Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til garasjelås.


Anbefalte innlegg

Hei! Har flyttet inn i en leilighet med tilhørende garasje hvor det tidligere har vært innbrudd. Viser til vedlagt bilder av døren og nåværende lås. Det går åpenbart an å bytte til en sterkere hengelås, men jeg frykter at tyven uansett vil klare å klippe den siden diameteren på låsen ikke kan være så stor. 
 

Har noen av dere forslag til andre typer lås til denne garasjen? Evt. alarm tilkoblet bevegelsessensor? 

Tusen takk!

F0E3A521-CBC6-4A35-A396-2E1F8B9864BA.jpeg

62C29AF3-581B-445D-BEC0-C6C4509FFF6B.jpeg

1DAAA72A-D210-4B57-8531-CD93AB4A2513.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fromthemountain skrev (1 minutt siden):

Uff jeg hadde ikke lagt merke til skruene en gang…

Lås er nå mer eller mindre bare for å kunne vise til at det er låst for forsikringen tenker jeg. Selv en beefy ABUS lås klippes lett med stor tang eller sag. Tror alarm som utløses må være en bedre løsning enn å bruke en formue i låser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr. A skrev (24 minutter siden):

Vet ikke hvor stort budsjettet ditt er, men en pucklås med tilhørende stålplate vil gjøre det lite fristende å gå løs på låsen. Da er det raskere å fjerne dørhengslene. 

Eventuelt kan du jo ta den billigere ruten som j-- linker til, med en kraftigere hengelås.

 

 

Får du kjøpt noe sånt i Norge? Finner ikke helt fram på Google .

Lenke til kommentar
minim skrev (4 timer siden):

Tror alarm som utløses må være en bedre løsning enn å bruke en formue i låser. 

HUSK at alarmutstyret må tåle minusgrader da! Går ut fra at garasjen ikke er oppvarmet? 
Mange av de rimeligere detektorene takler dårlig minusgrader..  
Men du kan jo absolutt benytte deg av magnetbrytere da.. Og setter du en oppe og en nede på innsiden så er du rimelig godt sikret..

Lenke til kommentar
Woff skrev (21 minutter siden):

HUSK at alarmutstyret må tåle minusgrader da! Går ut fra at garasjen ikke er oppvarmet? 
Mange av de rimeligere detektorene takler dårlig minusgrader..  
Men du kan jo absolutt benytte deg av magnetbrytere da.. Og setter du en oppe og en nede på innsiden så er du rimelig godt sikret..

Hva slags magnetbrytere tenker du på?

Lenke til kommentar

Det er ein relativt stor operasjon å sikre denne garasjedøra på ein fornuftig måte, her er det mange svakheiter der denne koffertlåsen med tresifra kode er sterkaste leddet. Både låsemekanismen og dørhengslene kan enkelt skruast av, og sjølve dørene ser ut til å være vanleg ytterkledning montert på ei ramme. 

Det er nok absolutt verdt å vurdere å fjerne heile låsen. Då slepp du at nyskjerrige bryt seg inn og øydelegg døra. Bilen er jo i seg sjølvsikra ved å være låst, og eventuelt verktøy og liknande kan du ha i låsbart skap. 

Her er det sikkert meir aktuelt å tenke på alarm, flomlys på bevegelsessensor, og kanskje kameraovervåking (som ikkje treng å være ekte eingong). 

Skal du sikre garasja på anna måte så må du nok bytte garasjedør. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (28 minutter siden):

Det er ein relativt stor operasjon å sikre denne garasjedøra på ein fornuftig måte, her er det mange svakheiter der denne koffertlåsen med tresifra kode er sterkaste leddet. Både låsemekanismen og dørhengslene kan enkelt skruast av, og sjølve dørene ser ut til å være vanleg ytterkledning montert på ei ramme. 

Det er nok absolutt verdt å vurdere å fjerne heile låsen. Då slepp du at nyskjerrige bryt seg inn og øydelegg døra. Bilen er jo i seg sjølvsikra ved å være låst, og eventuelt verktøy og liknande kan du ha i låsbart skap. 

Her er det sikkert meir aktuelt å tenke på alarm, flomlys på bevegelsessensor, og kanskje kameraovervåking (som ikkje treng å være ekte eingong). 

Skal du sikre garasja på anna måte så må du nok bytte garasjedør. 

Takk for svaret ditt. Jeg skal bytte låsen og se nærmere på alarmmuligheter. Vi er leieboere og garasjen har verken alarmanlegg eller anlagt strøm, er derfor ute etter noe som kan avgi høy lyd og gjerne kan skrus av/på vha WiFi eller annen form for fjernkontroll. 

Endret av Fromthemountain
Lenke til kommentar

Jeg foreslår et låsbart T håndtak med stenger på innsiden. De er jo beregnet for vippeporter, men bør kunne tilpasses sidehengslede porter også. Dør nr.2 sikres med et flattjern på innsiden eller bolteskåter oppe og nede..

Men ingen tredører kan stanse noen med vinkelsliper eller motorsag.

Lenke til kommentar

Har selv noen arlo kameraer plassert rundt omkring, vi lever på ikke på 80 tallet lengre hvor man ikke trengte å låse døra. Nå er vi pga hyperglobalistene på stortinget som alle andre drittland.
Har dog ikke hengt opp avskrekkende skilt, da det ikke fungere og de vil bruke jamme utstyr. Mye bedre å ta dem på fersken.

blitt frastjålet ktm endurosykkel, klær, verktøy og mye annet fra garasjen min.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å stenge folk ute, da onkelen min ble akutt syk brukte jeg vel et halvt sekund på å bryte opp ytterdøren hans.

Konstruksjonen på den garasjen egner seg ikke for å hindre innbrudd.

I gamle dager fikk man tak i batteridrevne bevegelsessensorer med alarm/sirene. Hvis det ikke er et øde sted så kan det kanskje være nok til å virke avskrekkende hvis det finnes et egnet sted å plassere den.

Lenke til kommentar

Poenget blir vel ikke å gjøre garagen innbruddssikker, men bedre enn det er nå. -Hvor det holder med en skrutrekker eller skiftenøkkel i full stillhet... !

Bytt ut skruer på hengsel til type som ikke kan skrus ut.

For "fet og fancy" låsemekanisme på denne porten kan heller lokke til seg oppmerksomhet, om at innbrudd er verdt forsøket. 

Sensorlampe er lurt om det er strøm der.

Har man ikke noe av stor verdi i garagen er det lurt med vindu man kan se inn... Så tyven kan sjekke om innbrudd er verdt bryet. 

De proffe kommer inn uansett, de enkle sjelene på vandring gidder ikke om man må til med vinkelsliper... 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...