Gå til innhold

– GTA 6 vil la deg spille som kvinne for første gang i serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (41 minutter siden):

Litt trist å se alle slike saker preges av at ytterpunktene finner og raljerer mot hverandre med en gang.
Savner nesten tiden der krangelen dreide seg om 360 eller PS3 hadde best grafikk osv. 

Er da bare ett "ytterpunkt" (alle antiwokers er kanskje ikke helt ytterst) som raljerer i slike saker gang på gang. Finnes de som sier dem imot, men det gjør dem ikke til "ytterpunkter".

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Wow, hva skjedde her? Jeg og mange andre liker å spille som kvinnelige karakterer i tredjepersonsspill fordi det er bedre å se på en damekropp løpe rundt enn en mann og du blander inn politikk?? Vi menn liker damer, og det gjør kanskje du også, eller?  
Ta deg en pille og spill som mann du, jeg reagerer ikke på det :D

"RDR2 er et glimrende spill." : Det er en langsom cowboysimulator men det hadde vært bedre om man kunne spille som en lekker kvinnelig karakter ;) 

Har nå alltid spilt spilt som kvinne selv, men synes det er greit med valg om mulig. 
Så synes jeg også sterke kvinnelig protagonister er noe mer spennende men har spilt siden pong og vært gjennom delen av livet hvor den store delen var motsatt vei, bryr meg lite så lenge det passer setting, nok av spill man må spille som mann også uten valg, så ikke store problemstillingen. 
Er vel bare å styre unna spill som ikke passer for en, ikke verre for er nok av spill å gå gjennom.
 

Ikke fan av å lage karakter med «de eller dem» som tittel, akkurat der ramler jeg nok ut av det politisk korrekte landskapet, men så lenge ting ikke blir konstant presset på meg i spillet er det greit. 
Last of Us 2 er vel et eksempel men var faktisk helt greit for meg. ☺️
 

Tviler på Rockstar vil bli super politisk korrekt med gta6, nei det universet har jeg liten tro på vil bli det. ☺️
 

Er nok flere som foretrekker kvinnelige figurer uten at det må være noe politisk vak det og det er vel noe som selger mer, klær og utstyr ser alltid bedre ut så er nok flere elementer også.
 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Zeph skrev (På 28.7.2022 den 18.29):

Du proklamerer at Rockstar si kreative storheitsperiode er over samtidig som du seier at det siste spelet dei gav ut er glimrande?

Ubisoft har vore langt bak R* uansett, og me kan vel vente til GTA6 er ute før du dømmer det nord og ned?

Du er klar over at RDR2 kom ut for 4 år siden? Jeg skrev også "kan virke som" ettersom GTA6 ikke er utgitt ennå, og baserte kommentaren min på signalene som nå kommer fra Rockstar. Prøv å lese nøyere neste gang.

Bare for å respondere på en stråmann fra et annet innlegg, så har jeg aldri sagt at jeg er imot alle kvinnelige protagonister. Jeg likte godt Alien Isolation, den siste Tomb Raider trilogien etc. Problemet blir når nesten "alle" nye spill *må* ha en kvinnelig protagonist (gjerne farget og/eller lesbisk også for score ekstra poeng på Twitter), bare fordi det har blitt politisk korrekt, uansett om det passer med handlingen i spillet eller ei (tenk Witcher 3 eller Kingdom Come Deliverance-type spill med slossing og sverdkamper osv.). Spillselskapene burde heller ha hovedfokus på å lage et bra spill med en god historie, og la resten komme naturlig av seg selv.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (14 timer siden):

Er da bare ett "ytterpunkt" (alle antiwokers er kanskje ikke helt ytterst) som raljerer i slike saker gang på gang. Finnes de som sier dem imot, men det gjør dem ikke til "ytterpunkter".

Nja, er vel ikke helt sånn debatt fungerer, tillater meg et optimistisk forsøk på å forklare:

 

Jeg er 100% for woke-kultur og imot alle som mener noe annet = Ytterpunkt 1.

Jeg er 100% imot woke-kultur og imot alle som mener noe annet = Ytterpunkt 2.

Jeg er delvis for eller imot\ambivalent\nøytral\uinteressert\uviten om woke-kulturen = Sentrert, midtpunktet.

 

 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Geir T skrev (3 timer siden):

Du tror det ja..whatever. Da må du jo være glad i all den politiske korrektheten som har tatt over her i Vesten, som blant annet har gjort at det store flertallet av protagonistene i spillene har blitt kvinnelige (selv når det passer dårlig med spilluniverset eller handlingen), selv om de fleste spillere er gutter/menn (snakker ikke om mobilspill her, som blir brukt i falske statistiske «talking points» på Twitter og nettsteder som Kotaku og Eurogamer).
 

Ellers så skal også Rockstar kutte ut støtende vitser, så dette blir mest sannsynlig dessverre nok et trygt og ikke-støtende, men akk så generisk, sjelløst, kjedelig og intetsigende spill, laget mer for blåhårede venstreliberale Twitter-aktivister enn ekte spillere. Akkurat som hva Disney, Ubisoft m.fl. har blitt så «gode» på de siste årene. Kan virke som Rockstars kreative storhetsperiode er over, akkurat som med de fleste andre AAA-selskap. Synd hvis det er tilfellet. RDR2 er et glimrende spill.

Wow, hva skjedde her? Jeg og mange andre liker å spille som kvinnelige karakterer i tredjepersonsspill fordi det er bedre å se på en damekropp løpe rundt enn en mann og du blander inn politikk?? Vi menn liker damer, og det gjør kanskje du også, eller?  
Ta deg en pille og spill som mann du, jeg reagerer ikke på det :D

"RDR2 er et glimrende spill." : Det er en langsom cowboysimulator men det hadde vært bedre om man kunne spille som en lekker kvinnelig karakter ;) 

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (På 29.7.2022 den 16.26):

Har nå alltid spilt spilt som kvinne selv, men synes det er greit med valg om mulig. 
Så synes jeg også sterke kvinnelig protagonister er noe mer spennende men har spilt siden pong og vært gjennom delen av livet hvor den store delen var motsatt vei, bryr meg lite så lenge det passer setting, nok av spill man må spille som mann også uten valg, så ikke store problemstillingen. 
Er vel bare å styre unna spill som ikke passer for en, ikke verre for er nok av spill å gå gjennom.
 

Ikke fan av å lage karakter med «de eller dem» som tittel, akkurat der ramler jeg nok ut av det politisk korrekte landskapet, men så lenge ting ikke blir konstant presset på meg i spillet er det greit. 
Last of Us 2 er vel et eksempel men var faktisk helt greit for meg. ☺️
 

Tviler på Rockstar vil bli super politisk korrekt med gta6, nei det universet har jeg liten tro på vil bli det. ☺️
 

Er nok flere som foretrekker kvinnelige figurer uten at det må være noe politisk vak det og det er vel noe som selger mer, klær og utstyr ser alltid bedre ut så er nok flere elementer også.
 

 

100% enig i det du skriver men skjønner ikke hvorfor han reagerte sånn på det jeg skrev og fikk i tillegg masse likes på det. Vel noen er mer sære enn andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...