Gå til innhold

Disney+ taper abonnenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de 4-5 streamingtjenestene jeg abonnerer på så bruker jeg Disney+ desidert mest, sånn har det vært en god stund. Bryr meg ikke at de setter opp prisen, det var egentlig forventet fra dag 1.

Ikke glem at de fleste streamingtjenester startet med lav pris for å kapre kunder, for å gradvis øke prisen med årene.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Sidekick said:

Av de 4-5 streamingtjenestene jeg abonnerer på så bruker jeg Disney+ desidert mest

Pga barn? 

Jeg brukte selv Disney+ mye i starten, men nå er det så der kan gå en måned uten jeg ser noe på det og det er ren latskap/forglemmelse at jeg ikke har sagt det opp.  HBO Max er mest brukt her i huset + litt Netflix (dele-konto) + litt Amazon Prime (også dele-konto). 

Vurderer å droppe Disney+ til fordel for Paramount+.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Jeg hadde 5 strømmetjenester på det meste. Nå har jeg to og rullerer den ene fra måned til måned. 

Hvis man skal snakke dyrt, så er Viaplay verstingen. Er interessert i NHL, og bare for å se NHL, må jeg ut med 399,-. "Ok, du har lyst til å se hockey? Du må nok betale for Formel 1, Tv Serier, og filmer også!"

Tror jeg heller finner en piratstrømmetjeneste da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sa opp Netflix nylig, er lite fornøyd med at man betaler stadig mer og mer for mindre/dårligere tilbud.
Disney+ har jeg fortsatt (inntil videre).

Er alt for mange streamingtjenester i dag, det som var genialt med Netflix da det kom var at det samlet veldig mye innhold til en fornuftig pris, veldig likt Spotify for musikk. Men om man skal få med seg alt som er verdt å se i dag må man ha 5+ abonnementer. Blir for mye rot.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (21 minutter siden):

Pga barn? 

Jeg brukte selv Disney+ mye i starten, men nå er det så der kan gå en måned uten jeg ser noe på det og det er ren latskap/forglemmelse at jeg ikke har sagt det opp.  HBO Max er mest brukt her i huset + litt Netflix (dele-konto) + litt Amazon Prime (også dele-konto). 

Vurderer å droppe Disney+ til fordel for Paramount+.

Jeg synes dette er et smart valg. Hvis du ikke bruker Disney+, er det ingen vits å betale for det. Paramount+ tilbyr et bredt utvalg av innhold

Lenke til kommentar
Just now, paulsh98 said:

Jeg synes dette er et smart valg. Hvis du ikke bruker Disney+, er det ingen vits å betale for det. Paramount+ tilbyr et bredt utvalg av innhold

Har du gode erfaringer med Paramount?  Leste en del negative erfaringer rundt deres app og at kvaliteten på streamingen ikke var i nærheten av andre. 

At en av mine mest elskede serier, Frasier, snart rebootes på Paramount er grunnen til at jeg kom i tanke om det igen selv om jeg frykter at reboot'en, som så mange andre reboots, ikke klarer å komme i nærheten av det tidligere nivået. 

Lenke til kommentar

Eg trur nok også at det handlar mykje om at fleire og fleire har pressa økonomi, og at dette mellom anna gir utslag i at det er fleire som kuttar ut enkelte straumetenester eller at dei blir flinkare til å gjere jobben med å sjonglere mellom straumtenestane slik at dei til ei kvar tid berre har 1-2 aktive abonnement, før ein skiftar over og ser seg ferdig med det ein vil sjå på den neste straumetenesta på ein månad eller to, før ein igjen skiftar over.
Så mykje av grunnen til nedgangen er nok både prisaukninga kombinert med at alt anna også har blitt dyrare slik at fleire og fleire kuttar ut det som er rein luksus.

Her trur eg nok at HBO Max gjorde eit lurt grep ved å tilby 50% rabatt "livet ut" ved lanseringa sidan terskelen for å avbryte abonnementet og betale fullpris når ein registrerer seg på nytt blir høgare.

 

Når det gjeld kvaliteten på det som sendes så synes eg eigentleg den er heilt OK. Det var mykje dårleg før også, men hylekoret på begge sider av woke-bordet har blitt veldig stort og straumetenestene er heilt tydeleg i ein skvis på kven dei skal prioritere. Lagar dei serie utan mangfald så får dei kritikk for det, har dei stort mangfald så får dei kritikk frå den andre sida i staden for. Dette ønsket om å balansere midt i mellom utan å støyte frå seg nokon potensielle sjåarar gjer at vi får TV-underhaldning som er berre heilt OK.

Vi har også fått fleire tilbydarar som er spreitt utover mange ulike tenestetilbydarar, så det gjer også at sjølv dei gode seriane ikkje får det sjåartalet som dei kanskje fortjener. Det er lenge sidan at alle husstandar hadde minimum Netflix, no er det også mange husstandar som velger heilt andre straumetenester å abonnere på.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (6 minutter siden):

Har du gode erfaringer med Paramount?  Leste en del negative erfaringer rundt deres app og at kvaliteten på streamingen ikke var i nærheten av andre. 

At en av mine mest elskede serier, Frasier, snart rebootes på Paramount er grunnen til at jeg kom i tanke om det igen selv om jeg frykter at reboot'en, som så mange andre reboots, ikke klarer å komme i nærheten av det tidligere nivået. 

Jeg hadde Paramount+ en liten stund. Bildekvaliteten er ikke spesielt god, og de støtter ikke Linux. Man kunne bruke VirtualBox til å begynne med, men nå går ikke det lengre heller. I tillegg har de en sperre for tilkobling av eksterne enheter slik at man ikke skal kunne se telefonappen på TV, om jeg husker riktig. Det var noe slikt hvertfall. Jeg bare avsluttet hele greia da det ble mer problemer enn gøy.

Lenke til kommentar
Sidekick skrev (1 time siden):

Bryr meg ikke at de setter opp prisen, det var egentlig forventet fra dag 1.

Ja jeg er helt enig, og det gjorde de i fjor. Så kom det en ekstra prisøkning oppå det igjen. Og det uten å levere noe nytt/mer for de ekstra kronene. For min del klarer ikke Disney+ å forsvare prisen å ha et løpende abonnement.

Skulle de komme med noe bra igjen så skal jeg vurdere en mnd eller to. Akkurat som jeg synes Discovery+ har nesten kun dritt (for meg), men når alt av nye kongen befaler er ute så tar jeg nok en mnd. for å se dette.

Jeg er ikke overrasket over at tallene går ned på Disney+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har HBO og TV2Play via nettleverandøren, og i tillegg Netflix og Disney+. Prime er av og på avhengig av serier. Er enig i at Viaplay er latterlig dyrt, kommer ikke på tale å betale 749,- for Premier League. Burde hatt muligheten til å krysse av det en ville se og av det en ikke trenger. Netflix synes jeg blir dårligere og dårligere. Hver gang jeg søker etter en serie eller film har de den ikke. Kan nesten garanterer det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjørøver said:

Jeg slo til på tilbudet de kjørte nå, 19kr/mnd i 3 mnd. Og så da at det kostet 119kr til vanlig. Det er helt absurd. Det er dobbelt så mye som Prime. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17891891/disney-lanseres-i-norge-og-fortsetter-sin-internasjonale-ekspansjon?publisherId=17847441

Når Disney+ lanserte strømmetjenesten sin i Norge var prisen 69 kr mnd

Det har allerede vært prisøkninger på Amazon Prime i USA, forvent at det også kommer til Norge i nærmeste framtid

 

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (6 minutter siden):

Jeg opplever at jeg "bruker opp" de mindre strømmetjenestene veldig fort (Disney+, Apple TV, Prime), og da gidder jeg ikke opprettholde abonnomentet over tid. Litt effekten av at alle skal ha sin egen tjeneste. Spesielt med Disney+ var dette tydelig. Så en 3-4 serier, også var jeg ferdig.

Som igjen utløyser ein ond spiral med at etterkvart som at fleire ikkje er faste abonnementar så går inntektene til straumetenesten ned, som igjen gir auka prisar til dei som har abonnement, som igjen gir fleire som melder seg av, osv.

 

Eg forstår tankegangen med å binde folk til eit bestemt økomiljø, men for at det gode innhaldet skal lønne seg å produsere så trur eg nok ikkje ein kjem unna at ein må innføre direktebetaling til ein fornuftig pris der ein gjennom mikrotransaksjonar betalar for akkurat den serien, episoda eller filmen som ein faktisk vil sjå på. At ei straumeteneste har tusenvis av filmar og serier som er tilgjengelege hjelp lite når det berre er ei handfull som er verdt å bruke tid på å sjå.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Sidekick said:

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17891891/disney-lanseres-i-norge-og-fortsetter-sin-internasjonale-ekspansjon?publisherId=17847441

Når Disney+ lanserte strømmetjenesten sin i Norge var prisen 69 kr mnd

Det har allerede vært prisøkninger på Amazon Prime i USA, forvent at det også kommer til Norge i nærmeste framtid

 

Mail fra Disney+ nå nylig:

Siden du har et eksisterende årsabonnement, fornyes abonnementet ditt automatisk for ytterligere 12 måneder den 15. september 2023. Du betaler fortsatt den samme standardprisen på kr 890,00, og den belastes den registrerte betalingsmåten din. Så bare len deg tilbake, slapp av og fortsett å strømme – du trenger ikke å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...