Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det upassende/umoralsk å møte noen i forhold?


Gjest 780bc...f82

Anbefalte innlegg

Gjest 780bc...f82

Jeg velger å skrive dette her siden det indirekte gjelder parforhold

Jeg har en kvinnelig venn, hun er i et forhold. For meg er hun bare en venn,
og det som foregår mellom oss er rent platonisk. Der er ingen "gnist" eller upassende ord og handlinger mellom oss.
Jeg er ikke interessert i henne. Av og til møtes vi for middag eller kaffe, noen ganger med andre og noen ganger alene

Er dette objektivt sett umoralsk eller upassende? Ville du følt det?
Jeg håper virkelig ikke dette kvalifiseres som date.
Jeg kan forstå bekymringen for noen, men jeg synes også at det å eliminere venner
av det motsatte kjønn bare fordi en er i et forhold, høres irrasjonelt ut.
Men kanskje jeg bare er naiv og ignorant her.
Jeg vet ikke hva annet jeg skal si. Jeg ser på dette bare som et hyggelig vennskap.
Men om majoriteten av dagens samfunn synes dette er umoralsk, så må jeg selvsagt slutte med det

Anonymous poster hash: 780bc...f82

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 780bc...f82
Gjest 2a984...fa0 skrev (28 minutter siden):

Det er vel hva hennes mann føler om dette som blir avgjørende for om det er greit eller ikke.

Anonymous poster hash: 2a984...fa0

Colin. skrev (3 minutter siden):

Så hva synes hennes partner om dette? For det er jo det som er det essensielle her.

Jeg hadde ikke godtatt om min fremtidige partner hadde et slik "forhold" på si ihvertfall.

Inspector skrev (26 minutter siden):

Pirrende og spennende, men helt på kanten og svært risikofylt.

Forteller hun partneren sin om møtene ?

En vakker dag vil hun eller du få kniven på strupen og bli tvunget til å velge.

Hennes partner vet om det og han har jente-venner han også

Anonymous poster hash: 780bc...f82

Lenke til kommentar

Ikke "umoralsk" hvis du ikke har noen baktanker med det, men jeg som er i forhold hadde syntes det ville vært litt rart å gå ut og spise middag med en annen dame (alene). Det tror jeg ikke at jeg ville gjort. Sammen med flere er det noe annet, men alene blir det fort litt "date" over det. Hun tenker tydeligvis ikke på det sånn. 

Er du i forhold selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 780bc...f82
Medlem skrev (3 minutter siden):

Vel, om kona hadde begynt å møte en annen mann uten at jeg var til stede "BIG problem"

Jeg er ikke særlig sjalu, men det hadde vært en 'no go'

Haha. Hvorfor synes du personlig det?

Anonymous poster hash: 780bc...f82

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette må være helt i orden all den tid det ikke er hemmelige møter. 

Kjæresten min har noen guttevenner hun treffer nå og da. Jeg er 100% komfortabel med det, finnes ikke sjalu og stoler på henne. Så vidt jeg har registrert er disse uansett ikke noen hun har et snev av tiltrekning for og jeg tror også de ser på henne kun som en venn.

Skulle hun finne noen hun liker bedre enn meg er hun fri til å gå. Man kan ikke kontrollere eller eie et annet menneske. 

Lenke til kommentar

Jeg ville som mann ikke ha gått på date med en dame jeg visste var i et forhold, det hadde jeg følt var respektløst overfor mannen, og ellers ganske trist for min egen del (særlig som singel) å henge rundt med damer som har null seksuell tiltrekning til meg på fritida

Endret av coffeee
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
coffeee skrev (5 timer siden):

Jeg ville som mann ikke ha gått på date med en dame jeg visste var i et forhold, det hadde jeg følt var respektløst overfor mannen, og ellers ganske trist for min egen del (særlig som singel) å henge rundt med damer som har null seksuell tiltrekning til meg på fritida

Du og de som plusser innlegget ditt burde kanskje lese hovedinnlegget litt bedre først ettersom det ikke var snakk om å gå på date med en opptatt jente. 

Hvorfor opplever du det trist å være rundt en jente som ikke har seksuell interesse av deg? Har jenter så mye makt over deg at du føler deg mislykket fordi de ikke vil ligge med deg?

Jeg ser på meg selv som Guds gave til Kvinnen, men jeg er fullt klar over at ikke alle er seksuelt tiltrukket av meg og det er helt i orden. :) 

Om man var hemmelig forelsket i en jente og hang rundt henne med et desperat håp om å få noen smuler en gang i fremtiden er jeg enig i at det er trist, men det er jo et helt annet scenario. Og dessverre ganske så vanlig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 timer siden):

Du og de som plusser innlegget ditt burde kanskje lese hovedinnlegget litt bedre først ettersom det ikke var snakk om å gå på date med en opptatt jente. 

Hvorfor opplever du det trist å være rundt en jente som ikke har seksuell interesse av deg? Har jenter så mye makt over deg at du føler deg mislykket fordi de ikke vil ligge med deg?

Jeg ser på meg selv som Guds gave til Kvinnen, men jeg er fullt klar over at ikke alle er seksuelt tiltrukket av meg og det er helt i orden. :) 

Om man var hemmelig forelsket i en jente og hang rundt henne med et desperat håp om å få noen smuler en gang i fremtiden er jeg enig i at det er trist, men det er jo et helt annet scenario. Og dessverre ganske så vanlig. :) 

Var det ikke snakk om å gå på date med en opptatt jente? Hva er det snakk om da? Det står jo tydelig at dama er i et forhold, og at hun møter en annen mann for middag/kaffe. 

Endret av coffeee
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
coffeee skrev (3 timer siden):

Var det ikke snakk om å gå på date med en opptatt jente? Hva er det snakk om da? Det står jo tydelig at dama er i et forhold, og at hun møter en annen mann for middag/kaffe. 

Det står jo sort på hvitt i åpningsinnlegget at trådstarter har null seksuell interesse av henne og at han betrakter det som et rent vennskap uten noen baktanker...

Er det kaffedrikkingen eller middagsspisingen som gjør at du definerer det som en date? 

Lenke til kommentar

At det starter uproblematisk betyr ikke at det ikke blir det.

En date trenger ikke være romantisk.

Det skjer diverse når man får en god tone og man kan ikke være venn eller jobbe sammen med noen man ikke har en god tone med, ikke effektivt i alle fall. De kvinnene man har plassert på gjesteerommet i anstendighetens navn er de samme kvinnene som sier "sov hos meg i natt".

Lenke til kommentar

Passende er noe subjektivt, så utgangspunktet mitt når jeg kommenterer her er at jeg ikke synes utroskap eller å gå for noen som er i et forhold er greit. Så lenge partneren hennes vet om det og synes det er greit, ser jeg ikke hva som er upassende. For hennes partner handler det ikke først og fremst om han kan stole på deg, men om han kan stole på henne. Å gå for forhold med noen som er i et forhold, mener jeg er ganske dødfødt. Best case, at du får napp, så sitter man i et forhold med noen som har bevist at man ikke kan stole på, på toppen av kvaler og drama man påfører andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...