Gå til innhold

Tråden om Rings of power (bruk spoiler!!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bbios skrev (4 timer siden):

 

"as they navigate challenges even scarier than Mordor — from "patently evil" online trolling" 🥴

Orka ikke å lese artikkelen videre.. Altså mener de dem som kritiserer serien, el? 

Nei, de mener de som troller og sprer giftig stemning. Det er nok av de både rundt denne serien og House of the Dragon. 

Det er forskjellen på kritikk og det å ramle over i en hatsk mobb. Det står mer om det lenger ned i artikkelen, den er vel verdt tiden å bruke på å lese ferdig.

Det et en ukultur som har levd siden verdensvevens tidlige dager, Star Wars ep 1-3 var vel kanskje først ut. En ting er at folk eksempelvis ikke likte Jar Jar eller Anakin, men det ble så massivt at en skuespiller vurderte selvmord.

Det samme gikk for reaksjonen på siste Game of Thrones-sesong. Noe var fattet og edruelig kritikk, så var det den organiserte og giftige som rammer mennesker hardt over noe så enkelt som en TV-serie. 

Det er avslørende for ens karakter hvordan man omtaler og responderer på kultur man ikke liker, eller om man klarer å respektere andres synspunkt. Det er nok av mennesker som mangler anstendighet og folkeskikk. 

Sjørøver skrev (2 timer siden):

Filmet de ikke s1&2 sammenhengende? Syns å ha lest det. 

Sesong 2 flytter produksjonen til London. Ikke spilt inn. Det som er kartlagt er en historie som går over fem sesonger, den måtte pitches til Tolkien-boet som måtte overtales og ga tommel opp (de har kreativ innpass iflg avtalen for å kunne ivareta det de mener er i Tolkiens ånd). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dotten skrev (3 timer siden):

Nei, de mener de som troller og sprer giftig stemning. Det er nok av de både rundt denne serien og House of the Dragon. 

Det er forskjellen på kritikk og det å ramle over i en hatsk mobb. Det står mer om det lenger ned i artikkelen, den er vel verdt tiden å bruke på å lese ferdig.

Takk for svar :) men har du noen eksempler på dette? Spesifikt Rings of power da.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rings of Power-skuespillere som ble utsatt for rasisme. De kan ikke engang forsvare seg uten at kritikere også skal få det til å handle om sin egen offerrolle. 

Et typisk eksempel er at skuespillere setter foten ned for rasisme som har kommet i sin retning, så presterer gjerne noen som ikke har kommet med rasisme å allikevel få det til å handle om seg (typisk narsissisme). "Ikke kall meg rasist fordi jeg kritiserer dårlig skuespill"-type innvending, når det ikke var dette skuespillerne reagerte på.

Noen tror jo hele verden handler om dem, og som forventer at serier skal være slik de ønsker. Sitter på en eller annen universell fasit og skal belære resten av verden om det. Går en eller annen stolthet i det hele. Når den gjengen går i flokk blir det gjerne litt slitsomt. 

Rings of Power er for meg blitt interessant fordi to uerfarne fikk ansvaret for serien. Det er litt kult, de tar også selvkritikk for enkelte deler av serien. Blir spennende å se hvordan de løser det i sesong to, eller hvordan endring fra New Zealand til London spiller inn på det hele. 

For meg er rytmen og at mye av historien alt er kjent noe som gjør at en x-faktor mangler, samtidig er jeg blitt mer investert i flere av rollefigurene. De kan gjerne holde litt mer fokus på færre fremover. 

Nå var det en veldig rolig episode, den blir nok mest mislikt. Men for min del ble det gitt mer pusterom til å bli bedre kjent med de ulike :)

Endret av Dotten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts skrev (17 timer siden):

Jeg driver å sparer denne serien til sesongen er over. Så jeg spoiler meg ikke i denne tråden engang. Vet ingenting om noenting. Men ser Angry Joe i feeden min poster en episodereview som er lenger enn episoden, og hater det.

Som massiv LOTR fan, så er det litt deprimerende. Men mulig JEG liker det da. Vi får se når S1 er over.

Du må bare stålsette deg, og det GLEDES til din tirade på Discord. 

Lenke til kommentar

Likte episode 7 godt! Den roet ting bra ned etter forrige episode, noen gode skuespillerprestasjoner og noen strålende (Durin!!!!!!). Dialogen varierer i kvalitet, der er jeg enig. Det er fortsatt noen ting som ikke henger så godt sammen, men ikke like "ille" denne episoden som forrige ukes.  

Ser serien med noen studiekompiser, der kjæresten til den ene var med og så siste episode med oss. Hun har ikke så god kontroll på LOTR, men har sett filmene, men hun syntes det var bra å få bekreftet at the Southlands ble til Mordor, selv om vi andre syntes det var litt sånn "selvfølgelig var det, det!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler eg detter mer og mer av lasset for hver episode, fordi det er så dårlig. Durin og Elrond er det eneste lyspunktet som eg koser meg med. 
Eg kan svelge noen ting, som når ekstremt varme gasser fra jordens indre ødelegger alt bortsett fra de med plotarmor, men synes å huske at den ene familien i Harfots klanen ble vurdert utvist og lagt for døden pga. noe greier med wizarden, for så kommer de med en tale om at deres beste egenskap er å ikke la noen være aleine? Snakker om samhold som deres beste egenskap, når de bare for en episode siden holdt på å bli utvist og måtte være bakerst, og hadde mest sannsynlig dauet om de ikke fikk hjelp av kjempen? 

Eg føler det er 2 serier, den om Durin, som eg liker, så alt annet. Er det forskjellige skribenter? 

Lenke til kommentar

Durin og Elrond er det som bærer dette for det meste ja, og det virker å være ett voldsomt skille her sammenlignet med det andre Mikke Mus greiene (som det elegant ble nevnt over her).  Jeg fortsetter å følge med, om ikke annet for at det hele SER så mektig og pent ut  + Durin og Elrond. Men må innrømme at interessen er dalende etter hver episode altså.

Hadde helt fint klart meg uten Rings of Power på skjermen, i hvert fall når man har House of the Dragon som leverer som det synger uke etter uke :)  

Endret av Mala
Lenke til kommentar
17 hours ago, scuderia said:

Altså seriøst..   Var det noen som syntes dette var bra?

Dama likte det, og personlig synes jeg det er flere ting å like i episoden selv om det er også er en del dårlig skuespill / dialog. Ut i fra hva hun beskriver er hun typ 8/10 mens jeg tenker meg et sted rundt 6-7-tallet. Det er underholdende å se på, selv om det har noen kleine scener. At noen mener det er det verste de har sett bevitner at de faktisk ikke vet  hva de snakker om. For hvis dette er det verste noen har sett sammenlignet med det meste av serier som i dag vises, ja da er man faktisk ikke objektiv. (Og ja, er lov å kritisere masse, men folk overdriver).

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, The Very End said:

At noen mener det er det verste de har sett bevitner at de faktisk ikke vet  hva de snakker om. For hvis dette er det verste noen har sett sammenlignet med det meste av serier som i dag vises, ja da er man faktisk ikke objektiv. 

Skjønte ikke helt denne ? 

Jeg synes det er det verste jeg har sett, det finnes garantert verre serier der ute, men de har jo ikke jeg sett da. Jeg kan jo bare sammenligne med de seriene jeg har sett, ikke alt som finnes.

34 minutes ago, hatredFan911 said:

Eg føler det er 2 serier, den om Durin, som eg liker, så alt annet. Er det forskjellige skribenter? 

Ja, føler det samme, at det er noe andre som skriver dvergene. Føles nesten ut som vanlig samtaler, men er noen rare ting der også. Som noen av de analogiene de kommer med stemmer ikke overens med livstilen til dvergene.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Curuion said:

Skjønte ikke helt denne ? 

Jeg synes det er det verste jeg har sett, det finnes garantert verre serier der ute, men de har jo ikke jeg sett da. Jeg kan jo bare sammenligne med de seriene jeg har sett, ikke alt som finnes.

Ja, føler det samme, at det er noe andre som skriver dvergene. Føles nesten ut som vanlig samtaler, men er noen rare ting der også. Som noen av de analogiene de kommer med stemmer ikke overens med livstilen til dvergene.

Poenget mitt er at å si dette er det verste rett og slett ikke stemmer, all den tid man har en helt vanvittig stor produksjon, kjente fjes og sånn noenlunde sammenhengende historie. Når folk sier det er 1/10 (eller det verste noen gang) så blir det jo nokså unyanserte. Blir som å peke på en Lamborghini og klage på at den er treg fordi det finnes noen monster med 1000++ HP, men sammenliknet mot det jevne snittet er det en alight serie med en del svakheter. Om man skulle slaktet alt i serier ender man allikevel på mer enn 1, da det er for mye annet bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En grunn til at Durin og Elrond-samtalene fungerer, kan være at de er gamle kjente og venner, noe som gjør at samtalene mellom dem rett og slett fungerer bedre (de er mer inderlige, de slipper seg løs, er ikke så formelle) enn en del andre der de som snakker sammen enten har et skjevt maktforhold mellom seg eller at de ikke kjenner hverandre så godt - da kan dialogen bli stivere (mer formelle osv). 

Også enig i at jeg ikke kan forstå at noen mener at dette er det dårligste noensinne man har sett. At man ikke liker serien er helt ok - også at man mener den er direkte dårlig (selv om det med de produksjonsverdiene også fremstår som rart for meg). Fører til mye diskusjon, da - men dessverre ikke om fanteorier osv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stor forskjell på dårligste jeg har sett og dårligste som finnes. Det siste går ikke an å mene, finnes alt for mye for det. Hvis det ikke bare jeg som tar sånt bokstavelig da.. 

Er ikke noe standard rating skala, så på min skala blir det 2/10 så langt, laveste jeg har satt på en serie.

At det er stor produksjon og kjente fjes har ingenting å si, for min del hvertfall. Synes ikke det er noe sammenheng i storyen, bare rot. 

17 minutes ago, Tomeito said:

En grunn til at Durin og Elrond-samtalene fungerer, kan være at de er gamle kjente og venner, noe som gjør at samtalene mellom dem rett og slett fungerer bedre (de er mer inderlige, de slipper seg løs, er ikke så formelle) enn en del andre der de som snakker sammen enten har et skjevt maktforhold mellom seg eller at de ikke kjenner hverandre så godt - da kan dialogen bli stivere (mer formelle osv). 

Tja, kanskje litt å si, men er jo mye sånt skjevt forhold i Hotd også f.eks, syntes det er veldig stor forskjell på samtalene. 

Lenke til kommentar

Siste episode av House of the dragon... holy sh#t.
Et mesterstykke i skuespill. Stemning som er til å ta og føle på. Uforutsigbarhet. Politisk intrige. 

ROP har ingenting å stille opp med selv om den er dyrere å produsere. HOD blir bedre og bedre mens ROP blir dårligere og dårligere, helt ned i rennesteinen er den på vei. 
Det var synd at serien skulle bli så dårlig, gledet meg lenge til å se hva de hadde laget. 


 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...