Gå til innhold

De kan så mykje betre enn dette, Bethesda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De kan så mykje betre enn dette, Bethesda"? Når kunne de det? Skyrim i stabil 60fps på ultra var noe veldig få (noen?) kunne drømme om da det kom ut. Muligens på Fallout 4 (jeg spilte det noen år etter release), men gitt at det knapt var en forbedring over Skyrim mens hardware hadde utviklet seg mye så er det mulig at det kjørte bedre.

Men Starfield er et tungt spill, det visste man da det ble klart at xbox series x bare klarer 30fps i 1440p.

PC-spillere er PC-spillere. Ultra har alltid vært en snakk om diminishing returns da alt man gjør stort sett er å sette opp samplingsrater og lignende så det blir bittelitt penere og ekstremt mye tyngre å regne ut. Men finnes det ikke klager man på downgrade og kan man ikke kjøre det i 300fps så klager man da også.

Lenke til kommentar

Ingenting er som et Bethesda spill full av bugs. Det hører med til opplevelsen at når du skyter noen med pil i beinet så flyr de opp i taket og setter seg fast i en bjelke og begynner å sprelle opp og ned mellom første og andre etasje.

Endret av Ping7
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ytelsen er ikke spesielt bra nei. Deler av spillet er også forferdelig stygt å se på, spesielt filler npcs i byene og teksturene i den første store byen man kommer til.

Det verste er dog menyene i spillet. De er verre enn noensinne. Ingenting blir forklart og jeg må mange ganger google meg frem til hvordan jeg skal lande, flytte gjenstander mellom skipet og meg selv etc.

Å kjempe mot andre romskip i rommet er heller ikke det helt store. Det "hakker" litt og man dør ekstremt raskt i forhold til de andre delene av spillet.

Ellers er det så langt et artig nok spill.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sitter å spiller 1440p med AMD 7900 XT.

i9-13900KF CPU 24-Core, 32-Threads, 2.2/5.8GHz.

Jeg har grafikk ganske høyt oppe, har vel max på det meste. Og for meg er ytelsen fin.

Skjønner ikke poenget med jaget etter 4K på PC, det har alltid vært super high end å spille alt på ultra i 4K, så jeg synes det blir tullete å klage på at en trenger 4090.

1440p er mer enn nok på PC.

Jeg kjøpte det på Xbox så jeg kan switche mellom Xbox series X i stua og PC gaming på rommet, og det er klart en nedgradering på Xbox, men det er forventet. Så langt synes jeg det er bra. Jeg ble først veldig skuffet fordi jeg forventet å kunne fly fra en planet og til neste, eller i hvert fall i det minste lande manuelt, og lette og fly ut atmosfæren selv, slik som i Elite Dangerous, No Mans Sky og Star Citizen.

Men nå har jeg slått meg til ro med Skyrim in Space, det er det dette er og da kan jeg nyte det.

Jeg skjønner ikke poenget med å kunne customize skipet så mye. Du flyr jo på en måte ikke, det skjer bare hvis du sloss i verdensrommet. Ellers er det jo bare å hoppe mellom menyer og kjøre fast travel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verre er den store buggen som flere har opplevd nå. Stjeler du et skip fra pirater etter å ha bordet det, og deretter selger det, så kan du oppleve at viktige deler fra New Atlantis forsvinner. Det kan også gjøre at bakken der ikke lenger er så fast slik at npc'er og du faller gjennom bakken. Pluss at skipet ditt blir gjennomsiktig, slik at du kan se stiger og enkelte andre ting inni skipet. Det siste kan fikses relativt enkelt ved å bruke ship builder og legge til en del på skipet. Men resten fortsetter å være bygget uansett hva man gjør.

Dette skjer ved en helt vanlig handling som mange tross alt gjør.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

90 fps i 1080 er ikke kortet sin feil det er en flaskehals. 7900 XTX ligger på det samme i 1080.

Sjekk ut Gamers Nexus sin video der de har testa flere kort ikke bare Nvidia sine.

Bethesda var flinke men den siste Fallout var elendig. Bugs 3 dager før lansering er jo normen for alle. BG 3 hadde flust av bugs og har vært spilt leeeenge. Det som skal bli morro å se er hvor lenge det tar før de fikser bugs, Larian var rimelig raske med mange.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Fascinerende hvordan folk ser mellom fingrene når Bethesda slipper ekstremt bugga spill, mens CDPR fikk enormt med pes for et helt OK Cyberpunk. 

Forskjell på masse bugs, som det alltid har vært i Bethesda spillene og fullstendig mangel av features som visst nok skulle være i spillet(+ masse bugs). 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bethesda er Bethesda, som det står i artikkelen. Jeg forstår nå også scoren Gamer ga. Jeg tror Bethesda har bitt av mer enn de kan tygge, tatt seg vann over hodet, og andre metafor.

  • Bugs og ting som ikke akkurat er bugs, men som er så tåpelige at de ikke burde vært mulig
  • Virkelig elendig UI på PC
  • Elendig navigasjon inne i spillet som inkluderer et totalt fravær av kart
  • Rom-delen av spillet er ikke verdt å snakke om, den kunne like gjerne ikke vært med, da det er bare skybox og pek og klikk

7/10 er slik sett ganske gavmildt. Dette spillet er det uhellige avkommet til Mass Effect og Star Wars The Old Republic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spillet er såpass bra , at jeg faktisk kan tilgi alt av småirriterende problemer . Må bare påpeke at noen av mods som gir DLSS 3+ så er det vel bare nyeste kortgenerasjon som støtter dette ? Uansett , har faktisk ikke kommet meg av første pirat-planeten enda men spilt mange timer der . Skal skvise ut alt før jeg drar videre . Skytevåpen er jo meget bra , bygger karakteren min rundt ballistiske våpen . Husk å oppgradere lockpick i tech- treet 😉 .
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev:

Angrer ikke på at jeg bytta xbox,en mot en ps5.

Får i alle fall prøvd Starfield med pc gamepass. Men etter alt jeg leser om det blir det en kort prøve tror jeg. Så er det tilbake til BG3

Da har du jaggu ikke lest mye 😉. Men hvis man bare suger til seg negative og er skeptisk så er gamepass en fin løsning :) 😀.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ping7 skrev (På 3.9.2023 den 8.04):

Ingenting er som et Bethesda spill full av bugs. Det hører med til opplevelsen at når du skyter noen med pil i beinet så flyr de opp i taket og setter seg fast i en bjelke og begynner å sprelle opp og ned mellom første og andre etasje.

Artig helt til en kommer over en teknisk feil som regelrett hindrer en stakkars entusiatisk spiller å komme videre i kritiske oppdrag, av slik erfaring venter jeg en god stund før evt kjøp når det gjelder studioer med frynsete rykte.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
21 hours ago, Fleskelars said:
On 9/4/2023 at 3:20 PM, Nizzen said:

Lønner seg å lese hva folk skriver i kommentarfeltet til modden man skal bruke . Denne er kjent for å få spillet til å krasje , hmmm jeg venter litt på en nyere versjon . Men takk for tipset !

Testet litt nå, og det funker bra enn så lenge. Mange flere fps og god kvalitet.
Konge :D

Spiller i 3440x1440 og alt på max. Over 100fps det meste av tiden. I gpu bound steder så er jeg på ca 150fps.
13900k med 8400mhz ddr5 og 4090 med 1000w bios :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (22 timer siden):

Testet litt nå, og det funker bra enn så lenge. Mange flere fps og god kvalitet.
Konge :D

Spiller i 3440x1440 og alt på max. Over 100fps det meste av tiden. I gpu bound steder så er jeg på ca 150fps.
13900k med 8400mhz ddr5 og 4090 med 1000w bios :p

Gøy å spille fantasi spill på pc til 40 50k?😉 Dette var ett elendig spill. Men forståelig da det ikke er mulig å lage noe spill ut av rene fantasi univers.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...