Gå til innhold

Lei av alt frekkheten i kvinneguiden


Shre98

Anbefalte innlegg

sofiemyr skrev (1 time siden):

jeg har bra score der men opplever det samme som trådstarter - kanskje jeg begynner å bli for gammel for internett ;) 

Jeg trodde det var litt eldre og  modne folk på kg men måten de svarer på bak anonym knappen eller ikke får det meg til å lure at det er ungdoms skole forum. Så mye makan til frekkhet og henger seg sikkelig opp på bare litt skrivefeil.. og egentlig alt. Ja man skal få ha sine meininger men det trenger ikke til å skrive masse stygge kommentarer til trådstartere. Husker jeg skrev på et tråd som ble slettet som handlet om at jeg og samboer var uenige om gamings rommet skulle være, og føltes ut som var 2 verdens krig i hele tråden.. jeg forsvarte meg selv på disse stygge og unødvendige kommentarer som

«Ja dere vil jo slå opp snart uansett»

«Kanskje trådstarter er en 14 åring med dysleksi» og mye mer frekt

og selvfølge får jeg hets og at jeg var den store stygge ulven når jeg forsvarte meg. Nei ferdig med kg! 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (6 minutter siden):

Ja enig, har vært mye på KG og trives for så vidt ok der, men kan ikke fatte at folk orker å starte tråder om ømtålige personlige tema der da det alltid dukker opp frekke ABer med mindre tråden er på et underforum der det ikke er lov med AB. :( 

Jeg forstår at noen vil lufte det ut, og det må man få lovt så klart, trodde folk var en modne nok til å la være, men så mange spydige og hjerteløse mennesker der inne.. er mer en sikker på at de aldri kunne ha sagt dette de skriver i trådene til trådstartere osv i personlig, gjeng me pyser.

verste er at moderatorene der gjør ikke noe med disse som angriper trådstarteren MEN velger å utvise trådstarter, så disse folka kan forsette med hets og brukerangrep hos andre sine tråder.. sykt

Lenke til kommentar
Shre98 skrev (48 minutter siden):

Trådene første jeg nevner blir sletta så kommer det at man ikke har tilgang til disse lengre nå.. 

men må man ha eksempel? 

Ja.

Hvis jeg skal kommentere påstandene dine må jeg vite hva tema er og hvordan argumentasjonen har vært. Deretter kan jeg konkludere hvem som har mest rett eller hvem som er mest usaklig. Konklusjonen kan bli til din fordel eller din disfavør.

Nå ligger påstandene dine på nivået «alle andre er dumme»…..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Shre98 skrev (1 time siden):

Jeg forstår at noen vil lufte det ut, og det må man få lovt så klart, trodde folk var en modne nok til å la være, men så mange spydige og hjerteløse mennesker der inne.. er mer en sikker på at de aldri kunne ha sagt dette de skriver i trådene til trådstartere osv i personlig, gjeng me pyser.

verste er at moderatorene der gjør ikke noe med disse som angriper trådstarteren MEN velger å utvise trådstarter, så disse folka kan forsette med hets og brukerangrep hos andre sine tråder.. sykt

Den greia med anonyme er det store problemet med KG, hadde de gjort det umulig å poste anonym annet enn i underforum for type alvorlige problemer der man ikke ønsker å kunne identifiseres ville nok KG lignet mye mer på diskusjon.no.

Det er en del tenåringer på KG, men de fleste tenåringene der som ikke er anonyme er veldig snille og hyggelige :) 

Har dog en sterk følelse av at spesielt seksualitetsforumet på KG stort sett brukes av fjortisgutter :D 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (34 minutter siden):

 

Nå ligger påstandene dine på nivået «alle andre er dumme»…..

Uenig, @Shre98 skildrer et reelt problem på KG som mange brukere der har lagt merke til og mange brukere der veldig gjerne vil at det skal gjøres noe med.

Gå inn på KG og se, så vil du garantert oppdage flere eksempler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (6 minutter siden):

hadde de gjort det umulig å poste anonym annet enn i underforum for type alvorlige problemer der man ikke ønsker å kunne identifiseres ville nok KG lignet mye mer på diskusjon.no.

Tja. Jeg har klikket meg litt rundt der, og jeg syns ikke det virker noe bedre i foraene der det skrives med brukernavn heller. Bortsett fra at da er spydighetene og personangrepene som regel rettet mot offentlige personer (politikere og kjendiser) i stedet for andre brukere. 

Egentlig et ganske utrivelig nettsted. Jeg skjønner ikke at det er så mye trafikk der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Tja. Jeg har klikket meg litt rundt der, og jeg syns ikke det virker noe bedre i foraene der det skrives med brukernavn heller. Bortsett fra at da er spydighetene og personangrepene som regel rettet mot offentlige personer (politikere og kjendiser) i stedet for andre brukere. 

Egentlig et ganske utrivelig nettsted. Jeg skjønner ikke at det er så mye trafikk der.

Ja, utrolig mye spydighet og personangrep mot offentlige personer, selv under brukernavn, også legitimeres det fordi "det er offentlige personer som selv har valgt å være i rampelyset så de må tåle diskusjon". Hadde det vært saklig diskusjon om viktige samfunnstemaer så kunne jeg vært enig, men når det går på å spekulere og spre rykter om psykisk sykdom hos offentlige personer, som de selv ikke er åpne om, når det skrives ting som hvor stygge noen er og når det f.eks skrives "bortskjemte lille pike" til ei som nettopp mistet faren sin til benmargskreft, så merker jeg at dette ikke er ok. Bare fordi folk er offentlige betyr ikke dette at man bare kan kan drite i normal folkeskikk og behandle folk uten respekt. På samme måte som man skal kunne diskutere her uten å gå til personangrep på hverandre. Stygg hets fører aldri noe til endring, bare at folk blir lei seg

Dette er ekstremt problematisk. Ved å tillate Rampelyset på KG, i hvert fall slik det er i dag, gir vi et signal om at man tillater hets- og mobbekultur. 

Nesten ingenting av det som er drøyt modereres vekk, men når du forsøker å si ifra dette er destruktivt og man kommer med et konstruktivt forslag om å heller tillate diskusjon rundt kritikkverdige fenomener rundt influencere generelt (f.eks sharenting) i stedet for å diskutere enkeltpersoner , så får du ikke svar fra moderatorene der og hele tilbakemeldingstråden du kommenterer i blir slettet uten forvarsel, i stedet for at innleggene mellom 2 brukere som endte i personangrep (ikke noe jeg involverte meg i) bare kunne blitt slettet. Jeg opprettet bruker på KG for å komme med denne tilbakemeldingen, men ba om å bli slettet etter en uke fordi jeg gidder ikke når det skal være sånn 🙃 da holder jeg meg på vårt eget forum der jeg selv kan være med å forme forumet på en konstruktiv måte 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (12 minutter siden):

Vært liten aktivitet der siste årene.

Så idiotiske moderatorer de har der er det neppe rart at det forumet (freak) går dukken. Var der omtrent fra starten men ble utestengt av en moderator som tydeligvis skulle hevde seg (min pikk er større..)!

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Woff said:

Så idiotiske moderatorer de har der er det neppe rart at det forumet (freak) går dukken. Var der omtrent fra starten men ble utestengt av en moderator som tydeligvis skulle hevde seg (min pikk er større..)!

Tja.. Jeg synes det er berømmelig at de forsøker å holde høyt nivå på innleggene, at det ikke bare blir masse dunning-kruger-rot (ikke rettet mot deg), men samtidig synes de å ha priset seg ut av det proverbielle markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Woff said:

Så idiotiske moderatorer de har der er det neppe rart at det forumet (freak) går dukken. Var der omtrent fra starten men ble utestengt av en moderator som tydeligvis skulle hevde seg (min pikk er større..)!

Alderen varierer nok den god del, og med den også vanligvis modenheten.

Det skjer noe med unge folk som plutselig får makt og samtidig er anonyme. Det at de er rusavhengige i tillegg er ikke akkurat til hjelp.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (5 minutter siden):

Alderen varierer nok den god del, og med den også vanligvis modenheten.

Håper det var moderatorene du svarte om.. Jeg var vel selv for gammel til å delta der, men har jo masse erfaringer både med pyro-teknikk og medikamenter igjennom et eksplosivt og langt? liv! 🙂 Tror faktisk jeg bidro positivt der som de fleste andre steder, men det var nok en som skulle kverulere og vise seg.. 

Lenke til kommentar
Entern skrev (På 10.1.2023 den 7.17):

Har du slutta på KG? 😢 det var trist å høre ☹️ Du er jo alltid hyggelig og morsom 🙂

Jeg har vært utestengt igjen, kommer vel tilbake dit i kveld eller morgen.

Der var du jo @Entern  😀 har savnet deg siden jeg kutta ut KG  ble bare bråk med AB Folk osv jo takk takk hyggelig du også Entern :) du har vært utestengt igjen ja :( @Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) er også her :) mangler bare Cid++++  så er vi komplette :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 10.1.2023 den 11.02):

Hvis jeg skal kommentere påstandene dine må jeg vite hva tema er og hvordan argumentasjonen har vært. Deretter kan jeg konkludere hvem som har mest rett eller hvem som er mest usaklig..


Hva med å bare avstå, dersom tråden ikke oppfyller dine rigide kriterier, det er ingen som har bedt deg leke dommer for hvem som har mest eller minst rett på et annet forum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
0laf skrev (8 timer siden):


Hva med å bare avstå, dersom tråden ikke oppfyller dine rigide kriterier, det er ingen som har bedt deg leke dommer for hvem som har mest eller minst rett på et annet forum.

Enhver seriøs debatt krever dokumentasjon og eksempler. Det er ikke et rigid krav, men et kvalitetsstempel…..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 timer siden):

Enhver seriøs debatt krever dokumentasjon og eksempler..


Dersom du tror anonyme bruker på ett nettfora skal supplere deg med lenker og spesifikke eksempler, jeg tror jeg dessverre du har valgt feil medium for de seriøse debattene dine.

Ønsker du mer informasjon om Kvinneguiden, som er det trådstarter er misfornøyd med, så bør det være trivielt å finne forumet gjennom et Google-søk. Så kan du heller komme tilbake med "konklusjonene" dine når du faktisk vet hva du svarer på.

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Burde blitt kallet forum.karenguiden.no. Tror det har med at det er en del av kvinneguiden var alltid ment for et linktjeneste for jenter og kvinner i alle aldre.

Når de da startet et forum, så sier det seg sjøl at det er kvinnegreier det handler om. Det er normale folk som snakker som normale folk, det er bare det at normalen suger.

Det fleste her er nok litt mer oppegående enn folk flest, men på grunn av Dunnig-Kruger effekten så undervurderer de fleste her det. Husk Dunning-Kruger effekten går begge veier. Lure folk undervurderer seg, mens litt mindre(les normale) lure overvurderer seg.  

Ha litt respekt for normale folk, de vet ikke bedre stakkars!

/satire

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...