Gå til innhold

Sony sier det skal bli lettere å få tak i PlayStation 5 i 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåka skrev (1 time siden):

Er vel snart på tide med Pro og slim utgaver, så PS 6 om 1-2 år.

Tvilar på me ser PS6 om 1-2 år.

PS1: 1994
PS2: 2000 (6 år)
PS3: 2006 (6 år)
  PS3 S: 2009 (3 år)
  PS3 SS: 2012 (6 år)
PS4: 2013 (7 år)
  PS4 S: 2016 (3 år)
  PS4 P: 2016 (3 år)
PS5: 2020 (7 år)

PS6: 2026-27???

Endret av Zeph
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåka skrev (23 timer siden):

Er vel snart på tide med Pro og slim utgaver, så PS 6 om 1-2 år.

Mtp den heller middelmådige forbedringen RDNA3 fikk med ray-tracing og AI ytelse så tipper jeg vi ikke vil se en Pro model før med RDNA4 om en 2 års tid, hvis det blir en Pro model denne generasjonen da. Det nytter ikke å bare kaste på en masse transistorer i en konsoll mtp strømforbruk/varme, støy,  formfaktor og ikke minst pris. Spesielt nå som pris per transistor ikke går ned med prosess krymping, det er nettopp derfor MS lanserte XBSS samtidig med XBSX, dem så ikke en fremtid der dem kunne redusere prisen med en XBSX slim nevneverdig.

Det blir spennende å se når gen 10 kommer, men det vil nok drøye, bl.a mtp hvor lang tid det tar å utvikle AAA spill nå. Jeg vil tippe Sony, MS og spillutviklere forøvrig vil ihvertfall ha mer enn et spill hver seg som virkelig utnytter current-gen før next-gen kommer.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært rikmann hadde jeg skaffet PS5 for eksklusivene, men holder meg til Series X inntil det skjer, med Xbox, PC og Switch i hus har jeg det jeg trenger. :D Gamepass er en godsend, og håper vi får uttelling for alle oppkjøpene til MS i år. Liker Series X veldig godt, spesielt kontrolleren som jeg synes er mye bedre enn Playstation sin å bruke. Men Sony har bra med eksklusiver, det skal de ha. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev:

Hadde jeg vært rikmann hadde jeg skaffet PS5 for eksklusivene, men holder meg til Series X inntil det skjer, med Xbox, PC og Switch i hus har jeg det jeg trenger. :D Gamepass er en godsend, og håper vi får uttelling for alle oppkjøpene til MS i år. Liker Series X veldig godt, spesielt kontrolleren som jeg synes er mye bedre enn Playstation sin å bruke. Men Sony har bra med eksklusiver, det skal de ha. :)

Ettersom du har PC, vil det ikke være mer fornuftig å kjøpe PS5 enn XSX? Eksklusivene på XSX får man jo også på PC. Samme kan ikke sies om PS5, selv om det bedrer seg på den fronten også. Har selv PS5, PC og Switch, så føler jeg får tilgang til alt jeg trenger.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (49 minutter siden):
fnwilborn skrev (På 7.1.2023 den 19.12):

Hadde jeg vært rikmann hadde jeg skaffet PS5 for eksklusivene, men holder meg til Series X inntil det skjer, med Xbox, PC og Switch i hus har jeg det jeg trenger. :D Gamepass er en godsend, og håper vi får uttelling for alle oppkjøpene til MS i år. Liker Series X veldig godt, spesielt kontrolleren som jeg synes er mye bedre enn Playstation sin å bruke. Men Sony har bra med eksklusiver, det skal de ha. :)

Vis sitat  

Ettersom du har PC, vil det ikke være mer fornuftig å kjøpe PS5 enn XSX? Eksklusivene på XSX får man jo også på PC. Samme kan ikke sies om PS5, selv om det bedrer seg på den fronten også. Har selv PS5, PC og Switch, så føler jeg får tilgang til alt jeg trenger.

Nei, ikke i det hele tatt. PC og konsoll egner seg til ulike typer spill, og med gamepass er PC og Xbox en perfekt kombo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (32 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt. PC og konsoll egner seg til ulike typer spill, og med gamepass er PC og Xbox en perfekt kombo. 

Du vet du kan koble hvilke som helst kontrollere og skjerm til en PC ja? Er ingenting som hindrer deg i å koble deg til samme skjerm og kontroller som du bruker til XSX.

Men altså, for all del, jeg foretrekker selv konsoll, rett og slett på grunn av enkelheten. Men når man først skal kjøpe kun 1 konsoll, så er det jo smartere å kjøpe PS5, all den tid de få eksklusivene til XSX også kan spilles på PC. Du går altså ikke glipp av noen spill. Men det gjør du om du kun kjøper XSX.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (40 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt. PC og konsoll egner seg til ulike typer spill, og med gamepass er PC og Xbox en perfekt kombo. 

Tenker det samme selv. Jeg har samme combo som deg. Spiller mest på konsoll, men bruker PC til andre typer spill som f. eks Age of Empires og World of Warcraft. Av og til til Game Pass spill med cross-progression.

Dog godt mulig jeg kjøper PS5 i år. Jeg har kjøpestopp på elektriske duppeditter akkurat nå, men vi får se hva som skjer til høsten.

Endret av Mr. Pants
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (40 minutter siden):

Du vet du kan koble hvilke som helst kontrollere og skjerm til en PC ja? Er ingenting som hindrer deg i å koble deg til samme skjerm og kontroller som du bruker til XSX.

Men altså, for all del, jeg foretrekker selv konsoll, rett og slett på grunn av enkelheten. Men når man først skal kjøpe kun 1 konsoll, så er det jo smartere å kjøpe PS5, all den tid de få eksklusivene til XSX også kan spilles på PC. Du går altså ikke glipp av noen spill. Men det gjør du om du kun kjøper XSX.

Det var da svært så nedlatende. Har selvsagt kontroller tilgjengelig for pc. Men bruker sjelden kontroller til spill jeg har der.  Fokuserer på tung strategi. Jeg opplever at jeg får det beste av to (tre) verdener med PC, Series X og Switch. Du vet konsollkrig hører til fortiden, sant? Kanskje jeg får meg PS5 på sikt. Men har så det holder allerede egentlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (35 minutter siden):

Du vet konsollkrig hører til fortiden, sant?

Hvem er det som er nedlatende nå da?

For all del, du står fritt til å velge selv. Valget gir bare lite mening for meg, spesielt siden du har PC og du har lyst å spille PS5-exclusives. Du ga ingenting inntrykk av at du visste (eller tenkte på) at du kan koble hva som helst til PC. Derav min "nedlatenhet".

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (40 minutter siden):

Hvem er det som er nedlatende nå da?

For all del, du står fritt til å velge selv. Valget gir bare lite mening for meg, spesielt siden du har PC og du har lyst å spille PS5-exclusives. Du ga ingenting inntrykk av at du visste (eller tenkte på) at du kan koble hva som helst til PC. Derav min "nedlatenhet".

Jeg skrev Sony har bra eksklusiver. Jeg sa ikke noe mer enn det. For all del, flere spill der jeg kunne tenkt meg å prøve en dag, men jeg har nok som det er. Xbox og pc sammen gir masse mening, i og med at de er to helt ulike opplevelser. Synes det er...interessant hvordan du mener jeg ikke har tenkt gjennom valget mitt. Om du skulle mene det er relevant, så har jeg hatt både ps2 og ps3, men da nye generasjonen kom var det åpenbart at pc og xbox var perfekt, mye pga gamepass. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev:
Gringorilla skrev (40 minutter siden):

Hvem er det som er nedlatende nå da?

For all del, du står fritt til å velge selv. Valget gir bare lite mening for meg, spesielt siden du har PC og du har lyst å spille PS5-exclusives. Du ga ingenting inntrykk av at du visste (eller tenkte på) at du kan koble hva som helst til PC. Derav min "nedlatenhet".

Jeg skrev Sony har bra eksklusiver. Jeg sa ikke noe mer enn det. For all del, flere spill der jeg kunne tenkt meg å prøve en dag, men jeg har nok som det er. Xbox og pc sammen gir masse mening, i og med at de er to helt ulike opplevelser. Synes det er...interessant hvordan du mener jeg ikke har tenkt gjennom valget mitt. Om du skulle mene det er relevant, så har jeg hatt både ps2 og ps3, men da nye generasjonen kom var det åpenbart at pc og xbox var perfekt, mye pga gamepass. 

Hvordan er det ulikt å spille halo infinite med en kontroller, på en xbox koblet til et tv, og det å spille halo infinite med en kontroller, på en pc koblet til samme tv?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
fnwilborn skrev (35 minutter siden):

Du vet konsollkrig hører til fortiden, sant?

Hvem er det som er nedlatende nå da?

For all del, du står fritt til å velge selv. Valget gir bare lite mening for meg, spesielt siden du har PC og du har lyst å spille PS5-exclusives. Du ga ingenting inntrykk av at du visste (eller tenkte på) at du kan koble hva som helst til PC. Derav min "nedlatenhet".

Enig med deg at den "logiske" løsningen på papiret vil være å velge ps5/pc fremfor XsX/pc. Dog er det jo et godt poeng at har man begge, så trenger man egentlig kun et gamepass (ultimate dog til 30kr ekstra), så kan man enkelt veksle mellom 55'tommern og monitoren🙂 Selv tenkte jeg at når jeg fikk meg pc for 2 år siden trengte jeg kun pc mtp gamepass, men endte likefullt opp å kjøpe series x etterhvert også (i tillegg til ps5/switch)! Kan kidsa bruke den mens jeg spiller pc, og jeg kan slenge meg i sakkoen når jeg føler for noe Forza. Folk har ulike behov og sweetspots som passer de🙂
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...