Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kalle Klo skrev (35 minutter siden):

Men er ikke AlphaTauri vel så shitbox som McLaren? Eller tror du at AlphaTauri passer Ricciardo bedre? Synes ikke AlphaTauri bilen ligner mye på RedBull de siste årene, akkurat. 

AT har nok en dritt-bil i år ja, men når man ser hva Yuki klarer så tror jeg Danny kan kjempe om poeng. Den store forskjellen er vel om han liker AT-bilen og hvordan den er å håndtere og om han får litt selvtillit igjen. Hvis han får beholde McLaren-lønna og samtidig kjøre litt AlphaTauri så kan det hende han er gira på å vise hva han kan. Regner med han drømmer om å kjøre for Red Bull igjen, men mtp. at Perez gjør det bra og Danny er like gammel så tror jeg aldri det skjer igjen.

Hvis han er heldig så blir det midfield eller backmarkers for han, men det kan hende at McLaren-tiden ødela hele karrieren. Hadde vært sykt gøy å se han prestere igjen da. Han hadde stort potensiale.

Om han burde forlatt Red Bull er vanskelig å si, kunne gått skeis med han og Max, men jeg mener han ikke burde forlatt Renault når man tenker på det sporslige. Kun en god dag hos McLaren på 2 år (Monza).

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 12.5.2023 den 20.04):

Enig. Trenden har gått helt feil vei. Når de klarer et helt løp på et sett hards så har de valgt feil dekk.

2 stop minimum hadde vært nice og sikkert gjort mer for løpet enn sprint race har gjort.

Jeg ser ikke problemet. Hvis de kan kjøre et helt løp på et sett dekk så syns jeg de skulle fått lov til det.

At du må ha 2 forskjellige typer dekk i løpet av løpet er litt tullete etter min mening. 

Lenke til kommentar
Cappo skrev (6 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet. Hvis de kan kjøre et helt løp på et sett dekk så syns jeg de skulle fått lov til det.

At du må ha 2 forskjellige typer dekk i løpet av løpet er litt tullete etter min mening. 

Publikumsmessig er det ihvertfall bedre med flere stops, da det kan spille inn taktisk, og føre til flere undercuts, og strategiske valg, og dermed mere spenning. 

For lagene er jeg ikke helt sikker på om det er en fordel. 

Lenke til kommentar
Cappo skrev (34 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet. Hvis de kan kjøre et helt løp på et sett dekk så syns jeg de skulle fått lov til det.

At du må ha 2 forskjellige typer dekk i løpet av løpet er litt tullete etter min mening. 

Det er fordi det er kjedeligere å se på. Litt av morroa med F1 er at det er en delvis komplisert sport og at det er flere faktorer som kan spille inn på underholdningen.

Jeg vil gjerne ha 2 stopp minimum, men bryr meg ikke like mye om at de har ulike compounds. 

Jo lengre dekkene holder seg jo mer kan de pushe. Og hvis de i tillegg må bytte selv om dekkene ikke krever det så kanskje det blir mer racing og mindre tire management.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (47 minutter siden):

Det er fordi det er kjedeligere å se på. Litt av morroa med F1 er at det er en delvis komplisert sport og at det er flere faktorer som kan spille inn på underholdningen.

Jeg vil gjerne ha 2 stopp minimum, men bryr meg ikke like mye om at de har ulike compounds. 

Jo lengre dekkene holder seg jo mer kan de pushe. Og hvis de i tillegg må bytte selv om dekkene ikke krever det så kanskje det blir mer racing og mindre tire management.

Jeg er uenig. Det er nok tilfeldigheter som det er. Færre pitstops = mindre tilfeldigheter.

Ingenting er kjedeligere enn å se noens løp bli ødelagt av et dårlig pitstop eller komplikasjoner med å få dekk av/på.

Hvis tire management drar ned tempoet nok, så vil folk uansett gå inn å bytte om de mener de kunne holdt et mye høyere tempo og tatt ledelsen/seieren. 

Du trenger ikke er regelverk for å tvinge de inn.

Om de hadde hatt 2 stopp minimum så frykter jeg at vi bare hadde sett enda mer dominering fra de store teamene.

Redbull f.eks nailer jo dette. De har de raskeste stoppene, færrest feil og den beste strategien.

Sikkert gøy for de som heier på Redbull, ikke like artig for de andre. Og jeg er usikker på om mer overlegenhet fra Redbull vil skape mer racing.

 

Lenke til kommentar

Det er nok noen som kun bryr seg om vinneren, men jeg er en av de som setter pris på racing i mid field. Sjeldent at plassene fra 12 og bakover er interessant for meg foruten om en og annen forbikjøring da. Er det å få noen poeng som er gøy.

Og det er også litt derfor jeg vil ha 2 stopp. Mer taktikk og mer spenning i mid field. Tror ikke 2 stopp hadde gjort at red Bull taper uansett. Det er for hele gridden sin del.

Generelt sett føler jeg flere stopp ofte gir mer interessante races.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...