Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster det å omprogrammere en nøkkel?


Deechon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsummert: Priser fra hundrelapper til mange tusen. Det er enorm vidde i prisene avhengig av årsmodell og bilmerke. Nøkler må ofte sendes inn da forhandlere ikke har utstyr til dette. Å omprogrammere nøkkel krever sitt. 

Hadde det vært lett å omprogrammere nøkler ville det vært vill vest i biltyverier. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (4 timer siden):

Det er ikke sikkert det er mulig å omprogrammere den.

Hvilken bil dreier det seg om? (År/merke/modell)

Det er en BMW 7 serie F01 fra 2009.

 

Slik ser nøkkelen ut: https://www.ebay.com/itm/223948730977

 

Har ikke testet den manuelle biten av nøkkelen, men det er det ikke noen poeng i, siden jeg vil bruke comfort access på bilen, og det krever at den er omprogrammert og har alle funksjoner.

 

Har forresten puttet inn helt nytt batteri, men det hjalp ingenting.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (9 minutter siden):

Har du denne fordi en nøkkel har blitt borte eller fordi en nøkkel ikke virker?

Når jeg kjøpte bilen skulle jeg egentlig få med to nøkler, men selgeren fant bare en, så han tok en nøkkel som var helt lik og sa "kanskje den fungerer hvis du bytter batteri"

Lenke til kommentar
Deechon skrev (10 timer siden):

Det er en BMW 7 serie F01 fra 2009.

 

Slik ser nøkkelen ut: https://www.ebay.com/itm/223948730977

 

Har ikke testet den manuelle biten av nøkkelen, men det er det ikke noen poeng i, siden jeg vil bruke comfort access på bilen, og det krever at den er omprogrammert og har alle funksjoner.

 

Har forresten puttet inn helt nytt batteri, men det hjalp ingenting.

Tror jeg betalte rundt 5k for å kode ny nøkkel til min 15 mod 550D F11 for ett par år siden.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Som hvem? Jeg ble nødt til å bytte tenningslås i pappas Peugeot 207 fra 2008. Den originale låsen var simpelthen utslitt, så nøkkelen ikke ville vris rundt.

Så vi kjøpte brukt tenningslås med to matchende nøkler fra en skraphandler. Ny måte ble montert etter alle kunstens regler, men det er to typer nøkkel. Den avanserte nøkkelen med fjernkontroll er null problem.t

Det skal være chip i håndtaket på nøklene. Jeg transplanterte sverdet som passer i låsen til den ene nøkkelen, den med fjernkontroll. Men jeg klarer ikke å løsne sverdet eller chippen fra den andre typen nøkkel. Så jeg har kun en fungerende nøkkel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...