to hold the Palestinian Authority accountable for their outlandish abuse of funds, was one of the main reasons most Palestinians lost faith in the Oslo Accords.

https://jcpa.org/article/the-palestinian-authoritys-corruption-and-its-impact-on-the-peace-process/

 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Det er et viktig moment. Jeg har vanskeligheter med å se for meg israelere i Norge gå til fysisk angrep på palestinere/arabere på bakgrunn av 7/10

Omvendt så melder PST at det er økt trussel mot jøder.

Det var en "allah u akbar" aksjon i Frankrike i dag. En drept og to alvorlig skadet. Helt stille i norske media fra det jeg har sett. Denne type aksjoner har blitt rutine.

A teacher has been stabbed to death and two others seriously injured after a knife-wielding assailant shouted “Allahu Akbar” as he attacked a school in northern France, it has been reported.

According to BFMTV, the suspect is a 20-year-old former pupil at the school. Le Parisien reported he is of Chechen origin and was known to authorities after being placed on a terror watch list. The suspect’s brother was arrested near another school but was found not to be in possession of a weapon, according to police sources cited by Le Parisien.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2023/10/13/teacher-stabbed-death-arras-france-shouting-allahu-akbar/

image.thumb.png.29fc5dce17052700769d835704e4a4a0.png

Endret av Ekspertkommentator
Raportert i norske media
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (18 minutter siden):

Norske politikere han ikke noen skrupler med å dele ut penger til terrorister. Det viktigste synes å få anerkjennelse hos FN, WEF og andre internasjonale NGOer og organisasjoner. Norske politikere tar ikke ansvar og blir heller ikke stilt til ansvar for finasiering av diktatorer og terrorregimer.

Å gi sivile og barn rammet av krig nødhjelp er ikke "å dele ut penger til terrorister". Norge er heller ikke alene om det, tvert imot. Alle våre allierte bidrar også med nødhjelp til Gaza nå.

Det begynner å bli veldig ekstremt når man tar til orde for å ville nekte nødhjelp. At folk sitter og skriver slikt er for meg helt utrolig. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Brother Ursus said:

Jeg er så lei religion. Særlig denne.

Jeg er lei folk, ikke religion. Religion er ikke problemet, mennesker som rettferdiggjør sine grusomme handling er det. Leser man kun ordrett hva de forskjellige religioner sier, så er alt sammen den samme elendigheten, men det er tilsynenes og sist mennesker som utøver den. Alternativt kan vi gjøre som mediene gjorde en periode: legge skylda på TV - spill for skoleskytinger pga. tekst / innhold. Eneste som hjelper er å ansvarliggjøre handlingene til mennesker og ikke finne forenklinger med å peke på de enkelte religioner. 

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, The Very End said:

Jeg er lei folk, ikke religion. Religion er ikke problemet, mennesker som rettferdiggjør sine grusomme handling er det. Leser man kun ordrett hva de forskjellige religioner sier, så er alt sammen den samme elendigheten, men det er tilsynenes og sist mennesker som utøver den. Alternativt kan vi gjøre som mediene gjorde en periode: legge skylda på TV - spill for skoleskytinger pga. tekst / innhold. Eneste som hjelper er å ansvarliggjøre handlingene til mennesker og ikke finne forenklinger med å peke på de enkelte religioner.



Hvis du leser koranen ordrett, så beordrer den vold og drap på ikke-troende og diverse minoriteter.

Folk som allerede er ustabile vil lett og enkelt få tilgang på rettferdiggjøring i religion.

I tillegg har de et innebygd støtteapparat. Særlig i Islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/10/13/195954594/usa-forberedt-pa-trusler-etter-tidligere-hamas-leders-oppfordring

Det hvite hus har kunngjort at landet er forberedt mot trusler etter at en tidligere Hamas-leder oppfordret muslimske samfunn over hele verden til å protestere til støtte for palestinerne i Gaza fredag 13. oktober, i det som har blitt kalt en «Jihad-dag».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Det begynner å bli veldig ekstremt når man tar til orde for å ville nekte nødhjelp. At folk sitter og skriver slikt er for meg helt utrolig. 

Jeg beskrev situasjonen med kilde som sier at korrupsjonen bidrar til å ødelegge fredsprosessen. Foreslo at de settes under administrasjon (som før 2005). Det var ingen hint om å stoppe nødhjelp. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (1 minutt siden):

Jeg beskrev situasjonen med kilde som sier at korrupsjonen bidrar til å ødelegge fredsprosessen. Foreslo at de settes under administrasjon (som før 2005). Det var ingen hint om å stoppe nødhjelp. 

Det er bra, da misforstod jeg. Om det er et tidspunkt vi skal sende det som er mulig av nødhjelp til Gaza, så er det nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Brother Ursus said:



Hvis du leser koranen ordrett, så beordrer den vold og drap på ikke-troende og diverse minoriteter.

Folk som allerede er ustabile vil lett og enkelt få tilgang på rettferdiggjøring i religion.

I tillegg har de et innebygd støtteapparat. Særlig i Islam.

Hvis du tror den er ille les disse tingene:

https://lifelessons.co/spirituality/bible/

Kan nevne at voldtekt, drap, incest, partering, gruppevoldtekt osv. gjentatte ganger er nevnt i Bibelen. Det er som nevnt samme greia over fjøla hva angår religion, så bedre å legge ansvaret over på menneskene som av årsak xyz faktisk gjør disse gale tingene. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, nebrewfoz said:

Hvis du leser koranen slik fanden leser bibelen ...

Hvis en sletter alle referanser til jøder, kristne og ikke troende i koran så hadde dette redusert muligheten for imamene å piske opp "us vs them" hatet. Videre må selvsagt politisk islam fjernes før det er mulighet for fredelig sameksistens.

Hvis ikke dette er mulig, må det inn andre løsninger som segregering som har fungert utmerket i deler av midt østen. Konfliktene har blomstret opp ved å blande grupper som har totalt ulike platformer for sin eksistens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden den andre tråden har vært stengt i seks timer av en eller annen grunn får denne kanskje brukes til litt nyheter om hva som skjer.

Flere nasjoner samt FN har de siste timene gått ut mot Israels litt vel heftige evakueringsordre, som anses som umulig å gjennomføre. Dette inkluderer USA:

Det hvite hus: Israels evakueringsbeskjed er urimelig
https://www.nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771 

Sitat

Israels oppfordring til mer enn 1 million sivile i det nordlige Gaza om å evakuere sørover innen 24 timer, er å forlange for mye, mener Det hvite hus.

– Det er veldig mange mennesker som må flytte på seg på svært kort tid, sier talsperson John Kirby for USAs nasjonale sikkerhetsråd i et intervju med MSNBC fredag.

Samme dag ble det meldt at det israelske forsvaret (IDF) ber alle i Gaza by om å evakuere sørover på grunn av «betydelige militæroperasjoner» i byen de neste dagene.

Ifølge FN gjelder evakueringsoppfordringen fra IDF for om lag 1,1 millioner mennesker.


Kritikken, spesielt fra USA legger et press på Israel slik at de forhåpentligvis gir så mange sivile som mulig litt lengre tid på å komme seg sørover på stripa. Men da må de samtidig snart slutte å bombe nært de områdene de er blitt bedt om å evakuere til.

Må også si jeg er svært skeptisk til en bakkeinvasjon, spesielt etter å ha hørt eksperter som Tormod Heier snakke om dette på NRK i dag. Det er akkurat hva Hamas ønsker, og som Heier sier kan ikke denne krigen vinnes militært.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ekspertkommentator said:

Hvis ikke dette er mulig, må det inn andre løsninger som segregering som har fungert utmerket i deler av midt østen. Konfliktene har blomstret opp ved å blande grupper som har totalt ulike platformer for sin eksistens.

Selve Israel-Palestinakonflikten startet med segregering, og jeg vet ikke hvor vellykket det kan kalles.

Og har segregering virkelig fungert utmerket i Syria, Irak og Libanon?
Hvilke positive eksempler tenker du på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, nebrewfoz said:

Nå avsporer du. Dette er beskrivelser som like gjerne kan brukes om norske konger som levde flere hundre år etter Muhammed. De burde vel ha visst bedre? Flere av dem var kristne også.


Det er ingen religion basert på deres livsstil som milliarder av mennesker verden over lever etter.

Det er vel heller ikke en avsporing å påpeke hvor muslimers reaksjoner kommer fra. Det er bokstavelig talt islamsk kultur og besvarer topic.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...