Gå til innhold

Telenor tar betalt for epost - bytte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tommyb skrev (10 minutter siden):

Det var aldri gratis, det var en del av tjenesteleveransen. Antar at de fleste Telenorkunder betaler for internettpakka si.

er mange som har en e-postadresse uten å ha andre tjenester fra telenor.
Min far hadde epostadresse fra telenor uten å være kunde der i mange år.
Regner med dette gjelder flere.
Selv har jeg bredand via telenor. Men jeg har ikke epostadresse fra dem.
Det ble aldri satt opp når jeg fikk nett fra dem, og det var heller aldri spørsmål om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor driver å legger ekstrakostnader på folk hele tiden da de oppgraderer internett-hastighet over kabelnett og fiber uten at du har bedt om det. Eneste måten du merker det på er om du følger med på faktura eller har satt begrensning på autogiro-trekk slik at de slutter å få betalt sånn at de tar kontakt p.g.a det.

Det at de nå tar betalt for epost også føyer seg bare pent inn i strategien om at nordmenn skal betale for de store tapene de har hatt i utlandet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trulss skrev (11 timer siden):

Hvilke gode epost-alternativer finnes nå når Telenor begynner ta månedlig abonnementsbetaling for epost?

I følge Telenor:

"Vi gjør dette fordi Telenor nylig har oppgradert «Online e-post» til et nytt, tryggere og mer fremtidsrettet design – inkludert nytt spamfilter."

Er det derfor jeg har begynt å få enorme mengder spam inn på min Telenor e-postkonto de siste ukene/månedene? Det kommer spam som aldri før.

50 kroner i måneden er mye. Man kan bruke utenlandske leverandører der man får mer lagringsplass og nærmest uendelig med aliaser for en slik sum. Og da leverandører som ikke lever av reklame/spionasje.

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (18 minutter siden):

I følge Telenor:

50 kroner i måneden er mye. Man kan bruke utenlandske leverandører der man får mer lagringsplass og nærmest uendelig med aliaser for en slik sum. Og da leverandører som ikke lever av reklame/spionasje.

Trenger du virkelig over 5GB med e-post? Så jeg klarer meg fint med 39,- pr måned.
Jeg har hatt konto hos online i veldig mange år, og ligger fortsatt langt under dette.
Du sier du har fått mye spam i det siste, men er din konto overført til ny løsning enda?
Og hvis den er det så er det du som må sette reglene for spam-filteret riktig.

Lenke til kommentar

Har sagt opp mailkontoen, som ble oppretta for 20 år siden da jeg var mobil og internettkunde hos Telenor, og den har vært i bruk mesteparten av tiden. Trist at Telenor gjør dette, men er ikke overraska siden Telenor er den eneste som tar betalt for bruk av Bank ID på mobil(49 øre pr. Innlogging), noe de har gjort siden 2014. 

Endret av Gufi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Markiii said:

50 kroner i måneden er mye. Man kan bruke utenlandske leverandører der man får mer lagringsplass og nærmest uendelig med aliaser for en slik sum. Og da leverandører som ikke lever av reklame/spionasje.

Ja, du kan få ditt eget domene og tilhørende epost satt opp ganske billig, det mener jeg er en mye bedre løsning.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trulss skrev (7 timer siden):

Hvilke gode epost-alternativer finnes nå når Telenor begynner ta månedlig abonnementsbetaling for epost?

Jeg avsluttet min online.no-konto for flere år siden, pga dårlig funksjonalitet. Opprettet konto hos outlook.com (Microsoft), gmail.com (Google) og icloud.com (Apple - du trenger ikke å ha Appleprodukter for å opprette konto). Alle har e-post, kalender og kontakter som gjør det man forventer, i tillegg en begrenset skytjeneste og andre funksjoner (Google Foto for eksempel). Alle disse tjenestene er «gratis», men du får reklame i eposttjenestene fra MS og Google. Hvis du ikke ønsker dette, tar de også betalt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
tommyb skrev (1 time siden):

Det var aldri gratis, det var en del av tjenesteleveransen. Antar at de fleste Telenorkunder betaler for internettpakka si.

Den var gratis dersom man opprettet en frisurf.no-konto hos Telenor. Denne var helt uavhengig andre tjenester fra Telenor, og ble senere konvertert til online.no-konto. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (5 timer siden):

Trenger du virkelig over 5GB med e-post? Så jeg klarer meg fint med 39,- pr måned.
Jeg har hatt konto hos online i veldig mange år, og ligger fortsatt langt under dette.
Du sier du har fått mye spam i det siste, men er din konto overført til ny løsning enda?
Og hvis den er det så er det du som må sette reglene for spam-filteret riktig.

Nei, man trenger kanskje ikke 5 GB.

Og nei, den ser ikke ut til å ha blitt overført. Men er det ikke litt merkelig at det plutselig begynte å strømme på med enorme mengder spam akkurat i det Telenor begynner å planlegge betalt tjeneste med "bedre spamfiltrering"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Nei, man trenger kanskje ikke 5 GB.

Og nei, den ser ikke ut til å ha blitt overført. Men er det ikke litt merkelig at det plutselig begynte å strømme på med enorme mengder spam akkurat i det Telenor begynner å planlegge betalt tjeneste med "bedre spamfiltrering"?

Telenor opplyste  om at mens oppgraderingen pågikk så ville spamfiltetet fungere dårligere i en overgangsperiode. Jeg merket det selv, men synes det er på vei tilbake til normalen med godt filter nå. 

Lenke til kommentar
Markiii skrev (25 minutter siden):

Nei, man trenger kanskje ikke 5 GB.

Og nei, den ser ikke ut til å ha blitt overført. Men er det ikke litt merkelig at det plutselig begynte å strømme på med enorme mengder spam akkurat i det Telenor begynner å planlegge betalt tjeneste med "bedre spamfiltrering"?

Det er helt normalt at spam nivået varier. Så den konspirasjon kan du dra lengre på landet med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...