Gå til innhold

Eaconomy, nytt pyramidespill blant norsk ungdom


Per Pleks

Anbefalte innlegg

Mye god interessante eksempler på lignende svindler. Spesielt det at han påstår dette er et MLM selskap, som jo er umiddelbart et ekstremt rødt flagg for å si det mildt. Alle andre av denne type pyramidespill påstår at de er et "lovlig MLM selskap", men MLM fungerer jo akkurat som en pyramide der de 0.1% på toppen tar all gevinsten. Eneste reelle forskjell er at MLM må levere et produkt som har reell verdi, noe OneCoin, Lyoness og denne svindelen åpenbart ikke har. Å selge digitale "produkter" skulle disse også gjøre. Med såklart potensiell fremtidig gevinst. Det gikk dårlig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Esj nok en pyramide slesk. Tjente hele 2000 kroner i 2022 og har ett investeringsselskap som selvstendig næringsdrivende 🤣🤣🤣🤣

Spesielt morsomt synes jeg ikke det er at norsk ungdom går kamikaze inn i dette. De som "lykkes", dvs. å verve store downlines under seg og tjene penger på sin deltakelse, har på veien dit lagt igjen en enorm mengde elektroniske spor. For disse blir det svært vanskelig å skaffe seg et vanlig levebrød etterpå, da det er vanlig å google søkere til en jobb.

Mens konsepter som OneCoin, Crowd1, Zeniq og Daisy stort sett har tiltrukket seg godt voksne (mange trygdede), så har Vemma, IM Academy, BE, iGenius og Eaconomy gått helt bevisst etter helt unge personer som ikke har opplevd de tidligere pyramidebølgene. Noen hopper også av utdannelse for å satse på dette, og når korthuset ramler sitter de igjen med studiegjeld, ingen inntekt og kraftig misvisning på sitt moralsk kompass. Det er heller ingen hemmelighet at det flyter med kokain og partydop i disse miljøene.

Skadepotensialet er altså betydelig større med disse "party-pyramidene" enn "gubbe-pyramidene", derfor burde norske myndigheter prioritere disse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Per Pleks skrev (22 minutter siden):

Spesielt morsomt synes jeg ikke det er at norsk ungdom går kamikaze inn i dette. De som "lykkes", dvs. å verve store downlines under seg og tjene penger på sin deltakelse, har på veien dit lagt igjen en enorm mengde elektroniske spor. For disse blir det svært vanskelig å skaffe seg et vanlig levebrød etterpå, da det er vanlig å google søkere til en jobb.

Mens konsepter som OneCoin, Crowd1, Zeniq og Daisy stort sett har tiltrukket seg godt voksne (mange trygdede), så har Vemma, IM Academy, BE, iGenius og Eaconomy gått helt bevisst etter helt unge personer som ikke har opplevd de tidligere pyramidebølgene. Noen hopper også av utdannelse for å satse på dette, og når korthuset ramler sitter de igjen med studiegjeld, ingen inntekt og kraftig misvisning på sitt moralsk kompass. Det er heller ingen hemmelighet at det flyter med kokain og partydop i disse miljøene.

Skadepotensialet er altså betydelig større med disse "party-pyramidene" enn "gubbe-pyramidene", derfor burde norske myndigheter prioritere disse.

Ja tragisk at ikke myndighetene tar slik åpenbar svindel alvorlig. Det koster samfunnet masse. 

Som du sier blir nok dette fort en vei til mer alvorlig kriminalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha feilet på å utdanne en gjeng mennesker i denne tråden så er dette min siste melding her, enn så lenge.

Tenker at vi får la tiden vise om dette er en "scam" eller ikke. Alltid morsomt å høre andres meninger.

Viktig å huske at i Norge og de fleste andre steder i verden så er det faktisk slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Her er jo et godt eksempel på en pyramide.

main-qimg-576abdd21547a47b69cca893d4b41f06-pjlq.jpeg

Endret av Stiven
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Uderzo said:

Må humre litt her, innleggene dine @Stiven er karbonkopier av innlegg vi har sett mange mange ganger før.
"Vi skjønner ingenting", "vi må læres opp", "bare vent og se(jeg skal bli rik)".
Vi har sett alt før, tro meg. Du har blitt lurt, som Fjellvettreglene sier, "Vend i tide, det er ingen skam å snu".

Bare for å svare på denne siste så handler det ikke om at jeg eller noen andre nødvendigvis skal bli rike. En ekstra 4000-5000 kroner passivt i måneden vil gjøre en utrolig stor forskjell hos nordmenn i disse tider. Alt for mange sliter og det bør endres.

Hos Eaconomy har man rett til refusjon i 7 dager etter kjøp. Har personlig testet at refusjon kommer tilbake på konto, noe den gjør. Hvorfor da ikke evt teste produket i 7 dager og refundere hvis du ikke er fornøyd? Er virkelig ikke værre enn som så.

Dette er jo noe man velger helt selv. Mener du at det er en scam og pyramidespill, så er du fritt frem til å holde deg langt unna.

Endret av Stiven
Lenke til kommentar
Stiven skrev (1 time siden):

Her er jo et godt eksempel på en pyramide.

main-qimg-576abdd21547a47b69cca893d4b41f06-pjlq.jpeg

Når man ser denne forklaringen, kan man sette to streker under svaret (at det dreier seg om pyramidespill). Figuren skal vise hvordan et vanlig selskap er bygget opp, angivelig etter samme prinsippet som et pyramidespill der det blir færre og færre på hvert lag jo nærmere toppen man kommer. Isolert sett er det riktig at dette ofte har en lignende strukturell oppbygging som et pyramideselskap.

Den store forskjellen er imidlertid at ethvert levedyktig kommersielt selskap har et ekstra lag i bunn som er det desidert største. Det heter "kunder". Det er betalingene fra kundene som skaper pengeflyt i systemet som til syvende og sist ender opp med at alle ansatte får lønn. Ingen må betale for å få lov til å jobbe der.

I et pyramidespill er det i praksis ingen kunder, fordi det er forretningsmuligheten som er det egentlige produktet, og det som offisielt fremstilles som selskapets produkt er det ingen som har interesse for dersom de ikke har interesse av forretningsmuligheten. All pengeflyt er det da deltakerne i pyramidespillet selv som skaper, og når noen få i toppen da tjener fett, er det matematisk bestemt at de i bunn går med tap. Når deltakerne tilsynelatende betaler for et "opplæringsprodukt", er dette i realiteten et vederlag for å delta i forretningsmuligheten ("pay to play"), og dersom dette vederlaget utgjør mer enn 50 % av omsetningen, vil selskapet rammes av lotterilovens forbud mot pyramidespill.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Per Pleks said:

Når man ser denne forklaringen, kan man sette to streker under svaret (at det dreier seg om pyramidespill). Figuren skal vise hvordan et vanlig selskap er bygget opp, angivelig etter samme prinsippet som et pyramidespill der det blir færre og færre på hvert lag jo nærmere toppen man kommer. Isolert sett er det riktig at dette ofte har en lignende strukturell oppbygging som et pyramideselskap.

Den store forskjellen er imidlertid at ethvert levedyktig kommersielt selskap har et ekstra lag i bunn som er det desidert største. Det heter "kunder". Det er betalingene fra kundene som skaper pengeflyt i systemet som til syvende og sist ender opp med at alle ansatte får lønn. Ingen må betale for å få lov til å jobbe der.

I et pyramidespill er det i praksis ingen kunder, fordi det er forretningsmuligheten som er det egentlige produktet, og det som offisielt fremstilles som selskapets produkt er det ingen som har interesse for dersom de ikke har interesse av forretningsmuligheten. All pengeflyt er det da deltakerne i pyramidespillet selv som skaper, og når noen få i toppen da tjener fett, er det matematisk bestemt at de i bunn går med tap. Når deltakerne tilsynelatende betaler for et "opplæringsprodukt", er dette i realiteten et vederlag for å delta i forretningsmuligheten ("pay to play"), og dersom dette vederlaget utgjør mer enn 50 % av omsetningen, vil selskapet rammes av lotterilovens forbud mot pyramidespill.

Det er nettop her Eaconomy treffer. Bare det norske teamet har 3 eller 4 ganger flere kunder enn affiliates. Rundt 80% av selskapets omsetning kommer av folk som KUN er kunder.

Personlig kjenner jeg flere som lever av å bare bruke kunnskapen/signalene man får i Eaconomy sine produkter. Affiliateing er bare en bonus for de som ønsker det.

Selskapet har forøvrig personer som Manny Pacquiao som ambassadør på Filippinene.

https://www.instagram.com/reel/Cyv4T3ER-xQ/?igsh=MW84eHllMXEzaXVwaA==

Lenke til kommentar
1 hour ago, Stiven said:

Bare for å svare på denne siste så handler det ikke om at jeg eller noen andre nødvendigvis skal bli rike. En ekstra 4000-5000 kroner passivt i måneden vil gjøre en utrolig stor forskjell hos nordmenn i disse tider. Alt for mange sliter og det bør endres.

Hos Eaconomy har man rett til refusjon i 7 dager etter kjøp. Har personlig testet at refusjon kommer tilbake på konto, noe den gjør. Hvorfor da ikke evt teste produket i 7 dager og refundere hvis du ikke er fornøyd? Er virkelig ikke værre enn som så.

Dette er jo noe man velger helt selv. Mener du at det er en scam og pyramidespill, så er du fritt frem til å holde deg langt unna.

Det er vel tredje gangen du har skrevet "din siste kommentar" her inne nå, og hver gang legger du det opp som en sleip salgspitch. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kakkelfant said:

Det er vel tredje gangen du har skrevet "din siste kommentar" her inne nå, og hver gang legger du det opp som en sleip salgspitch. 

Hihi, ja har visst vanskelig for å holde munn jeg.

Salgspitch? Jeg driter jo i om folk inne her deltar i Eaconomy eller ikke. Jeg ytrer kun mine meninger og personlige opplevelser.

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Stiven said:

Bare for å svare på denne siste så handler det ikke om at jeg eller noen andre nødvendigvis skal bli rike. En ekstra 4000-5000 kroner passivt i måneden vil gjøre en utrolig stor forskjell hos nordmenn i disse tider. Alt for mange sliter og det bør endres.

Var det ikkje det å love avkastning som var fy-fy?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Stiven skrev (7 timer siden):

Hihi, ja har visst vanskelig for å holde munn jeg.

Salgspitch? Jeg driter jo i om folk inne her deltar i Eaconomy eller ikke. Jeg ytrer kun mine meninger og personlige opplevelser.

 

Men du oppfordrer jo folk til å prøve dette i 7 dager. Åpenbart at du håper noen skal ta kontakt med deg så du kan gi dem en affiliate link og tjene litt.

Hvor mye har du faktisk tjent på dette? Vær ærlig nå. Da snakker jeg cash på din private konto fra dette, ikke hva som står på andres konto. Jeg tviler på at det er mye for å si det sånn. 

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stiven skrev (9 timer siden):

Etter å ha feilet på å utdanne en gjeng mennesker i denne tråden så er dette min siste melding her, enn så lenge.

Tenker at vi får la tiden vise om dette er en "scam" eller ikke. Alltid morsomt å høre andres meninger.

Viktig å huske at i Norge og de fleste andre steder i verden så er det faktisk slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Her er jo et godt eksempel på en pyramide.

main-qimg-576abdd21547a47b69cca893d4b41f06-pjlq.jpeg

Der kom den ja. Først er det fornektelse på at dette er en pyramide, så er det: ja det er pyramide lignende. Men det er jo helt normalt som andre selskaper. Dette forsvaret brukes av ALLE som forsvarer pyramidespill.

 

Og hvis alle forteller deg at det lukter pyramide, så kan du være garantert at det er det. Vi har sett dette så mange ganger før, og alle har de samme elementene.

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Stiven skrev (7 timer siden):

Hihi, ja har visst vanskelig for å holde munn jeg.

Salgspitch? Jeg driter jo i om folk inne her deltar i Eaconomy eller ikke. Jeg ytrer kun mine meninger og personlige opplevelser.

 

Bare gi opp dude. Folk her inne er altfor erfarne til å gå på den limpinnen der. Helt feil platform å prøve å scamme folk på 🤣🤣

Endret av KANE2009
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (4 minutter siden):

Og det skal vi bli imponert over? En tidligere bokser......

Shady selskaper er de som har mest nytte av å kjøpe kredibilitet fra kjente personer. Og det er penger vel brukt, det ser man jo kroneksemplet på her. 

Se på f1 med alle krypto sponsorer eller alle idrettsutøvere som promoterer gambling sider som Carew og Rise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (1 minutt siden):

Bare gi opp dude. Folk her inne er altfor erfarne til å gå på den limpinnen der. Helt feil platform å prøve å scamme folk på. 

 

Denne tråden her bør stenges av admin, rimelig åpenbart at dette bare er ulovlig pyramidespill.

Neida, bare la han forsette. Som vi så i lyoness tråden skapte det masse engasjement som faktisk hadde reelle og store konsekvenser for selskapet. Man fikk reddet mange ut av pyramiden før den kollapset. Det som er komisk er at de ikke forstår selv hvor mye de bidrar til å ødelegge for pyramiden sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...