Gå til innhold

Hvorfor støtter du abort?


Anbefalte innlegg

DimSum skrev (4 timer siden):

Jeg er sterk motstander av abort, hva er det som gjør at du synes det er greit med abort når det rett og slett er kaldblodig drap og torturering av verste sort på de aller aller svakeste som finnes, nemlig et ufødt barn?

Det finnes ikke ETT godt argument for å støtte abort. 

Abort skjer stort sett før uke 12, og på det tidspunktet er det kun et embryo uten blant annet evnen til å føle smerte. Det er ikke et reelt menneske på det tidspunktet. Et foster begynner ikke å kunne kjenne smerte før rundt uke 25.

Et embryo på et tidlig stadium er ikke et barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DimSum skrev (1 time siden):

Nei, jeg spiser dyr som er kappa opp og innpakka og ligger i hylla på butikken. 

Men kjøtt er jo mord. Og slakt er følgelig drap.

Du støtter at dyr skal bli drept.

Har du et eneste godt argument for at slakting skal være lov?

Slaktede griser forresten:

griser.thumb.jpg.e75b8823b23525edbd64e20ae8a137b2.jpg

Endret av O3K
Lenke til kommentar
DimSum skrev (4 timer siden):

Jeg er sterk motstander av abort, hva er det som gjør at du synes det er greit med abort når det rett og slett er kaldblodig drap og torturering av verste sort på de aller aller svakeste som finnes, nemlig et ufødt barn?

 

Det finnes ikke ETT godt argument for å støtte abort. 

Feil, det finnes mange.

Så lenge abort er plan B etter god seksual/prevensjonsundervisning er hensynet til enkeltindividet en av dem.

Å gi fullstendig f*** i mors og barnets sannsynlig traurige og livslange skjebne er hykleri av verste skuffe.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke abort og dyreslakt så veldig sammenliknbart. Selv om jeg ser poenget, siden TS sa at "drap er drap - uansett", og at TS er motstander av det han kaller drap. 

Men at slakt av dyr og abort kan sammenliknes blir å trekke litt vel ut av sammenheng.

Jeg savner skikkelige argumentasjoner fra TS.

Et eksempel kan være:
"Jeg er motstander av abort fordi jeg mener mennesket ikke skal gripe inn i naturens gang..."
Så kan ballen rulle derfra. 

Men å bare hakke på hverandre uten å presentere skikkelige argumentasjoner, blir litt vel barnehage-aktig. Type: "du er dum, nei DU er dum du, jammen du er dummere enn dum...." osv. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DimSum skrev (2 timer siden):

Vil du kalle Ben Shapiro, Candace Owens og den gjengen der for hjernevaskede tullinger?

Hjernevasket, tja tulling tja smaken er som baken, at det de tror er formet av deres ideologi er det vel liten tvil om, ja såpass farget kan de bli av sin ideologi at de benekter vitenskap og forfekter temmelig dumme myter, litt som du gjør. Din motstand mot abort hadde blitt bedre mottatt om du ikke fremmet disse tåpelige løgnene om fosteret som du kaller en baby av åpenbare, men like fullt skinnhellige grunner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Inspector skrev (7 minutter siden):

Feil, det finnes mange.

Så lenge aborten skjer i betryggende medisinske og juridiske rammer er dette betryggende i seg selv.

La det være helt klart at abort aldri må bli en vanlig prevensjonsmetode, men en nødutgang for å unngå en traumatisk og livslang dårlig skjebne.  En skjebne som har potensiale til å ødelegge mye for mange…..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Nå er vel ikke abort og dyreslakt så veldig sammenliknbart. Selv om jeg ser poenget, siden TS sa at "drap er drap - uansett", og at TS er motstander av det han kaller drap.

Poenget var ikke å sammenligne abort og dyreslakt, men å sammenligne TS med veganere av den mer aggressive sorten.

TS roper: «mord», og virker å tilsynelatende ha vansker med å forstå hvorfor så mange andre ikke ser på abort som mord.

Samtidig innrømmer TS å spise kjøtt, til tross for at det er veganere der ute som roper: «mord».

Poenget mitt till @DimSum er ganske enkelt: Hvorfor skal de som ikke er abortmotstandere bry seg om at noen roper «mord», når TS selv ignorerer veganere som roper: «mord»?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, jeg er kvinne, jeg har selv født flere barn og jeg kan love  samtlige av dere når dere ser babyen deres for første gang på tidlig ultralyd, se den hoppe og sprelle med armer og bein, før uke 12 vel og merke, så vil dere forstå at det faktisk ikke bare er en klump med celler og bare fjerne det.

 

Det er levende og det er helt feil at man skal fjerne det fordi det ikke passer  kvinnen. Å drepe det som allerede er et liv i vekst vil alltid være drap uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Abort skjer stort sett før uke 12, og på det tidspunktet er det kun et embryo uten blant annet evnen til å føle smerte. Det er ikke et reelt menneske på det tidspunktet. Et foster begynner ikke å kunne kjenne smerte før rundt uke 25.

Et embryo på et tidlig stadium er ikke et barn.

Når blir det et barn?

Lenke til kommentar
DimSum skrev (Akkurat nå):

Bare så det er sagt, jeg er kvinne, jeg har selv født flere barn og jeg kan love  samtlige av dere når dere ser babyen deres for første gang på tidlig ultralyd, se den hoppe og sprelle med armer og bein, før uke 12 vel og merke, så vil dere forstå at det faktisk ikke bare er en klump med celler og bare fjerne det.

Det er faktisk et foster og samme hva rumpetrollet gjør så føler det ingen smerte og har ingen hjerneaktivitet, følelsene dine forandrer ikke på det faktum. 

 

DimSum skrev (2 minutter siden):

Det er levende og det er helt feil at man skal fjerne det fordi det ikke passer  kvinnen. Å drepe det som allerede er et liv i vekst vil alltid være drap uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Da er du, ifølge deg selv, en morder. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

Trådens emne: 

Mitt svar til det, et at jeg ikke støtter abort. Jeg er ikke for abort. Møter jeg tilfeldig gravide på gaten, går jeg ikke bort å anbefaler de abort, liksom.

Derimot støtter jeg muligheten til å kunne ta abort. Noen ganger befinner mor seg i en såpass trasig situasjon, at abort er eneste og siste løsning. Dessverre. Slik er realiteten.

Jeg mener det er umenneskelig og uverdig å tvinge kvinner til å bære frem fostre de ikke ønsker seg. Det er ekstremt dårlig gjort ovenfor mor. Det er også svært dårlig gjort ovenfor det kommende individet, som med sikkerhet blir født inn i et hjem hen ikke er ønsket. 😢

Abort er ikke noe jeg anbefaler alle å ta. Det er kun en siste utvei, når ingen andre alternativer er levbare! 
 

 

Selvfølgelig skal vi beholde retten til selvbestemt abort. Ta med deg kvinnesynet ditt og pell deg til helv#%$e ut av landet! Slike holdninger hører ikke hjemme her! Grow up!

Jeg har rapportert deg forresten. Jeg er en norsk kvinne, men rasistiske holdninger av noe slag hører ikke til her på forumet eller i denne tråden. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Ikke bare har du fått et svar på det, du fikk til og med en kilde. 

Nå var det ikke deg jeg spurte. Det er helt klart at jeg hele tiden har ment inni magen. Jeg fikk et ubrukelig svar på hva forskjellen på et barn inni magen og et barn utenfor magen var. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...