Gå til innhold

HBO Max: The Last Of Us


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har allerede sett hele sesongen, som HBO sendte ut til oss anmeldere. Er også fan av spillet til Neil Druckman og Co. 

Personlig elsket jeg den. Pedro Pascal får endelig gjort noe seriøst skuespill igjen etter Narcos/Game of Thrones, og elsker hvordan han fanger Joel både når det kommer til de mørke og lettere øyeblikkene. Bella Ramsey er virkelig Ellie, og en av de siste episodene av sesongen så er Ramsey så fenomenal. 

Men også episoden rundt Bill (Nick Offerman), er allerede en garanti for årets beste TV-episoder med så sterkt manusarbeid, kul regi og ikke minst samspillet mellom Offerman og Murray Bartlett. Fy faen jeg gleder meg til å få se den episoden på nytt. 

Den svakeste episoden for meg personlig var episoden basert på en del av spillet fra 2013, nemlig Left Behind-historien som handler om Ellie og Riley (Storm Reid). Men det er også flere ting som er bra med den episoden likevel. Ingen dårlig episode.  

Men dette er seriøst god adapsjon, og jeg elsker at de faktisk ikke kødder med materiale. De gjør ingen drastiske endringer fra historien i spillet, og ingenting som får det til å være mindre The Last of Us slik jeg kjenner fra spillet. 

En av redaktørene min skrev også en anmeldelse. 

https://www.tbatba.no/the-last-of-us-anmeldelse/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Det er ikke noe must å ha spilt spillet for å se serien, men hvis du vil ha maks utbytte av spillet vil jeg anbefale å spille det først.

Jeg føler det blir motsatt. Da vet man jo hva som skjer? 

Jeg ser serien, så skal jeg spille spillet, og så kanskje se serien på nytt før en sesong to.

Tipper det blir mer enn en sesong så populær som den er nå 

Lenke til kommentar

Jeg har spilt spillene, masse, og det er ingenting (av viktighet) fra spillet som blir borte i noen av episodene så langt. (Snarere tvert imot egentlig, siden det er to forskjellige medium) Syntes det er veldig interessant å høre at så mange som har null forhold til spillene liker serien så godt - da er den jo lagd på en riktig måte.

Forøvrig litt artig. Ser når noe Last of Us relatert har kommet ut.

image.png.d9d34dddb757666a8ed1658f088e09e3.png

 

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (4 timer siden):

Har heller ikke spilt spillene, så aner ikke om jeg går glipp av noe. Har heller ikke tenkt å spille dem senere heller (driver ikke med sånt). Men, bare basert på to episoder, er det ikke så mye som tilsier at dette er basert på et spill. 

Du går ikkje glipp av noko som helst med å ikkje ha spelt spela. Utruleg nok så framstår serien nesten som live action versjon av spelet. Spelet hadde mange cinematiske sekvensar, og utanom dei reine actionsekvensane så gjekk mykje av speletida til å traske rundt og utforske omgivnadane medan Ellie dilta etter med kommentarar og småprat. Så serien er ganske så representativ for spelet. 

Det er nokre mindre endringar og tillegsscener (introen i episode 1 og 2) er ikkje henta direkte frå spelet, i tillegg har serien utbrodert spelet litt, men sjølve serien framstår sålangt som blåkopi av handlinga i spelet, heilt ned til identiske scener og dialog i enkelte tilfeller. 

Lenke til kommentar

Har sett glimt av det siste spillet når ungene har spillt. Og nå har de "tvunget" meg til å se serien. Personlig ville jeg ventet og sett hele sammenhengende, men ungene vil ikke vente. Serien er bra. Har vel kanskje fått nok av zombie-filmer og serier nå, men kommer til å fortsette å se. Ville gitt terningkast 4 og sagt den var noe opphauset, men de to jeg ser den med vil nok gi en 6'er eller 5,5. Mulig jeg skal teste spillet etterhvert.

Lenke til kommentar

Vil si det ikke har noe å si om man har spilt spillet eller ikke. Men har du playstation og ikke har spilt noe av TLOU, så ville jeg ha gjort det, før eller etter serien spiller ingen rolle.

Lurer på hvordan di legger det opp med sessonger osv. Om di runder av første spillet i S1 og starter med TLOU2 i S2 eller om Først spillet er dratt utover flere sessonger.

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Paccoo said:

Lurer på hvordan di legger det opp med sessonger osv. Om di runder av første spillet i S1 og starter med TLOU2 i S2 eller om Først spillet er dratt utover flere sessonger.

Liten spoiler kanskje (thumbnail fra sisteepisoden fra IMDB):
 

Spoiler

 

Folk som har spilt spillet kjenner nok igjen scena det ser VELDIG ut som dette bildet er fra.

image.png.24b6b4779b1e78a43610cf309d53dea1.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...