Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (9 minutter siden):

Overraskende at de satser på Charlie fremfor Carlos? Sistnevnte har vært hakket mer stabil synes jeg.

Leclerc har vært favoritten hele tiden, han er nok 2. raskeste bak Max på gridden. Charles er mye raskere enn Carlos når begge pusher. Problemet er vel at for at Ferrari skal kunne konkurrere med RB så har Charles måttet pushe bilen såpass at han alltid er på kanten til å kræsje. Sainz er ikke like rask som Charles og kjører nok litt mer 'safe'. Men det er nok bare rykter som du sier. Charles har jo vært ryktet til Mercedes, og nå er plutselig Lewis ryktet til Ferrari for å være med Charles. Mye fram og tilbake.

Daily Mail er vel en av de verste sidene også, er de ikke?

Jeg har uansett null tro på det ryktet. Lewis og Mercedes har vært sammen for lenge, og nå gjør jo Mercedes såpass stor framgang at jeg tror ikke det å gå til Ferrari nødvendigvis er en oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Comma Chameleon said:

Leclerc har vært favoritten hele tiden, han er nok 2. raskeste bak Max på gridden. Charles er mye raskere enn Carlos når begge pusher. Problemet er vel at for at Ferrari skal kunne konkurrere med RB så har Charles måttet pushe bilen såpass at han alltid er på kanten til å kræsje. Sainz er ikke like rask som Charles og kjører nok litt mer 'safe'. Men det er nok bare rykter som du sier. Charles har jo vært ryktet til Mercedes, og nå er plutselig Lewis ryktet til Ferrari for å være med Charles. Mye fram og tilbake.

Daily Mail er vel en av de verste sidene også, er de ikke?

Jeg har uansett null tro på det ryktet. Lewis og Mercedes har vært sammen for lenge, og nå gjør jo Mercedes såpass stor framgang at jeg tror ikke det å gå til Ferrari nødvendigvis er en oppgradering.

Enig i at Leclerc nok har høyere potensiale, selv om jeg har vært imponert over Sainz' evne til å ta bra beslutninger under press, han minner litt om landsmannen Alonso der. 

Selv om Hamilton har nevnt at å kjøre for Ferrari er en barndomsdrøm, så tror jeg han ikke vil gjøre det hvis han ikke har helt gitt opp håpet om å vinne et mesterskap til. Ferrari er en karriære-dødare, se hva som skjedde med Alonso og Vettel der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 22.5.2023 den 14.49):

Sistnevnte har vært hakket mer stabil synes jeg

Carlos hadde mye dnf og merkelige feil i fjor. I år har han gjort det bra. 

 

Kalle Klo skrev (På 22.5.2023 den 15.09):

Ferrari er en karriære-dødare, se hva som skjedde med Alonso og Vettel der.

Morsomt det der. De er så stolte over racing arven sin og forteller ofte om hvor viktig det er å ha et formel 1 lag. For mange så er også Ferrari synonymt med formel 1, og mange noobs heier på Ferrari på grunn av dette. Men for meg blir de bare en gjeng med klovner. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (21 minutter siden):

6 ulike motorer fra 26 da eller? Heftig!

Jepp. Ford, Ferrari, Mercedes, Honda, Audi og Alpine/Renault. Så får vi se hva Porsche ender opp med...?

Det interessante med Red Bull/Honda/AM-affæren er at Honda i utgangspunktet ville trekke seg slik at Red Bull måtte finne en ny motorpartner. Og nå bråsnur plutselig Honda og skal være med videre allikevel. Det er vidt kjent at Red Bull er krevende/grådige å jobbe med, og at vilkårene Red Bull ville ha ikke ble godkjent av Honda som oppløste samarbeidet. Ford har nok føyd seg mer enn Honda for å få i land dette.

Uansett vil sesongen '26 snu opp ned på mye. Frem til den sesongen vil man se utvikling av det vi har i dag. Men i '26 vil man se en evolusjon med helt annerledes motorteknologi med redusert effekt på ytelse, økt KERS, mindre bråk fra bilene ( 😕 ) og økt andel e-drivstoff.

Ender vel til slutt med at Formel-e og Formel 1 slår seg sammen..

Lenke til kommentar

Hamilton avkreftet hvertfall hardt at han har vært i noe som helst prat med Ferrari i intervjuet i dag. Om det er sant eller ei får tiden vise, men han eller Leclerc ville ikke si noe om det annet enn at det ikke har vært noe prat om det. Men ryktene flyr hver gang noens kontrakt er i ferd med å gå ut. Leclerc sier det hadde vært en fantastisk asset til et hvert F1 team å ha Hamilton med, pga all erfaringen og alt de kunne lært av ham, men han er der han vil være og han syns og Sainz er en god teammate. Og Lewis er lojal til Mercedes enn så lenge. De kan jo ikke si noe annet til Sky Sports uansett, da vil det være på forsiden på alle tabloidene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...