Evil-Duck Skrevet 26. september Skrevet 26. september Woff skrev (39 minutter siden): Jeg vet jeg ikke hvor mye Wegovy du bruker, har du sett artikkelen jeg linket til hvor det nå prøves ut 7,2 mg? du når det første målet ditt! 😊 Leste artikkelen ja, interessant lesing, men blir nok pent nødt å vente til de eventuelt starter å produsere penner med høyere doser, da det er dyrt nok å alene stå på 2,4 mg om jeg ikke skulle ha tatt en ekstra penn og i uken 🤑 Woff skrev (53 minutter siden): Nå har jeg heller ikke studert historikken din angående smertestillende, men jeg råder jo folk til å prøve Tramadol.. Nei, det hjelper lite hvis du må bort fa opiater da! (Har brukt Nobligan i snart 30 år selv.. Daglig dose 200 mg.) Jeg har vært innom det meste av smertestillende og har stått på Palexia, Oksycontin, Oksykodon, Paralgin Forte og Tramadol. Men det går jo en viss tid før legene begynner å vurdere om du er skikket til å kjøre bil når du går på så mye tunge medikamenter, så har siste par årene stått fast på Tramadol da det er det sterkeste jeg får ta uten å risikere at lappen ryker. Dessverre har forsøkene med alternative medisiner som neurontin og Lyrica vært en mikset opplevelse, grunnet overnevnte bivirkninger og smertelinding som har tapt seg over tid. Kanskje litt OT men det for gå 😅 Woff skrev (54 minutter siden): LYKKE til, håper du når det første målet ditt! 😊 Takker! 1
Olsenhower Skrevet torsdag kl 05:53 Skrevet torsdag kl 05:53 Gått ned til 1 mg de siste to ukene, og etter at vekten har stått stille en snau måned har den begynt å gå litt nedover igjen, 108.6 kilo i går. Det opprinnelige målet på 100 kg nærmer seg, men nå har jeg fått blod på tann og vil ned på nittitallet 🥳 Lykke til, Evil-Duck, både ved å finne optimal smertelindring og med vekten! 1
Elgen-Hansi Skrevet torsdag kl 08:18 Skrevet torsdag kl 08:18 Wegovy gir vesentlig bedre beskyttelse mot hjerte og karsykdom enn Mounjaro; https://www.healthtalk.no/fedme-og-overvekt/ny-studie-wegovy-knyttes-til-lavere-hjertesykdomsrisiko-enn-mounjaro/201886 1
Trulss Skrevet torsdag kl 09:30 Skrevet torsdag kl 09:30 Elgen-Hansi skrev (1 time siden): Wegovy gir vesentlig bedre beskyttelse mot hjerte og karsykdom enn Mounjaro; https://www.healthtalk.no/fedme-og-overvekt/ny-studie-wegovy-knyttes-til-lavere-hjertesykdomsrisiko-enn-mounjaro/201886 Har en kompis som bruker Victoza og han sier den har veldig god effekt på hans hjertetrøbbel, og den gir også veldig god effekt på blodsukkeret også. 1
Thor. Skrevet torsdag kl 14:05 Skrevet torsdag kl 14:05 9 minutes ago, leifeinar said: hva gjøre dere med tomme sprøyter? Apotekene sier de går i restavfall. Nålene kan du samle i en brusflaske eller annen lukket beholder.
Tussi Skrevet torsdag kl 14:08 Skrevet torsdag kl 14:08 leifeinar skrev (12 minutter siden): hva gjøre dere med tomme sprøyter? Kaster dem i plastavfallet, men burde kanskje i rest. Spissene kaster jeg på jobb i gule bokser
Satan666 Skrevet torsdag kl 15:02 Skrevet torsdag kl 15:02 (endret) For en utenforstående som er nysgjerrig på disse slankemedisinene, hvorfor diskuteres det til dels tunge smertestillende og opioder i denne tråden? Fører bruken av det ene til det andre? Endret torsdag kl 15:02 av Satan666
Tussi Skrevet torsdag kl 15:06 Skrevet torsdag kl 15:06 Satan666 skrev (3 minutter siden): For en utenforstående som er nysgjerrig på disse slankemedisinene, hvorfor diskuteres det til dels tunge smertestillende og opioder i denne tråden? Fører bruken av det ene til det andre? Jeg har ikke sett de innleggene, men jeg vet at den ene slanketabletten som var vanlig.før ihvertfall blokkerer effekten av opiater 1
Satan666 Skrevet torsdag kl 15:08 Skrevet torsdag kl 15:08 Tussi skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sett de innleggene, men jeg vet at den ene slanketabletten som var vanlig.før ihvertfall blokkerer effekten av opiater Aha, så hvis man fra før av går på tunge smertestillende, så mister man effekten av disse ved bruk av slankemedisiner?
Woff Skrevet torsdag kl 15:09 Skrevet torsdag kl 15:09 (endret) Satan666 skrev (4 minutter siden): Fører bruken av det ene til det andre? Satan666 skrev (Akkurat nå): Tussi skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke sett de innleggene, men jeg vet at den ene slanketabletten som var vanlig.før ihvertfall blokkerer effekten av opiater Aha, så hvis man fra før av går på tunge smertestillende, så mister man effekten av disse ved bruk av slankemedisiner? Nei de har ingen innvirkninger på hverandre så vidt jeg vet. Jeg er ingen lege, men bruker flere av stoffene nevnt og erfaringsmessig så har de ingen forbindelse eller virkning på hverandre. Ikke står det noe om det heller. Det eneste merkbare er vel at du trenger mindre mengder smertestillende etter en tids bruk da du har (mye) mindre kropsvekt å dele det på.. Endret torsdag kl 15:12 av Woff 1
Tussi Skrevet torsdag kl 15:09 Skrevet torsdag kl 15:09 (endret) Satan666 skrev (2 minutter siden): Aha, så hvis man fra før av går på tunge smertestillende, så mister man effekten av disse ved bruk av slankemedisiner? Ved bruk av en spesiell medisin ja, men ikke wegovy og ozempic Hvis man bruker Mysimba er det et problem Endret torsdag kl 15:10 av Tussi 3
Satan666 Skrevet torsdag kl 15:09 Skrevet torsdag kl 15:09 Woff skrev (Akkurat nå): Nei de har ingen innvirkninger på hverandre så vidt jeg vet. Okay, skjønner. Takk. 1
Tussi Skrevet torsdag kl 15:11 Skrevet torsdag kl 15:11 Woff skrev (1 minutt siden): Nei de har ingen innvirkninger på hverandre så vidt jeg vet. Ikke disse, men Mysimba og opiater er et problem 1
Woff Skrevet torsdag kl 15:13 Skrevet torsdag kl 15:13 (endret) Tussi skrev (9 minutter siden): Ikke disse, men Mysimba og opiater er et problem Nå er tråden spesifikt om Ozempic og Wegovy, men jeg har selv nevnt Mysimba og det er greit å vite om denne også! Takker for info @Tussi. Endret torsdag kl 15:23 av Woff
Woff Skrevet torsdag kl 15:22 Skrevet torsdag kl 15:22 (endret) Tussi skrev (1 time siden): Kaster dem i plastavfallet, men burde kanskje i rest. Spissene kaster jeg på jobb i gule bokser Dette er nok rest ja, det er plast og glass samt gummi og papir / limstoffer samt litt rester av medisinen.. Spissene kan du med fordel, etter bruk, benytte den lille plasthetta til å bøye brukt nålspiss og setter den der den kom fra før du benytter den store hetta til å bøye spissen inni skru-hetta, før du bretter papirlappen og setter den ned i hetta før du setter spissen tilbake på plass. Da er det ingen mulighet til å stikke seg på noen av endene og alt er samlet i en 'pakke'.. Som da også går i restavfall da det der er plast og metall pluss papirlappen.. (Har dette som vane siden første dag jeg begynte med Insulin-penner.. Er enkelt når du har gjort det et par tre ganger og er ryddig!) 😊😎 Det er vel ikke nødvendig å gjøre noe mer ut av spissene som avfall hvis du da ikke lider av noen smittsomme sykdommer som kan følge sprøytespissen.. Endret torsdag kl 15:31 av Woff 1
Jens Kr. Kirkebø Skrevet torsdag kl 15:31 Skrevet torsdag kl 15:31 Thor. skrev (1 time siden): Apotekene sier de går i restavfall. Nålene kan du samle i en brusflaske eller annen lukket beholder. Melkekartonger er fint til brukte spisser. 1
Woff Skrevet torsdag kl 15:33 Skrevet torsdag kl 15:33 (endret) Jens Kr. Kirkebø skrev (Akkurat nå): Melkekartonger er fint til brukte spisser. Bruk hva du måtte ønske, men bøy de to spisse endene først, de kan få folk til å reagere negativt hvis de finner en sånn og kanskje stikker seg.. (Anbefaler ingen å rote i søpla men man vet jo aldri...) Man VET jo ikke hva du har av smittsomme sykdommer... Endret torsdag kl 15:34 av Woff
Evil-Duck Skrevet torsdag kl 18:48 Skrevet torsdag kl 18:48 Satan666 skrev (4 minutter siden): For en utenforstående som er nysgjerrig på disse slankemedisinene, hvorfor diskuteres det til dels tunge smertestillende og opioder i denne tråden? Fører bruken av det ene til det andre? Det startet vel mest som ett sidespor fra meg, i kontekst av at smertlindrende medisiner som Neurontin og Lyrica påvirker matlyst og sådan fører til at effekten av Wegovy blir dårligere. Som @Woff nevner så hjelper wegovy om noe på enkelte smertelidelser ved å redusere vekt og belastning på kroppen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå