Gå til innhold

Hvorfor støtter du abort?


Anbefalte innlegg

Abigor skrev (6 timer siden):

Så ditt argument er at dette tilsvarer en barnehage full av barn:

hand-holding-petri-dish-photo-researcher

Samme som mitt argument for det motsatte.

Bare så du vet det, så kan man  ikke ta abort før i uke 6. Uansett så har man begynt å skape et liv, noe som skal bli et menneske. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DimSum skrev (14 timer siden):

 

Mange støtter abort frem til sekundet før fødsel også. Synes dere det er greit? 

Tøvete påstand som går fundamentalistenes svart/hvite ærend.  
Her må du legge frem dokumentasjon for å unngå å bli avskrevet som nett-troll eller hjernevasket sektmedlem uten troverdighet.

Blir like dustete som å diskutere forbud mot bilkjøring vs ingen trafikkregler /fri fart over alt.

Har du aldri hørt om den gyldne middelvei ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DimSum skrev (16 timer siden):

Det finnes ikke ETT godt argument for å støtte abort. 

Dette synes jeg er argumenter for abort:
1. At færre barn blir brakt til verden med foreldre som ikke ønsker dem.

2. At et øyeblikks ubetenksomhet ikke skal vanskeliggjøre det å ta utdanning, ha en karriere, etc for kvinner

-k

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Dere skjønner ikke, mord er mord. Dere ser babyen på bildet, men Dere gir fullstendig blaffen i barnet  det er KUN fokus på foreldrene. 

 

Jeg skal legge ut videoer der folk sier de støtter det frem til fødsel jeg. Nett troll? Nei, man er ikke nett troll bare fordi man mener noe annet.

Lenke til kommentar
DimSum skrev (13 minutter siden):

Fordi moren i mange tilfeller ikke har lyst på barn der og da. 

Du signaliserer uendelig lav respekt og innsikt i mors livssituasjon og familiens fremtidige skjebne.

Hele abortpolitikken er innrettet på at valget ikke skal være lett  og at god prevensjonsveiledning skal forhindre graviditeter som besegler en livslang , oftest uønsket skjebne. En graviditet skal være ønsket og bør planlegges for å sikre optimale oppvekstvilkår.

Når abortmotstandere også ofte er negative til prevensjon, er selvmotsigelsen et faktum.
Det resulterer i middelaldersk undertrykking av kvinner og  barn som stemples som  uønsket..

Er det et bærekraftig og veldrevet samfunn i dine øyne ?

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
DimSum skrev (11 minutter siden):

Dere skjønner ikke, mord er mord. Dere ser babyen på bildet, men Dere gir fullstendig blaffen i barnet  det er KUN fokus på foreldrene. 

Feil.

Hva gjør det med et barn å bli stemplet som uønsket eller som blir født inn i en livslang problematisk situasjon ?

Hva er feil ved å legge til rette for optimale oppvekstvilkår ?

Endret av Inspector
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (14 minutter siden):

Du signaliserer uendelig lav respekt og innsikt i mors livssituasjon og familiens fremtidige skjebne.

Hele abortpolitikken er innrettet på at valget ikke skal være lett  og at god prevensjonsveiledning skal forhindre graviditeter som besegler en livslang , oftest uønsket skjebne. En graviditet skal være ønsket og bør planlegges for å sikre optimale oppvekstvilkår.

Når abortmotstandere også ofte er negative til prevensjon, er selvmotsigelsen et faktum.
Det resulterer i middelaldersk undertrykking av kvinner og  barn som stemples som  uønsket..

Er det et bærekraftig og veldrevet samfunn i dine øyne ?

Og du signaliserer et ekstremt sterkt ønske om å volde ufødte barn vold og død.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (18 minutter siden):

Feil.

Hva gjør det med et barn å bli stemplet som uønsket eller som blir født inn i en livslang problematisk situasjon ?

Hva er feil ved å legge til rette for optimale oppvekstvilkår ?

Så svaret på problemet er å drepe barnet fordi moren som hadde sex og var uansvarlig ikke vil ha det? 

 

Det står instanser klare for å ta vare på barnet etter det blir født  I statene kan man levere det nyfødte barnet på forskjellige stasjoner uten noen spørsmål eller krav og så kan man gå. Og barnet blir tatt vare på. 

 

 

Lenke til kommentar
DimSum skrev (30 minutter siden):

Dere skjønner ikke, mord er mord. Dere ser babyen på bildet, men Dere gir fullstendig blaffen i barnet  det er KUN fokus på foreldrene. 

 

Jeg skal legge ut videoer der folk sier de støtter det frem til fødsel jeg. Nett troll? Nei, man er ikke nett troll bare fordi man mener noe annet.

Hvorfor startet du denne tråden? For å ha en diskusjon rundt abort, eller for å prøve å omvende alle som ikke deler ditt syn?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DimSum skrev (48 minutter siden):

Dere skjønner ikke, mord er mord. Dere ser babyen på bildet, men Dere gir fullstendig blaffen i barnet  det er KUN fokus på foreldrene. 

 

Jeg skal legge ut videoer der folk sier de støtter det frem til fødsel jeg. Nett troll? Nei, man er ikke nett troll bare fordi man mener noe annet.

Er du pasifist eller tillater du drap i krig, hvis noen truer familien din, eller dødsstraff for alvorlig kriminalitet?

Jeg er enig i at det å drepe et barn i mors mage 4 uker før termin er ekvivalent med mord.

Men gjelder dette uansett fosterets utviklingsnivå? Ett sekund etter at egg- og sædcelle smelter sammen, når fosteret har kompleksitet omtrent som en encellet skapning, er det da også mord å drepe det? Hvorfor?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DimSum skrev (18 minutter siden):

Så svaret på problemet er å drepe barnet fordi moren som hadde sex og var uansvarlig ikke vil ha det? 

 

Det står instanser klare for å ta vare på barnet etter det blir født  I statene kan man levere det nyfødte barnet på forskjellige stasjoner uten noen spørsmål eller krav og så kan man gå. Og barnet blir tatt vare på. 

 

 

Drepe barnet? Hah - er du gal!

Drepe fosteret, ja, absolutt. Men ikke et barn. Det er stor forskjell!

Jeg er vel egentlig ikke enig med deg i at dette kvalifiserer som mord, da jeg ikke ser på det som et selvstendig levende individ (ennå). Potensiale til å bli menneske - ja. Absolutt. Men det er p.t. kun et embryo/foster i tidlig stadium. 

Som jeg har nevnt tidligere, ønsker ingen seriøse folk mulighet for abort frem til sekundet før fødsel. Kun ekstremistisk propaganda, det der! 

Ironisk nok hyller du et samfunn som sliter med masse uønskede barn, som vokser opp uten biologiske foreldre, og som ofte ender opp med å ta tvilsomme valg senere i livet.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Håvard skrev (19 minutter siden):

Hvorfor startet du denne tråden? For å ha en diskusjon rundt abort, eller for å prøve å omvende alle som ikke deler ditt syn?

For å se hvorfor i alle dager noen kan finne på å støtte abort. Derfor tittelen "Hvorfor støtter du abort?" 

 

 

Lenke til kommentar
DimSum skrev (46 minutter siden):

Jeg skal legge ut videoer der folk sier de støtter det frem til fødsel jeg. Nett troll? Nei, man er ikke nett troll bare fordi man mener noe annet.

mene noe annet er helt OK men her prøver du å få andre til å føle "feil" ved å føre frem din mening som om det skulle vært et religiøst korstog..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (23 minutter siden):

….den fremste årsaken er nok det at jeg ikke hater kvinner og er for menneskerettigheter.

Du vil helt sikkert finne en konservativ i et religiøst fundamentalistisk land som argumenterer på akkurat samme måte om tvungen bekledning for kvinner: «fordi jeg ikke hater kvinner og fordi loven må skje fyllest».

1. Det er ingen grunn til å hevde at abort-motstandere generelt hater kvinner. Ganske mange av dem er kvinner selv, og langt de fleste ble født av en kvinne.

2. Å bruke en lov for å argumentere for at noe er «rett» er baklengs. Noe er enten rett eller galt på egne ben, og så kan vi lage lover og traktater som i større eller mindre grad lykkes med å formalisere essensen av en slik diskusjon.

Å brenne religiøse symboler er kanskje en menneskerett. Å slippe å se sin religion bli krenket kan kanskje bli en menneskerett. Hvorvidt det er høyverdig eller nedrig å brenne et religiøst skrift er hva det er, uavhengig av hva menneskerettighetene måtte si om saken.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DimSum skrev (19 minutter siden):

 

Det står instanser klare for å ta vare på barnet etter det blir født  I statene kan man levere det nyfødte barnet på forskjellige stasjoner uten noen spørsmål eller krav og så kan man gå. Og barnet blir tatt vare på. 

Er det dette du kaller optimale oppvekstvilkår barn, foreldre og samfunnet ellers ?

Jeg kaller det å ri kjepphester og gi fullstendig f*** i reelle  konsekvenser.

Hva mener du forresten om illegale aborter som ditt ståsted nødvendigvis tvinger frem ? Eller om at velbemidlede kan kjøpe seg en løsning som de fattige er forhindret fra ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Håvard skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor bruke så mye energi på å forsøke å overtale alle om at du har rett, når du er ute etter andres synspunkter?

Ville bare se hvordan fjortis gutter stiller seg til saken. Og nå ser jeg at samfunnet har en lang vei og gå med ungdommen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...