BadCat Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober (endret) Toroprodukter fremstår som gammeldags. Få endringer siden 1976 og 80-tallet De tok bort noe av glutamatet for 10+ år siden. Hva de hadde på 60-talelt aner jeg ikke. Solgt videre til Orkla Foods i 2012, som pisker videre på en død hest. Da mener jeg ikke profittmessig, men at det smaker elendig og ikke er bra mat. Hvis det står Orkla på ei forpakning, setter jeg det tilbake i hylla, med svært få unntak. Endret 6. oktober av BadCat 1 1
Mr.M Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober BadCat skrev (13 minutter siden): Du ser nok at dette er ultraprosessert. Hvis du fremdeles er i tvil. interessant info. det er nok ikke sunt å utelukkende leve på ferdigmat, halvfabrikat eller ultraprosessert om man vil. forhåpentligvis balanserer man kostholdet med grønnsaker,frukt og fisk og hjemmelaget mat fra bunnen av.
BadCat Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober (endret) 4 minutes ago, Mr.M said: interessant info. det er nok ikke sunt å utelukkende leve på ferdigmat, halvfabrikat eller ultraprosessert om man vil. forhåpentligvis balanserer man kostholdet med grønnsaker,frukt og fisk og hjemmelaget mat fra bunnen av. Hvis alle spiser 5 Grandiosa i året, er det ikke et problem. Problemet er at noen spiser 0 og andre spiser mange. De som fyller opp fryseren hver gang det er på tilbud og lever av dette. De som alt for ofte, tilbud eller ei, ender med å ta en slik under armen i butikken fordi det er lettvint. Mange mangler også ferdighter til å lage noe som ikke bare skal varmes og serveres. Endret 6. oktober av BadCat
Jalla21 Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober BadCat skrev (46 minutter siden): Toroprodukter fremstår som gammeldags. Få endringer siden 1976 og 80-tallet De tok bort noe av glutamatet for 10+ år siden. Hva de hadde på 60-talelt aner jeg ikke. Solgt videre til Orkla Foods i 2012, som pisker videre på en død hest. Da mener jeg ikke profittmessig, men at det smaker elendig og ikke er bra mat. Hvis det står Orkla på ei forpakning, setter jeg det tilbake i hylla, med svært få unntak. Tja, det får du selvsagt lov til å mene selv om det fremstår ganske dumt gitt hele utvalget til Toro. Men med det store utvalget Toro har så er det selvsagt produkter som både er helt grei mat og som smaker bra. Som f.eks TORO Meksikansk Tomatsuppe. 3
Dubious Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Har funnet ut at det er billigere å kjøpe pizza fra restaurant enn å kjøpe frossen pizza. Rett og slett fordi det blir kjøpt og spist mindre. Så det er enda en matvaregruppe jeg har sluttet å kjøpe.
Jarmo Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober https://www.abcnyheter.no/stemmer/landbruket-i-norge-trenger-en-reform/1237389 1
Salvesen. Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Dubious skrev (21 minutter siden): Har funnet ut at det er billigere å kjøpe pizza fra restaurant enn å kjøpe frossen pizza. Rett og slett fordi det blir kjøpt og spist mindre. Så det er enda en matvaregruppe jeg har sluttet å kjøpe. Den trenger mer utdypning 😂 En porsjons pizza koster fort 150+ kroner. En liten frossen pizza koster jo bare noen tikroninger.
Dubious Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Salvesen. skrev (2 minutter siden): Den trenger mer utdypning 😂 En porsjons pizza koster fort 150+ kroner. En liten frossen pizza koster jo bare noen tikroninger. Tilogmed Coop sin pizza koster nå 30+. Problemet er at de ikke blir i fryseren så lenge fordi det er så lettvint å kaste de i ovnen. 40% på pizza? Kjøper jeg så blir det pizza hver dag. Jeg snakker om hele runde pizzaer. Betaler omtrent 220 kroner for en stor pizza som holder til flere måltid. Maks en gang i uken, og kun om jeg ikke kjøper søtsaker. de er på samme budsjett.
Salvesen. Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Dubious skrev (2 minutter siden): Tilogmed Coop sin pizza koster nå 30+. Problemet er at de ikke blir i fryseren så lenge fordi det er så lettvint å kaste de i ovnen. 40% på pizza? Kjøper jeg så blir det pizza hver dag. Jeg snakker om hele runde pizzaer. Betaler omtrent 220 kroner for en stor pizza som holder til flere måltid. Maks en gang i uken, og kun om jeg ikke kjøper søtsaker. de er på samme budsjett. Så når du kjøper en stor pizza så har du mer en 7 måltid? Om ikke så går ikke logikken din opp om denne 30 kroners pizzaen er ett måltid.
Sjørøver Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober BadCat skrev (6 timer siden): Toroprodukter fremstår som gammeldags. Få endringer siden 1976 og 80-tallet De tok bort noe av glutamatet for 10+ år siden. Hva de hadde på 60-talelt aner jeg ikke. Solgt videre til Orkla Foods i 2012, som pisker videre på en død hest. Da mener jeg ikke profittmessig, men at det smaker elendig og ikke er bra mat. Hvis det står Orkla på ei forpakning, setter jeg det tilbake i hylla, med svært få unntak. Toro har den beste risgrøten! Men den er alt for dyr. Doblet seg i pris på 7 år.
vidor Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Lager man en pizza, laks eller gryterett fra bunnen så er dette helt fint, men med en gang industrien gjør blir det ultraprosessert Noen av verstingene er E4xx stoffene. Oppdrettslaks er beviselig så full av dritt at det unngår jeg 100% Har selv vært tilknyttet bransjen, så vet et og annet som ikke er beregnet på offentligheten. Det brukes bl.a. Antioksidanter som ikke er beregnet på mat, men industri. POP (persistent organisert pollutants) ligger veldig mye høyere enn annen mat. Dette er tilgjengelig info du finne hvis du søker. Kun villaks på meg.
Dubious Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Sjørøver skrev (9 minutter siden): Toro har den beste risgrøten! Men den er alt for dyr. Doblet seg i pris på 7 år. Fjordland har blitt dyrere også. Normal pris var rundt 20 kroner, nå er det rundt 30 kroner og 20 kroner som tilbud. Til jul så dumper de prisen til under tieren, så er det utsolgt i flere dager.
BadCat Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Ta Bali Kyllinggryte for eksempel. Men tar bare ikke kyllingbryst til 140 kr og ødelegger det med en TORpedO.
Mr.M Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober tenkte å kjøpe et par av disse imorgen, som er mye for pengene er denne sunn/ok, eller ultraprosessesert/Djevelens Kokkemestre som er i sving?
vidor Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Bruk gjerne denne fast i starten når du handler, så kan du luke borte de produktene som ikke er bra for deg https://www.tryggmat.app Råder alltid fork til å spise hel, ren og fersk mat. "If man made it, don't eat it." Når du går butikken igjennom etter sømmene, så luker du fort ut mye industriell mat som er negativ for deg. 2
Simen1 Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober (endret) Alt utenom det du dyrker i din egen kjøkkenhage for hobby er industriell mat. Det kan da ikke være så ille at alle som ikke har kjøkkenhage spiser 100% negativ mat bare fordi den er produsert av matindustrien? @Mr.M Det står torsk på pakken og da er den godkjent fra meg! Torsk betyr mest sannsynlig fisket i Norske farvann og produsert i Norge under våre lover og regler. Det stoler jeg på. Men ja, makaroniene er ultraprosessert: presset hvetedeig gjennom en dyse og kappet i små rørdeler = ultraprosessering. Jeg tror ikke du skal ta det så tungt. God middag! Endret 7. oktober av Simen1 1
vidor Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober 1 hour ago, Simen1 said: Alt utenom det du dyrker i din egen kjøkkenhage for hobby er industriell mat. Det kan da ikke være så ille at alle som ikke har kjøkkenhage spiser 100% negativ mat bare fordi den er produsert av matindustrien? Nja. Bevisene begynner å bli veldig klare, men det masse folk som nekter å se i den retningen fordi det er for lønnsomt. Det grelleste eksemplet er at Melange beviselig påførte det norske folk hjerte/karproblemer via transfett de 100% visste om før de ble pålagt å endre det. Ser jeg en Melangereklame nå så får jeg ubehag. Kan love deg at industrien tenker stort sett kun penger. Finner du noen som vil gjøre noe med dette fryses de ut og man er tilbake til de samme gamle. Det eneste som fungerer i praksis er grasrotarbeid og at folk blir klar over dette. Heldigvis begynner dette å skjer mer og mer, men det tar fremdeles lang tid.
trikola Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Hysteriske tilnærminger er sjelden av det gode. Jeg kan love deg at folks ernæring/helse/levealder vil stort sett lide om vi avviklet industriell matproduksjon. 1
freedomseeker Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nortura-varsel-dyrere-kjott-og-egg-fra-nyttar/s/5-95-2656672
BadCat Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober "Maten" i norske butikker er et bedrag. Primar Ekte Bacalao Original Alle som vet forskjell på bak og frem på en fisk vet at Bacalao lages av klippfisk av skrei, ikke av Alaska Pullock. At dette er en original er også en fornermelse. Ja, det er originalen av deres skvip, ikke av Bacalao. Dette smaker tamt of flatt av potet, olje og tomat. Det smaker langt fra hvordan Bacalao skal smake. Folk er både smak- og sanseløse da dette produktet nekter å forsvinne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå