Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (3 timer siden):

 

Men fortsett gjerne å finne opp ting fra løse lufta.

Når du skriver: "Tenkte at anti-woke-folka og rasister ikke kom til å bry seg sååå mye denne gangen" er det nok ingen fantasidrevet tolkning at du sterkt impliserer at de som skulle våge å ha innvendinger imot denne karakterens hudfarge må ha rasistiske motiver, noe som i seg selv er en konklusjon tatt fra løse lufta. Dog for å kunne forsvare woke må en ha et avslappet forhold til sannhet, anstendighet og folkeskikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (19 timer siden):

Når du skriver: "Tenkte at anti-woke-folka og rasister ikke kom til å bry seg sååå mye denne gangen" er det nok ingen fantasidrevet tolkning at du sterkt impliserer at de som skulle våge å ha innvendinger imot denne karakterens hudfarge må ha rasistiske motiver, noe som i seg selv er en konklusjon tatt fra løse lufta.

Legg merke til at Snikpellik skrev "Og". Anti-woke-folk og rasister. Enkel grammatikk.

Crooked Cracker skrev (19 timer siden):

de som skulle våge å ha innvendinger imot denne karakterens hudfarge må ha rasistiske motiver

Ja, så fordommsfullt å anta at de som skulle våge å ha innvendinger imot det faktum at forskjellige mennesker eksisterer har det av rasistiske grunner. Overton-vinduet er fremdeles på flyttefot, ser jeg.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 minutter siden):

Legg merke til at Snikpellik skrev "Og". Anti-woke-folk og rasister. Enkel grammatikk.

Ja, så fordommsfullt å anta at de som skulle våge å ha innvendinger imot det faktum at forskjellige mennesker eksisterer har det av rasistiske grunner. Overton-vinduet er fremdeles på flyttefot, ser jeg.

Har du vurdert om da ikkje er du så flytte deg frå da be-elska vindauga ditt, og ikkje omvendt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (50 minutter siden):

Legg merke til at Snikpellik skrev "Og". Anti-woke-folk og rasister. Enkel grammatikk.

Jepp, han setter begge i samme lugubre bås som tilsier at hudfargen i seg selv er problemet her, ikke så voldsomt komplisert det heller.

AtterEnBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, så fordommsfullt å anta at de som skulle våge å ha innvendinger imot det faktum at forskjellige mennesker eksisterer har det av rasistiske grunner. Overton-vinduet er fremdeles på flyttefot, ser jeg.

Som sagt, forsvarere av woke må finne opp kummerlige ting for å sverte kritikere. Her prøver du deg med "ha innvendinger imot det faktum at forskjellige mennesker eksisterer" som ikke er noe annet enn en patetisk stråmann, helt som forventet egentlig, selv etter at dere gjentatte ganger har blitt kalt ut på deres spekulative bullshit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (23 minutter siden):

Jepp, han setter begge i samme lugubre bås som tilsier at hudfargen i seg selv er problemet her

De har selv valgt å sette seg selv i den lugubre båsen. Noe som blir klart når mange av de iherdig forsvarer sin plass i den båsen, tross forklaringer på hvorfor den ideologien på sikt er skadelig, ikke bare for minoriteter, men også for dem selv på lengre sikt.

Crooked Cracker skrev (23 minutter siden):

Som sagt, forsvarere av woke må finne opp kummerlige ting for å sverte kritikere.

Man trenger ikke å finne det opp når man får det... for å bruke anti-wokeres eget språk... trøkka det opp i trynet konstant.

"at de som skulle våge å ha innvendinger imot denne karakterens hudfarge må ha rasistiske motiver". Dine egne ord. Du kunne ha skrevet "at de som skulle våge å ha innvendinger imot kreative valg i dette produktet må ha rasistiske motiver". Den setningen kunne blitt debunket for å være for vag, men det hadde tross alt ikke vært noen konnotasjoner til legitimisering av innvendinger mot hudfarge.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

De har selv valgt å sette seg selv i den lugubre båsen.

100% løgn og fanteri som lett kan tilbakevises. Den store flertallet av de som kritiserer woke bruker helt andre argumenter enn "jeg hater og ser ned på alle som ikke er hvite heterofile menn, og kun derfor vil jeg ikke se dem i vise roller - som dere wokeopater kompulsivt prøver å tillegge dem\oss. Nei, at dere wokeopater konstant spekulerer i andre motiver beviser ikke en dritt, likevel henviser dere uforskammede wokeopater til denne logiske kortslutningen, fordi dere vet inderlig godt at dere må sette folk i båser for å svekke kritikken av wokeopatisk ræl som presses på enhver.

 

AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

 

Noe som blir klart når mange av de iherdig forsvarer sin plass i den båsen, tross forklaringer på hvorfor den ideologien på sikt er skadelig, ikke bare for minoriteter, men også for dem selv på lengre sikt.

Det som er skadelig for alle, på kort og lang sikt, er wokeopatisk elendighet. Det er en moralsk plikt for oppegående og prinsipielle mennesker å kritisere woke, i det minste slik woke opptrer nå.

AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

Man trenger ikke å finne det opp når man får det... for å bruke anti-wokeres eget språk... trøkka det opp i trynet konstant.

"at de som skulle våge å ha innvendinger imot denne karakterens hudfarge må ha rasistiske motiver". Dine egne ord. Du kunne ha skrevet "at de som skulle våge å ha innvendinger imot kreative valg i dette produktet må ha rasistiske motiver". Den setningen kunne blitt debunket for å være for vag, men det hadde tross alt ikke vært noen konnotasjoner til legitimisering av innvendinger mot hudfarge.

Jeg henviste til kommentaren som impliserte noe om kritikere av hudfargen for en karakter, jeg kunne skrevet: ""at de som skulle våge å ha innvendinger imot kreative valg i dette produktet som virker å være politisk motivert må ha rasistiske motiver" men følte ikke for å legge smør på flesk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 9/14/2022 at 9:51 PM, debattklovn said:

image.png.66e0d6b81c31522a0a9e28d2bf25f288.png
Traileren til Ariel har 1.5 millioner dislikes på Youtube. Så mye at Youtube deaktiverte tommel-ned. 
Den har i skrivende stund kun 672k likes. 
Ser ut som at det er noe i det jeg skrev over - folk liker dårlig når Disney forandrer på figurer som folk kjenner og har kjærlighet til. 
Personlig gir jeg pøkk i hvem de caster til Ariel da jeg ikke kommer til å se filmen uansett. Men jeg forstår hvorfor folk er sure. 

Var vel på tide å knuse patriarkiet av rødhårede jenter

Men dette kommer vel til å gå som det pleier.. masse klaging og masse rasismeanklager.. filmen bomber og hollywood klager på alle rasistene.. også blir alt glemt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
debattklovn skrev (34 minutter siden):

Morsomt hvordan man kan finne en klar trend på at vanlige folk ikke liker woke underholdning mens mainstream kritikerne elsker den.  Som resulterer i ganske morsomme kontraster mellom kritkerscore og publikumsscore. Mainstream kritikerne er ikke til å stole på lenger. Kritikerne prioriterer politiske holdninger over god underholdning. 

Hmm personlig ser jeg det litt annerledes, det er publikum som ikke kan stoles på lenger, de er altfor lettpåvirkelige, de hører på "influensere" som Jordan Peterson i stedet for å tenke selv, det ser man jo på hvordan de stemmer, tok en titt på rings of power på imdb for et par dager siden over 50 % av stemmene var enten 10 eller 1.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
13 minutes ago, skaftetryne32 said:

Hmm personlig ser jeg det litt annerledes, det er publikum som ikke kan stoles på lenger, de er altfor lettpåvirkelige, de hører på "influensere" som Jordan Peterson i stedet for å tenke selv,

Interessant synspunkt. 

Quote

det ser man jo på hvordan de stemmer, tok en titt på rings of power på imdb for et par dager siden over 50 % av stemmene var enten 10 eller 1.

IMDB kan ikke stoles på når det kommer til ROP da de er eid av Amazon. IMDB manipulerer ratingene på denne serien. 

Lenke til kommentar
38 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg finner folk som sier akkurat det samme som deg, jeg mener 99% likt, men ingen dokumentasjon.

De fjernet alle reviews som var 1-5 og lot kun 6-10 være igjen. 
De stengte for nye ratinger i 3 døgn.
De hensyntar ikke dårlige reviews for "unusual activity"

Quote

the show has attracted 17,500 one-star ratings, 25% of the reviews for the title, although many of them have been disregarded by the site’s “weighted average” ratings, which attempt to downrate “unusual voting activity”.

6.9 som ratingene ligger på nå er helt åpenbart altfor høyt for kvaliteten til denne serien. 
Jeg har sett alle episodene og ville ha gitt den maks 4-5. 

Endret av debattklovn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...