Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Video fra en by i Chernihiv-regionen. Lokalbefolkningen synger, og blokkerer en russisk kolonne ved å stille seg foran.

  Skjul innhold

 

 

Om noe så viser det ihvertfall at Russland ikke går aktivt inn for å drepe sivile, men ukrainere viser stort mot.

Også den ukrainske statsministeren

Når Tyskland okkuperte Norge så var regjeringen og kongen de første til å forlate skuta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker-540634 skrev (Akkurat nå):

Om noe så viser det ihvertfall at Russland ikke går aktivt inn for å drepe sivile, men ukrainere viser stort mot.

Nja. I siteringen fjernet du de andre videoene som viser artilleriangrep direkte på sivile mål. Hvorav den ene definitivt ikke er en bom, men ment å treffe Frihetstorget. At russerne ikke forsøker å myrde sivile med infanteri er ikke så rart, det er ikke akkurat noen smart taktikk og jeg tviler på at mange russiske soldater ville fulgt slike ordre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (1 minutt siden):

Ja, Hviterussland er jo styrt av en komplett marionett, og det er vel det Putin ønsker for Ukraina også. 

"Tyveriet" var vedtatt i Sovjetunionens øverste organ i 1955, mens Khrusjtsjov var leder. Kan vel ikke skylde på dagens Ukrainske ledesle for det? 

Man kan heller ikke skylde på dagens ledelse i Ukraina for å ville holde en avtale som Russland har holdt fra 1955 til 2015. Det er langt i fra Ukraina sin skyld at Putin ensidig skal endre en avtale. Putin er en idioti. Det har offansiven vist. Han feilbergner stadig. Han er blitt selve symbolet på inkompetansen han forsøker å rette opp. Han har ensidig bestemt seg for at Ukraina skulle kapitlere etter 2-3 dager. Det er derfor kjøretøyene er tomme for drivstoff. Alt han gjør er et bevis på at han er regelrett dum. Sanksjonene skader kun Russland. Og når han skrur av gassen kommer fallet til den Russiske føderasjonen til å akselerere. Verden trenger ikke Russland. Det er Russland som trenger verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (34 minutter siden):

Nei det gjør ikke det. Anti-propaganda handler om empiri og finne sine egne narrativer. Ikke bare grafse til seg de narrativene man finner hos de pro-russiske mediene fordi det er motstridende til det typiske narrativet her og at motstridelse tilsynelatende skal være intellektualitet.

Jeg har ikke lest russisk media. Kan du sitere meg på noe som kun er propaganda?

Lenke til kommentar
Antipropaganda skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke lest russisk media. Kan du sitere meg på noe som kun er propaganda?

Jeg sa pro-russisk, ikke russisk. Leser du ikke pro-russisk media så leser du ikke i det hele tatt.

Og nei, jeg tillater ikke at du skifter bevisbyrden over på meg. Du skal bevise hvorfor dine påstander er sannhet. Jeg skal ikke trenge å finne dekning rundt påstander du lager.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Antipropaganda skrev (5 minutter siden):

Hvitrussland er generelt mer Russland vennlig. Ukraina er ikke det. Det blir en annen situasjon. Metoden er jo også radikalt annerledes.
 

ukraina har holdt vedlikeholdt tyveriet av donetsk og krim siden sovjetunionen. Hva synes du om det? 

Om det synes jeg at du er en uvitende type som later som du sitter å analyserer dette på et høyt intellektuelt nivå, mens det du presenterer bare er noe gobble gobble der du gang på gang avslører at du er fullstendig kunnskapsløs. Ikke skriv flere innlegg før du har satt deg grundig inn i denne avtalen.

Når du har gjort det, kan du kommentere din påstanden om at ukraina har holdt vedlikeholdt tyveriet av donetsk og krim siden sovjetunionen. 

Ikke mer tullprat nå!

 

Ukraine, the Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America,

Welcoming the Accession of Ukraine to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons as a non-nuclear-weapon state,

Taking into account the commitment of Ukraine to eliminate all nuclear weapons from its territory within a specified period of time,

Noting the changes in the world-wide security situation, including the end of the Cold War, which have brought about conditions for deep reductions in nuclear forces,

Confirm the following:

 

  1. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the CSCE Final Act, to respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine.
     
  2. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defense or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations.
     
  3. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the Principles of the CSCE Final Act, to refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by Ukraine of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind.
     
  4. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America reaffirm their commitment to seek immediate United Nations Security Council action to provide assistance to Ukraine, as a non-nuclear-weapon state party to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons, if Ukraine should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used.
     
  5. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America reaffirm, in the case of Ukraine, their commitment not to use nuclear weapons against any non-nuclear-weapon state party to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons, except in the case of an attack on themselves, their territories or dependent territories, their armed forces, or their allies, by such a state in association or alliance with a nuclear weapon state.
     
  6. Ukraine, The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and The United States of America will consult in the event a situation arises which raises a question concerning these commitments.
     

This Memorandum will become applicable upon signature.

Signed in four copies having equal validity in the Ukrainian, English, and Russian languages.

FOR UKRAINE:
(signature Leonid Kuchma)

 

FOR THE RUSSIAN FEDERATION:
(signature Boris Yeltsin)

 

FOR THE UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AND NORTHERN IRELAND:
(signature John Major)

 

FOR THE UNITED STATES OF AMERICA:
(signature Bill Clinton)

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (31 minutter siden):

Hvorfor ikke legge ut bevis for disse svartmalende påstandene du kommer med? Du prøver å fremstille den Ukrainske regjeringen som om det er uetisk å ikke inngå et statskupp, og at Russland sin handling dermed ikke er en aggressiv handling.

Dette er en utrolig vanskelig påstand å selge til meg.

Du forsvarer fortsatt vold og aggresjon som medfører sivile dødsfall.

Forsvarer ikke vold og aggresjon. Jeg forsvarer kun at disse områder bør være uavhengig. Og kritisere media og nato for bygge opp til konflikt, som kan løses med denne rettferdige løsning.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (8 minutter siden):

Og Värmland :p

Värmland er allerede innvadert av ti-tusener av nordmenn. Pippi langstrømpe prøvde å stoppe dem men måtte melde pass.

iflg. Putler sin resonering, kan da disse erklære seg som uavhengige av Svea riket, og, medmindre svenskene går med på det, så sender Jonas Ghar Støre norske militære inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Antipropaganda skrev (7 minutter siden):

Forsvarer ikke vold og aggresjon

Dette er tomme ord fra en som rettferdiggjør en renspikket agressjon fra Russland. Tror du selv på dette?

Sitat

Jeg forsvarer kun at disse områder bør være uavhengig. Og kritisere media og nato for bygge opp til konflikt, som kan løses med denne rettferdige løsning.

lol jeg tror det å kjøre stridsvogner inn i Ukraina er det som bygger opp til konflikt

Jeg har ikke hørt et kvekk fra deg om hvorfor "disse områdene" er berettiget Russland. Så en invitasjon til debatt vil være at du deklarerer hvorfor du mener dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...