Gå til innhold

Eaconomy, nytt pyramidespill blant norsk ungdom


Per Pleks

Anbefalte innlegg

Sjekket på svenske Flashback etter "Eaconomy" uten å få noen treff. og det overrasket for der har de vært masse diskusjoner rundt MLM/Ponzi "selskaper" Noen av disse er nevnt her i tråden, men ikke alle.

Når man leser om IM Academy der så er det som å lese innleggene til den "frelste" her. Det er akkurat samme opplegg, men det er et annet navn.

Sitat:

Du kan bli rik på att sluta skolan och köpa dyra kurser i trading. Det budskapet ger kreatörer på sociala medier samtidigt som de delar med sig bilder av ett lyxliv.
Sydsvenskan går på ett rekryteringsmöte i Malmö tillsammans med ett hundratal ungdomar.

En halvtimme in i redovisningen förklarar en talare företagets ”marknadsföringsstrategi”. Genom att introducera andra till systemet kan man tjäna upp till 7,5 miljoner kronor i månaden. Du blir belönad för att du gör reklam för en tjänst som hjälper andra, menar de.

IM Academy är ett globalt företag som är grundat av Christopher Terry. Han är tidigare dömd för att ha drivit ett pyramidspel vid namnet Imarketslive.
Terry använde Imarketslive för att sälja utbildningar om trading. Men när Imarketslive blev dömt för att vara ett pyramidspel valde Christopher Terry att byta namn på företaget. Nu heter det IM Academy och verksamheten har inte förändrats.

Har vi hørt det før? LOL

Endret av Jalla21
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KANE2009 skrev (6 minutter siden):

Redigert før du svarte 😉 Sjekket førsteposten og alle svarene så man skal være rimelig molbo om man, etter å ha lest tråden, fortsatt velger å kontakte den slibrige slangen av en selger i tråden her.

Ja, AI trading algoritme som skal gi deg god avkastning er så klassisk internett svindel at jeg er helt overrasker at noen går på det enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjæl. Synes det er sykt at de får lov til å reklamere på relativt legitime plattformer som Google og Facebook. De bryr seg vel ikke så lenge de får penger men synes det er et lite tankekors. Nå gikk jeg gjennom noen sider av Lyoness tråden og det var interessant/morsom lesing. Folk som forsvarte svineriet selv etter det var 100% klart at dette var bare scam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Stiven skrev (10 timer siden):

Rundt 80% av selskapets omsetning kommer av folk som KUN er kunder.

Ettersom det er et element av Ponzi-svindel i tillegg til pyramidespill er det plausibelt at det finnes noen rene "kunder", men at det skulle være så mye som 80 % fremstår usannsynlig. Normalt er det en proporsjonalitet mellom medlemsmassens motivasjon for deltakelse og fokuset i markedsføringen, og i Eaconomy er det et dominerende fokus på verving av stadig nye deltakere. Innholdet i de såkalte opplæringsproduktene står ikke i forhold til kostnadene, med mindre man lar seg overbevise om at de forespeilede tradingresultatene er reelle, noe de selvsagt ikke er. I realiteten er produktet verdiløst, fordi rådene man får ikke fungerer hos tradere som trader på ekte, mens de børsene som Eaconomy anbefaler og som tilsynelatende gir skyhøy avkastning, i realiteten er en del av Eaconomy, og tradingen der er fiktiv, derav problemene med å få pengene ut igjen av systemet.

Det er også et element av kognitiv dissonans når det gjelder å begrunne sin motivasjon for deltakelse. Det er nemlig slik at de aller fleste mislykkes i å bygge en nevneverdig organisasjon under seg, og for å unngå å innrømme at det ikke gikk slik de hadde tenkt, omdefinerer de seg til å være "kunder". De omskriver sin historie til at de ble med kun for å få tilgang til produktene. Når pyramiden på et tidspunkt kollapser skjer det særlig mange slike omskrivinger av egen hukommelse hos deltakerne, en virkelighetsfornektelse som gjør dem svært sårbare for å bli lurt en gang til, gjerne av den samme personen som fikk dem med i Eaconomy.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
PgUp skrev (16 timer siden):

2% hver dag, da er det ikke mange år før man har mer penger enn det eksisterer i verden... Men noen folk sov vel igjennom alle mattetimene på barneskolen. 

Haha ja, regnet litt på det for moro skyld.
2% pr dag om man starter med 1000kr vil etter 1000 dager være 398.264.651.658 (omtrent 400mrd)
Mens det etter 3 år (bare 95 dager mer) vil være 2.613.292.844.425 (2.6 trillioner)
Høres jo ikke så aller verst ut

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Markiii skrev (10 timer siden):

Ja, en avdanket bokser som blir med på svindel for å mele sin egen kake. Vi ser det samme i crypto hele tiden.

Andre eksempler på idrettsprofiler som har promotert pyramidespill:

Ronaldinho (OmegaPro)
Cafu (AirBit Club)
Floyd Mayweather (IM Academy & GSPartners)
Jaysuma Ndure (Vemma)
Gaute Helstrup (Upside)

QNET, et av verdenshistoriens største og mest groteske pyramidespill, har i ti år vært offisiell sponsor av fotballklubben Manchester City, noe det norske magasinet Josimar satte søkelyset på tidligere i år.

Sportslig suksess er altså ikke proporsjonalt med etikk og moral, snarere tvert i mot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som leser dette. Gjør litt mer research enn samtlige andre i dette kommentarfeltet. Det har seg faktisk slik at det er en stor forskjell mellom er seriøst MLM selskap og et pyramidespill. Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Jeg velger å vise til direktesalgsforbundet og forbrukertilsynet:

https://www.direktesalgsforbundet.no/?page_id=2077

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/pyramidespill

Mister Per oppi her mener det at man "ikke får pengene ut av systemet". Jeg vet at selskapet verken driver med trading på vegne av andre eller anbefaler "børser" samt lover 2% avkastning hver dag. Aithena og Xenai har tidligere hatt 1-2% avkastning hver måned. Dette kan dere finne bevis på hos https://www.myfxbook.com/. Der ligger det inne kontoer linket opp mot disse robotene.

Det har seg også slik at når man kobler opp Aithena og Xenai så kobler man de til sin personlige broker. En broker (altså en megler) er en tredje part som ikke har noenting med Eaconomy å gjøre. Det er der du holder pengene dine. Man står fritt frem til å velge hvilken megler man selv ønsker å bruke. Pengene som ligger inne på din konto hos en megler er beskyttet slik at hverken Aithena eller Xenai kan ta de ut. Disse AI robotene er på vei til å bli faset ut, uansett.

Selskapet driver også med signal trading. Det vil si at tallene du må putte inn i en megler for å sette en trade blir sendt ut i Telegram grupper. Brukeren kan da kopiere disse tallene og fylle dem inn i sin egen personlige megler. Signalene er som regel trades analysert på forhånd av en erfaren trader. Navnet på disse traderne kan du også søke opp i myFxbook for å sjekke resultater de tidligere har hatt. Når du da fyller inn disse signalene så har du satt en trade. Traden vil enten gå i profitt eller tap. Ikke alle trades går i profitt men alt handler om korrekt lot size og risk management for å gjøre profitt på signaler over tid. Igjen så ligger profitten av profitable trades inne på din personlige megler hvor Eaconomy ikke har sjans til å vite at de pengene en gang eksisterer. 

Selskapet krever ikke at du "putter penger inn" for å bedrive trading, det er vås og tullball. Her gjør du alle trades selv gjennom en sikker tredjepart, du selv velger ut. Pengene hos din megler kan tas ut til enhver tid så lenge det er innenfor meglerens rammer. 

For å bedrive selvstendig trading så trenger man opplæring slik at man ungår å gamble/gjette seg frem til hvor markedet har tenkt til å bevege seg. Denne opplæringen går ut på å lære deg som person å anlysere markedet selv slik at du kan sette selvstendige trades gjennom megleren av ditt valg. 

Dette er den erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha fått litt innsikt i Eaconomy. Jeg ønsker gjerne at noen her kan dele bevis på at man putter pengene inn i selskapet, motfor at man utfører trygg og selvstendig trading hos en uavhengig tredjepart, gjennom å bruke støttehjulene selskapet tilbyr. 

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden er påstand mot påstand. Det kommer vi ingen vei med. Her må det til flere uavhengige kilder som kan bekrefte partenes påstand. Jeg anbefaler dere som skriver og leser denne tråden om å lese dere opp og undersøke hvordan trading på forex og index fungerer før dere gjør opp en mening. 

Endret av Egilsena
Lenke til kommentar
Egilsena skrev (5 timer siden):

Til dere som leser dette. Gjør litt mer research enn samtlige andre i dette kommentarfeltet. Det har seg faktisk slik at det er en stor forskjell mellom er seriøst MLM selskap og et pyramidespill. Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Jeg velger å vise til direktesalgsforbundet og forbrukertilsynet:

https://www.direktesalgsforbundet.no/?page_id=2077

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/pyramidespill

Mister Per oppi her mener det at man "ikke får pengene ut av systemet". Jeg vet at selskapet verken driver med trading på vegne av andre eller anbefaler "børser" samt lover 2% avkastning hver dag. Aithena og Xenai har tidligere hatt 1-2% avkastning hver måned. Dette kan dere finne bevis på hos https://www.myfxbook.com/. Der ligger det inne kontoer linket opp mot disse robotene.

Det har seg også slik at når man kobler opp Aithena og Xenai så kobler man de til sin personlige broker. En broker (altså en megler) er en tredje part som ikke har noenting med Eaconomy å gjøre. Det er der du holder pengene dine. Man står fritt frem til å velge hvilken megler man selv ønsker å bruke. Pengene som ligger inne på din konto hos en megler er beskyttet slik at hverken Aithena eller Xenai kan ta de ut. Disse AI robotene er på vei til å bli faset ut, uansett.

Selskapet driver også med signal trading. Det vil si at tallene du må putte inn i en megler for å sette en trade blir sendt ut i Telegram grupper. Brukeren kan da kopiere disse tallene og fylle dem inn i sin egen personlige megler. Signalene er som regel trades analysert på forhånd av en erfaren trader. Navnet på disse traderne kan du også søke opp i myFxbook for å sjekke resultater de tidligere har hatt. Når du da fyller inn disse signalene så har du satt en trade. Traden vil enten gå i profitt eller tap. Ikke alle trades går i profitt men alt handler om korrekt lot size og risk management for å gjøre profitt på signaler over tid. Igjen så ligger profitten av profitable trades inne på din personlige megler hvor Eaconomy ikke har sjans til å vite at de pengene en gang eksisterer. 

Selskapet krever ikke at du "putter penger inn" for å bedrive trading, det er vås og tullball. Her gjør du alle trades selv gjennom en sikker tredjepart, du selv velger ut. Pengene hos din megler kan tas ut til enhver tid så lenge det er innenfor meglerens rammer. 

For å bedrive selvstendig trading så trenger man opplæring slik at man ungår å gamble/gjette seg frem til hvor markedet har tenkt til å bevege seg. Denne opplæringen går ut på å lære deg som person å anlysere markedet selv slik at du kan sette selvstendige trades gjennom megleren av ditt valg. 

Dette er den erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha fått litt innsikt i Eaconomy. Jeg ønsker gjerne at noen her kan dele bevis på at man putter pengene inn i selskapet, motfor at man utfører trygg og selvstendig trading hos en uavhengig tredjepart, gjennom å bruke støttehjulene selskapet tilbyr. 

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden er påstand mot påstand. Det kommer vi ingen vei med. Her må det til flere uavhengige kilder som kan bekrefte partenes påstand. Jeg anbefaler dere som skriver og leser denne tråden om å lese dere opp og undersøke hvordan trading på forex og index fungerer før dere gjør opp en mening. 

Mvh 6timer gammel konto, som er helt uavhengig

Hvor mye har du gått inn med, og evt. tatt ut?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
6 hours ago, Egilsena said:

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden er påstand mot påstand. Det kommer vi ingen vei med. Her må det til flere uavhengige kilder som kan bekrefte partenes påstand. Jeg anbefaler dere som skriver og leser denne tråden om å lese dere opp og undersøke hvordan trading på forex og index fungerer før dere gjør opp en mening. 

If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands. -- Douglas Adams

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Egilsena skrev (10 timer siden):

Til dere som leser dette. Gjør litt mer research enn samtlige andre i dette kommentarfeltet. Det har seg faktisk slik at det er en stor forskjell mellom er seriøst MLM selskap og et pyramidespill. Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Jeg velger å vise til direktesalgsforbundet og forbrukertilsynet:

https://www.direktesalgsforbundet.no/?page_id=2077

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/pyramidespill

Mister Per oppi her mener det at man "ikke får pengene ut av systemet". Jeg vet at selskapet verken driver med trading på vegne av andre eller anbefaler "børser" samt lover 2% avkastning hver dag. Aithena og Xenai har tidligere hatt 1-2% avkastning hver måned. Dette kan dere finne bevis på hos https://www.myfxbook.com/. Der ligger det inne kontoer linket opp mot disse robotene.

Det har seg også slik at når man kobler opp Aithena og Xenai så kobler man de til sin personlige broker. En broker (altså en megler) er en tredje part som ikke har noenting med Eaconomy å gjøre. Det er der du holder pengene dine. Man står fritt frem til å velge hvilken megler man selv ønsker å bruke. Pengene som ligger inne på din konto hos en megler er beskyttet slik at hverken Aithena eller Xenai kan ta de ut. Disse AI robotene er på vei til å bli faset ut, uansett.

Selskapet driver også med signal trading. Det vil si at tallene du må putte inn i en megler for å sette en trade blir sendt ut i Telegram grupper. Brukeren kan da kopiere disse tallene og fylle dem inn i sin egen personlige megler. Signalene er som regel trades analysert på forhånd av en erfaren trader. Navnet på disse traderne kan du også søke opp i myFxbook for å sjekke resultater de tidligere har hatt. Når du da fyller inn disse signalene så har du satt en trade. Traden vil enten gå i profitt eller tap. Ikke alle trades går i profitt men alt handler om korrekt lot size og risk management for å gjøre profitt på signaler over tid. Igjen så ligger profitten av profitable trades inne på din personlige megler hvor Eaconomy ikke har sjans til å vite at de pengene en gang eksisterer. 

Selskapet krever ikke at du "putter penger inn" for å bedrive trading, det er vås og tullball. Her gjør du alle trades selv gjennom en sikker tredjepart, du selv velger ut. Pengene hos din megler kan tas ut til enhver tid så lenge det er innenfor meglerens rammer. 

For å bedrive selvstendig trading så trenger man opplæring slik at man ungår å gamble/gjette seg frem til hvor markedet har tenkt til å bevege seg. Denne opplæringen går ut på å lære deg som person å anlysere markedet selv slik at du kan sette selvstendige trades gjennom megleren av ditt valg. 

Dette er den erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha fått litt innsikt i Eaconomy. Jeg ønsker gjerne at noen her kan dele bevis på at man putter pengene inn i selskapet, motfor at man utfører trygg og selvstendig trading hos en uavhengig tredjepart, gjennom å bruke støttehjulene selskapet tilbyr. 

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden er påstand mot påstand. Det kommer vi ingen vei med. Her må det til flere uavhengige kilder som kan bekrefte partenes påstand. Jeg anbefaler dere som skriver og leser denne tråden om å lese dere opp og undersøke hvordan trading på forex og index fungerer før dere gjør opp en mening. 

1 innlegg ja. Du mekka ny konto? 

Det er nettopp det at vi har kunnskap om investering og trading som gjør at alle varsellampene blinker.

Det at folk som promoterer dette kommer fra andre beviste svindler, er nok til å si at dette mest sannsynlig er det. Som bevist tidligere her driver de en hinsides markedsføring med å låne biler og late som de har blitt rike på dette.

 

Hvorfor trenger de det? Hvorfor går myndighetene ut og advarer? Hvorfor er det ingen 3. Parter som kan bevise at dette er legit som du sier? Ansvaret for dette ligger ene og alene på deg og dere som forsvarer dette selskapet å bevise alt dette. 

Men med 100 røde flagg så kan man garantere at dette ikke er legit. Hvis noe lukter svindel er det som regel det.. har du ikke lært det?

Endret av PgUp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Egilsena skrev (10 timer siden):

Til dere som leser dette. Gjør litt mer research enn samtlige andre i dette kommentarfeltet. Det har seg faktisk slik at det er en stor forskjell mellom er seriøst MLM selskap og et pyramidespill. Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Jeg velger å vise til direktesalgsforbundet og forbrukertilsynet:

https://www.direktesalgsforbundet.no/?page_id=2077

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/pyramidespill

Mister Per oppi her mener det at man "ikke får pengene ut av systemet". Jeg vet at selskapet verken driver med trading på vegne av andre eller anbefaler "børser" samt lover 2% avkastning hver dag. Aithena og Xenai har tidligere hatt 1-2% avkastning hver måned. Dette kan dere finne bevis på hos https://www.myfxbook.com/. Der ligger det inne kontoer linket opp mot disse robotene.

Det har seg også slik at når man kobler opp Aithena og Xenai så kobler man de til sin personlige broker. En broker (altså en megler) er en tredje part som ikke har noenting med Eaconomy å gjøre. Det er der du holder pengene dine. Man står fritt frem til å velge hvilken megler man selv ønsker å bruke. Pengene som ligger inne på din konto hos en megler er beskyttet slik at hverken Aithena eller Xenai kan ta de ut. Disse AI robotene er på vei til å bli faset ut, uansett.

Selskapet driver også med signal trading. Det vil si at tallene du må putte inn i en megler for å sette en trade blir sendt ut i Telegram grupper. Brukeren kan da kopiere disse tallene og fylle dem inn i sin egen personlige megler. Signalene er som regel trades analysert på forhånd av en erfaren trader. Navnet på disse traderne kan du også søke opp i myFxbook for å sjekke resultater de tidligere har hatt. Når du da fyller inn disse signalene så har du satt en trade. Traden vil enten gå i profitt eller tap. Ikke alle trades går i profitt men alt handler om korrekt lot size og risk management for å gjøre profitt på signaler over tid. Igjen så ligger profitten av profitable trades inne på din personlige megler hvor Eaconomy ikke har sjans til å vite at de pengene en gang eksisterer. 

Selskapet krever ikke at du "putter penger inn" for å bedrive trading, det er vås og tullball. Her gjør du alle trades selv gjennom en sikker tredjepart, du selv velger ut. Pengene hos din megler kan tas ut til enhver tid så lenge det er innenfor meglerens rammer. 

For å bedrive selvstendig trading så trenger man opplæring slik at man ungår å gamble/gjette seg frem til hvor markedet har tenkt til å bevege seg. Denne opplæringen går ut på å lære deg som person å anlysere markedet selv slik at du kan sette selvstendige trades gjennom megleren av ditt valg. 

Dette er den erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha fått litt innsikt i Eaconomy. Jeg ønsker gjerne at noen her kan dele bevis på at man putter pengene inn i selskapet, motfor at man utfører trygg og selvstendig trading hos en uavhengig tredjepart, gjennom å bruke støttehjulene selskapet tilbyr. 

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden er påstand mot påstand. Det kommer vi ingen vei med. Her må det til flere uavhengige kilder som kan bekrefte partenes påstand. Jeg anbefaler dere som skriver og leser denne tråden om å lese dere opp og undersøke hvordan trading på forex og index fungerer før dere gjør opp en mening. 

Som nevnt av andre, hva er dine kostnader og inntekter? Og hvor kommer inntektene i fra, verving eller trading?

Personlig er jeg opp 71% i mitt holdingselskap i år. Personlig trading, ingen bots eller signal. Og såklart, ingen kostnader til pyramide selskap..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Egilsena skrev (19 timer siden):

Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Zinzino sprang ut av selskapet Seven som var tuftet på ruinene av det norske pyramidespillet T5PC (grunnleggeren kjøpte medlemslisten). Herbalife inngikk i et forlik med SEC i 2016 der selskapet ble beskrevet som et pyramidespill og måtte betale 200 millioner i bot. Begge selskap har en forretningsmodell som er helt avhengig av bevisst villedende markedsføring av både produktenes egenskaper og forretningsmuligheten, altså er begge disse svært useriøse foretak der produktene i realiteten er verdt en brøkdel av hva de omsettes for, og de aller fleste som prøver å tjene penger på å være distributør taper penger. Hvorvidt disse selskapene opptrer i strid med lotteriloven er usikkert, men pyramideeffekten er likevel åpenbar ved at suksess kun kan oppnås ved å verve en stor organisasjon av selgere under seg, og selv om transaksjonene kamufleres som salg av produkter, genereres pengeflyten nesten utelukkende gjennom verving av nye distributører.

Det ironiske er at du henviser til Direktesalgsforbundet som offisielt advarer mot selskaper som nettopp Eaconomy (slik de for 20 år siden også gjorde mot Seven). Her ligger imidlertid et paradoks, ettersom det er godt dokumentert at de tradisjonelle MLM-selskapene og de rene pyramidespillene fisker i samme vann og at mange av de som blir profiler i de rene pyramidespillene har en fortid som ledende nettverkere i selskaper som er en del av Direktesalgsforbundet. En av de norske toppene i Eaconomy har for øvrig en fortid som toppnettverker i Zinzino, og han var også med i BE. Det ryktes også at Zinzino har advart sine distributører om å la seg involvere med selskaper som BE og Eaconomy.

Ethvert forsøk på å skille MLM fra pyramidespill bør altså regnes som kreativ retorisk. I realiteten betyr de to ordene det samme.

Endret av Per Pleks
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Egilsena skrev (På 25.12.2023 den 3:44 AM):

Til dere som leser dette. Gjør litt mer research enn samtlige andre i dette kommentarfeltet. Det har seg faktisk slik at det er en stor forskjell mellom er seriøst MLM selskap og et pyramidespill. Zinzino og Herbalife er gode eksempler på seriøse MLM selskaper som oppererer i Norge.

Hva utgjør hoveddelen av omsetningen i Herbalife? Rekruttering av nye "Herbalifere" eller reelt salg av varer til folk utenfor nettverket?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Stiven skrev (På 22.12.2023 den 15.35):

Les gjennom alle og klikk på linkene. Det samme gjelder linker jeg har fått tilsendt som skal "bevise" at dette er en scam. Flere av de prøver å selge sitt eget produkt gjennom å snakke ned Eaconomy.

Man driter jo i om folk snakker ned Eaconomy for å forsøke å selge sitt eget. Om de seller Pi Mining, OneCoin, Auvoria Prime, BE, Era Gene, Lyonesse eller hva det måtte være, alle de pluss flere driver jo med svindel. Era Gene trakk pluggen til slutt og stakk av med pengene, og jammen ser man ikke den ene som satt høyt opp der er med på å skaffe investorer til Eaconomy slik at de kan scamme der også…! De stanser det hele når de har samlet nok penger og pengeflyten begynner å stoppe opp. Så stikker de uten forklaringer. Det var det som skjedde med Era Gene… og det kommer til å skje med Eaconomy og alle de andre som driver illegalt pyramide spill også. Pyramidespill kjennetegnes med at de later som de selger et produkt. Produktet til Eaconomy er en tradkngbot som skal gjøre investorene rike, men egentlig så forer de bare mentorene med penger slik at de kan avslutte å gå til neste scam. Se på Pi mining feks. PI Coin er ikke lansert, og det selges inn som om det er PI Coins man kan kjøpe. Egentlig så sitter utviklerne å håver inn penger på å selge en plattform for reklame til de som invisterer. Og investorene ser en reklame hver 24 time mot å får Token, token som de kan bruke for å kjøpe IOU PI, (fremtids Pi Coins om og når det lanseres). Så dette er altså ikke ekte PI, men en lovnad om at man kan kjøpe de senere om de blir tilgjengelig. Men noe sier meg at her rekker ikke investorene å kjøpe noe før grunnlegeren har trykt på den røde knappen å alle investeringer er borte. Om man husker OneCoin så er det samme prinsippet 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ om man selv ønsker å kaste sparepengene sine ut av vinduet på fiktive trading markeder så får man stå for dette selv, men ikke bland andre inn i dette! Jeg ser ingen forskjell på denne typen Ponzi Svindel og den typen damer og menn opplever på dating apper osv hvor de blir bedt om å invistere i krypto hvor vedkommende stikker av med alt. Samme typen, bare at her er man et helt team som samarbeider om å bygge tilliten først for så å stikke av til slutt å skylle på dårlig marked, at de som invisterte ikke kan nok og dermed tapte invisteringene som nå står på mentorens konto 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...