Gå til innhold

Sony sier det skal bli lettere å få tak i PlayStation 5 i 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Iki said:

Nei. Ingen har svart om forskjellene inne i spillet, kun om forskjellene utenfor. Altså noe helt annet enn det jeg spurte om.

Og det spørsmålet følte du var relevant å stille, helt uten kontekst, i kommentarfeltet til en artikkel om at PS5 er lettere tilgjengelig? Som for øvrig er en gladsak🙂

Selvsagt gjorde du ikke det  Du har fått svar som besvarer spørsmålet i den konteksten det ble stilt, altså i en diskusjon om det gir mening å ha en konsoll hvis du allerede har en PC som kan kjøre de samme spillene.

Men jeg kan svare en gang til, forskellen inne i selve spillet er ikke spesielt stor, gitt at maskinvaren er noenlunde lik, alt rundt gjør likevel opplevelsen forskjellig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Nei. Ingen har svart om forskjellene inne i spillet, kun om forskjellene utenfor. Altså noe helt annet enn det jeg spurte om.

Nei vel? En kjapp gjennomgang. 

Imitative skrev (På 12.1.2023 den 19.59):

Tror ingen har sagt at de er uenig at du kan få en GRAFISK lik opplevelse. 

 

Grimbeorn skrev (På 12.1.2023 den 20.25):

Så påstanden er at om du skreller vekk og ser bort fra alt som gjør konsoll og pc forskjellige, og tuner PCen til å yte helt likt, så er det samme opplevelse?

Hva har det å si?

 

Imitative skrev (På 12.1.2023 den 21.13):

Du skrev til meg "Men det er feil å si at en pc koblet opp med kontroller og tv, gir en annerledes opplevelse enn en xbox.". Du kunne unngått en del forvirring ved å si "en annerledes GRAFISK opplevelse", eller lagt til på slutten "...når alt er satt opp, spillet og PCen er stilt inn slikt at det ser helt likt ut som på konsoll, spillet kjører og du vil ikke måtte trenge å justere noe i Windows underveis, osv.". /s. Da hadde jeg nok vært enig med deg med det samme. 

 

Imitative skrev (På 12.1.2023 den 21.55):

Fordi jeg tror ingen er særlig uenig at det grafiske er så ulikt og at det kan oppleves likt når alt er satt opp riktig, spillet kjører osv. (slik jeg skrev du kunne legge til i forrige post).

 

Grimbeorn skrev (På 13.1.2023 den 0.39):

Det er fordi jeg definerer en spillopplevelse til å være mer enn selve spillingen, det er også alt rundt.

Du har selv også diskutert andre ting enn selve spillingen,  og blant annet hevdet at det gir mest mening å koble PC til tv fra et annet rom i huset hvis du ikke vil ha PC i stua heller enn å kjøpe en konsoll.

 

Curuion skrev (På 13.1.2023 den 21.25):

Må jo se på helheten for å bestemme seg hva man vil ha av konsoll eller pc da.. 

Og selvsagt er det likt inne i spillet, hvis ikke det er dårlig port da. 

Hvilket spørsmål er det du ikke har fått svar på? 

Og på hvilken måte er dette spørsmålet relevant? Ingen har påstått at man ikke kan få til to visuelt like spill og styre med kontroller.

Det er imidlertid flere ganger skrevet at jo, dette er mulig, men det er ikke grunnen til at man har valgt som man har. 

Problemet er at du har et enormt behov for å få fram ett enkelt poeng. PC+PS5 er gull, PC+XBOX er tull. Da driter du egentlig i hva folk skriver de legger til grunn for valget, og definerer noen egne premisser som ikke gjelder for de du diskuterer med for å vinne fram. 

 

Endret av Serpentbane
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noe håp om tilgjengelige PS5 digital edition uten spill bundle til 5-6 tusen de neste månedene? Er det noe vits i å sette meg på venteliste til den prisen jeg ser etter?

Forhåndsbestilte meg PSVR2 men det er jo fanken meg umulig å finne en greit priset PS5.

Er folk virkelig så desperate etter disse maskinene? Eller skyldes mangelen først og fremst produsenten?

 

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/18/2023 at 9:23 PM, vidor said:

Prisen har gått opp på PS5 og virker som de satser på å bundle et spill med de versjonene som selges nå. Du må nok belage deg på å betale litt mer enn før, men du kan jo også selge spillet på finn.no el.l. Det er bare en kode, så det er lett å omsette.

Ok så det er bare en kode, det er jo kanskje litt lettere å skulle selge enn en fysisk kopi.

Men så var det denne blue ray disken da, hva er egentlig nytten med den i dag når vi jo alle uansett streamer og laster ned innhold med raske nettforbindelser? Tror ikke jeg har brukt fysisk plate siden tidelig 2000 tallet.

Så det dukket opp mange nye PS5 i går. Men det er bundel med God of War og diskport. Jeg har ingen interesse av noen av delene så irriterende å måtte betale ekstra for det.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
4 minutes ago, vidor said:

Det selges digital-only konsoller også. De er litt tynnere uten optisk disc-stasjon og har svart eske de kommer i. Burde vel passe deg greiere. Er som regel en 1000-lapp billigere.

Ja men den er ikke på lager som jeg kan se. Håper det dukker opp frem til PSVR2 lansering.

Er det slik at folk flest foretrekker disc-stasjon? Det er jo litt snodig i dagens samfunn. Hva er det folk bruker den til?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Fint med digital om man er bittelitt tålomdig og venter på digitale salg, eller kjøper svært få spill i året :) Om man hele tiden er up to date og handler mye spill på lansering er det regel rett idiotskap å låse seg til digital konsoll. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre her som irriterer seg over den God of War bundelen eller bundler generelt? Jeg forstår ikke hvorfor de må bundle med spill. De kunne i det minste hatt et utvalg av spill å velge i eller en måte å bytte spillet mot noe annet.

Ja det er en filleting å irritere seg over, men jeg er fortsatt irritert over det.

Tror jeg må bite i det sure eplet å kjøpe bundelen, ellers risikerer jeg å stå uten konsoll på ubestemt tid når PSVR2 er i hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...