Gå til innhold

Kritisk profetier som kan gå i oppfyllelse i løpet av 2 år.


Jobs

Anbefalte innlegg

HowardGayle skrev (3 timer siden):

Jeg kom inn i tråden fordi det virket som enkelte ikke kjente til at jesus i lukas gjorde det klinkende klart overfor tilhørerne at alt skulle skje før den generasjonen var borte, altså for snart et par tusen pår siden.

Hvem sier at det skjedde for to tusen år siden? Bevis? 

Jeg kan jo si så pass at Jesus informerer i Joh.12.46-47 som sier : Som lys er jeg kommet til verden, for at ingen som tror på meg, skal bli i mørket. Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 

Når det gjelder frelse er dette et ord som betyr å redde noen - Rom.11.25-26: Jeg vil at dere skal kjenne til en hemmelighet, søsken, så dere ikke skal ha for høye tanker om dere selv: En del av Israel er blitt forherdet, inntil hedningene er kommet inn i fullt tall. På denne måten skal hele Israel bli frelst, slik det står skrevet: Fra Sion skal redningsmannen komme, han skal ta bort gudløsheten fra Jakob.

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HowardGayle skrev (1 time siden):

Tenk å sette egen indre ro, glede og lykke til side for noe man håper kan skje, isteden for å bare forsøke å ha det bedre her og nå? Hvor rasjonelt er egentlig det? Som å sette største delen av inntekten sin på vikinglotto hver uke, og leve på vann og selvproduserte poteter i påvente at man en dag skal få spise biff

Kan du forklare hvilken glede og hvilken lykke man setter til side og på vent, ved å tro at bibelen er Skaperens ord?
Nå er jeg virkelig spent på svaret ditt.

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (2 timer siden):

Kan du forklare hvilken glede og hvilken lykke man setter til side og på vent, ved å tro at bibelen er Skaperens ord?

Andre utgaver av den kristensekta man selv mener å tilhøre har en helt annen terskel før den kristne Fanden blir lansert. De har annerledes lunte for når den kristne galskap i form av en slem jævel slippes løs. Kristne kirkefedre har forledet de tanketomme lammene sine i århundrer om at de først skal få belønning etter dauen for at de lot seg lokke inn i sekta. Forsikringsselskaper i alle land følger spent med på hva av ekstremiteter man kan få lurt folk med på, for herigår'n har man alt fra hvor pave, kongehus og kirkefedre har lovet lammene saker og ting de ikke har noe grunnlag for å love bort, grunnet manglende autoritet og generelt vanvidd.

Hadde du gått martyrskolen ville du ha visst at alle kristninger må en periode i jorda før noen indoktrinerthimmelfart kan skje. Martyrer går rett til himmels selv ved assistert selvmord, som brorparten av dem gjorde, helt til Augustin påpekte at det var selvmord, på sin uskyldige måte i det femte århundre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (5 timer siden):

Det er nok forutsigelser som går i oppfyllelse over at ting ikke går slik man ønsker og at man har med et trassig folk og gjøre. Tenk bare på at muren ble reist – det finnes mange omtaler om muren i Bibelen. Og ting som skal komme kunne ikke skje om den ikke ble reist... Dersom du leser stykket om Herrens vingård i Jes.5. Vil du se at den er satt opp bare for å rives ned igjen på grunn av uvennskapet den skaper og det ropes verop over den sterke som legger hus til hus og føyer åker til åker til det ikke finnes mer plass igjen. V5 sier at bort skal muren, jeg river ned gjerdet så vingården beites av, og muren river jeg ned så den kan tråkkes ned. Slik vil jeg legge den øde. For vingården til Herren, Allhærs Gud, det er Israels hus og folket i Juda er hagen som var hans lyst og glede. Han ventet rett, men se det kom blodig urett! Han ventet rettferdighet, men hør, det ble skrik!

Jeg mener at dette ikke kunne skje uten at muren ble reist, det er profetier som nå har startet. Og det blir langvarig.

Trassigheten er gjensidig og det er hovedproblemet og årsaken til den altfor langvarige konflikten

Paradoksalt nok påberoper alle de berørte partene seg eierskap av godhet og sannhet.

Verre blasfemi skal man lete lenge etter…..

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (16 minutter siden):

Kan du forklare hvilken glede og hvilken lykke JEG setter til side og på vent, ved å tro at bibelen er Skaperens ord?

Troen tillater visst ikke slike detaljer, så da får man holde seg, og dette med skaperens ord blir vel rimelig skakkjørt når man kan demonstrere at du har feil i ditt sviktene omdømme gjeldene bibeltekster

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Numitor skrev (14 minutter siden):

Troen tillater visst ikke slike detaljer, så da får man holde seg, og dette med skaperens ord blir vel rimelig skakkjørt når man kan demonstrere at du har feil i ditt sviktene omdømme gjeldene bibeltekster

Troens natur er dessuten fundert på kompromissløshet og manglende evne til å skape fred med andre religioner.

Velkjente mekanismer som er årsak til de fleste konflikter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (7 timer siden):

Hvem sier at det skjedde for to tusen år siden? Bevis?

Det Howard skrev var at Jesus sa dette for to tusen år siden (som er sant), og at «denne generasjonen» følgelig referer til menneskene han talte direkte til (som levde for to tusen år siden).

Lenke til kommentar
O3K skrev (1 time siden):

Det Howard skrev var at Jesus sa dette for to tusen år siden (som er sant), og at «denne generasjonen» følgelig referer til menneskene han talte direkte til (som levde for to tusen år siden).

Det finnes ikke et eneste bevis for at Jesus har levd på den tiden. Det er en ren konstruksjon at han skulle ha levd for 2000 år siden. Hans fødsel er nevnt i Matt.1.17 som 14 slektsledd (490 år) etter bortføringen til Babylon. Hvis man regner ut tiden for den historiske bortføringen skjedde den i år 586 før år 0. Det passer utrolig dårlig med andre nevnte navn og utregninger. Men her er det snakk om et kommende Babylon under beskrivelsen i Åpenbaringsboken hvor dens fall beskrives og Jesus er der nevnt som Lammet, sitat fra Åp.17.12-14:

De ti hornene du så, er ti konger som ennå ikke har fått kongerike, men som skal få kongsmakt sammen med dyret i én time. De vil alle ett og det samme og overgir sin makt og myndighet til dyret. De skal føre krig mot Lammet. Men Lammet er herrenes herre og kongenes konge og skal seire over dem sammen med sine, de kalte og utvalgte og trofaste.»

Dette skjedde IKKE for 2000 år siden!

Seieren over døden skriver Paulus om i 1.Kor.15. Hvor den siste basun (7.) nevnes (se alle basunene i fra Åp.8)
også nevnt som Herrens dag (i Åp. 1.9-10) Paulus skriver fra v12 at hvis de døde ikke står opp, er heller ikke Kristus stått opp, og man har en tom tro. I v26 er døden den siste fiende som beseires. Det passer bra med at de døde da vekkes opp på den siste dag (Joh.6.40)

Det passer også veldig bra at dette foregår i endetiden at de Jesus snakker til at denne slekten ikke skal forgå (dø ut) før alt som nevnes der skjer. En slekt kan jo for så vidt holde i mange i mangfoldige generasjoner/århundrer. Alt som er skrevet er forvarsler på det som skal komme. (se Luk.21.22! Da alt som står skrevet skal skje)

Hvis man prøver å forskyve hendelsesforløpet over til hans 2.komme. er det veldig dumt og gjøre, for da skal han ikke bekjempe syndere, men hente de som venter på ham opp fra gravene. (Heb.9.27-28/1.Kor.15.22-23/ Åp.20.12f.)

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (8 timer siden):

Det finnes ikke et eneste bevis for at Jesus har levd på den tiden. Det er en ren konstruksjon at han skulle ha levd for 2000 år siden.

Javel? Sist jeg sjekket så påstod kristendommen at Jesus ble født rundt år 0, og døde rundt år 30. Så hvem er personen i Det Nye Testamente som Bibelen kaller Jesus, om det faktisk ikke er Jesus?

skaftetryne32 skrev (49 minutter siden):

Det fins vel fremdeles ikke et eneste bevis for at denne jesus faktisk har eksistert.

Jeg er ikke kristen selv, men bare påpeker hva religionen påstår mtp. hva @HowardGayle skrev.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (20 minutter siden):

esus er og har vært et helt vanlig navn i store deler av verden.

Faktisk like vanlig som Ola og Kari…….:-)

Men det gjør det ikke nødvendigvis sant at ola og kari  er 2000 år gamle levende døde trollmenn som er født av en jomfru osv osv 🤣

 

O3K skrev (35 minutter siden):

Javel? Sist jeg sjekket så påstod kristendommen at Jesus ble født rundt år 0, og døde rundt år 30. Så hvem er personen i Det Nye Testamente som Bibelen kaller Jesus, om det faktisk ikke er Jesus?

Kristendommen påstår mye rart, bare fordi det fins en trollpikk trenger ikke bety at denne steinformasjonen faktisk er en ekte trollkuk som er blitt fossilisert.

https://trollpikken.no/

Lenke til kommentar
O3K skrev (1 time siden):

Javel? Sist jeg sjekket så påstod kristendommen at Jesus ble født rundt år 0, og døde rundt år 30. Så hvem er personen i Det Nye Testamente som Bibelen kaller Jesus, om det faktisk ikke er Jesus?

La bibelen selv svare på hvorfor du stusser.

2. Peter: Dere skal først og fremst vite at i de siste dager skal det komme folk som håner og spotter, folk som følger sine egne lyster

Ja, han skriver om dette i alle brevene sine. I dem er det enkelte ting som det er vanskelig å forstå, og de uvitende og svake forvrenger dette. Det gjør de også med resten av Skriftene, noe som vil føre til at de selv blir tilintetgjort.

Dere vet dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt så dere ikke blir villedet av disse onde menneskenes falske lære og slutter å være standhaftige.

Så selv om du ikke tror på bibelen er den unik på å avsløre.

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (20 minutter siden):

Ja, han skriver om dette i alle brevene sine. I dem er det enkelte ting som det er vanskelig å forstå, og de uvitende og svake forvrenger dette. Det gjør de også med resten av Skriftene, noe som vil føre til at de selv blir tilintetgjort.

Dere vet dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt så dere ikke blir villedet av disse onde menneskenes falske lære og slutter å være standhaftige.

Jeg skjønner at du liker å sitere Bibelen, men hvis du ikke forklarer hvorfor du siterer det du siterer, så er det vanskelig å forstå hva du faktisk mener. Påstår du at @Wall Dorf er ett av disse  «onde menneskene» som «forvrenger og villeder»? Hva er det du mener egentlig?

skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Kristendommen påstår mye rart...

Og det må være lov til å diskutere slikt, selv om det i ens egne øyne er påstander og ikke som fakta å regnes.

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (18 timer siden):

Kan du forklare hvilken glede og hvilken lykke man setter til side og på vent, ved å tro at bibelen er Skaperens ord?
Nå er jeg virkelig spent på svaret ditt.

Jeg antar at du er jehovas vitne, og da dropper man altså alle de gleder som har med 17 mai, jul og bursdager. Man lever livet etter 2000 år gamle lover og opplever dermed den dualiteten det er ved å forholde seg til gammelt regelsett i moderne tid. Man må gå rundt på dører og møte irriterte mennesker som slett ikke har bedt om besøk, og om man skulle tenke selv og finne ut at ikke alle oppfatninger menigheten har eller gjøre noe som ikke er i tråd med menighetens syn (eller, viser det seg, bli utsatt for overgrep av annet medløem) risikerer man utstøtelse og tap av venner, sosiale knutepunkt og familie. Hele tiden risikerer man dessuten at mennesker man setter pris på og er glad i,gjør noe som ikke er i tråd med menigheten, og man kan miste kontakten med dem av den grunn.

Så gleden og lykken man setter til side er muligheten til å slippe den klamme hånden over alt i livet sitt, den frykten. man er fri til å tenke og mene akkurat det man vil, man kan være heldig og oppdage østlige teknikker i det å ha et godt liv, meditasjon og yoga, eller noe annet som gir en indre ro, det er jo helt opp til den enkelte. Dessuten slipper man altså å leve livet sitt her, som en slags jobb for noe etterpå. Bare en dyp erkjennelse av øyeblikket NÅ er helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...