Gå til innhold

Sound of Freedom


Anbefalte innlegg

Når får vi den kontroversielle Sound of Freedom-filmen på norske kinoer?

https://www.imdb.com/title/tt7599146/

Den har jo hatt fantastisk suksess i USA, så norske kinoer må jo være svært interessert i å trekke nordmenn inn i kinosalene våre for en spennende, kontroversiell opplevelse?

Og så får vi så mye spennende å prate om i kantina etter ferien.

Dumt å ikke ha sett filmen når august kommer?

Vinn/vinn, eller?

https://www.youtube.com/watch?v=gaRjDNyXwi4

Da har jeg snakket med Fredrikstad kino og gitt beskjed til Angel Studios at de trenger å kommunisere med en nordisk filmdistributør og at det er interesse for filmen hos minst en kino i Norge, nemlig Fredrikstad:-)

Vi skal få satt opp denne kontroversielle filmen og finne ut akkurat hvorfor den er kontroversiell:-)

Endret av Sindre Rudshaug
Flere detaljer
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (12 minutter siden):

Hva er det egentlig som gjør denne filmen kontroversiell? Er vel basert på en sann historie om en som stopper sex trafficking.. 

Det er akkurat det som gjør det svært spennende. Hvorfor er denne spenningsfilmen, ikke dokumentaren, basert på en sann historie om mennesker som redder barn fra sexslaveri, kontroversiell for venstresiden i USA?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (2 minutter siden):

Det er vel fordi både hovedrolleinnehaveren og mannen filmen er basert på er Qanon skrullinger. Er det noe vi virkelig ikke trenger mer av i Norge er det slike folk. I tillegg er det tvilsomt at dette er en sann historie. De har ihvertfall tatt seg mange "kreative friheter" når filmen ble laget.

Hva? Har filmskapere vært kreative når de laget en film? Helt uhørt.

Skape blest om mennesker som redder barn fra omfattende sex-slaveri verden over? Helt uhørt.

Eller?

I Norge og hele verden trenger vi ikke flere mennesker som boikotter temaer som fokuserer på sex-slaveri. Måtte det bli færre av dem hver dag.

Endret av Sindre Rudshaug
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

Hva? Har filmskapere vært kreative når de laget en film? Helt uhørt.

Når de markedsfører det som "true story" ja.

 

Quote

Skape blest om mennesker som redder barn fra omfattende sex-slaveri verden over? Helt uhørt.

Eller?

I Norge og hele verden trenger vi ikke flere mennesker som boikotter temaer som fokuserer på sex-slaveri. Måtte det bli færre av dem hver dag.

Det finnes en million filmer, dokumentarer og serier som omhandler sex-slaveri verden over som ikke er laget av Qanon skrullinger. Det er ikke et tema som er ukjent eller lite behandlet. En urealistisk actionfilm fra eller til gjør ingen forskjell. Jeg ser heller Rambo 4:Last blood igjen. Eller hvis jeg ønsker noe mer seriøst kan jeg feks se Lilja-4-ever som er mye mer relevant for oss i Norge. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (3 minutter siden):

Når de markedsfører det som "true story" ja.

 

Det finnes en million filmer, dokumentarer og serier som omhandler sex-slaveri verden over som ikke er laget av Qanon skrullinger. Det er ikke et tema som er ukjent eller lite behandlet. En urealistisk actionfilm fra eller til gjør ingen forskjell. Jeg ser heller Rambo 4:Last blood igjen. Eller hvis jeg ønsker noe mer seriøst kan jeg feks se Lilja-4-ever som er mye mer relevant for oss i Norge. 

Jeg vil aldri kunne forstå eller sympatisere med noen som boikotter, forsøker å kansellere eller på annen måte stanse kulturelle uttrykk, være det seg fotografier, malte bilder, tekst, film, bøker eller annet som dokumenterer eller spinner kreativt eller fiksjonelt rundt misbruk av barn, for å bevisstgjøre og søke å stanse dette. Jeg ser det som direkte støtte til overgriperne og menneskehandlerne.

Hovedpersonen som filmen bygger på er en person som lenge har jobbet mot dette, så det er absolutt basert på en sann historie. Å nevne QAnon legitimerer på ingen måte kritikken din. For eller mot filmen har blitt en klan-greie, når budskapet er såre enkelt:

Vi må gjøre mer for å beskytte barn, slik hovedpersonen i filmen gjør.

Millioner av barn misbrukes seksuelt og som slaver - vi gjør ikke nok. Ihvertfall ikke de som motarbeider uttrykk de ikke liker.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Måten den retter seg mot et kristenkonservativt/alternativt-høyre publikum, er med på å drive diverse myter om djeveldyrking blant eliten, adrenakrom, osv. Gjør filmen ganske uinteressant for meg, selv om tematikken åpenbart er viktig.

Samtidig som jeg vedgår at det synes som Hollywood, som andre maktstrukturer (den katolske kirken, speideren, diverse regjeringer, skoler, barnevernsinstitusjoner etc.) har flere tilfeller av barnemishandling (overgrep og mennskehandel) enn det som er greit (ingen).
Og at det absolutt bør belyses og snakkes om, samtidig som jeg forstår at det ikke er et særlig salgbart materiale (såfremt det ikke brukes som politisk propaganda slik som i sound of freedoms tilfelle) om det skal måles i antall solgte kinobiletter.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som sagt - kontroversiell og veldig populær i USA blant veldig mange - på høyresiden, som tar tydelig avstand fra overgrep mot barn.

Venstresiden der borte er mer opptatt av å integrere pedofile og kalle dem hyggeligere ting enn pedofile. Det er visst stigmatiserende og derav den voldsomme venstreorienterte motstanden mot filmen.

Vi får den til Norge, så kan man se den selv og vurdere selv viktigheten av å bli minnet på alle som driver med eller er lunkne til overgrep mot barn.

Å nevne QAnon legitimerer ikke motstand mot film som opplyser.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor de som skriver om Qanon her får informasjonen sin fra. Filmen var laget, ferdig produsert, før noen i det hele tatt hadde hørt om Qanon. Rettighetene til filmen var på en tivoli tur ganske lenge etter den var laget. 

Filmen har ikke noe med politikk å gjøre. Men siden venstresiden i USA jobber med å legitimere pedofili har selvfølgelig venstremedia spyttet ut alle slags rare artikler. Se filmen, ikke ta "journalisters" "hit pieces" for god fisk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alle filmer som settes opp i Norge trenger lokal distributør, og denne filmen er ikke blitt tilbudt det norske markedet. At den ble relativt populær i USA kom overraskende på, men det kan gjøre i hvert fall noen norske kinoer interessert hvis mange nok skrulletasser etterspør den. Men det er midt i juli, fellesferie og bare tre uker siden filmen kom - og den har trolig både svært liten apell her, samt enorm konkurranse (Barbie, Oppenheimer etc).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Man er ikke "skrulletass" bare fordi man etterspør en film som er mye omtalt i et annet land. Det er en ganske respektlløs holdning mot de som kun viser interesse og nysjerrighet ovenfor en film. Jeg har ingen formening om denne filmen i og med at jeg ikke har sett den selv om den tar opp et ganske alvorlig tema. Men som sagt - men jeg kommer ikke til å uttale meg om denne filmen før jeg eventuelt har sett den. Jeg kunne selv skrevet om jeg skulle befinne meg på det nivået om man var en "skrulletass" dersom man som et voksent menneske ville se en film basert på en dukke, men jeg tror jeg skal holde meg for god til det da jeg heller ikke har sett den filmen.

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Rubsit said:

Filmen har ikke noe med politikk å gjøre. Men siden venstresiden i USA jobber med å legitimere pedofili har selvfølgelig venstremedia spyttet ut alle slags rare artikler. Se filmen, ikke ta "journalisters" "hit pieces" for god fisk.

Quote

Man er ikke "skrulletass" bare fordi man etterspør en film som er mye omtalt i et annet land.

🤣

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg setter stor pris på en diskusjon om dette men kun å "besvare " med latter-smiley ser jeg på som et veldig dårlig forsøk på stråmenn og personangrep. Hva med å imøtekomme det jeg skrev? Jeg har forøvrig ikke sett filmen,  vet ikke om jeg noensinne kommer til å gjøre det og har forøvrig INGEN sterke meninger fra eller til så pm dette er et forsøk på å tillgge meg meninger jeg overhodet ikke har eller plassere meg i båser setter jeg ekstremt lite pris på det.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...