Gå til innhold

Sony sier det skal bli lettere å få tak i PlayStation 5 i 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fnwilborn skrev (10 timer siden):

Hvorfor skulle jeg spille begge steder for det? 

Poenget var at du påstår du må ha en xbox da du foretrekker å bruke kontrollere i enkelte spill.

Så påstår du at det ikke bare er å spille de spillene på en pc, med en kontroller, for opplevelsen på en konsoll er helt annerledes. 

Da lurer jeg på hva som skiller dem, om du spiller samme spill, med samme kontroller, på samme tv, på samme sted.

Eneste forskjellen skulle være menyene du må gjennom for å starte spillet, og det virker ikke akkurat som et godt argument for å velge å ha en xbox i tillegg til pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok PS5 kommer til å leve temmelig lenge, i.o.m at det er så sabla dyrt å nyutvikle for den og det tar veldig lang tid før titlene er ferdiglaget og kommer på markedet. Har en PS5 stående, men føler det mest er en maskin for forbedrede PS4-titler, da det er for få PS5-titler jeg har lyst å kjøpe, selv over 2 år etter lansering.

Joda, det er kommet greit med PS5 titler på markedet, men det er ingen jeg virkelig har lyst på som er "eksklusiver". Har allerede Horizon II, og det hadde nedlastbar PS5-versjon fra PS4-disc.

Ser vel egentlig mest etter hva som gjorde PS4 så bra, men tror litt at den gullalderen er hovedsakelig over, hvis ikke de kommer knallsterkt tilbake noe senere.

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Poenget var at du påstår du må ha en xbox da du foretrekker å bruke kontrollere i enkelte spill.

Så påstår du at det ikke bare er å spille de spillene på en pc, med en kontroller, for opplevelsen på en konsoll er helt annerledes. 

Da lurer jeg på hva som skiller dem, om du spiller samme spill, med samme kontroller, på samme tv, på samme sted.

Eneste forskjellen skulle være menyene du må gjennom for å starte spillet, og det virker ikke akkurat som et godt argument for å velge å ha en xbox i tillegg til pc.

Per, du lyver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (23 timer siden):

PC og konsoll egner seg til ulike typer spill

 

fnwilborn skrev (22 timer siden):

Har selvsagt kontroller tilgjengelig for pc. Men bruker sjelden kontroller til spill jeg har der.  Fokuserer på tung strategi.

 

fnwilborn skrev (20 timer siden):

Xbox og pc sammen gir masse mening, i og med at de er to helt ulike opplevelser. 

 

Du kan påstå at andre lyver, men når man kan lese det du påstår så blir det litt rart...

 

Igjen var spørsmålet, hva er forskjellen mellom en konsoll og en pc koblet til samme tv, om begge spiller samme spill, og begge bruker samme kontroller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

 

 

 

Du kan påstå at andre lyver, men når man kan lese det du påstår så blir det litt rart...

 

Igjen var spørsmålet, hva er forskjellen mellom en konsoll og en pc koblet til samme tv, om begge spiller samme spill, og begge bruker samme kontroller?

Da oppfordrer jeg deg til å lese det du siterer. Svaret ligger der. Jeg driver ikke leseforståelseskurs. 

Endret av fnwilborn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev:
Iki skrev (16 minutter siden):

 

 

 

Du kan påstå at andre lyver, men når man kan lese det du påstår så blir det litt rart...

 

Igjen var spørsmålet, hva er forskjellen mellom en konsoll og en pc koblet til samme tv, om begge spiller samme spill, og begge bruker samme kontroller?

Da oppfordrer jeg deg til å lese det du siterer. Svaret ligger der. Jeg driver ikke leseforståelseskurs. 

Eneste svaret er at du gjør deg vanskelig. At du nekter å laste ned ulike spill på samme pc da den kun kan brukes til bestemte spill.
Lenke til kommentar
Iki skrev (35 minutter siden):

Eneste svaret er at du gjør deg vanskelig. At du nekter å laste ned ulike spill på samme pc da den kun kan brukes til bestemte spill.

Jeg gidder  egentlig ikke legge det ut ord for ord igjen for en som bare er ute etter å krangle for krangelens skyld. Du er et trist menneske. 

Men for siste gang, som jeg skrev i det DU siterte:

PC og konsoll passer til ulike spill

Jeg trives med enkelte spillsjangre på PC (nevnte eksempel i storstrategi).

PC og Xbox gir ulike opplevelser, eksemplifisert over, og - for å skrive dette ut i DETALJ til en som ikke kan bruke hodet - også i form av hvor(dan) man sitter. 

Les dette, nøye. Og slutt å være vanskelig. Jeg gidder ikke bruke mer tid på slikt tull. Er du virkelig så sneversynt at du ikke kan se at folk liker ulike ting?

Endret av fnwilborn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (1 time siden):

PC og konsoll passer til ulike spill

Jeg trives med enkelte spillsjangre på PC (nevnte eksempel i storstrategi).

PC og Xbox gir ulike opplevelser, i form av hvor(dan) man sitter. 

Igjen. Du sitter i samme stol. Du bruker samme kontroller for å styre spillet. Du er koblet opp på samme tv. 

Den eneste forskjellen er at du må starte spillet i en annen meny, enten ved å dobbeltklikke en enkelt gang på symbolet i Windows eller ved at du trykker på en knapp på kontrolleren.

Selve spillopplevelsen vil være 100% den samme.

Spillene du selv påstår ikke kan spilles på konsollen, altså strategi spillene dine, vil du fortsatt kunne spille med mus og tastatur på datamaskinen. 

Det er du som ikke skjønner at man kan koble datamaskinen til tv, at denne kan stå på tv benken, og at du kan spille Forza eller hva det måtte være på denne, med en xbox kontroller, på nøyaktig samme måte som du kan med en xbox.

Jeg spurte deg hvorfor du mente dette ikke var mulig, men du kunne ikke svare, du valgte heller å påstå at det var helt ulike opplevelser. 

Endret av Iki
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommer jo veldig an på hardware og hvordan spillet er optimalisert på PC da, mange spill som kjøres bra på konsoll men crap på PC dessverre. Så kan fort plutselig bli ekstra styr med ting på PC, så forstår de som velger konsoll. 

I teorien så er det bare å trykke en knapp på kontrollern for steam big picture, velge spill også er man igang. Men ofte havner den på feil skjerm eller ikke husker lyd instillingene osv, så må man styre med pcn lell. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo litt sært at en person som har vært på forumet her i mange år, har tusenvis av innlegg, har tre ulike plattformer og ser ut til å ha relativt god greie på spill skal bli belært om ting han 99% sikkert visste om fra før. Og deretter må stå til rette for at han har en subjektiv mening om hva slags plass konsoll og PC har i hjemmet hans. Det er jo det.

Grimbeorn skrev (8 timer siden):

I tillegg er det ikke alle som vil ha et PC-kabinett stående i stua, eller som vil koble opp PC på oled TVen.

Mange bruker nok det klassiske PC oppsettet med monitor, mus, tastaur, pult og kontorstol og har konsollen koblet opp på TV i stua for sofaspilling med kontroller.

Det er akkurat sånn jeg har det hjemme hos meg. PC-en står dessuten i et annet rom i den andre enden av leiligheta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 9.1.2023 den 12.52):

Du vet du kan koble hvilke som helst kontrollere og skjerm til en PC ja? Er ingenting som hindrer deg i å koble deg til samme skjerm og kontroller som du bruker til XSX.

Men altså, for all del, jeg foretrekker selv konsoll, rett og slett på grunn av enkelheten. Men når man først skal kjøpe kun 1 konsoll, så er det jo smartere å kjøpe PS5, all den tid de få eksklusivene til XSX også kan spilles på PC. Du går altså ikke glipp av noen spill. Men det gjør du om du kun kjøper XSX.

Dette er vel i grunn den mest fleksible veien å gå i grunn. Jeg har en SX i hus i tillegg til en godt over snittet PC+PS5. Ja og Switch da, men den har jeg knapt brukt på noen år.  Kan med hånden på hjertet si at Series X i grunn er bortkastede penger så langt, og Microsoft har jo ikke evnet å komme med særlig mange spill enda  heller. Men i år er altså året hvor Xbox skal skinne...sies det. 

 Feiende flott konsoll, god kontroller og Gamepass er virkelig mye for pengene når sant skal sies, men for min del blir det bare ekstra luksus :)

Dere som går og gnager om Pro konsoller og en ny generasjon kan virkelig ikke ha oppfattet virkeligheten og det som har vært hverdagen de siste årene eller? 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev:
Iki skrev (35 minutter siden):

Eneste svaret er at du gjør deg vanskelig. At du nekter å laste ned ulike spill på samme pc da den kun kan brukes til bestemte spill.

Jeg gidder  egentlig ikke legge det ut ord for ord igjen for en som bare er ute etter å krangle for krangelens skyld. Du er et trist menneske. 

Men for siste gang, som jeg skrev i det DU siterte:

PC og konsoll passer til ulike spill

Jeg trives med enkelte spillsjangre på PC (nevnte eksempel i storstrategi).

PC og Xbox gir ulike opplevelser, eksemplifisert over, og - for å skrive dette ut i DETALJ til en som ikke kan bruke hodet - også i form av hvor(dan) man sitter. 

Les dette, nøye. Og slutt å være vanskelig. Jeg gidder ikke bruke mer tid på slikt tull. Er du virkelig så sneversynt at du ikke kan se at folk liker ulike ting?

Har samme kombo selv. Ikke at jeg har noe imot ps5, da jeg har hatt alle generasjoner PlayStation, psp og vita. Grunnen er hos meg også at gamepass er konge, samt xboxen stå til TVen og PCen til en skjerm i et annet rom. Selv.o. jeg er nerd nok til å kunne ha et kabinett stående i stuen ved TVen, så ville fruen gått bananas da hun allerede synes xboxen er alt for stor der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Series X skal kritiseres for noe, så er det i hvert fall ikke størrelsen eller utformingen i mine øyne 😛  Men det er det vel også delte meninger om. Hun bør jo være sjeleglad for at du ikke kommer drassende med en PS5 da ja 🤣

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (5 minutter siden):

Om Series X skal kritiseres for noe, så er det i hvert fall ikke størrelsen eller utformingen i mine øyne 😛  Men det er det vel også delte meninger om. Hun bør jo være sjeleglad for at du ikke kommer drassende med en PS5 da ja 🤣

Både PS5 og Series X har jo utfordringer med å passe inn i ganske mange TV-benker. Jeg er ikke så opptatt av om det kommer en pro-modell, men en skikkelig slim-versjon hadde gjort seg. 

Det er vel snakk om en ny modulær (?) PS5-modell, hvis jeg ikke tar helt feil? Får se om den klarer å krympe litt på størrelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...