Gå til innhold

Elden Ring-sjefen: – Motgang er det som gir mening til opplevelsen


Anbefalte innlegg

henrikwl skrev (19 timer siden):

Denne setningen gir ikke mye mening. 😅 Har en del av resonnementet falt bort? Hva har rase med noenting å gjøre her?

Diskusjonen, om hvorvidt spill bør eller ikke bør være mer tilgjengelige for alle, raser – som alltid når FromSoft slipper et nytt spill. 

Kommaregler

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, NrNine said:

Veldig glad for at FromSoft står på sitt og holder på vansklighetsgraden da dette er et viktig element i visjonen de har for sine souls spill. Med så utrolig mange spill som produseres i dag er det ikke behov for at hvert eneste ett skal være like tilgjengelig for alle. Har lite sympati for de som ber om lettere vansklighetsgrader i disse spillene.

Man bestiller vel ikke mat på en Michelin restaurant og ber om å få ketchup og gastromat på toppen?

For min del så er dette helt essensielt faktisk. Det høres kanskje dust ut, men selv er jeg en som  fort ender opp med å ty til minste motstandsvei litt vel raskt. Det som er perfekt med Demons Souls, Dark Souls, Bloodborne og Sekiro er hvor brutalt, men samtidig rettferdig spillene føles, hvor jeg har ingen mulighet til å endre på vanskelighetsgraden. Hadde dette vært mulig så hadde jeg aldri sitti her i dag og vært en så stor entusiast av From Software som jeg er i dag. Da hadde jeg trolig plukket opp Sekiro, kommet meg til miniboss 3-4, død 4-5 ganger og skrudd ned vanskelighetsgraden og fått langt mindre ut av spillet og trolig aldri fullført det og på den måten aldri godt over til de øvrige spillene heller. For meg så er det å frata meg muligheten til å justere vanskelighetsgraden ironisk nok noe som gjør spillet mer tilgjengelig for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Jaqoby said:

det som er problemet med elden ring er at du er faktisk helt lost i starten. du vet ikke hvor du skal gå. hvis du nesten bare følger "main storyen" bort til første boss så kommer du til å rett å slitt til å bli grust. du vet ikke hvilke bosser, hvilke områder som er hvilke lvl og om de er overlevla eller ikke. de første 10-15 timene kan være ekstremt vanskelig og frustrerende å sette seg inn i. det hjelper ikke akkurat at du åpner en kiste, og så finner du sopp istedet for ett kult armor sett. dette sier jeg som en som har spilt alle soulsborne spilla og begge nioh spilla. selv etter 20 timer as of now, så syns jeg faktisk at elden ring er fromsofts dårligste spill, selv dårligere enn ds2 da det kom ut. kanskje meninga endrer seg litt etterhvert, men jeg mener at dette spillet har fått for mye god kritikk.

 

Nå er ikke det helt ukjent From Software. Første gang jeg spilte Dark Souls (1) så tok jeg feil retning fra Firelink Shrine og ble fullstendig maltraktert og forsto fint lite. Gjorde på sett og vis det samme i Sekiro når jeg begynte på og fullførte Hirata Estate så fort det ble gjort tilgjengelig, helt uvitende om at jeg kunne fortsatt i en helt annen retning og bli langt sterkere ved å drepe langt enklere motstand.

Det er klart at som en åpen verden så blir det jo langt enklere å gå seg vill, det er jo mye av sjarmen og konseptet. Personlig så startet jeg som Wretch, ikke fordi "omg, lolz", men fordi jeg mener at disse "tulleklassene" til From Software er de som det er best å starte med. Det å ha alt av stats på nivå 10, og karakteren på level 1 gjør at det skal veldig lite grinding til i starten før du raser opp i level og du kan fritt benytte de nøyaktig som du vil da alt av stats starter på 10. Lar deg designe karakteren nøyaktig som du vil på egenhånd, den største utfordringen med det er at du også starter uten utstyr, men det får du såpass raskt i Elden Ring med alle mulighetene du har i alle retninger så dette var vel det spillet fra From Software så langt hvor det viste seg å være minst problem.

Nå er jeg en "veteran" i den forstand at jeg har spilt Demons Sousl, Dark Souls 1, 2 og 3 med alt av DLC, Bloodborne med DLC og Sekiro. Men jeg spiller sjeldent spill flere ganger. Så har spilt Bloodborne + DLC to ganger, Dark Souls 3 + DLC to ganger og Sekiro to ganger. Men er ikke en sånn som spiller disse spillene opp og ned i mente. Jeg gikk inn helt blind, har ikke sett noe av Network Test videoer eller noe som helst, startet som Wretch og synes ikke det var noe voldsomt stort problem? Spiller dette som det var Breath of the Wild hvor jeg skal utforske alt og da hadde man jo brått drept over 10 minibosser og rast opp i level temmelig raskt. Jeg så for meg at det å gå for Stormveil Castle var den obligatoriske veien å gå, så jeg jobbet meg lenger og lenger øst før jeg valgte å gå nordover til Stormveil og det forsto jeg etterhvert at ikke hadde så mye for seg for etterhvert som jeg jobbet meg østover så ble det temmelig åpenbart at vanskelighetsgraden tok seg et markent hopp. Da prøvde jeg meg på Stormveil Castle og var temmelig OP.

Er det noe jeg har å utsette på Elden Ring så langt er at det blir nesten litt for mye. Blir så mye loot, så mange ashes osv. at jeg knapt forholder meg til 10% av det jeg plukker opp. Har bestemt meg for at jeg går for quality build og har alt funnet meg et temmelig snasent våpen og jeg liker skillen den har så jeg bare ignorerer alt det andre. Men det er litt sånn jeg normalt spiller spill, less is more og har jeg noe jeg liker og jeg synes fungerer så holder meg gjerne til det inntil jeg eventuelt møter på en vegg og blir tvunget til å legge om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RamGuy skrev (3 timer siden):

For min del så er dette helt essensielt faktisk. Det høres kanskje dust ut, men selv er jeg en som  fort ender opp med å ty til minste motstandsvei litt vel raskt. Det som er perfekt med Demons Souls, Dark Souls, Bloodborne og Sekiro er hvor brutalt, men samtidig rettferdig spillene føles, hvor jeg har ingen mulighet til å endre på vanskelighetsgraden. Hadde dette vært mulig så hadde jeg aldri sitti her i dag og vært en så stor entusiast av From Software som jeg er i dag. Da hadde jeg trolig plukket opp Sekiro, kommet meg til miniboss 3-4, død 4-5 ganger og skrudd ned vanskelighetsgraden og fått langt mindre ut av spillet og trolig aldri fullført det og på den måten aldri godt over til de øvrige spillene heller. For meg så er det å frata meg muligheten til å justere vanskelighetsgraden ironisk nok noe som gjør spillet mer tilgjengelig for meg.

Jeg kunne ikke være mer enig i det du skriver. Hadde gjort akkurat det samme med tanke på vanskelighetsgrad. Brukte to år på å runde Sekiro. Mangler Shura ending på NG+ for platinum. Gud hvor jeg har slitt meg gjennom det spillet. Begynt på ny mange ganger for å lære meg skikkelig. 
Men er ikke enda rask nok :)
Hadde jeg kunnet skru ned vanskelighetgraden så hadde jeg gjort det og spillet ville fort gått i glemmeboken. 
Nå står spillet som et av de beste jeg har spilt.

 

Lenke til kommentar

 

 

Jaqoby skrev (19 timer siden):

da er du riv ruskende gal. gundyr er ingenting i motsetning til margit. gundyr er enkel å first trye. man first tryer ikke margit om du bare har fulgt de gule lysene. du er ekstremt underlevla hvis du går dit med en gang.

Ikke hør for mye på skrytet til IKI.  Han er ikke som oss andre om han er så god som han sier. No offence Iki
Første hovedboss (Godrick the graftet  måtte jeg ha 10 forsøk på, med NPC summon og level 65. Han er rå og rask. Tok han med Twinblade+6

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...