Gå til innhold

Hvorfor støtter du abort?


Anbefalte innlegg

DimSum skrev (6 timer siden):

Norge bør følge USA og gjøre abort ulovlig, det er en grunn til at de gjorde det.

 

Abort er den største dødsårsaken av fargede i USA. Fargede babyer. Men det var ingen BLM supportere som demonstrerte for dem!

Ja, det fordi USA er polarisert p.t. og dertil har Republikanerne innsatt høyesterettsdommere med dette relativt fanatiske synet utifra religion (ikke vitenskap).

De samme politikerne/dommerne er for ekstreme fengselsstraffer, dødsstraff osv og motstandere av offentlig helsevesen!

Her er det i tillegg økonomiske og sosio-politiske årsaker.  Mange fødes inn i misbruk og kriminalitet.  Vel er babyene søte, men om babyene vokser opp til gjenkriminelle eller skole-skytere - hvem er DU som vet bedre enn mødrene og totalvurderingen de gjør utifra sin egen livs-situasjon?  Det er ikke noe offentlig helsevesen i USA, et enkelt røntgenbilde kan koste alt fra $50 til $500. Et 3-dagers opphold på sykehus kan koste $30 000.   Hvem er DU som vet bedre ???

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rune_says skrev (5 minutter siden):

Ja, det fordi USA er polarisert p.t. og dertil har Republikanerne innsatt høyesterettsdommere med dette relativt fanatiske synet utifra religion (ikke vitenskap).

De samme politikerne/dommerne er for ekstreme fengselsstraffer, dødsstraff osv og motstandere av offentlig helsevesen!

Her er det i tillegg økonomiske og sosio-politiske årsaker.  Mange fødes inn i misbruk og kriminalitet.  Vel er babyene søte, men om babyene vokser opp til gjenkriminelle eller skole-skytere - hvem er DU som vet bedre enn mødrene og totalvurderingen de gjør utifra sin egen livs-situasjon?  Det er ikke noe offentlig helsevesen i USA, et enkelt røntgenbilde kan koste alt fra $50 til $500. Et 3-dagers opphold på sykehus kan koste $30 000.   Hvem er DU som vet bedre ???

 Hvem er DU som mener at mødre skal få bestemme at et barn skal leve eller dø?? 

 

Tror du vi mødre er eksperter bare fordi vi har klart å ligge ned og skræve?? 

 

Fordi det ikke passer mora til ungen å få unge så skal ungen bøte med livet?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (13 minutter siden):

Hva slags par-forhold lever du i?

Jeg lever i harmoni og enighet med min samboer. Vi er i fellesskap enige om vi skal prøve å få barn, eller ei. 

Jeg har aldri gjort henne bevisst gravid, mot hennes viten og vilje. Hva slags mennesker gjør sånt? Følgelig har hun heller aldri gått og tatt abort bak min rygg. Hvorfor skulle hun det?

Vi kommuniserer sammen, og backer opp hverandre. 

Dersom alt dette høres svært fremmed ut for deg, ville jeg gjort noen revurderinger på valg du har tatt hittil i livet. Eventuelt ta kontakt med et lokalt krisesenter?

Du, det er MANGE som tar abort uten at den de har ligget med hverken vet eller vil at de skal ta det... 

 

 

Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke trist å avslutte menneskeliv uansett når det er i svangerskapet. Å avslutte livet til en zygote eller blastocyst er ikke trist i det hele tatt. Ingen som gråter over det. Det er tristere å drepe en flue som er langt mer avanesrt.

Hæ? Så du synes man skal kunne ta abort helt frem til fødsel du eller? 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, DimSum said:

Hvem er DU som mener at mødre skal få bestemme at et barn skal leve eller dø?? 

8 minutes ago, DimSum said:

Fordi det ikke passer mora til ungen å få unge så skal ungen bøte med livet?

Igjen, dette skjer ikke.

 

1 hour ago, DimSum said:

Jeg vet godt hva et foster er

Du sier det, men det at du skriver baby/barn/unge gang på gang tyder på at du ikke vet hva et foster er selv om det har blitt påpekt flere ganger sammen med den medisinske definisjonen for foster.

Eller så er du bare utrolig bad faith og klarer ikke å ha argumenter uten å ty til løgner.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
DimSum skrev (23 minutter siden):

Fy f, mye drittslenging fra MEG?? Snakk om å prøve hevde seg ved å kun se det positive på den siden du er enig i!

Du sammenligner motdebattantene med rotter, at det feiler de noe, at de tror de er noe, at de er fjortissgutter og til og med at de er dårlige foreldre. I tillegg har mange av innleggene dine en spydig undertone.

Du regerer ikke på min påstand om faktafeil og forvrengning av sannheten, så da antar jeg at du innser at jeg har rett i det?

Sitat

"...du backer han som en rotte som rotter deg sammen med han"

"Åja, så heldige babyene dine er a... "

"Tuller du nå eller? Hva feiler det folk her inne egentlig? Blir helt sjokkert. "

"Du tror tydeligvis du er noe."

"Ville bare se hvordan fjortis gutter stiller seg til saken. Og nå ser jeg at samfunnet har en lang vei og gå med ungdommen. "

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DimSum skrev (32 minutter siden):

Åja, så det er løgn det ja, men da kan jo du forklare da siden du påstår at det er løgn! 

 

Og det holder selvfølgelig ikke å bare si at legen skraper ut fosteret, forklar i detalj. Takk.

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/abort/

"Aborter etter utgangen av 12. svangerskapsuke utføres bare på sykehus. Aborten gjennomføres ved at du får medikamenter som fremkaller rier, inntil aborten er fullført."

90% av alle aborter utføres medisinelt. De få som utføres kirurgisk, er som oftest spontanaborter (selv om de også stort sett utføres medisinelt). Kirurgisk abort utføres for å sikre at det ikke sitter igjen vev i livmoren, som oftest etter en medisinell abort, som kan skape betennelse.Ordet utskraping er unøyaktig, da det er en prosess der innholdet suges ut. Det utføres uansett ikke etter 12. graviditetsuke.

Ingen armer og ben kuttes av, ingen hodeskaller og hjerner knuses.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (53 minutter siden):

Hvem har fortalt deg dette?!?

Det er ren og skjær løgn. Jug! 

Det kunne vært interessant å visst hva annet vedkommende har fortalt deg. Men du skal få slippe å ta det i denne tråden. Tross alt ikke relevant for trådens tema.

Men du har blitt kraftig løyet for! Abort utføres ikke slikt. 

 

DimSum skrev (33 minutter siden):

Åja, så det er løgn det ja, men da kan jo du forklare da siden du påstår at det er løgn! 

 

Og det holder selvfølgelig ikke å bare si at legen skraper ut fosteret, forklar i detalj. Takk.

Greit. La meg sitere: 

Sitat

Aborten starter ved at du får en tablett på gynekologisk poliklinikk. Virkestoffet i tabletten gjør at livmoren ikke lenger reagerer på kroppens eget graviditetsbevarende hormon progesteron. Dermed blir den videre utviklingen av graviditeten stanset. Når tabletten er tatt, er abortprosessen i gang. Du bør da fullføre aborten.

To døgn etter at du har tatt den første tabletten, blir du innskrevet på dagavdelingen. Du eller helsepersonell setter noen tabletter inn i skjeden, og du får deretter smertestillende tabletter.

Virkestoffene i tablettene gjør at livmoren trekker seg sammen. Du kan få sterke menstruasjons­smerter, spesielt når kroppen er i ferd med å støte ut innholdet i livmoren. Det er også normalt at du får blødning med blodklumper (koagler), og du må være forberedt på at du blør kraftigere enn ved en vanlig menstruasjon. Du vil få smertestillende medisiner etter behov.

Det er vanlig at det tar 4-6 timer fra tablettene blir satt i skjeden, til du aborterer. Du kan spise og drikke det du vil, og leve så normalt som mulig. Det er en fordel å holde seg i aktivitet, siden det kan få fortgang i prosessen og hjelpe mot smerter. De fleste reiser hjem fra sykehuset samme dag. I noen tilfeller er det aktuelt å bli over på sykehuset til neste dag.

Kilde: Helsenorge

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Vær klar over at DimSum ønsker å argumentere med eksempler der fosteret ser mer ut som en baby for at det skal vekke følelser hos sekulære mennesker. Men i virkeligheten ønsker hun totalforbud mot all abort selv ned til første sekund. Altså sammensmelting av eggcelle og sædcelle (zygote). Ideologien bak sier at denne har like stor verdi som deg, meg eller et hvilket som helst barn. En organisme som ikke er særlig mer avansert enn en bakterie?

Dette:

250px-Zygote1.jpg

Har samme verdi som dette:

happy-boy-with-painted-hands-1296x728-he

Der er bare en religion som klarer å si noe slikt. Den religionen heter kristendom.

Endret av Abigor
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...