Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (16 minutter siden):

På hvilken måte passer det ikke inn at folk har mørk hudfarge? Voks opp.

Var innlegget vanskelig for deg å lese? Handler ikke om det, men at man forandrer noe utelukkende for at man skal ha "mangfold" uten at det passer inn i historien på noe som helst måte. Dette mangfoldet handler ikke bare om svarte skuespillere, men kan også være kvinnelige hovedroller som er super sterke og super smarte gjennom hele storyen, men som ikke vokser som person eller lærer noe nytt. Litt som supermann uten kryptonitt eller andre utfordringer. Slike kvinnelig karakterer føler jeg det blir mer og mer av, og disse er drit kjedelig å se på. Veldig endimensjonale og irriterende. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (19 minutter siden):

Var innlegget vanskelig for deg å lese? Handler ikke om det, men at man forandrer noe utelukkende for at man skal ha "mangfold" uten at det passer inn i historien på noe som helst måte. Dette mangfoldet handler ikke bare om svarte skuespillere, men kan også være kvinnelige hovedroller som er super sterke og super smarte gjennom hele storyen, men som ikke vokser som person eller lærer noe nytt. Litt som supermann uten kryptonitt eller andre utfordringer. Slike kvinnelig karakterer føler jeg det blir mer og mer av, og disse er drit kjedelig å se på. Veldig endimensjonale og irriterende. 

Så at kvinner er sterke er feil, men ikke når menn er det? Har du sett actionfilmer de siste tiårene? Hvis du ikke liker sterke kvinner så ikke se på det da. Slutt å syte så fælt på nett. Endimensjonale action mannelige helter finnes der mange av. Men når disse er kvinner er det plutselig et problem.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (6 minutter siden):

Så at kvinner er sterke er feil, men ikke når menn er det? Har du sett actionfilmer de siste tiårene? Hvis du ikke liker sterke kvinner så ikke se på det da. Slutt å syte så fælt på nett.

Har ingenting problemer med sterke kvinner. Jeg digger karakterer som Lara Croft osv. Mitt problemer er uovervinnelige kvinner, altså de gjør aldri feil eller aldri har utfordringer, og disse eksiterer nok utelukkende for å fremme et ultra-feministisk perspektiv. Sånne ideologisk skapte karakterer er kjedelig å se på, og jeg tviler mange føler noen sterke bånd til dem. Syte på nett kommer jeg nok til å gjøre en stund til ;)

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (Akkurat nå):

Har ingenting problemer med sterke kvinner. Jeg digger karakterer som Lara Croft osv. Mitt problemer er uovervinnelige kvinner, altså de gjør aldri feil eller har aldri utfordringer, og disse eksiterer nok utelukkende for å fremme et ultra-feministisk perspektiv. Sånne ideologisk skapte karakterer er kjedelig å se på, og jeg tviler mange føler noen sterke bånd til dem. Syte på nett kommer jeg nok til å gjøre en stund til ;). 

Ultra-feministisk perspektiv, hva skal det liksom være? Og hvilke roller er det du prater om her, og hvilke ultra feministiske perspektiv fremmes? Dette hørtes jo helt merkelig ut, jeg ser mange filmer og har aldri vært i nærheten av å se det du påstår her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (Akkurat nå):

Ultra-feministisk perspektiv, hva skal det liksom være? Og hvilke roller er det du prater om her, og hvilke ultra feministiske perspektiv fremmes? Dette hørtes jo helt merkelig ut, jeg ser mange filmer og har aldri vært i nærheten av å se det du påstår her.

She-Hulk og  Galadrial i RoP er gode eksempler på dette.  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 minutter siden):

She-Hulk og  Galadrial i RoP er gode eksempler på dette.  

Haha, så du she hulk? En serie for tenåringsjenter? Så du den bare for å trigge deg selv? Eller forstod du ikke at du ikke var målgruppen? Altså du my gjerne være ultra religiøs og klage på 50 shades of gray, men du må da forstå at den aldri var skapt for deg. Er ganske pinlig å drive å klage på serier for tenåringsjenter som voksen mann.

 

Hva nøyaktig var det ultra feministiske med she hulk og galadrial? Venter spent på analysen din.

Endret av PgUp
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det jeg absolutt ikke forstår med moderne feminisme er at de kaller menn toxic, og så emulerer all den giftigste oppførselen til de verste mennene så godt de kan, i troen på at det gjør dem sterke - f.eks sex, vold, brutalitet, følelsesløshet, kaldhet og kyniskhet osv. Så i beste fall er karakterer som She-Hulk og ROP-Galadriel symptomatisk på sinte og giftige kvinner som emulerer den de oppfatter som undertrykker.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (5 minutter siden):

Det jeg absolutt ikke forstår med moderne feminisme er at de kaller menn toxic, og så emulerer all den giftigste oppførselen til de verste mennene så godt de kan, i troen på at det gjør dem sterke - f.eks sex, vold, brutalitet, følelsesløshet, kaldhet og kyniskhet osv. Så i beste fall er karakterer som She-Hulk og ROP-Galadriel symptomatisk på sinte og giftige kvinner som emulerer den de oppfatter som undertrykker.

Hvor mange episoder av she hulk har du sett? Vi trenger tallet! Ser for meg du sitte der i flere timer og bli mer og mer rød i ansiktet.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Bare legger ved denne her. ROP-spoiler. 

  Vis skjult innhold

Galadriel som uten å anstrenge seg kaster 4 mannlige vakter, alle mye større enn henne, inn i en celle på akkurat 9 sekunder. Piece of cake. Girl power!
 

 

 

Heldigvis så er der ingen mannlige action helter med overnaturlige krefter som greier å slå 4 skurker. Heldigvis! Bare realisme når det kommer til menn.

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
PgUp skrev (8 minutter siden):

Heldigvis så er der ingen mannlige action helter med overnaturlige krefter som greier å slå 4 skurker. Heldigvis! Bare realisme når det kommer til menn.

Jeg kan være enig at actionhelter på 80-tallet kunne minne om disse kvinnene. Kunne skyte 100 badguys,  mens de skjøt rundt han, og traff ham ikke med ei kule.  Men markedet ble overfylt av disse og folk ble lei av slike endimisjonale karakterer, og de fikk mer dybde og realistiske utfordringer. Nå finnes de stort sett i b-filmer som gjemmes i forskjellige streamingplattformer. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrudde av She-Hulk i løpet av episode 3 da det ble dårligere og giftigere for hver episode.

Galadriel er forøvrig ikke en action-helt. Det vet alle som kjenner til Tolkiens verk. Rings of Power er fan fiction laget av to hvite, heterofile menn i 40-årene, som var mislykkede i Hollywood, og som ikke hadde noen meritter før de fikk ansvar for tidenes største og dyreste TV-serie.

Og stempling av alle som ikke liker identitetspolitikk som jødehatere, er et bisart og urimelig utsagn. Men nå som du har åpnet den døren bør det nevnes at folk som er woke gjerne er langt ute på venstresiden som hater Israel og jøder. Ytre venstre, hvorav woke er del, møter ytre høyre, på koko-delen av den politiske sirkelen.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...