Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, OddZen said:

Er det ingen som har fått med seg at muslimer generelt, uansett om du er fra nabolandene til Israel eller fra annetsteds hater jøder og ønsker å få dem utryddet?

Det er vell slik at han som startet Islam, Muhammed, også ble ekstremt fiendtlig til Jødene etterhvert i livet og klarte å lire ut av seg noe greier i den rettningen som senere har gjort at en forening og fred dem imellom er en umulighet inntil den dagen jorda ikke eksisterer lengre. 

 

Jeg liker liksom ikke å tro sånt om folk. Jeg liker å tro at det å bo i Norge forandrer dem.

Tydeligvis ikke.

Og da må vi rekalkulere.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, ParadiseCity said:

Noen av de største opptøyene vi har sett i Norge de siste 20 årene har jo vært opptøyer på grunn av Israel. Og med demografiske endringer både i USA og Europa så vil nok slikt bli enda mer fremtreende blant nye politikere i tiårene fremover. Blir ikke overasket hvis det vokser frem store anti-Israel lobbygrupper blant de største politiske partiene i både Europa og blant Demokratene i USA i tiårene fremover, som også vil vinne frem. 



Og dette må politiet og offentlige myndigheter slå ned. Fysisk.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ParadiseCity said:

De har vel prøvd det tidligere? Okkuperte ikke Israel Gaza på tidlig 2000-tallet?



Så vidt jeg husker, så har Israel etter 2005 ikke ønsket å gå inn i Gaza, fordi det koster mange soldater livet.

Nå anser de nok at de ikke har noe valg. Man vil nok forsøke å ta HAMAS helt fra hverandre på Gaza.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (21 minutter siden):

Okay så det har ikke vært valg der på 20 år. Det er per definisjon ikke demokratisk. Også kan man spørre seg hvor legitimt  det valget i 2006 var.

 

Hehe, sist jeg debatterte midtøsten litt for type 5 år siden så var det forsvar av valget i 2006 som gjaldt for palestinavennene. Det var ikke måte på hvor demokratisk det var.

Artig hvordan sånne små detaljer forandrer seg etter f.eks hendelser som igår.

Endret av DukeNukem3d
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...